[BC3] wat is svhost?

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
en hoe schakel ik die uit?

In m''n taskmanager is ie de hele tijd 100 % bezig, en the hell hij vreet al me cpu-kracht op.. hoe dit op te lossen?

traktor scratch!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij is het niet slim om deze uit te schakelen:
Generic Host Process for Win32 Services
Als je SVCHOST bedoeld.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 22:58
Ik heb er meerdere tegelijkertijd draaien :)

:7

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien zit hier wat tussen?

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
mjaw, het probleem is dat ie de eerste 10 minuten gewoon 100% van me cpu-kracht in beslag neemt. dus in die tijd valt niet te werken en kan ik meestal wel een bakkie pleur maken.... maar toch wel irri..

traktor scratch!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb totaal geen last met die VIA 4-in-1, ook niet met USB, laat staan met SVCHOST.EXE

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op dinsdag 08 mei 2001 23:21 schreef Erikie het volgende:
mjaw, het probleem is dat ie de eerste 10 minuten gewoon 100% van me cpu-kracht in beslag neemt. dus in die tijd valt niet te werken en kan ik meestal wel een bakkie pleur maken.... maar toch wel irri..
Tijd voor reinstall zou ik zeggen.
Niet slim om deze te killen. Is een beetje belangrijk :P
Misschien dat 1 van je systeemdrivers niet werkt ofzo (VIA 4-in-1 maybe?)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
jah, die via 4in1 sucks een beetje, het usb gedeelte dan.. me poorten vallen steeds uit, me zipdrive vooral. lijkt wel of ie teweinig stroom krijgt. Maareuh, heb dual boot en w98se doet alles het wel goed.. maareuh, tja, dat wordt reinstallen denk.. :( wel weer een record.. 6 maanden geleden dat ik os w2k heb geinstalleerd zonder te crachen! joepie..

traktor scratch!

Verwijderd

svchost stuurt services aan die als dll oid geimplementeerd zijn. Met het tlist programmaatje (support tools, reskit of zo) kun je zien wat hij start. Een van die dll''s doet blijkbaar vervelend.

Wim
--

http://www.win2kwereld.nl

Verwijderd

Ik heb nu ook problemen met dit programma.
Norton gaf vandaag opeens bij me aan dat het programma een virus had, backdoor.irc.client ofzo. Ik schrikken en deed ff ctrl-alt-del (Win XP) en besloot bij processes het exe bestand af te sluiten. Deze draaide wel iets van 4x. Vervolgens kreeg ik meteen een fout in XP met de melding dat ik alles moest saven en het systeem zich in een minuut opnieuw zou opstarten. "kut" dacht ik, maar gelukkig startte hij goed op... tenminste... ik krijg nu elke keer de melding (in een soort mIRC scherm):

*** No users in user list matched/removed
-
*** No users in user list matched/removed
-
* /run: unable to open 'svchost32.exe' (line 2, sysiapi.dll)
-

Dit zie ik dus in een mIRC scherm, maar dan zonder de opties van mIRC of iets dergelijks. Alleen het witte chatgedeelte en een gedeelte op te typen. Het lijkt dus op mIRC.
Hoe los ik het probleem op en wat heb ik fout gedaan?

Verwijderd

heb je het virus wel goed verwijdert??

Verwijderd

hmmm, nee.. kom ik nu net achter. Ik kijk nu net bij Norton op de site en zie dat er een grote threat is voor het virus. Bij de verwijder instructies voor het virus staat dat ik Norton de files moet laten verwijderen die geinfecteerd zijn, maar boot mij PC straks dan wel goed?

Verwijderd

Anders gebruik je de repair install als dat niet zo is?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• Exunos: Voor zoiets hoef je niet zo'n enorm oud topic te kicken. Zie ook de Lieve Adjes FAQ
• Er zijn meerdere topics over svhost, met waarschijnlijk ook wel een oplossing. En voor virussen: Software Algemeen FAQ
• Mocht je PC niet meer opstarten: Windows Operated Systems - FAQ

Kortom, heel wat dingen zijn al in de FAQ opgenomen, kijk eerst die even door. Zie ook de FAQ Forumgedrag :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.