[BC3] P3 450 VS Duron 600MHZ

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 14:48

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
Als je deze 2 processoren tegen elkaar laat vechten met de volgende testen wie gaat er dan winnen:
- avi-file van 600MB naar mpg converteren
- Wave-file to mp3 file converteren
- Werken in Photoshop (is toch
geoptimaliseerd voor SSE instructies)

Beide pc''s hebben evenveel geheugen zeg 128mb en dezelfde grafische kaart.

...

Verwijderd

de duron 600 wint dan met 2 vingers in zijn neus van die p3 450 duron is gewoon superieur en kan vergeleken worden met een oude athlon 550-600 en een athlon core proc is gewoon sneller in het mp3''s encoden decoden en mpeg encoden/ decoden dus daar kan geen twijfel over bestaan en een duron 600 kost 150 piek of zo ? gelijk doen als je nu zit te twijfelen.

oh ja sse support in photoshop is niet snel genoeg op die p3450 om de duron 600 tegen te houden hoor ! en volgens mij had photoshop 6.0 ook 3d now ! support maar dat weet ik niet 100% zeker

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
m''n gevoel zegt de duron 600 :)

Verwijderd

De eerste 2 wint de Duron op z''n sloffen op een slaperige maandagmorgen.
de 3e (fotosoep) word door de P3-450 gewonnen.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 11:37
Fotosoep door die P3 450? ik denk het niet, als het nu een P3 550 was tegen een Duron 600 dan had ik dat ook nog wel durven zeggen, maar ik denk niet dat die P3 450 sneller zal zijn als een 150mhz snellere Duron ook al is fotosoep dan P3 geoptimaliseert.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 23:27

Klippy

Still Game

Fotosoep hangt veel meer af van je geheugen dan van proc. En Duron wint dat das ook. *D

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Wat ik begrepen heb is dat AMD processors in fotosoep maar zo''n 60% van de prestatie van een P3 (CuMine) hebben door SSE optimalisatie, dus zal de PIII 450 dan net iets sneller zijn dan een Duron600.

Maar in de rest van alle applicaties is de Duron600 totaal superieur aan dat inteelt processortje ;)

edit:

En dan nog iets: Denk je dat er hier ook maar één tweaker is die zijn Duron600 nog op 600MHz heeft lopen >:)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
De computer gaat voor photoshop 5.5 gebruikt worden. Er is al een p2b moederboard aanwezig met een celeron 333mhz . Een duron met asus a7v moederboard (het moet perse dit moederboard zijn) kost op zijn minst 410,- voor het mb en ongeveer 160,- voor de processor. De p3 450 kost 300 gulden.
:o

...

Verwijderd

Ik zou zowiezo voor de AMD oplossing gaan, is veel goedkoper te upgraden. EHt moederbord is in eerste instantie wel een inverstering, maar later haal je dat er makkelijk uit als je moet kiezen tussen P4 1,5 GHz of een Athlon 2 GHz (en dat wint AMD ook makkelijk op zijn sloffen..)
:9

Verwijderd

Ja, als je echt alleen fotosoep5.5 gaat gebruiken is er nog over te denken maar ik zou toch voor die A7V+Duron gaan.

Wat ik net al zei, welke tweaker heeft zijn Duron600 nog op 600MHz staan?
En als je een A7V neemt betekent dat waarschijnlijk dat hij naar 900MHz of meer gaat.
Dan laat hij zelfs in fotosoep niets van de p3-450 heel + dat je ook nog een beetje snelheid hebt als je andere applicaties wilt gebruiken wat nu niet zo rap meer loopt op een P3-450.
Plus je hebt meteen weer een goed upgradepad (met de A7V tot t-bird1250) wat ook zeer belangrijk is.

Mijn idee... bespaar nu geen geld omdat je dan misschien 5% sneller bent in PS5.5 terwijl je met de rest dik trager bent, maar ga voor de betere lange termijn oplossing: Duron dus!

• packman
  • Laatst online: 17-12-2024
Voor fotosoep te draaien zou ik nu toch geen verouderde PIII meer gaan kopen, ga meteen voor een P4 1.7Ghz 8-)

Nee, nu serieus, ik zou het echt nie weten, ik denk wel dat de pIII sneller zal zijn voor sommige filters (enkel de filters zijn voor sse geoptimaliseerd dacht ik), maar algemeen gebruik?? Toch maar een duronnetje dan ( 600@900 ofzo >:) - dan kickt het zeker de PIII zijn aars )

