Hoger post ie wel, maar draait ie niet meer stabiel.
Abit KT7
Duron 800 @ 1000
1.8V
Multiplier 10, FSB 100
Inderdaad dat kan harder, en dat gaat ook harder!
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Loopt nog steeds superstabiel (is al vier dagen non-stop aan het grazen
Maar volgens mij kan hij nog wel wat harder...
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Verwijderd
incl koe op 51 graden
op 950 loopt ie tijdens boot win2k vast
op 1Ghz komt ie niet meer door post heen
hij heeft een maand gedraaid op 800, maar toen kreeg ik opstart problemen
Hij wordt nu trouwens 53 graden gestressed (kast dicht)
Op dinsdag 16 januari 2001 14:32 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ik wil een duron 800 gaan halen. Haalt ie de 1200 denken jullie?
Verwijderd
MSI 6330 K7T Pro2
Super Orb cooler
Hoe krijg ik dit kreng hoger?
Ik heb ''m nog niet geunlocked maar dat ga ik nog wel doen!
Ook heb ik een 133mhz en 1 100mhz reepje inzitten.
Zou hetr kunnen dat ik ''m daarom niet hoger krijg?? Of moet ik het voltage verhogen??
Sterker nog .. 50 % van de posts gaat tegenwoordig over streepjes zetten en OC''en...
TUURLIJK UNLOCKEN ...
Verwijderd
nee ik denk het niet. Ik heb mijn Duron800 op 2,35VCore gehad en hij wou niet stabiel op 1100. De koeling was goed (FOP38) maar helaas.Op dinsdag 16 januari 2001 14:32 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ik wil een duron 800 gaan halen. Haalt ie de 1200 denken jullie?
Ik denk dat je de 1,2Ghz wel kan vergeten ookal zijn de Duron''s wel eens verschillend.
Ik haal 800@1060 stabiel bij 2,05VCore op een modded A7V.
Bij www.overclockers.com.. zeggen ze dat je niet hoger moet gaan dan 1,8V... of je moet geld te veel hebben natuurlijk...
Verwijderd
Ik heb ''m alleen nog niet geunlockt!
Ik had al een Duron en die had ik geunlocked maar als ik de muliplier verhoogde en boven de 8 ging dan lieptie vast!:(
Ik wil alleen graag weten of ik dan ook het voltage aan moet passen.En zo ja op hoeveel moet ik dat dan zetten???
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt dat je de forums leest en dan stel je de vraag of je het voltage moet verhogen.... Wat denk je zelf ???Op dinsdag 16 januari 2001 15:18 schreef TheKing het volgende:
henkleersen,Ja natuurlijk lees ik de forums.
Ik heb ''m alleen nog niet geunlockt!
Ik had al een Duron en die had ik geunlocked maar als ik de muliplier verhoogde en boven de 8 ging dan lieptie vast!:(
Ik wil alleen graag weten of ik dan ook het voltage aan moet passen.En zo ja op hoeveel moet ik dat dan zetten???
Lees effe de forums opnieuw dan.
Dus ??? Mijn Duron draait op 1.85 volt. Wordt ongeveer 41 graadjes warm... Straks eventueel een hoger voltage. Wordt ie nog warmer... Een Duron kan tot een graadje of 90 voordat ie kapot gaat. Een nieuwe Duron kost 200 piek. Uhm hoezo geld teveelOp dinsdag 16 januari 2001 15:18 schreef henkleerssen het volgende:
CRiViT> eeuh zo wordt die wel lekker warm dan of niet?
Bij www.overclockers.com.. zeggen ze dat je niet hoger moet gaan dan 1,8V... of je moet geld te veel hebben natuurlijk...
Verwijderd
CRiViT> eeuh zo wordt die wel lekker warm dan of niet?
