Toon posts:

[BC3] problemen met floppy en a7v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb problemen met mijn a7v en mijn flop. hij herkend helemaal geen floppy drives meer.
hij leest ook geen floppy''s meer. het lijkt wel of de floppy controler op het mobo stuk is, weet iemand wat dit kan zijn?
tnx*

Verwijderd

Topicstarter
aaahhh is er dan niemand die het weet?

ik kan nou mijn schijf niet formatten :(

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Dit zegt mij totaal niets....

mijn pc werkt momenteel goed...

denk dat je mobo kapot is.. ;(

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
%^#@$%^*&*%#&%(*^$!!!!!!

weet iemand of dit ook onder de garantie valt? ik heb geen rode cent op mijn rekening :'(

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op woensdag 10 januari 2001 23:40 schreef --ReapeR-- het volgende:
%^#@$%^*&*%#&%(*^$!!!!!!

weet iemand of dit ook onder de garantie valt? ik heb geen rode cent op mijn rekening :'(
Nou wat denk jezelf??

Als je de bon nog hebt dan kan je gewoon ruilen, mits hij niet ouder dan een jaar is.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
LOL die dingen waren er toen nog nieteens :)
maar tnx ik ga het proberen :)

Verwijderd

Heb je wel eens je bios geupdate, want er is een versie geweest heel kort maar, die is weer weg gehaald, die je floppy drive niet meer herkent. Check dit eens of reset je bios op het moederbord door de twee soldeer puntjes door te verbinden.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39

Orac

Ik mis je papa.

Heb je de laatste tijd aan je PC gesleuteld? Zo ja, dan kan bijvoorbeeld je floppy kabel verkeerd om zitten. Rode draadje van de flatcable moet aan de kant van pin 1 zitten.
Is deze storing "spontaan", dan is hoogstwaarschijnlijk toch A7V kapot. Dan is het dus garantie geval. Knap als je die A7V langer dan een jaar hebt :P

Edit: typo

Edit2: Als je floppydrive LED constant brandt, dan is het zeker de flatcable...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 23:47 schreef voxx het volgende:
Heb je de laatste tijd aan je PC gesleuteld? Zo ja, dan kan bijvoorbeeld je floppy kabel verkeerd om zitten. Rode draadje van de flatcable moet aan de kant van pin 1 zitten.
Is deze storing "spontaan", dan is hoogstwaarschijnlijk toch A7V kapot. Dan is het dus garantie geval. Knap als je die A7V langer dan een jaar hebt :P

Edit: typo
zou wel gaaf zijn ja :)
en die pin 1 kan niet aan de verkeerde kant zitten omdat er zo''n palletje voor zit aan de andere kant.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39

Orac

Ik mis je papa.

Op woensdag 10 januari 2001 23:51 schreef --ReapeR-- het volgende:

[..]
zou wel gaaf zijn ja :)
en die pin 1 kan niet aan de verkeerde kant zitten omdat er zo''n palletje voor zit aan de andere kant.
Hmmm. Er zat zijn floppydrives waar zo''n uitsparing niet zit voor dat palletje.

Verwijderd

doetie het al ?

Ik had zelf het wazige probleem, toen ik mijn floppy voor het eerst aansloot deed die het ook niet. Het lichtje bleef constant branden.

Maar er zat ook zo''n palletje op de connector, en hij zat dus goed in het mainbord. (het kon niet anders) Maar toch werkte hij niet.
Ik heb met een mesje dat palletje van de connector af moeten snijden om de connector toch andersom in de socket te krijgen.
Toen zat dus de rode-lijn op pin 1.

Ik vond dit zeer vreemd maar het werkt nu.

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet :(
ik heb er al 3 floppy drives doorheen geholpen en 7 of 8 kabeltjes en het lampje blijft maar branden :?
kep een mailtje gestuurd naar graficall (komt hij vandaan) en zeggen dat de reparatie 3 tot 6 weken kan duren :(

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 11:42 schreef bastard het volgende:
doetie het al ?

