[BC3] Alternative Shell Windows!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Hallo,
ik gebruik sinds vandaag, een andere shell genaamd SharpE (Sharp Environment),
het ziet er zo uit :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rusman/sharp.JPG
Gebruiken jullie ook een andere shell en zo ja, welke????

en waarom

If there's Oldskool i'm there

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ziet er goed uit, alleen een beetje te Linux-X achtig... Ik gebruik alleen XP, lijkt me alternatief shell genoeg...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 18:16

Servowire

prutser:~#

WAAR TE DOWNLOADEN :9~ :9~ :9~ :9~

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Ik heb geen andere shell maar mn klotebroer had het is een keer geprobeerd en ik moest formatere dus weg met die shells :+

Verwijderd

gevonden... www.sharpe-shell.com

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 09:55 schreef Servowire het volgende:
WAAR TE DOWNLOADEN :9~ :9~ :9~ :9~
Wake up!, kijk is op de desktop van die gozer!
Dan zie je in de URL balk DIT URL staan!:Z

Edit: Moest hem ff aanpassen vanwege commentaar...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Servowire

Servowire

Op zondag 20 mei 2001 10:03 schreef Sux2BeME het volgende:

[..]

You''re stupid, kijk is op de desktop van die gozer!
Dan zie je in de URL balk DIT URL staan!:Z
:{

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
Ziet er goed uit, nu nog een balkje met de huidige taken erbij en ik ben blij. Weet iemand trouwens een vergelijkbaar alternatief dat iets verder is in het ontwikkelstadium?

Verwijderd

Is ie ook een beetje snel en stabiel ter vergelijking tot Exploder?

• BC3 Victim
:9~ :9~

startmenu zit onder menutje dat je krijgt als je rechter muisknop indrukt

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit ziet er wel 8-)

Maar waar is mijn startmenu heen! :?

Edit: hmmz, mijn ie6 krijgt niet zo''n mooie skin :'(

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Onder win2k werkt dat ding bij mij voor geen meter, hij zoekt al zen bestanden in c:\windows in plaats van c:\winnt |:(

• Buzzman
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 13:01 schreef ZeTt het volgende:
Onder win2k werkt dat ding bij mij voor geen meter, hij zoekt al zen bestanden in c:\windows in plaats van c:\winnt |:(
Jupz, same here!

Ik heb het er maar weer afgeknikkerd...

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 13:01 schreef ZeTt het volgende:
Is dit niet een zelfde iets als litestep? Dat je explorer.exe vervangt?

Als het goed is, moet je ook de dir waar hij bestanden in zoekt aan kunnen passen. Bij litestep was dat step.rc. Het lijkt mij dat het bij SharpE ook moet kunnen. Gewoon initje zoeken of eerst de readme''s lezen :P

Of eehm zijn we 2lazy ? ;)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 10:03 schreef Sux2BeME het volgende:

[..]

You''re stupid [..]
Relax man ! Als je dat tegen mij had gezegd ... was ik minder vriendelijk geweest. Ook al heeft ie ze ogen een beetje dicht zitten ;)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

cewl

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Ziet er cool uit, alleen hij wordt standaard bij alle gebruikers, en het uninstallen ervan ging erg irritant.

Maar verder is het wel tof en ook nog gratis
:)

• Servowire

Servowire

Bij mij is er geen desktop
of een right click

• Petuhr
  • Laatst online: 19-05 12:02

Petuhr

FreeBSD

Leuk, maar moet het wel goed werken onder Win2K..

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Oh en je kan wel van taak wisselen door met de rechter muisknop op de Virtuele dektop bar (rechts onderin) te klikken, er staat dan TASKS ->

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Het is stabiel, ja, en gruwelijk snel en er staat op de site een Faq waar in staat hoe te installeren onder windows 2000.

ik gebruik trouwens Windows Blinds, voor de vensters. (op de site staat een link waar te downloaden)

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:04
Hmm ik heb ook een beetje rondgesnuffeld daar maar het lijkt erop dat 10 juni een nieuwe versie uitkomt met daarbij een 100% ondersteuning voor win2k
I''d (regretfully) have to agree with you ChamPro, PB1 wasn''t 100% prepared for Win2000. PB2 have been made to work 100% on Win2000 (90% of the devteam code in Win2000 now) and it''s been tested to work on WinXP 2465 also. The new Pixol Enhanced launcher makes it super easy to switch back and forth between Explorer and SharpE on Win9x aswell as Win2000.
van http://pub53.ezboard.com/fsharpefrm1.showMessage?topicID=46.topic

Maar wat wel leuk is dat je alle executables gewoon los kan runnen. Dus je kan al wel de VWM runnen en de rest van je Win2k hetzelfde houden.. Ik denk dat dit erg leuk gaat worden. Iig makkelijker als Litestep. Maar dat is ook erg leuk.

