[BC3] W2K memory dump

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:36
Ik had nogal last van een vage memory dump onder W2K...vooral als ik net ingebeld was en ging inetten als de pc al een tijdje aan heeft gestaan.<P>Dan krijg ik ineens een blauw scherm, en dan vaaaage errors!<BR>Dan zie je soms een tellertje...xx% memory dump completion, soms gewoon een vette lockup.<P>Na 2x resetten doet ie het weer.<P>Ik heb wat veranderd in config>system>advanced> write debugging information<P>Ik heb ''m op none gezet...tot nu toe nergens meer last van.<P>Ben ik de enigste?<P>Nog wat system info:<BR>BP6 Bios Versie: JN<BR>met 1 Celeron 400 week 21 <BR>@ 552Mhz @ 43graden @ 2.3V<BR>128 mb 100 Mhz SDRam<BR>CL GeForce Annihilator Pro DDR ongeklokt.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op welke manier bel je in? Modem, ISDN, kabel...? Ik heb ook een BP6 (dual 366@550) met daarin een redelijk vaag isdn modemkaartje (Billion maar dan de Twister uitvoering) en heeeeel af en toe tijdens internetten heb ik ook een blauw scherm. <BR>Omdat er iets bij stond van IRQL_LESS_jeweetwel in bipac_s.sys dacht ik dat het gewoon een rottig geschreven devicedriver was, maar nu begin ik toch te twijfelen...<P>Hmmmmmm...<P>- Jarno

Verwijderd

Ik had laatst gigantische problemen met een, weliswaar NT, station waar bleek dat er de een of andere storing zat op de lijn, het plaatsen van de kaar, maar niet installeren van de driver en het aansluiten op het NT1 kastje was voldoende om hem 4x per dag, ''s avonds om dezelfde tijd te laten crashen.<BR>Nou nog even een kaartje vinden wat daartegen kan.<P>Wim<BR>--<BR> <A HREF="http://www.win2kwereld.nl" TARGET=_blank>http://www.win2kwereld.nl</A>

• BabyBaba
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 16:41
Bij mij precies hetzelfde; memorydumps als ik online ben, verschillende IRQ HUPPELDEPUP meldingen. Draai W2K ook op een BP6 met NJ bios en volgens mij is het pas sinds het flashen naar NJ. Nog geen tijd gehad naar QQ te flashen, wellicht dat dat helpt :(

The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.

• Servor
  • Niet online
Hmmm, zou het dan toch de bp6 zijn die voor problemen zorgt? Hoe gaan we daar achter komen? <P>- Jarno

• Gman
Jah inderdaad IRQ not less or equal<BR>blablabla<BR>Ik had het ergens opgeschreven, maar ben het kwijt.<P>Nu heb ik er al de hele dag geen last meer van.<BR>Owjah...bios instellingen veranderen helpt nix!<BR>Gewoon doen zoals ik hieboven geschreven hebt.

• BabyBaba
Valt de dump bij jullie ook gelijktijdig met een WinMgmt probleem (Event viewer-Application en System)???<BR>Draait bij jullie ook McAfee VirusScan ???<BR>Zijn er niet BP6-NJers met McAfee en hetzelfde probleem ???

• Gman
Ik doe niet aan virusscanners...compu vertragende rotzooi.<BR>En ik internet al een paar jaar, maar nergens last van!

• BabyBaba
:) dan heeft het dus niet met die McAfee"rotzooi" te maken......ik zoek verder :)

• Gman
SHIT!!!<BR>Zeg je net dat het al de hele dag goed gaat...naait ie ''em er 2 keer achter elkaar uit.

• Servor
  • Niet online
Ik had eerst het vermoeden dat het aan het overklokken lag (366@550) maar ook op 366 krijg ik de blauwe schermen. En ja, ik heb fatsoenlijke koeling (chassisfans + alpha koelers). Om de 1 of andere reden verdenk ik toch de devicedrivers.<BR>Maar ik neem aan dat jullie niet allemaal een Twister ISDN adapter hebben?<P>- Jarno

• BabyBaba
Nope, heb een kabelmodem (Casema), heb voor zover ik weet geen problemen met de modemdrivers....<P>Jarno ook NJ bios ???

• Servor
  • Niet online
Nee ik gebruik het QQ2 Bios. Hmmmmmm...<P>- Jarno

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb er ook af en toe last van met NT4. Ik gebruik nu het QQ bios, maar bij oudere versies was het ook zo.<BR>Ik denk dat het toch echt aan de BP6 zelf ligt. Ergens een foutje in het ontwerp?

