Toon posts:

[BC3] Het beste inpakprogramma?

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is WinZip nog steeds het beste inpakprogramma, of ben ik nou héél dom/
Welk programma is het goederste?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Heel dom, zoek ne keer op tweakers

Verwijderd

Winrar is mn persoonlijke voorkeur :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ja euhm, daar kom ik veel te weten... Daar staat winzip 8.0 te downloaden maar je maakt mij niet wijs dat die zo goed is...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
Winzip gebruik ik nog steeds het meest. Verder vind ik WinRar wel oké maar Winace niet, dat is te groot en te omslachtig.

• Tony_Montana
  • Laatst online: 26-08 15:58
Winrar :9~

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik gebruik altijd Winrar :)

www.rarsoft.com

Verwijderd

Ik hou persoonlijk meer van WinACE.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 22 april 2001 20:37 schreef reddie het volgende:
Welk programma is het goederste?
Gij spreekt correct Nederlands!

Maar ik gebruik nog altijd Winzip, heb nooit wat anders geprobeert. Het doet precies wat ik wil.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
winrar...

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Alles moet je rarren..lekker raar :)

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

zip

Verwijderd

WinRAR 2.80 crasht me windows 2000 :( Hebben meer mensen dit?

• MGSNK
  • Laatst online: 21:47
ik heb laatst een review gezien met de beste inpak progs en daaruit bleek Winace het best (.ace) !!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Mich
  • Laatst online: 30-08 12:19
winrar is the best klein handig en makkelijk zelf extractors te maken

• Artcore
  • Niet online
Windows Commander :9~ :9 :7

Verwijderd

voor .zip files winzip en voor .rar files winrar ?

Verwijderd

heu???... winRAR... winRAR is echt NIET het BESTE... winACE comprimeert veel vaker beter dan winRAR/anderen. Het is meschien niet zo bekend als winzip/winrar... maar winACE blijft toch mijn persoonlijke voorkeur!

dr was laatst ook een artikel over op tweakers.net. Daar kwam dit uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/986820120.gif

Verwijderd

ARJ rules. :7

Verwijderd

WinACE. Komt omdat m''n DivXen altijd daarmee gezipt zijn.

Verwijderd

Winrar :)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
http://www.tweakers.net/nieuws/16473

WinAce

Pakt vaak verder dan WinZip

Verwijderd

WINACE WINZIP WINRAR :):):)

Verwijderd

Winrar voor de Windows-fanaten en ARJ voor de mensen die weten wat een dos-prompt is.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik gebruik winrar. Waarom? Omdat het het ENIGE programma is dat FATSOENLIJK met rar-files om kan gaan.

En het is het enige programma dat WEL fatsoenlijk met ALLE standaarden om kan gaan :)

Winrar roeleert ;)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Inderdaad, WinRAR, alleen al om het feit dat het makkelijk hele directorystructuren kan inpakken (en weer uitpakken). Ook .exe''s zijn ermee te maken. En hoeveel het nou precies comprimeert ? maakt mij niet zoveel uit, tis al beter dan WinZip ;)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 21:36 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Windows Commander :9~ :9 :7
Met jou kan ik praten. :) Alleen winrar erbij om bepaalde w...z samen te voegen.

En de BX zuigt idd hard.

Verwijderd

WinRAR 8-)

9 van de 10 dingen die ik bijmekare stamp zijn met RAR kleiner dan met ACE. En ZIP doet al bijna helemaal niet mee. Heb ''t ook niet eens meer op me systeem staan.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb die winace net geprobeerd maar ik zou bijna zeggen dat hij mijn bestandjes groter maakt!
Winrar had ik al en met extra grote bestanden comprimeert hij ongeveer 5% beter dan winzip.
Toch blijf ik lekker bij winzip: hij is het snelst comprimeerd goed en hij werkt gewoon lekker.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Laatst online: 19:59
Op maandag 23 april 2001 04:53 schreef HlpDsK het volgende:
WinRAR 8-)

9 van de 10 dingen die ik bijmekare stamp zijn met RAR kleiner dan met ACE. En ZIP doet al bijna helemaal niet mee. Heb ''t ook niet eens meer op me systeem staan.
Dat is zeker waar. RAR is veel kleiner, zeker met multimedia bestanden. Helaas voor RAR is dat het in en uitpakken veel langer duurt en dat je niet goed ziet hoe ver hij is bij uitpakken. (ja, bij winace zie je dat wel dat weet ik maar winace zuigt (mijn mening))

Verwijderd

Heb je trouwens wel eens WinACE gestart op een machine van 200 Mhz of minder? Dat duurt echt een eeuwigheid voodta überhaupt het programma is gestart.