Dusse nog ff wachten en dan installeren maar :)

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:04
yes heb m nu ook draaien :P
loopt verrekte lekker. Wel ff een andere windowsblinds erbij gedaan ... ziet er beter uit ...

Alleen krijg ik t start menu nog niet echt aan de praat :( dus niet zo handig. Ziet er wel zwaar gelikt uit.

probeer t uit zou ik zeggen.

Voor de wat lammere figuren onder ons (win2k install):
On W2K these are the registry keys where Windows gets the shell information. I suppose they work on Windows XP as well:
HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon.
Add a new String Value named "Shell" and have the argument describe the path to SharpE.
Then browse to:
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Edit the String Value named "Shell" to point to the same SharpE location.
Suc6

• BC3 Victim
Allemaal leuk en aardig, alleen hoe doe ik het deïnstalleren?

• Goldme
  • Laatst online: 13-05 15:26
Rechtermuisknop op desktop en ergens onderin staat er restart with explorer ofzo, die moet je hebben.

Verder vrij nutteloos onder win2k, bovendien is het een hele karwei om mijn picto''s weer op de desktop te krijgen(erg omslachtig)

Verwijderd

oww en tipje: Kids!, Do _not_ try to install this on an NT4-machine, your local helldesk will kill you for it.!

/me is nog aan het uitvissen hoe ie dit geheel weer wegkrijgt van zijn nt4wks-je
|:(

• BC3 Victim
Ik gebruik Calmira voor Win3.1 (op mijn oude 486) om een Win95 shell na te bootsen.
Kijk eens op:

www.calmira.org

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

ff me desktop opleuken ;)

• BenJoep
  • Laatst online: 23:06
Hoe krijg ik dit er weer vanaf, vind het echt niet functioneel dit.

| I've got permission to color outside the lines |

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin'

het erweer afkrijgen is zwaar irritant, staat niet in register, of een link in msconfig |:(

• BenJoep
lekker zeg, ik kan al me desktop niet meer gebruiken, wat een kolere proggie is dit, kan iemand mij nog helpen hiermee??? HEb geen zin om win weer te installeren.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Leuk proggie, strax windowblinds erover en klaar is <font color="#df040f">* brammus</font>
Maar ik moet wel zeggen dat het proggie wat flexibeler maag werken...
Ik werk met een resolutie van 1024*768 op een 15", werkt met explorer prima, maar met Sharpe-shell moet je echt wel dat vergrootglas gebruiken :(

Valt me verder op dat bij die sharpbar/desk, je kan editten in de ini wat je wil, maar ik krijg die winamp en zoom zooi en email-checker maar niet weg...blijven maar terug komen...:?
Ook is het jammer dat in die sharpbar die menuutjes (system/internet/utilz/fun) niet gewijzigd kunnen worden... :'(

Maar goed, het is nog steeds Bêta, en dan valt het allemaal toch wel een beetje mee ;)

Conclusie: cool cool :)

Edit: Voor de mensen die niet weten hoe ze dit eraf kunnen halen een hint: system.ini ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Genotix heb je dit al geprobeerd
Rechtermuisknop op desktop en ergens onderin staat er restart with explorer ofzo, die moet je hebben.

• BenJoep
yah maar waar kan ik desktop vinden, want als ik op mijn desktop klik dan doet die niks meer.

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

dat had ik dus ook

maar doe dan een ctr-alt-del en dan bij processen het proggie sluiten en dan de directory deleten.
heeft bij mij geholpen.
Nu is die shit lekker weg :P

• BenJoep
Als ik die dit weghaal dan krijg ik geen startbalk meer en dan kan ik verder helemaal niks, kan dan via crt-alt-del explorer runnen en toen heb ik het weer terug gezet.

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

directory deleten, dan afmelden en weer aanmelden, evt reboot. moet het probleem opgelost zijn.

