Toon posts:

[BC3] Beste rekenmachine?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Derive ?

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Die rekenmachine die standaard in W98 zit vind ik maar een irritant dingetje. Nou zijn er vast heel wat alternatieven (net al ff gekeken bij download.com) maar er zijn er zoveel, wat is nou echt een goede?

Liefst met:
• omrekenfuntctie eenheden (inch, meter, etc.)
• omrekenfunctie valuta''s (euro, dollar, etc.)
• mogelijkheid tot opslaan van berekeningen
• meer complexe berekeningen (solver, matrices, etc.)
• etc.

Wie weet een goede?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb zelf een proggie gemaakt, omdat ik een hekel had aan windhoos'' eigen rekenmachine... vooral omdat je op al die knoppen moet gaan duwen, het is veel handiger als je het gewoon in een textbox in kan typen

Maar goed, al die andere dingen, zoals omrekenfuncties en matrices en zo kan het niet, maar wel gewoon dingen als
code:
1
1 + (54 * sin 5) / log 45

ofzo

en een Always-on-top functie, zodat ie niet steeds achter een ander windootje verschuilt, en ook een in-de-taakbalk-icoontje :)

als je interesse hebt moet je het maar effe zeggen

edit:

hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/KolQl8or.gif

en hier de .exe (18 kb)

[edit2]
oh als je m probeert laat dan plz effe weten wat je er van vind door hier te posten of door mij te meelen :)
[/edit2]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb best intresse :) .

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
OiSyN, leuk dingetje, die houd ik!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Houden?!?!

4-hour trial, betalen dus! :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
weet iemand dan ook een rekenmachine waar je ook grafieken mee kan maken (een soort TI-83 op de pc) zodat ik die bij verslagen in word kan plakken?

Flickr

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Gewoon maple, of idd Derive

daar kan je gewoon alles mee :)

It seemed like a good idea at the time

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 28 mei 2001 22:31 schreef ruubruub het volgende:
weet iemand dan ook een rekenmachine waar je ook grafieken mee kan maken (een soort TI-83 op de pc) zodat ik die bij verslagen in word kan plakken?
Ja, ik had dr een, maar die werkte jammergenoeg alleen met Directx5... ff opzoeken hoe ie heette dan kan ik ff voor een nieuwere versie kijken....

Ik heb het nu namelijk niet meer nodig, aangezien ik gewoon grafieken op mn TI83 maak en dan overpomp naar mn pc.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

No offense :P maar dat kan natuurlijk ook met Excel :)

Verwijderd

Excel :? :?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 28 mei 2001 22:36 schreef roys het volgende:

[..]

Excel :? :?
:?
euh.. zo van.. grapje... ofzo

• rkrythe
ok, maar hoe pop jij die grafieken naar je pc? Heb je zo''n link kabel?
Weet iemand toevallig ook of je dat ook kan doen met de TI-83 plus (met zo''n connector aan de onderkant) of zit daar al een kabel bij?

Flickr

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Inderdaad maar 1 antwoord mogelijk:
Maple

(eventueel Matlab of Mathematica)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 28 mei 2001 21:15 schreef OiSyN het volgende:
Ik heb zelf een proggie gemaakt, omdat ik een hekel had aan windhoos'' eigen rekenmachine... vooral omdat je op al die knoppen moet gaan duwen, het is veel handiger als je het gewoon in een textbox in kan typen
*verrassing*

Je kunt ''t in de Windows calculator ook gewoon intypen...

Verwijderd

TI-92 kwijlllll, het rekentoestel van de wiskundelerares.

Ik had een tijdje geleden URL''s gelezen van rekentoestel demo sites, het stond in Elektuur.

Scanning & searching databases...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 29 mei 2001 00:11 schreef Onno het volgende:

[..]

*verrassing*

Je kunt ''t in de Windows calculator ook gewoon intypen...
maar dus niet koppiepeesten en editen zoals in een gewoon textbox kan zoals de adresbalk van je internet explorer. das toch een groot verschil!
en windows calculator heeft geen always-on-top-functie :P

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Naast Maple heb ik idd. ook een TI-89
(zelfde als TI-92, maar zonder qwerty-toetsenbord..)