[quote]
Ja best wel maar met FOP38 wou hij nog goed onder de 60''C blijven. Bij de 58 wil mijn Duron moeilijk gaan doen...
ik heb net 3 dagen geleden nieuwe streepjes neergezet dus daar ligt het niet aan.Op dinsdag 16 januari 2001 14:31 schreef henkleerssen het volgende:
Ult. Gam.> eeuh nieuwe streepjes zetten?
Ik gebruik trouwens standaard koeling voor de duron (coolermaster dingetje met een 2e fan erop
het voltage heb ik ook al omhoog gekrikt maar dat helpt niet
Verwijderd
Unlocken en de voltage verhogen
Bedankt en als je verder nog tips hebt.....;)
Verwijderd
Je CPU wordt om te beginnen al te warm voor een 650 ... zit je koeler er wel deftig op ?Mijn Duron 600 wil niet hoger dan 650
Mijn 650 doet 1081 MHz met een redelijke koeler ... 1100 zeker met een Alpha die in de post is
succes
DuronDude
Iets te vroeg gejuicht.. nu op 1 Ghz 10*100...
een klein stapje hoger nuik zelfschreef het volgende:
Hier een Duron 750
Internal : 891.72 MHz
External : 209.82 MHz DDR
Multiplier : 8.5
Clock Frequency
Internal : 898.74 MHz
External : 211.47 MHz DDR
Multiplier : 8.5
en met een gemodde Spire(suson fan ipv de standaard) blijft de temp netjes rond de 45c
bios meld dat het er 901 mhzjes zijn, maar ach dat vergeef ik het bios:)
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Hij boot op 1000mhz maar is dan niet stabiel.
Heb trouwens een simplele collermaster:).
Als ik weer geld heb komt er iets van een Fop38:)
stressed 48C
Handtekening
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
ik heb hem er een paar dagen geleden nog af gehaald om de streepjes enzo er opnieuw op te zetten, en naar mijn mening zit hij er toch echt goed/stevig op, er zit ook koelpasta tussen (niet te veel, niet te weinig).Op dinsdag 16 januari 2001 18:40 schreef DuronDude het volgende:
[..]
Je CPU wordt om te beginnen al te warm voor een 650 ... zit je koeler er wel deftig op ?
hij is nu trouwens 50 graden dus hij is wat kouder geworden
Ik heb het even geprobeerd de MP omhoog te halen maar als ik de MP op 7 zet blijft mijn beeld zwart
blaat? BLAAAAAAAAT!
"Life is like a video game with no chance to win" - ATR
Bloed, zweet & koffie
(9,5 multiplier doet hij trouwens ook maar dan kan de fsb maar op 103)
Dus maximaal 979 Mhz.:)
Verwijderd
Hoe krijg je dit voor mekaar op een MSI K7T PRO:? (of heb je stiekum een pro 2>:))Op woensdag 17 januari 2001 16:56 schreef Digicore het volgende:
Duron 650@969@1.825V@39°C - op een MSI K7T Pro en met een FOP38
9*117
Abit KT7A Raid
Alpha + Delta MP
MSI K7T-Pro Versie 1 !!! ja echt waar!
Met coolermaster + 8x8 Sunon erboven
Draait retestabiel 10 x 105
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
1.85v
10= multiplier
110= FSB
Word met superorb ongeveer 45c
:):):):):):)
Dit komt waarschijnlijk door het ram, ik ben nog verder aan het testen...
7x142 == stabiel. op 1,8v
Verwijderd
ik haal 950 - stabiel vcore op 1,75
1000 - stabiel met vcore 1,85
1100 - ga ik zo proberen met 1,95 vcore
en als ik dat haal meteen 1200.. maar dat lukt vast niet
Verwijderd
msi k7t-trubo geen raid
met superorb (alleen onderste FAN draait nu)
stress= 43 c
normaal 36 c
Helaas... kep een bagger moederbord:
Aopen AK33 ==> Geen mogelijkheden tot oc-en verder.... fsb op 115 trekt ie niet in windows, die crasht tijdens het opstarten dan. Toch maar een Epox mamma-plankje gaan halen binnenkort
voorlopig geen andere proc.
wel goedkoop, voor 198,- (toen) een 1200Mhz proc.