• Buzzman
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 19:18 schreef FreeStyler het volgende:
directory deleten, dan afmelden en weer aanmelden, evt reboot. moet het probleem opgelost zijn.
Met win2k krijg je 1x een error te zien van "can''t find dir, blablabla"

en daarna is er niks meer aan de hand :)

• BenJoep
Hij doet het weer, wat een KOLERE PROGGIE is dit. Geef mij dan maar litestep.

• Robinski
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

staat het niet gewoon in system.ini
onder [boot]
en dan moet je van shell=????? (heb dat prog niet) shell=Explorer.exe maken

edit:

ik had ook ooit zoiets met een andere shell, het leuke is dat je ook Bijv IE als shell kan nemen of mijnevegen :)

en dit kan dus gewoon in Notepad

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Mooi, probleem opgelost. :)

hoe heb je het nu gedaan ? , zodat andere mensen weten hoe ze het moeten doen als het hun ook niet lukt ? >:)

• BenJoep
mm dubbelklikken op je desktop met je rechtermuisknop, en dan daar zoeken in een menutje naar exploder. ;)

• BenJoep
Nu mijn sys terug naar af is lijkt die wel wat trager?? :?

Heeft het ergens nog zijn sporen achter gelaten?

• BC3 Victim
Schijnbaar is men er al snel op uitgekeken.

Gewoon uitloggen (in het contextmenu dat verschijnt als je met de rechter, bij sommigen de linker muisknop op de bureaublad klikt) met de optie om terug te keren naar de standaard shell (Explorer).

Na het opnieuw inloggen verschijnt het goede oude shell. Bij het opnieuw opstarten verschijnt ook het oude shell weer en niet SharpE.

Na deze procedure kan de map met SharpE weer worden verwijderd. Dit omdat de bij het eerste keer opstarten gemaakte verwijzing dan waarscheinlijk is weggehaald.

Probeer niet om eerder SharpE weg te halen want zelfs in de veilige modus wordt getracht om het op te starten.

Ik zelf ben hier achter gekomen door de map met SharpE een andere naam te geven. Hierna kwam ik Windows niet meer in voordat ik de naam van de map weer in de DOS modus weer de oude naam had gegeven. Zo ziet men maar weer dat de DOS modus toch nog nut heeft.

Verwijderd

Ziet er aardig uit, iig beter dan die XP themerommel.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
ik heb wel eens litestep getryed, maar ik vind het echt niet lekker al die rotzooi in mijn scherm..

echt het enige wat bij mij vrij rommelig is is mijn short-cut-launch-bar.

geen sharpE voor mij.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op GoT heeft PlayR deze signature:
sorry jelmer
jelmer? wie is dat? oooo, jelmervos bedoel je!

:)

* jelmervos is kort door de bocht!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 19:24 schreef Robinski het volgende:

ik had ook ooit zoiets met een andere shell, het leuke is dat je ook Bijv IE als shell kan nemen of mijnevegen :)

en dit kan dus gewoon in Notepad
[/edit]
Ik heb dit geprob. maar met IE als shell gaf windows de foutmelding kan explorer niet vinden. installeer windows opnieuw. Win95 om precies te zijn met Ie5.5

Verwijderd

Om terug te gaan naar Explorer shell, moet je in je ''system.ini'' onder [boot] ''shell=...'' veranderen in ''shell=c:/windows/explorer.exe''. That''s all.

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Op zondag 20 mei 2001 15:19 schreef FreeStyler het volgende:
...en het uninstallen ervan ging erg irritant.
Als in....

• BC3 Victim
..voegt misschien niet zoveel toe aan t geheel maareh, al dit soort programmas verzieken altijd mun systeem.

Zelfs dat windowblinds bevriest mun o zo stabiele win2k, direkt als ie klaar met installeren..

:r

Verwijderd

Wat is dit voor troep?

-Ik download ''t :Z
-Ik run ''t :)
-Ik Log in :z
-KABOOOMM!! :?
-ERROR: U MOET WINDOWS OPNIEUW INSTALEREN :(
-Ik Click op "OK" en Tsjakaaa..system shutdown |:(

De zooi weer uit m''n system.ini gegooid.
(Windows 98se)}:O

Inclusief download, error en uninstall heeft het precies 2 minuten op m''n harde schijf gestaan. Dat is een nieuw record. >:)

• BC3 Victim
**
hier stond een dubbele post :)
**

Pagina: 1