WinRAR daarentegen staat gewoon met een halve seconde op je scherm op zo''n ouwe bak.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik de laatste tijd WinRar en Winzip naast elkaar, voor kleine paketjes (bijvoorbeeld een stuk of wat word documentjes) is winzip nog steeds het beste. Voor de grotere paketjes kan je het beste WinRar gebruiken, dat scheelt gewoon bakken Mb''s...

Good Byte,
Negotiator.

• InterCC
  • Laatst online: 30-08 11:47
Op zondag 22 april 2001 21:32 schreef DJNelis het volgende:
WinRAR 2.80 crasht me windows 2000 :( Hebben meer mensen dit?
Nee.

Verwijderd

Ow ja ARJ, die was ook wel goed. Kan ik me nog wel herinneren uit de good old DOS-tijd :)

arj x -v -y ofzo toch :P
Op zondag 22 april 2001 22:25 schreef qltel het volgende:
Winrar voor de Windows-fanaten en ARJ voor de mensen die weten wat een dos-prompt is.

• BC3 Victim
Winace
gewoon beter.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

WinAce roelt kan met alle bestands typen overwerg

mazla

• IceStorm
  • Laatst online: 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 23 april 2001 13:40 schreef Arne_F het volgende:
WinAce roelt kan met alle bestands typen overwerg
Ik kan je zo een rarfile geven die winace GIGANTISCH verneukt ;)

• BC3 Victim
ik gebruik altijd winACE, simpelweg omdat hij makkelijk te gebruiken is en dat je kan instellen hoe groot elke file moet zijn (iets wat in winZIP niet kan). Daarnaast pakt hij ook nog alles het beste in :D

• Beaves
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Windows Commander
idd, gewoon binnen WinCMD alle programma''s installeren en dan gewoon kiezen welke je nodig denkt te hebben.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• airbrain
  • Laatst online: 26-09-2025
Als het je gaat om compressie ratio en niet om (windows)gebruikersgemak, dan zou ik UHARC gebruiken. Betere ratio''s heb ik nog nergens gezien. Download bijvoorbeeld hier:
http://saturnneverdies.free.fr/tools/uharc02.zip
Succes met uitproberen, als je daar zin in hebt tenminste....

Verwijderd

WINRAR

• airbrain
  • Laatst online: 26-09-2025
ps. die punt hoort niet achteraan die link te staan, dat is een faudje :9

=> Goh, oh ja, wijzigen kan ook..... :Z

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Winrar definetely. WInace comprimeert alleen beter met "star office" bestanden zoals uit die tabel blijkt (op pg. 1 van dit topic) en dat komt toch niet vaak voor. Bovendien heeft winrar veel betere functies en is het simpeler.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• BC3 Victim
huh? Arj op de prompt! :) arj a bla.arj -v1440 :)

Winzip is nog nooit de beste geweest, idd winace maar imo doet arj het nog beter..

Ook even opletten _hoe_ je iets inpakt, de meeste programma''s hebben hier een setting voor (high compression, speed, etc). Ik heb het vermoeden dat ze bij de test van die grafiek hierboven daar niet op gelet hebben..

• BC3 Victim
Op maandag 23 april 2001 14:11 schreef airbrain het volgende:
ps. die punt hoort niet achteraan die link te staan, dat is een faudje :9
Wijzig dit dan!

Verwijderd

Daar is geen twijfel over mogelijk:

WINRAR :Y)

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 22:33 schreef IceStorm het volgende:
Ik gebruik winrar. Waarom? Omdat het het ENIGE programma is dat FATSOENLIJK met rar-files om kan gaan.

En het is het enige programma dat WEL fatsoenlijk met ALLE standaarden om kan gaan :)

Winrar roeleert ;)
Wou ik net zeggen :)
ik gebruik WinRAR voor ALLES !!
het roelt gewoon de pan uit :7

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik gebruik al meer dan 10 jaar ARJ, het blijft een geniaal prog.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik vind als je alleen de programma''s vergelijkt WinRAR de beste, op een kleine afstand gevolg door WinZip. WinACE (interface) vind ik echt om te :'( en te :r

Dat WinACE (2.0) iets (en dan ook alleen als je super-grote dictionairies aan zet -> gebruikt heel veel geheugen, is erg langzaam, en kan grote dingen niet eens packen) beter packt dan WinRAR is dan maar jammer. Vaak pack ik toch naar ZIP (met WinRAR :)) omdat iedereen dat kan lezen.