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook een BP6 met 2 celly''s 400@550, QQ Bios, ISDN (Elsa) en McAffee, nergens problemen mee. Nog geen BlueScreen gehad, behalve dan mi''n screensaver :)

• Invidia
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 11:14
Ik heb het zelfde probleem gehad. Het lag bij mij aan een netwerkkaart. Ik had nergens conflicten, alleen zodra ik de kabel in de netwerkkaart deed was het mis en kreeg een foutmelding (driver IRQL Not less or equal...... etc.).<P>Ik heb de netwerkkaart in een ander slot gedaan en geen foutmeldingen meer gehad.

Verwijderd

IK HEB PRECIES HETZELFDE, ik weet he niet meer. Ik dacht dat ik den enige was met dat probleem...<BR>En het klopt ik ben ook dag en nacht online, als ik intensief ga surfen hangt ie zo...

Verwijderd

Ok Samenvatting:<P>Het ligt niet aan de Bios, NJ/QQ/QQ2 maakt geen flikker uit.<BR>Het ligt niet aan het overklokken.<BR>Het ligt niet aan het voltage van de cpu''s<P>Ik dacht dat het lag aan mijn Geluidskaart, omdat die 2 IRQ''s gebruikte...Ik heb het nu zo ingesteld dat ie nog maar 1 IRQ gebruikt, maat het helpt geen reet.<P>Hij deed het eerst bij mij goed, maar sinds ik kabelinternet heb, loopt ie steeds vast. Dus ik denk dat het iets met mijn netwerkkkaart te maken heeft.

• Servor
  • Niet online
Ik ga gewoon m''n netwerkkaart er eens een tijdje uithalen denk ik. Wellicht dat het scheelt. (Zit te denken aan IRQ sharing problemen ofzo).<P>- Jarno

• StarLite
  • Laatst online: 16-09 10:55

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Tijd voor de ZOVEELSTE WIN2K patch...<BR>

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Servor
  • Niet online
Hmmmm, zal wel niet.<BR>Denk dat het meer een Abit probleem is aangezien ik dit ook had onder NT4 (SP6). Niet gelijk gaan roepen dat W2K sucks dus... :)<P>- Jarno

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jarno: niet op dat joch reageren, het is weer zo zielig 3-jarig anti-MS klojo, met hooguit 3 hersencellen, die nog nooit met Win2K heeft gewerkt, en dan maar loopt te brallen dat-ie wat van afweet.

Virussen? Scan ze hier!

• Servor
  • Niet online
Brrrrr. Daar ging ik bijna. Vol goede moed de laatste compile van het QQ Bios geflashed (QQ3 zullen we maar zeggen) en.... een blauw scherm bij het opstarten!!! Gelukkig had ik m''n oude bios gesaved op floppie dus die kon ik achter elkaar terug zetten. <P>De nieuwe HPT366 drivers werken wel goed :) Joepie ik heb nu ook Hibernating!! :)<P>- Jarno<BR>

• BabyBaba
366_1231_W2K.zip<BR>ftp://ftp.abit.com.tw/pub/beta/bp6/driver/<BR>

• Gman
Phew!<BR>Na de 100e crash sinds W2K install start me browser ineens weer op! (paar dagen wou ie niet opstarten, netskeep ook nie...wel goed om af te kicken moet ik zeggen... :))<P>Meteen ff hierheen.<P>Welke nieuwe HPT366 drivers?<BR>Ik ben er ff uitgeweest...dus vertel.

[This message has been edited by TP70 aka Georgio (edited 15-03-2000).]

• BabyBaba
:( ik wordt niet goed :(<P>Ik lig tv te kijken, mijn compu staat een stukkie verderop koetjes te grazen...WHAM...memorydump !!!<P>Ik ben op dat moment dus NIET online...<P>Time to solve this shit :(<BR>

• Servor
  • Niet online
Let wel op, die HPT366 drivers zijn zwaar beta volgens mij. Zoals alles wat met Abit te maken heeft volgens mij :)<P>- Jarno

Verwijderd

uhm... nou zat ik net aan een BP6 te denken om te gaan halen...<P>ik wil dual celeron466(@525(7x75) hopelijk) gaan draaien met win2k en (the one and only REAL OS) BeOS(zeker intressant voor IEDERE dual/4-proc - bezitter want je belast dus echt beide procs even zwaar, niet van die linux/nt-praktijken dat je een(niet dual-minded) programma draait en 1 proc tegen de 100% aan zit te hikken terwijl de andere 10% tuft)<P>zo wer back naar de topic...<P>is BP6 nou dus GEEN goeie keuze?<BR>ik heb kabelinternet via een netwerkkaartje(realtek-pci).<P>als het nou WEL een goeie keuze is... graag wat inwijding in de BP6, dus welke biossen kan ik waar halen en wat issut verschil en waar moet ik nog meer op letten/downen.<P>mzlz<BR>

• Gman
FF topic nieuw leven inblazen:<P>Zijn er mensen die er nog last van hebben?

