VPN (PPTP) hoe doe je dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:37

collin

Who da man !!

Topicstarter
vraagje: is het simpel om een virtual private network te maken tussen 2 NT servers?ik wil over het internet 2 lannen met elkaar permanent verbinden. Beide hebben chello en zijn permanent op het internet. Ik heb MSCE NT workstation en server, maar ik kom er niet uit zo 123. heeft iemand ervaring hiermee? en misschien wat tips? Kan je bijvoorbeeld ook over zo'n VPN inloggen op een PDC aan de andere kant van de VPN met win98 clients? of moet je nt workstation gebruiken?

ik heb pptp geinstalleerd op 1 van de servers, maar het lijkt erop alsof je moet inbellen ofzo.. ik wil het liefst een soort permanente verbinding..

Anyone?

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Damn, heeft niemand een VPN'etje met iemand anders? vast wel.. help me pls!

Mijn iRacing profiel

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jawel, maar niet met NT. :)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik heb ff zitten struinen en ik heb een proggie van M$ gevonden waarmee je niet hoeft "in te bellen" a la ras maar dan kan je NT Servers permanent met elkaar verbinden. Kan je gewoon downloaden van de website!! Als iemand interesse heeft, kijk dan hier.. HET IS LEGAAL WANT JE KAN HET ZO DOWNLOADEN VAN DE MS WEBSITE! dus geen slotje svp. ik moet het nog testen, maar het belooft iets goeds. het proggie heet: Routing and Remote Access Service.

wat het kan:
- fungeren als PPTP server (zodat mensen met VPN en RAS of DUN kunnen "inbellen" op het IP adres van de server).

- LAN-to-LAN routing (direct permanente verbinding van LANs over internet.

Good luck!!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Hoe kan je in godsnaam MCSE hebben terwijl je geen bal verstand hebt van VPN.? Maar ja,
VPN maakt gebruik van een bestaande internet verbinding dus. Het is wel mogelijk wat jij wilt. Als je een VPN verbinding wilt maken moet je de optie PPTP protocol filtering aanzetten. En bij de andere machine een vpn dialup verbinding klaarmaken met de IP nummer van server, en daarna inloggen onder een account. Klaaar

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
zoals je had kunnen lezen, ben ik nog geen MCSE, maar MCP (joepie) en ik ben in de examens van workstation en server nix tegengekomen van VPN hoor! Jij bent dus denk ik ook geen MCSE! Maar goed.. ik heb dat RRAS geinstalleerd en daarmee zou je een statische PPTP verbinding tot stand kunnen brengen, maar ik snap er geen snars van! je kan een static connection toevoegen. dan moet je het volgende invullen:
-destination (moet een IP adres zijn)
-subnetmask
-gateway (moet een IP adres zijn)

WAT MOT IK HIER INVULLEN?? je zou zeggen bij destination het IP van de andere server waarmee je de verbinding wil aanleggen, maar als ik dat doe, dan kan ik alleen als subnet mask 255.255.255.255 invullen omdat die dan meer of minder specific is dan de destination!

Ach ja, mocht iemand het weten dan is het mooi meegenomen.. :) iemand ervaring met RRAS van M$??

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Nogmaals: ik snap wel hoe je een dialup ptp verbinding maakt, maar het moet permanent zijn! dus nix inbellen..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Ik heb MCSE. Ik heb ook aardig verstand van RAS.ZIjn die twee server nog aangesloten aan een andere LAN ? Zo ja, heb je dan voor VPN een aparte netwerkkaart geinstalleert ? Zodat je de PPTP protocol als enige toelaatbare protocol defineert. Dus je moet wel eerst contakt maken met de VPN DUN om een VPN verbinding te realiseren. Ik neem aan dat je voor VPN kiest vanwege de encyptie toch ? Maar je kan ook een directe verbinding maken zonder VPN.!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ok mijn situatie is: 2 netwerkjes met NT server met win9x clients, beide servers hebben twee nic's, 1 voor chello in amsterdam, 1 voor intranetje. Ik wil graag de twee servers zo aan elkaar koppelen dus over het internet dat ik op een ws op het ene lan kan connecten naar een netwerkshare op het andere lan door bijv \\ws\share te typen, of dat ik op het ene LAN een verbinding kan maken naar een exchange server op het andere lan. dus als het ware dat de twee lans fysiek op dezelfde hub zitten.. (phew! dat is eruit!)

hoe dit te doen is, maakt me niet uit als het maar enigszins veilig is (niet dat iedereen me lan op kan wandelen dan)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
kom op VPN experts! /me is in need of some serious help!! :) :) :) :) :)

Mijn iRacing profiel

• Sterk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02-2023
Ja ik zou je graag willen helpen maar ik heb Core Technologies nog niet gedaan (begin september pas...), ik weet wel dat het VPN daarin voorkomt. Waarschijnlijk heb je de MAP al doorgelezen?

Ik ben er ook wel eens mee aan het stoeien geweest met een vriend van me. Zelfde situatie. Maar het wilde niet lukken.

Moet er geen trust aangemaakt moeten worden? Wat je ook moet proberen is om (vooral met de Win9x clients) om beide PDC dezelfde credentials te gebruiken! Bij Win9x krijg je niet de mogelijkheid om te 'connect as:'.

Gebruik je een firewall/proxy pakket die bepaalde protocollen (PPTP) uitsluit of bepaalde poorten dichtzet?

Ondertussen download ik die file die je aanraad, ik wil er ook wel ff naar kijken.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
ik gebruik MS proxy 2.0 en die werkt volledig samen met PPTP. En inderdaad moet je opletten met credentials ja.. bedankt voor de tip!

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1