[BC3] Winamp als networkradio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Het volgende willen we hier thuis realiseren:

We wonen hier met 3 man. Ieder heeft ze eigen PC en stereo.
in de keuken staat een simpele stereo, en daarnaast een PC (P200) met netwerkaansluiting.
Nu moet de PC ervoor zorgen dat we in de keuken hetzelfde horen als we op een van onze kamers horen via WinAMP.

Hoe kan dit het beste gerealiseerd worden en met een zo laag mogelijke latency?

ShoutCAST werkt volgens mij los van Winamp op een PC, dus wat Winamp afspeelt hoor je niet via ShoutCAST. Tenminste niet toen ik het testte.
Plug-in voor Winamp heb ik niet kunnen vinden om dit te realiseren.

De PC in de keuken blijft heel beperkt, we gaan er geen aparte MP3 HDD bijzetten ofzo om vervolgens via afstand te besturen.
Ons ideaal is dat we in heel het huis altijd en overal hetzelfde moeten horen via 1 Winamp speler....

Wie o wie helpt?

Bij voorbaat dank!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Na een beetje klooien heb ik wel ShoutCAST via Winamp op dezelfde PC aan de praat, maar er zit nog een vertraging van enkele seconden in, en dat terwijl ik bij Input heb ingesteld bij MP3 dat er GEEN buffer gebruikt moet worden.... :?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

is het een beetje goeie kwaliteit? lukt dat 192kbps. configureren lukt me niet eens...

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Ja ik heb ShoutCAST source plug-in probleemloos draaien.
Geconfigt op 192kbit 44,1KHz 16Bit Stereo.

Kwaliteit is wel goed over netwerk.
Maar die verrekte latency... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het is een beetje een paardemiddel, maar kan je niet gewoon een audio-snoertje trekken van 1 van jullie versterkers naar die in de keuken?

Owja.. ik heb weleens van die winamp-sync progjes gezien. Dus beide pc''s spelen dan hetzelfde liedje van het netwerk, en dat progje zorgt ervoor dat beide liedjes gelijk blijven. Maarja.. waar haal je dat... :?

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Varienaja> Bedankt, ik ga dat Sync proggie maar ff proberen dan. Nadeel is dat dat wat ingewikkelder werkt...
Dan moet je zeker dezelfde playlist hebben?
En Random werkt dan zeker niet?

BTW Audiokabel naar de keuken werkt niet nee, zeker niet als je dat van 3 kamers moet gaan leggen (1tje is ca 25 meter kabel), dat werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 15:22
Moet et via Winamp? Via MediaPlayer is simpeler... dan kun je (desnoods met Winamp) mp3 uitzenden via NetShow Encoder... en daar is erg makkelijk op in te loggen met MediaPlayer... ''k heb beide gedaan (beide met succes) Shoutcast en NetShow, maar NetShow ging sneller en ik had minder bandbreedte nodig op een of andere manier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Liefst wel met WinAMP omdat iedereen hier winamp gebruikt voor muziek, en dan is het het makkelijkst als je die kan ''verlengen'' tot een LANradio broadcaster....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Is er niemand hier die een oplossing weet?
Of iemand die weet hoe ik via het netwerk dezelfde audio output krijg op de keuken PC met een zo laag mogelijk latency....

Please?

Pagina: 1