Toon posts:

[BC3] VIO voltage op de asus a7v?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het maar ik denk dat 950 Mhz bij jou het maximale is....
Je kunt alleen nog meer halen als je je voltage nog wat verhoogd na de voltagemod

Verwijderd

Ik heb zelf een asus a7v moederbord en ik ben met mijn thunderbird 800 eens wat aan het overclocken geweest.. Nou heb ik het gewone voltage al op 1,85 volt staan. (hoger gaat het dus ook niet) en mijn proc wil niet harder dan 950. Nou lijkt het me zelf dat dat best nog wel ietsjes meer kan..toch? Nu las ik in mijn boekje over het VIO voltage..oftwel het I/O voltage. Dit staat standaard op 3,56 Volt. Heeft het zin om dit te verhogen zodat ik wel hoger dan 950 kom? Graag jullie advies hierover.

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 21:13 schreef CB het volgende:
Je kunt alleen nog meer halen als je je voltage nog wat verhoogd na de voltagemod
Hoe bedoel je dat? Want het voltage van mijn proc staat al op 1,85 Volt..en dat is het maximale

Verwijderd

probeer dat maar lekker niet want op dat voltage draait je geheugen enzo, heeft niks te maken met het overklokken van je proc.

of klets ik nou onzin.}:O

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je kan een extra weerstandje op je mobo solderen zodat je core voltage .5V toeneemt.
dus max is dan 2.3V oid

zoek maar eens op voltage mod, vind je waarschijnlijk wel wat meer info.

zelf heb ik nog nooit voordeel gehad van VIO voltage omhoog te gooien.
het is hooguit handig als je geheugen het niet meer trekt omdat je op 150mhz fsb zit (intel of kt133a chipset)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:25
met het verhogen van je I/O voltage verneu^&*&& je alleen je geheugen...althans dat was bij mij het geval:Y) Dus je kunt het proberen, maar veel plezier zal het je niet opleveren!

Handtekening

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

I/O voltage verhogen helpt geen reet (excuse my french). Heeft mij ook nooit geholpen om meer uit mijn geheugen te krijgen. Wat je nodig hebt is meer Vcore voltage, dus zoek informatie over die soldeer truc als je het perse wil proberen.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:16

botoo

💀 too old to die young

quote uit de how-to:
Attention: SMD resistors that do not tolerate too much heat are connected to both pins.
Je moet dus beslist echt handig zijn met de soldeerbout, anders is het resultaat ;(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1