Verwijderd

ik HAD het ook met mijn BP6 toen ik nog dual draaide, sinds dat ik single heb werktie weer prima, nieuwste drivers van mijn G400 erop, sinds de reinstall 2 maanden terug nog helemaal geeneen STOP.

Verwijderd

Asl het probleem specifiek op dat dual bord zit. Het is wel zo dat sommige kaarten en sommige drivers helemaal niet van meer dan een CPU houden. Probeer anders eens single CPU te draaien, wie weet helpt dat.<P>Wim<BR>--<BR> <A HREF="http://www.win2kwereld.nl" TARGET=_blank>http://www.win2kwereld.nl</A>

Verwijderd

Pfft ik heb op mijn BP6 met twister-isdn precies hetzelfde probleem. Om gek van te worden :( In eerste instantie werkte het helemaal niet omdat de isdn-kaart een irq sharing had. Eens in de zoveel tijd klapt de boel er gewoon uit (bel altijd dual uit). Heb gisteren netwerkkaart disabled en toen draaide het een hele tijd gewoon goed.<P>Driver zal wel gewoon gammel zijn ofzo, kan dus of de 2e proc zijn die problemen geeft of misschien de netwerkkaart. Zal die er eens uithalen en dan kijken wat er gebeurt.<P>Win98 dual uitbellen is er btw ook niet bij. Maar daar heb ik dus nooit problemen met vastlopers. (gebruikt tenslotte maar 1 proc)<P>Ik test het wel even uit zonder nic, als iemand anders de 1 proc oplossing eens wilt proberen.<P>btw. heb billion al een maand of 2 geleden op de hoogte gebracht. Alleen bericht gekregen dat ze er naar zouden kijken.

• Gman
Hij beukt minder vaak vast met 1 cpu, maar nog steeds om de haverklap.<P>Echt om te huilen!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:08
Nou IK heb dus nergens last van.<BR>Ja niet lullig bedoeld.<BR>Maar het KAN dus wel.<BR>Heb de allernieuwste bios, not vor sail<BR>staat er tijdens de boot.<BR>nieuwst HPT366 drivers.<BR>Draait als een tiet met 2x 366@550.<P>In het begin had ik wel continu dat IE vastliep. Overnieuw geinstalleerd, en ging perfect.<BR>Heb wel wat problemen met Linux aan de praat te krijgen.... Maar ja das beetje off-topic

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Gman
Ik hoop niet dat ik te voorbarig ben....maar met de RU bios loopt ie al langer als een uur als een tiet!<P>Normaal wassie al zeker gecra$hed!<BR>Owjah...draai nu op 100 Mhz FSB.<BR>Da''s ook een stuk fijner voor me HD dan 94 Mhz.

Verwijderd

Dacht dat ik de enige was met dit probleem maar zo te zien zijn er meer . .<BR>Ik heb ook een Abit BP6 en af en toe, gewoon op willekeurige momenten *plop* blue screen :(<P>Ik heb ook een kabelmodem en draai ook dual 300@464. Verder heb ik naast mijn kabel NIC een Interl 100mbit NIC.<P>Dit alles draai ik onder win2000 final release. Hiervoor draaide ik een van de beta''s en daarmee had ik nooit problemen. . .<P>Raar heel raar allemaal

Verwijderd

kheb hier ook last van het is iedere morgen hetzelfde na inbellen met ADSL doet ie het 5min en dan komt dat hele mooie vage blauwe schermpie :(

effe rebootje en dan doet ie het de hele dag wel weer :)

• kieskes
  • Laatst online: 13:55
hier komt late ik aan :)

ik me dus ook een bp6 gekocht, en heb er ook last van !!
iemand die hier al een oplossing voor gevonden ???

• Adarkar
  • Laatst online: 18-09 18:45
hmm. ik heb er sinds eergister ook ineens last van :( .
maanden lang liep het perfect, maar nu moet ik om de paar uur resetten door die memory dump :(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb er ook last van, alleen bij mij is het op een verkeerde pc gevallen ;(

Op mijn server heb ik er last van en het begint steeds erger te worden, heb nu maar dat debugging uitgezet wat hierin word gezegt, maar ik vind het wel vaag. Het is op een P5a b-at

Verwijderd

ik heb er ook last van
alleen ik heb een msi 6380 mobo,
maar ook alleen als ik online ben.
lekker vaag

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Anders schop je even een topic uit mei 2001 omhoog :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet je wat? Maak effe een nieuw topic aan, want dit is erg onoverzichtelijk. Betrek daarbij zoveel mogelijk info.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.