39
Het is een AKLA(core) versie en die houden bij de 950 tot 970mhz op
nouja mischien nog wat hoger als ik nog een voltage mod doe zit nu op 1.89vcore met die 950mhz op mijn MSI K7T-pro2 en post ook nog op 11x100 maar loopt dan direct vast:(
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
wtf, 1200 ?Op zaterdag 31 maart 2001 00:35 schreef Homedisc het volgende:
mijn duron 650@1200
voorlopig geen andere proc.
wel goedkoop, voor 198,- (toen) een 1200Mhz proc.
screen shot als het kan, wel goed dat je hem zo ver hebt gekregen, stabiel ?
groeten
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Krijg hem tot de 963 (9 x 107) Maar is niet 100% stabiel... Vind 900 een veilige waarde..
Wordt niet warmer dan 43 graden d.m.v. Coolermaster met daarop een 80 x 80 x 35 mm Panaflo ! Dit dmv een aluminium trechter !
ik had eerst nogal wat probleempjes (zie eerder deze thread)
hij wil ook wel op 950 maar als ik mijn
hoger wil ie niet..
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
@ 1,72Volt. Alles onder de 1000Mhz kan met 1.65 Volt (standaard) coolermaster cooler.
1000 is het maximum zonder voltagemod. want dan loopt ie altijd vast
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Op msi kytpro2 - 10x107
Dat scheelt behoorlijk met de Memoryscores ten opzichte van 200 FSB.
Hoger heb ik nog niet geprobeert. Draait op 36C met een Argilent Artic Cooler
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
dit is ook mijn doel voor mijn toekomstige duron 800...Op zaterdag 31 maart 2001 18:17 schreef Shuriken het volgende:
Mijn Duron 800 draait op 1000 Mhz 7,5 x 133 Mhz. Dus 266 FSB.
Dat scheelt behoorlijk met de Memoryscores ten opzichte van 200 FSB.
Hoger heb ik nog niet geprobeert. Draait op 36C met een Argilent Artic Cooler
is het makkelijk gegaan? (heb je voltage moeten aanpassen?)
zou het lukken met zo''n orb achtig ding?
ps: ik weet wel dat het van duron tot duron afhangt, maar het kan wel dienen als benaderingvan de moeilijkheid
Verwijderd
WhuhahahahahahahHAAHAHAHAH !!!!!! LoLz !!!!Op dinsdag 16 januari 2001 01:49 schreef SaintNightmare het volgende:
24 meter als ik em heel hard omhoog gooi.
* M2k ligt zwaar te lachen hiero
Verwijderd
1102MHz @ 10.5x105 @ 1.93V
Peltier, Alpha PEP66, en mijn aangelegde luchtstroming door de kast.
stabiel.
nee net niet stabiel maar we gaan de voltage mod nog iets verder opvoerenOp zaterdag 31 maart 2001 01:27 schreef gamertothemax het volgende:
[..]
wtf, 1200 ?
screen shot als het kan, wel goed dat je hem zo ver hebt gekregen, stabiel ?
groeten
screenshot:

deze gaat er over een poosje uit, en dan komt er een thunderbird 1200 in
even snel getekend plaatje van mijn kast:

legenda: groen=de luchtcirculatie
rood=dat moeten maar even fannetjes voorstellen, en de rode pijle wijzen de fannetjes aan met de maten erbij.
even wat uitleggen,doordat aan de voorzijde (links onderaan) lekkere oele lucht word aangevoerd circuleert dat lekker in de kast maar door dat ook weer in de stroming van de andere fannetjes komt krijg je een soort versnelling waardoor het nog sneller overal langs gaat
(dit is gebaseerd op lukraak gewoon testen en doen)
misschien dat iemand er nog wat aan heeft
39
Verwijderd
Ik wel iig, maar meer in applicaties enOp zaterdag 31 maart 2001 15:58 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Ik lees hier allemaal vet overgeklokte processortjes, maar merken jullie ook echt performance winst na het overklokken? Bijvoorbeeld meer frames in UT of Half-Life?
