Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] unmountable boot volume...

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

als ik winXp installeren wil krijg ik de mededeling ''unmountable boot volume''....format c: ? of kan ik nog iets anders proberen?

bedankt!

Verwijderd

Nee, je moet eerst je harde schijf weggooien ;)

Lees anders eerst het boekje ff door, of daar nog tips in staan.

tip 1
tip 2

Verwijderd

Topicstarter
fuck...wat een manual met dat mooie weer...:)

nou ja..ik denk dat ik er daar wel mee uit kom! merci beaucoup!

Verwijderd

Topicstarter
niemand die hier meer over weet?

ik heb net effe win ME opnieuw geinstalleerd..dacht dat ''t dan wel goed zou komen...niet dus...weer die melding..verdorie! :)

Verwijderd

fdisk /mbr al gedaan?

volgens mij heb je gewoon geen actieve partitie ingesteld
Probeer eens met een partitie/bootmgr software (of kijk gewoon met fdisk ff) voor te bereiden door een paar partities te maken voordat je er een OS bijmaakt.
Die twee links eerder was voor bootit NG en BootStar, maar systemcommander (gebruik ik zelf) of partition magic kan natuurlijk ook.

Ik heb w2k w98se/me beos en linux naast elkaar draaien (en qnx maar daar kan ik niks mee) Werkt prima.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:36
ik heb ook het Unmountable Boot Volume probleem, echter pas na een windows XP pro installatie. Ik kan fdisk echter niet vinden? Zo ongeveer 1 op de 3 keer opstarten doet ie het wel normaal.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Fdisk staat op je Windows 98 dan wel ME cd... Maar dit werkt alleen als je harde schijven in FAT zijn geformatteerd, als het NTFS is dan moet je wat anders zoeken (wat weet ik ook niet, maar de rest hier wel :P).

edit:
Kijk hieronder maar even, voor een veeeel betere oplossing.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
fixboot / fixmbr in de recovery console proberen.

Wat dat is, de recovery console? Typ eens 'recovery console xp' in bij support.microsoft.com

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• jopie
ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik in de console kom. In de knowledgebase staat:

"Voeg de herstelconsole toe aan de map Opstarten van Windows door Winnt32.exe te gebruiken met de schakeloptie /cmdcons. Hiervoor is ongeveer 7 MB vrije schijfruimte nodig op de systeempartitie waarop u de Cmdcons-map en -bestanden wilt plaatsen. "

Maar dit lukt niet, kan iemand dit uitleggen?
Extra info:
Ik heb dualboot met windows 98 op C en Win XP op D. De D is een NTFS partitie. Booten van cd lukt niet (denk ik) omdat ik een scsi cdrom heb op een niet bootable scsi adapter (adaptec 2904)

Verwijderd

In de recovery console van WinXP moet je het volgende commando geven:

chkdsk /r

Hiermee wordt het bootvolume weer opnieuw ingesteld.
Dit probleem heeft te maken met een NTFS schijfindeling in combinatie met een 40-aderige IDE-kabel (geloof ik). Er is overigens ook een fix te verkrijgen via Windows Update om dit probleem in het vervolg te voorkomen.

• blackd
  • Niet online
Je CDROM boot niet, gebruik anders Windows XP bootfloppies, zie WOS FAQ.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

oud! = slotje ;)

http://www.NUiPhone.nl/

• jopie
Ik wil nu de bootfloppies uit de faq maken, maar hoe maak ik die? Er zit geen setup bij of zo iets. Ik begin me nu aardig dom te vinden, maar ik ben nog nooit tegen zo iets aangelopen.

• blackd
  • Niet online
Kwestie van de file runnen en dan vraagt ie vanzelf om een floppy in drive a, en dan ros je op de OK knop en gaat ie de floppies maken.

Verwijderd

www.bootdisk.com ken je bootjes dl. en en op floppen zetten.

• jopie
ik heb de rar file uitgepakt, dan krijg ik netjes 6 directories. In iedere directory staat een file disk101 of een ander nummer. Ik neem aan dat ik die moet hebben, maar windows geeft aan dat hij niet weet met welk programma hij het moet openen. Waarmee moet dat?

Update:
Ik heb nu de andere set bootdisks uit de faq gehaald, uitgepakt en mee geboot. Deze eindigt echter in een loop van oneindig opstarten. Er verschijnt de melding "inspecting your computer hardware" of iets dergelijks, waarna de computer weer opnieuw opstart???

UPDATE:
Ik krijg wel de veilige modus opgestart, ook is het gelukt de recovery console te instaleren en te gebruiken. Ik heb de opdracht fixboot gebruikt, en toch blijft het probleem.

Hoe kan het nu dat de veilige modus wel opstart, maar de normale versie niet??? Schijf is dus niet kapot.

Ook heb ik op internet gevonden dat een andere IDE kabel het probleem kan oplossen, maar op mijn moederbord, een asus P3B-F past alleen de normale grijze, die volgens mij 40 aderig is en niet de nieuwe 80 aderige.

Help

Laatste update:
ik snap er niks van, maar inderdaad, het veranderen van de ide kabel door een 80 aderige heeft het probleem opgelost. Hoe kan het ene stukje software (win98) het nu wel doen met een 40 aderige en een ander stukje (XP) niet????

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook gehad maar het nu al een tijd goed gegaan, dus ik denk
dat het opgelost is.

Doe de cd vban win XP erin en start op van de cd-rom (instellen in de bios)
kies dan voor "r" in het startscherm.

typ dan bij "c:/" chkdsk /r
Dan gaat hij de HD checken en repareren.

Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 14:41:
Ik heb dat probleem ook gehad maar het nu al een tijd goed gegaan, dus ik denk
dat het opgelost is.

Doe de cd vban win XP erin en start op van de cd-rom (instellen in de bios)
kies dan voor "r" in het startscherm.

typ dan bij "c:/" chkdsk /r
Dan gaat hij de HD checken en repareren.

Succes
ik zit momenteel met exact hetzelfde probleem, alleen krijg ik nergens de optie om die R in te tikken als ik de windows XP cd erin doe; alleen die optie F2 of F6 ..

en erg handig; mijn computer heeft geen diskdrive, dus bootflop aanmaken gaat een beetje lastig...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 00:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, shit happens.

Die R staat overigens voor de Recovery Console. En je kunt drivers uit een flop gewoon met de setup-CD slipstreamen. Hier zijn topics over geweest, gebruik de Search. Tip: in de OM FAQ staat een linkje B)

Anyway, het is hier op GoT niet de bedoeling om ouwe koeien uit de sloot te halen. Elk op zichzelf staand probleem dient in een nieuw topic gegoten te worden, compleet met alle details zoals de geschiedenis, specificaties, wat je allemaal hebt uitgezocht, wat je allemaal hebt geprobeerd cq uitgesloten, wat allemaal niet lukte, waarom niet en wat je verwachtte, etcetera. Zie ook het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] voor een gedetailleerde uitleg over hetgeen wij hier op GoT van de gebruikerd verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.