Ik had zelf het wazige probleem, toen ik mijn floppy voor het eerst aansloot deed die het ook niet. Het lichtje bleef constant branden.

Maar er zat ook zo''n palletje op de connector, en hij zat dus goed in het mainbord. (het kon niet anders) Maar toch werkte hij niet.
Ik heb met een mesje dat palletje van de connector af moeten snijden om de connector toch andersom in de socket te krijgen.
Toen zat dus de rode-lijn op pin 1.

Ik vond dit zeer vreemd maar het werkt nu.
LOL

Je had ook gewoon de kabel aan de kant van de FDD om kunnen draaien :P

Verwijderd

Topicstarter
die puntjes heb ik al verbonden maar hij deed het nogsteeds nie.
ik heb nu 1004c bios, de laatse van asus zelf (volgens mij)

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 19:53 schreef priv het volgende:

[..]
LOL

Je had ook gewoon de kabel aan de kant van de FDD om kunnen draaien :P
Ja best wel grappig ja, maar aan de floppy kant kon hij er maar op 1 manier op. Zit ook zo''n uitsparinkje.
Heb al wat vaker systeempjes gebouwd hoor ;)

Maar het was wel grappig ja, was voor het eerst dat ik m''n floppy kabel onder handen moest nemen om de drive aan te sluiten :z

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Ik had precie shetzelfde probleem, rode kabeltje op het mobo op pin 1 (kon niet anders door palletje) en normaal gesproken op floppydrive rode kabeltje richting voeding, niet dus, lampje constant aan...

Flatcable op floppy omgedraaid en tada, werkt als een zonnetje!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Heb je al eens een nieuwe flatcable gebruikt, misschien verbinding niet in orde.

Verwijderd

Start Windhoos in Safe-mode.
Ga naar Device-manager.
Delete all Floppy-controllers.
Delete all Floppy drives.
Restart compu.

Vertaling voor NL-versie van Windhoos:
N/A

Verwijderd

Topicstarter
jaaa hij doet het weer!
mijn voltage stond te hoog (1,875)
nu op 1,6 gaat hij weer als een trein!

Verwijderd

Als het goed is zitten er twee connectors op de kabel, zoja neem dan de laatste connector op de kabel om je FLOPPY drive aan te sluiten.En pin1 op de FLOPPY drive zit van uit de Kast gezien aan de linker kant en niet aan de rechter zoals bij de HDD''s.

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 07:15 schreef --ReapeR-- het volgende:
jaaa hij doet het weer!
mijn voltage stond te hoog (1,875)
nu op 1,6 gaat hij weer als een trein!
Leg een uit ajb? Ik heb hetzelfde probleem. Het de flatcable op alle 4 manieren aangesloten, maar mijn floppydrive komt uit 1997. Volgens mij kan dat niet uitmaken maar misschien weten jullie beter?

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op woensdag 17 januari 2001 07:28 schreef Dimo het volgende:
Als het goed is zitten er twee connectors op de kabel, zoja neem dan de laatste connector op de kabel om je FLOPPY drive aan te sluiten.En pin1 op de FLOPPY drive zit van uit de Kast gezien aan de linker kant en niet aan de rechter zoals bij de HDD''s.
Pin 1 heeft bij fdd''s geen vaste plaats, de ene keer zit ie naast de voedingsstekker en bij de volgende is het weer de andere kant.

Verwijderd

je moet de bios resetten dat is mij ook keer overkomen dat de floppydisk niet wou werken:(

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 15:04 schreef IEEE802.5 het volgende:

[..]

Leg een uit ajb? Ik heb hetzelfde probleem. Het de flatcable op alle 4 manieren aangesloten, maar mijn floppydrive komt uit 1997. Volgens mij kan dat niet uitmaken maar misschien weten jullie beter?
Maakt niet hoe oud je FDD is. Ik heb eentje uit een Headstart 11mhz computer (1988 ofzo) >:)
Pagina: 1