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Als je een Pentium 4 gaat kopen dan weet je zeker dat de dwaze kolder in je kop is geschoten!
(Of je moet gewoon van gekkigheid niet meer weten wat je met je geld moet doen).
Maar dan nog... kun je beter wachten op een dual 1.x Ghz Athlon DDR systeem, is ook duur, maar wel met een hele dikke boterletter achter je scherm zitten te quaken... (mits je een goeie vid. kaart hebt natuurlijk, Intel I740 kaartje schiet niet echt op... :))
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

PENTIUM 4 is gemaakt voor de markt NIET voor snelheid!:(!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

P III 450 heeft een katmai core, is dus traag. De duron wint het daar op alle vlakken van.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56
...........ik d8 de duron.......:)

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 18:37 schreef Ro het volgende:
PENTIUM 4 is gemaakt voor de markt NIET voor snelheid!:(!
Sorry hoor, maar dat is weer es zo''n loze opmerking. Natuurlijk is dat ding wel gemaakt voor snelheid, maar we hebben er (nog) geen reet aan, door de huidige software...
Onderbouw zo''n opmerking es een keer...

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 19:29 schreef jumperFreed het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar dat is weer es zo''n loze opmerking. Natuurlijk is dat ding wel gemaakt voor snelheid, maar we hebben er (nog) geen reet aan, door de huidige software...
Onderbouw zo''n opmerking es een keer...
helemaal mee eens.. bovendien kan de p4 nog heel wat gigahertzjes mee....

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
earthforce... met een bios-update kan er een nieuwe p3 op!

neem dan een celeron 600+ die is goed met photoshop... of een p3. dis is duurder. maar lekker snel... een 800 moet nu wel redelijk geprijsd zijn..

voor photoshop deze oplossing!

voor de rest.... duron kan ietsje sneller zijn.. maar je hebt het moederbord... dus ik zou het wel weten.

voor

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb nu een t-bird 850 gekocht op een abit kt7a en na uitvoerige testjes met decoderen van avi naar mpeg, kan ik zeggen dat mijn t-bird 2,2x zo snel is als mijn oude p3 450 op 450mhz

misschien leuk om te weten! :)

...

Verwijderd

yep..gewoon ff celly 600+ in slotket knallen en fsb ff op 100 gooien...en voila...900+ voor 250 piek...

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
Op vrijdag 30 maart 2001 20:32 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
yep..gewoon ff celly 600+ in slotket knallen en fsb ff op 100 gooien...en voila...900+ voor 250 piek...
lol

de fsb op 100 gooien, en dan hoop jij 900mhz te hebben...

veel succes

ik zou hem wel op 133 proberen te gooien, dan merk je er misschien ook iets van...
:)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 31 maart 2001 13:52 schreef Mastakilla het volgende:

[..]

lol

de fsb op 100 gooien, en dan hoop jij 900mhz te hebben...

veel succes

ik zou hem wel op 133 proberen te gooien, dan merk je er misschien ook iets van...
:)
Celeron heeft een 66MHz bus dus het klopt wat ie zegt ..

PC Specs

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:37

FFF

ik zou ook vet gaan voor deduron, da''s veel beter, op die 450 kun je toch al nix meer? en dat van die 60% is misshcien wat meer gebaseerd op de oudere amd cpu''s?
lijkt me sterk, amd rekend goed dus dat hij slehcter zou als 8intel kan ik me niet voorstellen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Wat ik begrepen heb is zo''n P3 450 in photoshop stukken sneller (zag een bench waar ie een Athlon 800 naderde!) door die SSE. Voor de rest zal die Duron wel sneller wezen.

Flickr | Lego collectie

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 11:59 schreef TAG_Speedy het volgende:
Wat ik begrepen heb is zo''n P3 450 in photoshop stukken sneller (zag een bench waar ie een Athlon 800 naderde!) door die SSE. Voor de rest zal die Duron wel sneller wezen.
geloof ik niets van sse instructies zijn maximaal 40% snelheidswinst.
40% bovenop 450mhz pc is 630mhz
een 800 tbird verscheurt die p3 in alle echte proramma''s!!

...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
De gene die het had over de Celly600(en die oc''en naar 900) heeft een goed punt.. Dus ik denk meer dan de vraag nu is Een Celly600 of Duron600. In de eerste 2 tests zal (zoals al verschillende keren gezegd) de Duron een stuk sneller zijn, maar photoshop wordt moeilijk als hij echt zo SSE geoptimaliseerd is.. Nu moet je niet meteen de Duron afschrijven, want een Duron heeft een veeeeel grotere geheugenbandbreedte dan de Celly.

Mijn conclusie.. Als je de Duron zijn geld waard vind. Doen. Heb je weinig geld. Koop de Celly..

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Net als velen denk ik dat de Duron op de eerste 2 punten sneller zal zijn, de laatst punt is erg moeilijk, maar denk dat de PIII 450 net iets sneller is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1