Ehrm wil je soms het volgende doen??Op zaterdag 31 maart 2001 18:48 schreef SoDM2k het volgende:
[..]
WhuhahahahahahahHAAHAHAHAH !!!!!! LoLz !!!!
* M2k ligt zwaar te lachen hiero
/me ligt zwaar te lachen hiero
39
Wat is dat nu weer
Verwijderd
Zit ik dan lekker met mijn MSI pro2...
Verwijderd
''k heb het nog nooit geprobeerd, maar een meter of 15 moet wel lukken lijkt me.
Verwijderd
maar de multiplier wil niet omhoog!!!!!!!
(of doe ik iets fout zou ook kunnen
Iemand een suggestie???
MSI K7t turbo, 256mb pc133, riva Tnt 1
ehm je L1 bridges verbonden?Op dinsdag 24 april 2001 21:00 schreef kwweetnix het volgende:
Ik heb mijn duron 700 nu op 805 (7*115)
maar de multiplier wil niet omhoog!!!!!!!
(of doe ik iets fout zou ook kunnen)
Iemand een suggestie???
MSI K7t turbo, 256mb pc133, riva Tnt 1
lijkt me niet aangzien je de multiplier niet omhoog krijgt
dit op 105x10 met 10,5 x 100 wil ie nie
Aargh, damn typo''s
I see dead pixels...
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
het hoogste wat ik kan halen dat ie windows nog inkomt is: 1050 Mhz @ 1,85V (in BIOS en met MBM5 is dat 1,91V)
Stabiel haal ik de 1000Mhz (@ 1,750V ==> 1,81V), maar dan bedoel ik ook echt STABIEL, en geen enkel foutje, als ik ook maar iets hoger ga met de FSB of Multiplier dan krijg ik fouten in WinDoos.
Niet dat ik normaal geen fouten krijg in windows ofzo!!
Where is it?
retestabiel
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Verwijderd
binnenkort watercooling aanschaffen:P
dan trek ik hem wel over de 1 gigahertz heen:9~
greetzzz, milka}:O
Verwijderd
gewoon ff op je cpu je multiplier unlocken door je L1 BRuggen te kleuren en DAARNA DUS NIET VERGETEN je L7 bruggen <-- hierdoor word je voltage gelockt op 1.9 of 1.95
dus nu 700@1000
Okay de meeste planken hebben een afwijking, Merk het zelf ook,L7 verbonden en geen 1.85v maar 1.89v volgens MBM5 MSI Alert en bios.
Verwijderd
Ik baal
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik w8 nu op waterkoeling & A7V266 en dan probeer ik wel wat verder.
ik heb mijn duron 800 nu ook op 1070 lopen, met een msiK7tPro2 hoor....Op zondag 01 april 2001 04:17 schreef Rismo het volgende:
Klopt mijn conclusie dat durons en abit bordjes een goude combi zijn??
Zit ik dan lekker met mijn MSI pro2...
Ik moet zeggen dat dit echt een heerlijk plankje is, hij slikt gewoon alles :):)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maar hoger was niet mogelijk met windows liep vast en de bekende blauwe schermen
Verwijderd
1366 2.30 165w peltier and water. Volt modded motherboard 5809
Verwijderd
Verwijderd
Msi pro 2a bordje
heeeele slechte cooler
1.725 V met een temp, terwijl ik dit tik van
45 graden,
Volgende week ander bordje en coolertje (abit kt7a en de opvolger van de coolermaster DP6-....
Abit KT7, Globalwin VEP32, 1.85V, 48 graden
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Verwijderd
Op 975 (127*7.5) niet helemaal stabiel
Op 1000 (133*7.5) niet POST
Duron koste f159,-
MOBO: Abit K7Ta
Mobo is MSI k7tpro
Snel dicht
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()