Altijd handig :)

Verwijderd

Ik heb maar een TI-86 :'(

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 23:00 schreef ruubruub het volgende:
ok, maar hoe pop jij die grafieken naar je pc? Heb je zo''n link kabel?
Weet iemand toevallig ook of je dat ook kan doen met de TI-83 plus (met zo''n connector aan de onderkant) of zit daar al een kabel bij?
je moet ff voor 5 piek een kabel solderen voor aan je parallele poort..
2 weerstanden en 2 diodes dat is alles
en dan kan je alles heen en weer etc doen op ti83 en ti83+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• rkrythe
Op dinsdag 29 mei 2001 12:56 schreef clvy82 het volgende:

[..]

je moet ff voor 5 piek een kabel solderen voor aan je parallele poort..
2 weerstanden en 2 diodes dat is alles
en dan kan je alles heen en weer etc doen op ti83 en ti83+
Hoe maak je zo iets precies? Kan ik hem niet bij iemand laten maken of heb je er een schema van?

Flickr

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op maandag 28 mei 2001 18:35 schreef Tweaker het volgende:
Derive ?
Hmm, kende ik nog niet, maar lijkt idd wel een handig programmatje.
Op maandag 28 mei 2001 21:15 schreef OiSyN het volgende:

Maar goed, al die andere dingen, zoals omrekenfuncties en matrices en zo kan het niet, maar wel gewoon dingen als
code:
1
1 + (54 * sin 5) / log 45

ofzo

en een Always-on-top functie, zodat ie niet steeds achter een ander windootje verschuilt, en ook een in-de-taakbalk-icoontje :)

als je interesse hebt moet je het maar effe zeggen

edit:

hier een screenshot:

[afbeelding]

en hier de .exe (18 kb)

[edit2]
oh als je m probeert laat dan plz effe weten wat je er van vind door hier te posten of door mij te meelen :)
[/edit2]
Is zeker een handig ding, vooral always-on-top en icon in systray zijn handig.
Misschien zou je er nog iets bij kunnen doen zodat je ook pi en e kan selecteren bijv.

• BC3 Victim
parallel:
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~timyp/ti83/parallel/schema.jpg
Benodigdheden

- Een 25-pin D type connector (voor in je parallele poort).
- Het omhulsel voor je parallele stekker.
- Twee diodes, van het type type 1N4148 (small silicon switching diodes). Dit is het belangrijkste onderdeel van je link kabel.
- Twee 1K ohm resistors (optioneel).
- Een stuk draad (ongeveer 2 meter). Het beste is een draad met binnenin twee draden met daaromheen koperdraad. Dit is om storingen te voorkomen.
- Een 2.5mm stereo jack voor in je Ti-83. Dit stekkertje pas echter niet goed dus je kan ook een 2.5mm stereo socket gebruiken en daar je kabel in doen die je bij je rekenmachine hebt gekregen (je kan deze ook doormidden knippen).

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~timyp/ti83/serieel/schema1.jpg
Benodigdheden

- Een 9-pin (or 25-pin) D type connector (voor in je seriële poort).
- Het omhulsel voor je seriële stekker.
- Twee zener diodes (4.7 of 5.1 volt).
- Twee 3.3K Ohm resistors.
- Een 330 Ohm resistor.
- Een LED.
- Een stuk draad (ongeveer 2 meter). Het beste is een draad met binnenin twee draden met daaromheen koperdraad. Dit is om storingen te voorkomen.
- Een 2.5mm stereo jack voor in je Ti-83. Dit stekkertje pas echter niet goed dus je kan ook een 2.5mm stereo socket gebruiken en daar je kabel in doen die je bij je rekenmachine hebt gekregen (je kan deze ook doormidden knippen).

succes en het werkt allebei...
heb ik een jaar of 2 terug ook allebei gedaan

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:27
unigraph, klein simpel proggie voor grafieken. niks meer en niks minder

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 29 mei 2001 14:06 schreef te(X)en het volgende:

[..]

Hmm, kende ik nog niet, maar lijkt idd wel een handig programmatje.
[..]

