[BC3] winamp op p200mmx vlotter dan op duron 800mhz?!!!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
ik heb sinds kort mijn p200mmx met 64mb ram eindelijk vervangen door mijn nieuw systeem (zie signature)

maar winamp schokt op dit systeem wel heel snel!

als ik een cdtje tegen 4x schrijf, of een file van HD naar HD kopieer, of mp3s omzet, ... dan begint winamp te stotteren

ook als ik bv een spel opstart dan hapert hij altijd wel ff...

dit had ik op mijn oude pc VEEL minder (bijna nooit)

ik vraag me af hoe dit komt...

door het overclocken is het al niet (mijn potloodstreepjes zijn al uitgewerkt en hij draaid nu terug op 800mhz)
mijn 2 maxtor HDs heb ik met dat accoustic progje al sneller gezet

ook als ik bv iets van cd naar hd kopieer wordt mijn systeem er enorm traag van (DMA van cdrom en writer staan al aan)

enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen zet je winamp decoding priority wat hoger, of je memorybuffer van het mp3én inlezen ook hoger. En als je niet weet waar... RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Op maandag 30 april 2001 16:44 schreef pentagon het volgende:
Ik zou zeggen zet je winamp decoding priority wat hoger, of je memorybuffer van het mp3én inlezen ook hoger. En als je niet weet waar... RTFM
was ik er ff vergeten bij te zeggen...

ik draai vooral win2000 en priority verhogen hielp niets?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VIA drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat je hem overgeclocked (?) hebt gehad. Heb je hierbij geen andere instellingen van Win2000/Bios veranderd? Misschien dat het systeem hier niet echt sneller van is geworden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Op maandag 30 april 2001 17:55 schreef Walhalla het volgende:
Je zegt dat je hem overgeclocked (?) hebt gehad. Heb je hierbij geen andere instellingen van Win2000/Bios veranderd? Misschien dat het systeem hier niet echt sneller van is geworden. :o
cas 2 ipv cas 3
dat is alles...
ik heb hem nog niet echt volledig getweaked met tweakui enzo... (maar zonder dit te doen zou hij die mp3s toch vlot moeten kunnen afspelen)
Op maandag 30 april 2001 16:49 schreef deur het volgende:
VIA drivers geinstalleerd?
ja
4.29, superstabiel en nog niks problemen gehad met iets te installeren van hard of software

ps: nog een extra kenmerkje gevonden:
als ik een IE 5.5 venster sluit doet ie ook altijd ongeveer een seconde niets (winamp stopt dan ook een half secondje ofzo)
dat had ik op mijn oude pc ook niet (behalve als ik er wat veel open had (mijn p200mmx was darentegen trouwens wel heel goed getweaked :) ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik veronderstel is dat je op die p200mmx geen windows2000 draaide? Want ik zag net op GoT nog ergens een topic over problemen van Win2000 met Winamp. Is dit dan niet gewoon een probleemcombinatie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij een beta ook wel eens problemen gehad met win2k + winamp maar sinds ik de gewone release gebruik + sp1 werkt het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Op maandag 30 april 2001 20:55 schreef Walhalla het volgende:
Wat ik veronderstel is dat je op die p200mmx geen windows2000 draaide? Want ik zag net op GoT nog ergens een topic over problemen van Win2000 met Winamp. Is dit dan niet gewoon een probleemcombinatie? :?
mijn p200mmx draaide win2000pro sp1 en winamp als een zonnetje (behalve als ik wat veel opende natuurlijk)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Al je BIOS-settings eens terugzetten naar de standaardinstellingen.

Sommige instellingen kunnen je systeem inderdaad sneller maken, andere instellingen maken je systeem instabiel of zorgen dat ''ie helemaal niet meer opstart.
Houd daar even rekening mee, en schrijf voortaan op wat je veranderd en test na elke verandering of het systeem nog stabiel is (misschien niet is mijn manier niet echt de tweaker-attitude, maar het voorkomt ''n boel gezeik).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Ehm, DMA moet meestal uit staan op een brander..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Soundblaster live in ander slot?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
het zou kunnen dat je HD''s niet DMA enabled hebben staan. Check device manager en check met zo''n dos utility de settings die in de drive gebakken zijn...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
SB 16 emulatie uitzetten voor je SB live, dit scheelt vaak ook een hoop problemen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Op dinsdag 01 mei 2001 14:25 schreef mr_a het volgende:
het zou kunnen dat je HD''s niet DMA enabled hebben staan. Check device manager en check met zo''n dos utility de settings die in de drive gebakken zijn...
write cache enabled staat aan...

over dma kan ik niets vinden
en over welke settings in de drive heb jij het? (met die dosutility...)
Op dinsdag 01 mei 2001 14:28 schreef smidsy het volgende:
SB 16 emulatie uitzetten voor je SB live, dit scheelt vaak ook een hoop problemen.
in config.sys en autoexec.bat vond ik niets over mijn sblive...
dus ik denk dat dat al uit staat (ik heb het ook nooit aangezet)
Op dinsdag 01 mei 2001 14:17 schreef _Hades_ het volgende:
Ehm, DMA moet meestal uit staan op een brander..
DMA uit bij een brander?!
das ook de eerste keer dat ik dat hoor...
dit moet iemand toch eerst bevestigen vooraleer ik dit geloof... :P
Op dinsdag 01 mei 2001 13:27 schreef Tony Vroon het volgende:
Al je BIOS-settings eens terugzetten naar de standaardinstellingen.

Sommige instellingen kunnen je systeem inderdaad sneller maken, andere instellingen maken je systeem instabiel of zorgen dat ''ie helemaal niet meer opstart.
Houd daar even rekening mee, en schrijf voortaan op wat je veranderd en test na elke verandering of het systeem nog stabiel is (misschien niet is mijn manier niet echt de tweaker-attitude, maar het voorkomt ''n boel gezeik).
enkel de cas settings heb ik verandert...
zou dat echt een negatieve invloed op de prestaties kunnen hebben? :?
Pagina: 1