Toon posts:

[BC3] Verschil tussen domeinnaam.local en domeinnaam.nl?

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand me precies uitleggen wat nou het verschil is tussen domeinnaam.local en de domeinnaam.nl

We hebben hier nl. een Win2K proxyserver staan, en deze trekt steeds de verbinding open naar internet, zelfs als bijvoorbeeld Active Directory wordt geopend (wat gebruik maakt van domeinnaam.local).
Ik wil wel graag iets meer snappen van de exacte verschillen, zo te zien zit er een fout in de routering ofzo binnen het netwerk, omdat hij een internetverbinding maakt als het .local domein wordt benaderd.

Dus mijn vragen: hoe kan ik het zo instellen dat hij voor het .local domein niet op internet gaat zoeken, en wat is nou precies het verschil tussen .local en .nl domeinen?

Alvast bedankt.:)

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 21:36
.nl moet geregistreerd staan en is bereikbaar over de hele wereld.

.local houdt gewoon in dat die domein naam niet geregistreerd staat en dus niet door iedereen van buitenaf (internet) benaderd kan worden..

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 17:04 schreef KoeKk het volgende:
.nl moet geregistreerd staan en is bereikbaar over de hele wereld.

.local houdt gewoon in dat die domein naam niet geregistreerd staat en dus niet door iedereen van buitenaf (internet) benaderd kan worden..
Wat voor invloed en consequenties hebben de .local adressen op DNS, Email en een proxyserver?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Met andere woorden

.local. (let wel op altijd afsluiten met een punt) Wil zeggen dat je netwerk staat afgesloten van internet. Alleen bestemd is voor intern gebruik bijv een intranet.

Dit wil niet zeggen dat je niet het internet op kan maar dat user names, (bijv. muppet@local), mail alleen intern word gebruikt.

.nl. betekend dus dat je zoals genoemd staat geregistreerd en je eigen website e.d. host.

Als ik het goed heb begrepen :)

There is no art to find the minds construction in the face

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Dit topic schop ik even omhoog, sorry daarvoor, maar ik ga hier een windows 2000 netwerk opzetten, wat voor domeinnaam (toplevel) kan ik nu het beste gaan gebruiken?

.local ??

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik denk dat .local logischer is, maar zover ik het heb begrepen (Heb niet echt ervaring met W2k + domeinen e.d.) en gehoord kan je een eigen TLD maken voor in je eigen netwerk. Correct me if i am wrong :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Dat kan ja, maar ik wil weten wat nou verstandig is om ook conflicten met DNS enzo te vermijden.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Je krijgt dan neem ik aan een lokale DNS server, dus dan zou je b.v de naam:

Blablabla.intra o.i.d want zolang die DNS dan niet van buitenaf te bereiken is dan moeten er lijkt mij geen problemen komen...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1