[BC3] Win2k screenshot van dns-settings gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:27

Plux

Team KVM

Topicstarter
Ik heb problemen met m''n DNS instellingen in win2000. Er draait winroute mailserver op, en die geeft als foutmelding:

" DNS 195.96.96.97 server is reachable
error: DNS-query for "casema.net" failed: host not found"

DNS server is dus van casema, en doet t prima vanaf de clients in mijn netwerk, alleen niet vanaf de server zelf.

Voor de volledigheid: Er zit dus een Dial-up verbinding op en een LAN-kaartje, maar ik heb al verschillende DNS-settings op beide verbindingen geprobeerd. Geen van alle succes, dus daarom vroeg ik me af, wat ook alweer de standaard DNS-settings zijn.

je hebt alltijd gelijk, ook als het niet uitmaakt

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Heb je alle updates al geinstalleerd. er zijn er een paar voor windows 2000 DNS server.

http://www.hroling.nl

• Plux

Plux

Team KVM

Topicstarter
Ik draai geen DNS-server, ik kan gewoon geen externe servers opzoeken in de Casema-DNS. Ze zijn wel bereikbar, maar blijkbaar hebben ze iets te zeuren over een hostname. Ik heb geen idee waar dat op zou moeten duiden :?

Verwijderd

casema.net werkt ook niet, WWW.CASEMA.NET dus wel

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Kan je van je clients pc''s wel pingen naar host names ??

Bijv ping www.casema.net

Je kan misschien wel host names in je netwerk vinden intern maar dat kan netbui ook.

Wat gebruiken je clients voor DNS adress ??

Als die hetzelfde gebruiken als je server klopt dat niet helemaal.

Je clients moeten de server als DNS adres hebben maar je server moet het adress van de casema DNS server gebruiken.

Gebruikt Casema DHCP ?? of moeten ze zelf worden ingevuld. Bel anders casema is met het ip adress van hun DNS.

There is no art to find the minds construction in the face

• Plux

Plux

Team KVM

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 14:16 schreef Deleon het volgende:
casema.net werkt ook niet, WWW.CASEMA.NET dus wel
casema.net is de smtp.server van casem, dus t adres klopt wel.. ik kan geen enkele externe server vanuit de domainname bereiken, wel met ip-adres (zie DNS ... reachable)

--> muppet: De server doet ook NAT (ook winroute), voor de clients erachter. Bij de clients staan ook de DNS-servers van casema ingesteld, en de server forward hun DNS-request gewoon goed. Alleen zijn eigen DNS-requests worden niet in behandeling genomen

De clients zijn dus helemaal ok. Bij de server werkt geen enkele request met domeinnamen. geen ping, geen htpp, geen smtp..

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dan heeft het waarschijnlijk niks met de proxy te maken want die doet zijn werk goed.

Ligt dan aan een instelling in Windows.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

!!! UPDATE !!! mijn ervaring Windows 2000 wordt niet ondersteund door casema en wanadoo.
Mijn moeder heeft windows 2000 omdat het lekker stabiel loopt maar DNS resolving doet hij niet.

Ik kan wel pingen naar mijn server op werk en kan zelfs een vpn verbinding maken.
Ook heb ik de server op mijn werk als DNS ingesteld maar dat kan weer niet omdat casema dit blocked.

Mensen die dit lezen en nog geen casema of wannadoo verbinding hebben NOOIT DOEN de links op hun sites werken half en je staan 32 minuten in de wacht op een rustige tijd a 0,10 pleuro cent.

Neem cistron adsl dan werkt het teminste gelijk.

Als iemand een oplossing heeft voor dit bagger netwerk van casema dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Als je DNS niet werkt, ligt dat toch echt aan je eigen gepruts. Althans, als de DNS uberhaupt wel werkt.

Dit heeft dan ook niets met de provider te maken, maar met een verkeerd ingestelde windows. Dat kun je je provider niet aanrekenen.

Voor de rest snap ik niet helemaal waarom je zo'n oude draad (2001) schopt voor zo'n nutteloze mededeling. nofi.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Euhhmm.. ja. Loop je instellingen even goed na. Er zijn honderden Win2k gebruikers die zonder problemen een Casema of Wanadoo abonnement hebben. Het ligt toch echt aan jouw eigen instellingen. Bel anders de helpdesk, die helpen je de goede instellingen op je systeem te zetten :)

Dit topic is wel oud, maar het geeft iig wel aan dat je hebt gezocht. Alleen de vraag is toch echt niet bijzonder genoeg voor een topic, bel gewoon de helpdesk :)

Edit door Compubiter: [rml][ Windows2000] DNS tips en uitleg[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Compubiter op 09-07-2003 18:49 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.