Toon posts:

Sendmail probleem na instellen Samba Server

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik het net mijn Samba Server in Redhat 6.2 ingesteld en nu gaat er bij het booten van de pc erg fout. Linux blijft namelijk hangen bij "Starting Sendmail". Dus ik ben naar [linuxconf] gegaan om even de mail server enzo in te stellen. maar ik heb geen flauw idee wat ik moet instellen.

Any1 want to help ?
-SPKY

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Heel vreemd.

Samba en Sendmail hebben niets met elkaar te maken.

Wat [linuxconf] is weet ik trouwens niet. Kon ik niet in de sources van Samba of Sendmail vinden.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Als sendmail lang bezig is met het starten gaat het vrijwel altijd om een DNS query probleem !

Check effe of je HOSTNAME, resolv.conf goed zijn geconfigureerd. Het probleem kan ook bij de netwerkkaart(en) liggen als die geen directe verbinding kunnen krijgen met de gateway en/of DNS server(s)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

hoi

Dit probleem heb ik dus ook
zo gauw ik localhost opgeef in /etc/hosts gaat het mailen snel. maar dan weigert samba op te starten 'unknow host: localhost'
als ik er een andere naam aangeef b.v. linux-01 dan doet samba het wel maar gaat de sendmail eerst naar linux-01 zoeken(ofzoiets, ik weet het ook niet precies, ben een beeetje een newbie in dit linux gedoe) komt dan tot de conclusie dat ie niet bestaat en gaat dan pas de mail versturen. dit is heel vervelend want mijn website blijft wachten tot de mail weg is :(

weet iemand hier een goeie oplossing voor?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NOS :)