"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Zo beter???Op maandag 21 mei 2001 16:17 schreef Traag het volgende:
[<font color=red>X</font>]
Verwijderd
stukken beter.Op maandag 21 mei 2001 16:19 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Zo beter???
Leuk hoor, on-topic misschien?Op maandag 21 mei 2001 16:20 schreef deur het volgende:
[..]
stukken beter.
(ik ga toch ook nooit off-topic
Verwijderd
Heet je pa toevallig Bill?Op maandag 21 mei 2001 17:02 schreef deur het volgende:
volgens ms ligt het aan de driver die je gebruikt, je kan je driver updaten, misschien helpt dat.
Waar heb je die kennis vandaan gehaald dan? Microsoft site? URL?Op maandag 21 mei 2001 17:02 schreef deur het volgende:
volgens ms ligt het aan de driver die je gebruikt, je kan je driver updaten, misschien helpt dat.
Ach, hij is nieuwsgierigOp maandag 21 mei 2001 19:37 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Waar heb je die kennis vandaan gehaald dan? Microsoft site? URL?
Ja? En? Of mag ik dat niet vragen op die forum?Op maandag 21 mei 2001 19:41 schreef Buzzman het volgende:
[..]
Ach, hij is nieuwsgierig![]()
Verwijderd
http://www.tamaracka.com/Op maandag 21 mei 2001 19:37 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Waar heb je die kennis vandaan gehaald dan? Microsoft site? URL?
dan bij "Search Microsoft Newsgroups" zoeken op
"activity local area connection status" , dan "view by thread", en dan kom je ongeveer 10 keer jouw vraag tegen, waarvan 2 met het antwoord dat het aan de driver ligt, de rest zonder antwoord.
Ik heb engels en toch PacketsOp maandag 21 mei 2001 19:43 schreef TAMW het volgende:
Ligt het niet aan de taal van Win 2k? In het Engels bytes en Nederlands pakketten.
Edit: Shit nu toch wel op onze SQL server met compaq NIC
Dus toch echt de driver
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar pakketten en bytes is wel wat anders, daar staat taal los van.Op maandag 21 mei 2001 19:43 schreef TAMW het volgende:
Ligt het niet aan de taal van Win 2k? In het Engels bytes en Nederlands pakketten.
Wat voor merk NIC heb je?Op maandag 21 mei 2001 19:49 schreef PlayR het volgende:
ik heb nederlands, en bytes
Wordt wel meer brak vertaald door MS maar heb net op onze SQL server met een 3Com en Compaq NIC gezien dat de 3Com bytes zegt en de Compaq packets. Weg taal theorieOp maandag 21 mei 2001 19:48 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar pakketten en bytes is wel wat anders, daar staat taal los van.
En Revolution, wat voor merk was het op school ook alweer?
Verwijderd
met de standaard win2k driver (ne,eng?)Op maandag 21 mei 2001 19:54 schreef Revolution het volgende:
Realtek 100mbit hier en bytes.
ik heb ook realtek, maar met packets.
Verwijderd
`Op maandag 21 mei 2001 19:58 schreef jelmervos het volgende:
Ik heb een 3COM 10/100 mbit, een 3C905-TX, en die geeft Pakketten (ik wil dus bytes).
En Revolution, wat voor merk was het op school ook alweer?
Netgear FA310TX
Die geeft dus ook bytes aan, vage bende hoor. Mag de gebruiker niet gewoon kiezen ofzo?Op maandag 21 mei 2001 20:00 schreef Revolution het volgende:
[..]
`
Netgear FA310TX
Verwijderd
Win2k EN met standaard Win2k driver: PacketsOp maandag 21 mei 2001 20:01 schreef Revolution het volgende:
[..]
Win2k NL met standaard Win2k driver.
Gewoon spullen
Zijn die 3com drivers veel beter dan die standaard in Windows 2000 zitten?Op maandag 21 mei 2001 20:13 schreef soepzooitje het volgende:
Win2k met de 3com drivers voor 3c905c-TX, ook bytes, met de standaard win2k drivers had ik ook packets
Zal ik die es ff van het Internet trekken!Op maandag 21 mei 2001 20:20 schreef TAMW het volgende:
Ja, sneller en lager CPU gebruik
En wat geeft die?Op maandag 21 mei 2001 21:23 schreef Revolution het volgende:
Heb btw een ACER ALN325 NIC
Verbinding met ''Internet'' geeft Win2K weer in Bytes.
Met ADSL heb je beide: Eerst een lokale verbinding naar je modem (packets) en daarna een verbinding met het internet (bytes).
Klopt niet echt als ik het goed snap.Op maandag 21 mei 2001 22:20 schreef DvE het volgende:
Lokaal netwerk geeft packets.
Op school is het alleen LAN verbinding = in bytes.
Thuis heb ik ook een LAN verbinding, is pakketten.
Hoe komt dat dan?
Nee, maar thuis wel via het netwerk/gateway!Op maandag 21 mei 2001 22:24 schreef DvE het volgende:
Je school heeft toch verbinding met internet of nie?