Is zeker een handig ding, vooral always-on-top en icon in systray zijn handig.
Misschien zou je er nog iets bij kunnen doen zodat je ook pi en e kan selecteren bijv.
pi en e kun je gewoon gebruiken, door respectievelijk pi en e in te typen :)

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op dinsdag 29 mei 2001 16:16 schreef OiSyN het volgende:

[..]

pi en e kun je gewoon gebruiken, door respectievelijk pi en e in te typen :)
|:( stom stom stom
maar bedankt voor de tip :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 29 mei 2001 16:46 schreef te(X)en het volgende:

[..]

|:( stom stom stom
maar bedankt voor de tip :)
graag gedaan hoor :)
er zit trouwens ook een help bij he, klik in het window icoontje en je vind daar een extra menuutje "options" (kan ook met de rechtermuisknop op het icoontje in de taakbalk)

• BC3 Victim
hier staat een emulator voor ti-rekenmachines: http://www.bluey.icestorm.com/files.html

roms van de ti-82,83,85,86,89 en 92 staan er ook

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op dinsdag 29 mei 2001 19:23 schreef crikey het volgende:
hier staat een emulator voor ti-rekenmachines: http://www.bluey.icestorm.com/files.html

roms van de ti-82,83,85,86,89 en 92 staan er ook
Die link werkt wel, maar hij verwijst daar door naar niet bestaande bestanden :(

Lijkt me trouwens wel verrekte handig, zijn er ook Casio emulatoren (ja, sorry ben nu eenmaal casio gewend)?

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 20:04 schreef te(X)en het volgende:

[..]

Die link werkt wel, maar hij verwijst daar door naar niet bestaande bestanden :(

Lijkt me trouwens wel verrekte handig, zijn er ook Casio emulatoren (ja, sorry ben nu eenmaal casio gewend)?
ow, ik wist niet dat die links het niet deden. Hier een wel werkende link: http://www.ticalc.org/pub/win/vti.zip

Daar zitten alleen geen roms bij. Ik zou wel een rom van mijn eigen ti-83 kunnen maken als je dat wilt.

Casio-emulatoren weet ik niks van, zou best kunnen dat er zijn.

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 14:12 schreef clvy82 het volgende:
parallel:
[afbeelding]
Benodigdheden

- Een 25-pin D type connector (voor in je parallele poort).
- Het omhulsel voor je parallele stekker.
- Twee diodes, van het type type 1N4148 (small silicon switching diodes). Dit is het belangrijkste onderdeel van je link kabel.
- Twee 1K ohm resistors (optioneel).

[afbeelding]
Benodigdheden

- Een 9-pin (or 25-pin) D type connector (voor in je seriële poort).
- Het omhulsel voor je seriële stekker.
- Twee zener diodes (4.7 of 5.1 volt).
- Twee 3.3K Ohm resistors.
- Een 330 Ohm resistor.
- Een LED.

succes en het werkt allebei...
heb ik een jaar of 2 terug ook allebei gedaan
ben al een paar dagen bezig om zo''n seriele kabel te maken (de $4 serial link) maar hij doet ''t steeds niet en ik heb geen idee meer hoe het nou komt... iemand nog tips? (ik vraag het hier maar ff scheelt weer een nieuwe tread)

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op dinsdag 29 mei 2001 20:31 schreef crikey het volgende:

[..]

ow, ik wist niet dat die links het niet deden. Hier een wel werkende link: http://www.ticalc.org/pub/win/vti.zip

Daar zitten alleen geen roms bij. Ik zou wel een rom van mijn eigen ti-83 kunnen maken als je dat wilt.

Casio-emulatoren weet ik niks van, zou best kunnen dat er zijn.
Als je die ROM zou willen mailen, graag :)
kabel-internet@pagina.nl

• BC3 Victim
meet je diodes even door misschien heb je die per ongeluk doorgebrand...
dat gaat vrij snel

Verwijderd

Ja ik zit nu een beetje met een 'probleem'. Ik wilde een getallenrij op mijn Ti-84+ uitrekenen, de 512e term daarvan, maar zelfs met een andere gast erbij die een silver edition had, die zijn ding kon het ook niet aan, die krengen konden niet verder rekenen dan de 332e term, voor de rest was het teveel voor ze. Dus ik dacht, voer ik die troep ff in mijn comp in, dan heeft ie het zo. Dus weet iemand een goede Ti-83+/84+ emulator voor de pc, of een andere grafische rekenmachine waarmee je dit kan oplossen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Open even een nieuw topic; deze is namelijk nogal oud :) Verder kun je misschien je ondertitel even aanpassen? Die helpt de layout momenteel nogal om zeep.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.