WinACE
voordelen:
- kan kleinste archive maken
- kan meerdere bestanden met een commando uitpakken
nadelen:
- ondersteund sommige formaten niet goed (uitpakken)
- zipped slechter dan winzip (inpakken)
- slechte interface

WinZip
voordelen:
- interface is redelijk duidelijk en werkt
- bekent programma => goed voor ''leken''
nadelen:
- kan eigenlijk alleen maar Zips maken
- heeft externe proggies nodig voor bepaalde bestands-formaten
- onduidelijk dir-structuur in bestanden
- geen ACE/RAR support

WinRAR
voordelen:
- Packt zeer goed en snel in en uit
- kan eigenlijk alles uitpakken
- zeer duidelijke interface
- kan heel makkelijk meerdere bestanden met een commando uitpakken
nadeel:
- even wennen na WinZIP, maar ben je zo overheen :)

Weinig WinRAR nadelen ?
Ja dat is omdat WinRAR de beste is >:)

• Wirf
  • Laatst online: 27-08 16:03
tar Icpvf <archive> <bestanden> :Y)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 14:13 schreef hezik het volgende:
huh? Arj op de prompt! :) arj a bla.arj -v1440 :)

Winzip is nog nooit de beste geweest, idd winace maar imo doet arj het nog beter..

Ook even opletten _hoe_ je iets inpakt, de meeste programma''s hebben hier een setting voor (high compression, speed, etc). Ik heb het vermoeden dat ze bij de test van die grafiek hierboven daar niet op gelet hebben..
ghehe... ik kom er nu opeens 8er dat ik ze allebei nog weet 8-)

voor uitpakken:

arj x *.*. -r -v1440 (bestemming)

en inpakken:

arj a -r -v1440 (bestemming)

de good ol'' dos-tijd :z

• paragon
  • Laatst online: 27-08 21:41
Op maandag 23 april 2001 14:10 schreef airbrain het volgende:
Als het je gaat om compressie ratio en niet om (windows)gebruikersgemak, dan zou ik UHARC gebruiken. Betere ratio''s heb ik nog nergens gezien. Download bijvoorbeeld hier:
Helemaal mee eens die ratio''s zijn gewoon fantastisch!!!

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 14:10 schreef airbrain het volgende:
Inderdaad, daar ben ik het ook meeeens.

En voor degenen die nog beweren dat ARJ het beste is. Die gast heeft zelf al een beter prog geschreven: JAR. Pakt veel beter in (maar is wel veel trager).

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 21:13 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Gij spreekt correct Nederlands!

Maar ik gebruik nog altijd Winzip, heb nooit wat anders geprobeert. Het doet precies wat ik wil.
geprobeert met een T? |:(

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

kijk naar de warez scene ...
beste archiver sinds 1995 is toch echt RAR (mijn mening). Ookal was UC2 destijds beter, maar compressietijden waar dan ook het tweevoudige.
verder wordt nogsteeds ZIP gebruikt voor CRC en die andere codering :) zodat er aan kan worden gegeven dat je archive fout is en waar de fout zit.
En WinAce schijnt ook veel gebruik te worden, maar dan pak ik eigenlijk alleen mee uit.

ZIP was de meest gangbare in de late 80''er en gehele 90''er jaren, door de overstap van DOS -> Windows, ontstond WinZIP. Automatisch weer veel gebruikt door naamsbekendheid, de concurrentie is echter veel beter.

WinRAR ''speelt vals'' door niet 1 algoritme voor compressie te gebruiken maar meerdere. (Multimedia compression is er zo 1).

Maar elke compressie (programma) heeft zo z''n voordelen. Er is bijvoorbeeld een speciaal compressie programma (naam is me helaas weer even ontschoten) om soundfonts te comprimeren. Comprimeert tot 3x beter dan WinZIP or WinRAR.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Op maandag 23 april 2001 14:42 schreef Mini-me het volgende:

[..]

geprobeert met een T? |:(
hahaha, die is inderdaad jammer :)
Pagina: 1