Het zal meer iets te maken hebben met het protocol of service die er overheen draait.
Nu heb ik XP eroverheen gegooid en geeft ie bij beide bytes!
RARA ik snap het ook niet!
Nee helaas leuk bedacht slaat echt nergens opOp maandag 21 mei 2001 22:20 schreef DvE het volgende:
Lokaal netwerk geeft packets.
Met ADSL heb je beide: Eerst een lokale verbinding naar je modem (packets) en daarna een verbinding met het internet (bytes).
Nog meer gelulOp maandag 21 mei 2001 22:30 schreef DvE het volgende:
Ok, laat ik het zo zeggen, het heeft niets met service packs of NICs te maken.
Het zal meer iets te maken hebben met het protocol of service die er overheen draait.
Draaien allebei met hetzelfde protocol en netwerk service.Op maandag 21 mei 2001 19:53 schreef TAMW het volgende:
[..]
Wordt wel meer brak vertaald door MS maar heb net op onze SQL server met een 3Com en Compaq NIC gezien dat de 3Com bytes zegt en de Compaq packets. Weg taal theorieDus echt de driver van de NIC
Hier de wijsheid 15 postings terug
Correct?
De ''packets'' verbinding is het lokale netwerk stukje naar m''n modem.
De ''bytes'' verbinding met het internet gebruikt PPTP.
Op maandag 21 mei 2001 23:00 schreef DvE het volgende:
Beide gebruiken TCP/IP als protocol.
De ''packets'' verbinding is het lokale netwerk stukje naar m''n modem.
De ''bytes'' verbinding met het internet gebruikt PPTP.
Je hebt toch gewoon 1 NIC aan je modem zitten?
Maar wil niet echt vlotten!Op maandag 21 mei 2001 23:08 schreef TAMW het volgende:
Dat probeer ik vriend DVE ook duidelijk en onderbouwd bij te brengen.
Het is geen modem zoals je denkt.
De ADSL modem heeft een netwerk connectie met je PC (10Mbit) en wordt via een splitter op je telefoonlijn aangesloten.
(Tenminste de KPN versie)
Bij het opzetten van de verbinding met internet zijn er twee stappen:
1. Lokale netwerk met de modem.
2. Inloggen via KPN bij je provider.
Dus je hebt gewoon een NIC in je PC die aan het modem zit. En wat staat er bij die NIC? Pakkette of bytes? Welk merk/type NIC is dat dan wel?Op maandag 21 mei 2001 23:09 schreef DvE het volgende:
Sorry, ADSL zit een beetje anders in elkaar.
Het is geen modem zoals je denkt.
De ADSL modem heeft een netwerk connectie met je PC (10Mbit) en wordt via een splitter op je telefoonlijn aangesloten.
(Tenminste de KPN versie)
Beide ''verbindingen'' gaan over deze kaart.
De eerste (packets) komt eigenlijk niet verder dan de ADSL modem.
De tweede verbinding (bytes) gaat via dit lokale netwerk over de telefoonlijn naar het internet.
Ik heb een 3com NIC, als ik de standaard drivers van Windows 2000 gebruik is het pakketten. Doe ik de drivers van de 3com site, is het bytes? Rara, wat is er veranderd?Op maandag 21 mei 2001 23:14 schreef DvE het volgende:
En hoe wil je het dan schuiven op ''drivers''.
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 21 mei 2001 19:53 schreef TAMW het volgende:
[..]
Wordt wel meer brak vertaald door MS maar heb net op onze SQL server met een 3Com en Compaq NIC gezien dat de 3Com bytes zegt en de Compaq packets. Weg taal theorie Dus echt de driver van de NIC
--------------------------------------------------------------------------------
Draaien allebei met hetzelfde protocol en netwerk service.
Moet ik alweer mezelf quoten
anyway, nice talking to you guys.
Het was...... spannend.
Jezelf quoten is kewl! :):)Op maandag 21 mei 2001 23:18 schreef TAMW het volgende:
[..]
Moet ik alweer mezelf quoten
Aaaaahhh, stop je nu al? Het begon net leuk te worden?Op maandag 21 mei 2001 23:19 schreef DvE het volgende:
Nog steeds vreemd dat over deze zelfde NIC bij mij dus 2 verschillende types (bytes/packets) verschijnen.......
Het was...... spannend.
Ik heb te weinig verstand van netwerkshit om hier nog zinnige argumenten te geven. En het schijnt dat TAMW een netwerkbeheerder is en systeembeheerder... een gevaarlijke combinatie als je het mij vraagt.
Doe er eens een screenshot bij want ik snap niet hoe je dat op die ene NIC kan zien bytes en packets TegelijkertijdOp maandag 21 mei 2001 23:19 schreef DvE het volgende:
Nog steeds vreemd dat over deze zelfde NIC bij mij dus 2 verschillende types (bytes/packets) verschijnen.......
Het was...... spannend.
Misschien heb ik een oplossing:Op maandag 21 mei 2001 23:21 schreef DvE het volgende:
Ja, wat wil je nou.
Ik heb te weinig verstand van netwerkshit om hier nog zinnige argumenten te geven. En het schijnt dat TAMW een netwerkbeheerder is en systeembeheerder... een gevaarlijke combinatie als je het mij vraagt.
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, posts es een paar leuke screenshots ofzo. Misschien helpt het ons?
Dat zei ik net ook jaOp maandag 21 mei 2001 23:20 schreef TAMW het volgende:
Het begint net leuk te worden gaat tie nokken![]()
hahahahaha, check mijn posts net hiervoor. Tijdens het typen heb je die van jou gepost. Hoezo zelfde gedachtes?Op maandag 21 mei 2001 23:23 schreef TAMW het volgende:
[..]
Doe er eens een screenshot bij want ik snap niet hoe je dat op die ene NIC kan zien bytes en packets teglijkertijd
Edit: hoop wel dat hij even een plaatje post snap er geen hol hoe hij dat nou ziet op 1 NIC.

Eerste is dus de verbinding met internet.
Tweede is de LAN naar m''n modem.
Beide gaan over dezelfde NIC.
Veel plezier.
Ook gefeliciteerd!Op maandag 21 mei 2001 23:29 schreef DvE het volgende:
Gefeliciteerd. Dit was trouwens mijn eerste plaatjes post.
Was dit echt zo''n belangrijke discussie dat we hier 3 pagina''s (and still counting) aan besteed hebben.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Volgens mij is het bovenste plaatje wat je modem verwerkt en het onderste je NIC. Dan hebben we het dus wel over 2 verschillende apparaten.
iOS developer
Ik zie maar 2 pagina''s.Op maandag 21 mei 2001 23:34 schreef DvE het volgende:
Was dit echt zo''n belangrijke discussie dat we hier 3 pagina''s (and still counting) aan besteed hebben.
Maar dat maakt toch niet uit, daar is dit forum toch juist voor?
Maar ze gaan wel over 1 NIC zegt ie.Op maandag 21 mei 2001 23:35 schreef BikkelZ het volgende:
Dus dan heb je het eigenlijk over je netwerkkaart en je modem?
Volgens mij is het bovenste plaatje wat je modem verwerkt en het onderste je NIC. Dan hebben we het dus wel over 2 verschillende apparaten.
Edit: spelvaud zoals gewoonlijk:z
Helderheid, mooi! Thanks.Op maandag 21 mei 2001 23:36 schreef TAMW het volgende:
Oke het tweede plaatje gaat het om dat is je fysieke NIC die zegt packets dit is door de driver van de NIC beplaalt. Het eerste plaatje is is een virtuele interface(IP tunneling) met een EIGEN TCP stack dus logisch gezien zijn dit dus 2 Interfaces met verschillende drivers vandaar de ene packets en de ondere bytes
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik wil het nu eigenlijk ook wel eens weten hoe ik bytes krijg, ik zit hier met een dynabyte 10/100 met bytes dusz
Duurt het 23 seconden om inteloggen op Mxstreem? Vin ik wel lang.Op maandag 21 mei 2001 23:27 schreef DvE het volgende:
Ok, check dit uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste is dus de verbinding met internet.
Tweede is de LAN naar m''n modem.
Beide gaan over dezelfde NIC.
Veel plezier.
I, for one, like Roman numerals
Volgens mij niet hoor, anders wist iemand dat toch allang?Op maandag 21 mei 2001 23:55 schreef Dyon het volgende:
Ik wil jullie fantastisch boeiende discussie niet onderbreken hoor, maar ligt het niet gewoon aan een instellin in 2k die hij zet naar mate de NIC, en is het gewoon te weizigen??
Jij hebt hem door. NOTOp dinsdag 22 mei 2001 19:12 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Misschien was dat de tijd tussen de screenshots?
Ik log zelf de tweede verbinding handmatig in. Was dus m''n dubbelklik snelheid.
23 sec tussen de eerste en tweede klik?Op dinsdag 22 mei 2001 20:55 schreef DvE het volgende:
[..]
Jij hebt hem door. NOT
Ik log zelf de tweede verbinding handmatig in. Was dus m''n dubbelklik snelheid.
Hier ook realtek 100mbit standaard windows 2000 pro driver: packets..Op maandag 21 mei 2001 19:58 schreef deur het volgende:
[..]
met de standaard win2k driver (ne,eng?)
ik heb ook realtek, maar met packets.
Een ethernet pakketje kan max 1,5 kb groot zijn, minimaal 0,5 kb.
Oftewel in die screenshots zijn er veel KLEINE pakketjes verstuurd (zo''n 21.000 oftewel 2 mb aan bytes) en erg veel grote pakketjes ontvangen (zo''n 22.000 oftewel 9 mb aan bytes), oftewel niets nieuws onder de zon.
Oftewel je kunt eigenlijk alleen bijhouden of en hoeveel pakketjes verstuurd worden, niet de hoeveelheid data.
A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT