[BC3] SuSE spreekt steenkolenhollands. Meer voorbeelden?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Onderstaande quotes tref je aan op de doos van SuSE 7.1 NL. Vreselijk. Dat wordt dan verkocht als professioneel product.

Iemand nog meer lachwekkende voorbeelden?

"Windows partities verkleineren"
"Automatische hardware herkenning inclusief vele drukkers"
"U kunt de SuSE supportdatabank ook via WAP handy oproepen"
"Trucs en knepen van Linux professionals"
"Belangerijke informaties staan ook via het beeldscherm steeds ter beschikking"
"inkies-server"
"Datenbankoplossingen"
"moeiteloos dor slechtzienden worden gebruikt"
"Door SuSE optimaliseert: kernel 2.4"
"SuSe wandelt uw PC met populaire desktop applicaties"
"Een grote maat van gebruiksvriendelijkheid"
"Partities kunnen gedurende het lopende bedrijf worden vergroot"
"Afgerond wordt dit produkt door een zorgvuldig samengestelde selectie van applicatieprogramma''s"

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ROTFLMAO *D*D*D*D*D

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Niet uit SuSE, maar het valt me steeds vaker op de bepaalde programma''s erg slecht worden vertaald. Men volstaat meestal met een letterlijke (en dus meestal verkeerde) vertaling... Vertaal het dan gewoon niet, want een ''babblefish-vertaling'' werkt niet echt lekker

• BC3 Victim
Vertalings-voorbeelden uit andere programma''s/pakketten dan SuSE Linux zijn van harte welkom!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Neem dan ook een Engelse Linux ISO. Da''s duidelijker, omdat zelf moeilijk Engels makkelijker is dan fout Nederlands...

Btw, M$ vertaalt eigenlijk altijd prima...

• Beaves
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

Waarom schrijft iedereen M$ i.p.v. MS of Microsoft, we schrijven toch ook niet $u$e :?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 12:24

Apache

amateur software devver

Op zaterdag 21 april 2001 17:17 schreef Beaves het volgende:

[..]

Waarom schrijft iedereen M$ i.p.v. MS of Microsoft, we schrijven toch ook niet $u$e :?
vergelijk de $$$ van suse van van win2K eens :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Beaves
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

Dus omdat MS veel geld heeft en $u$e minder, moet je maar M$ schrijven :?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• milouny
  • Laatst online: 29-08 15:20
Op zaterdag 21 april 2001 17:17 schreef Beaves het volgende:

[..]

als dit een serieuze vraag is: omdat Microsoft nogal kapitalistisch is, tot in het uiterste. Vandaar een dollar teken.

edit:

hmmmmm, ik was een beetje laat :*

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 21 april 2001 17:36 schreef milouny het volgende:

[..]

als dit een serieuze vraag is: omdat Microsoft nogal kapitalistisch is, tot in het uiterste. Vandaar een dollar teken.
SuSE ook, je moet er voor betalen, dus dan gaan we die ook gewoon $u$E noemen. Wel zo logisch, nietwaar? We gaan per slot van rekening niet met 2 maten meten!

Virussen? Scan ze hier!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 21 april 2001 17:36 schreef milouny het volgende:

[..]

Pffffffff......
Wh000 wat L33T |:(

$un micro$y$tem$..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wh000 wat L33T
Welnee, eerder lame. Ik zie het maar zo: het zijn gewoon pubers die aandacht te kort komen bij mammie thuis, en dat proberen ze met $-tekens te compenseren.

Het zegt iig héél erg veel over hun verstandelijke vermogens, of beter : het totaal ontbreken daarvan.

Virussen? Scan ze hier!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Was ook cynisch bedoeld hoor ;) (hence the headbanging smiley)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• milouny
Op zaterdag 21 april 2001 17:43 schreef wildhagen het volgende:

[..]

SuSE ook, je moet er voor betalen, dus dan gaan we die ook gewoon $u$E noemen. Wel zo logisch, nietwaar? We gaan per slot van rekening niet met 2 maten meten!
Daar vergis je je in, SuSe is in principe gratis te downloaden en het is legaal om het te verkopen (GNU public licence heet dat geloof ik). Als je een officiele SuSe cd met handleiding wilt hebben kun je die kopen, maar dat is dus geheel vrijwillig.

Ik heb M$ ook niet verzonnen, maar het gaat er bij de $ vooral om dat microsoft geflamed wordt, vanwege hun marketingstrategie in vergelijking met de produktkwaliteit, en niet in eerste instantie om de hoge prijzen.

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Slaat IMHO gewoon nergens op, maar het staat dus ''wijs''.

"kijk mij stoer zijn, ik flame MS" en ondertussen allemaal een illi win2k /XP draaien.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 21 april 2001 16:24 schreef tuimelaar het volgende:
"SuSe wandelt uw PC met populaire desktop applicaties"
Ik dacht al, waarom loopt die PC de hele tijd door de kamer. Ik moet gewoon wat "populaire desktop applicaties" afsluiten :):):)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BC3 Victim
Even on-topic blijven mensen!
Nog 2 voorbeelden, beiden uit Corel 8 NL:

Coreldraw:
Uitlijnen van een object (CTRL+A) kan je op meerdere manieren doen, 3 daarvan zijn:

KOPPELINGEN <--
GECENTREERD
RECHTS

Dat eerste moet dus links zijn en is dus 2 keer vertaald, 1 keer van left naar links en van links weer naar koppelingen (als in snelkopppelingen).

Corel PhotoPaint:
Ongedaan maken = CTRL Z
Opnieuw doen = CTRL VERSCHUIVEN Z <--

Verschuiven moet dus SHIFT zijn :)

lol en eigenlijk ook wel ergernis, want het is tenslotte geen pakketje dat je voor drie tientjes bij de witte boekenmarkt koopt....

(misschien dat er intussen patches voor zijn verschenen, maar mijn versie geeft het in ieder geval zo weer)

• BC3 Victim
Nu ook Micro$oft vertaald in het Nederlands:

Microscho?t !

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MS goed vertalen?
Ook niet altijd hoor ;)

Tot versie 5.5: Outlook Express NL:
"er zijn geen nnieuwe berichten"

Berichtregels:
"als het bericht het adres [email] bevat bevat .." (grammaticaal klopt dat allemaal niet zo)

en de nederlandse vertaling voor read-ahead optimalization is ook niet jofel meen ik :)

• BC3 Victim
Wat dacht je van Help bij... willekeurig onderwerp...
Moet natuurlijk zijn: HULP bij... willekeurig onderwerp. Maar ja, in ''t engels is hulp ook help dus wordt help altijd met help vertaald en nooit met hulp... :)

Verwijderd

Doet me zo''n beetje denken aan Jean-Marie Pfaff-Duits. In de trent van "Aber Sie haben die Krieg verLOREN so Sie mussen die bek halten, ja?"

Verwijderd

"Er zijn geen nnieuwe berichten" vinnik nog steeds wel appart...

Maar d''r zitten echt wel lollige dingetjes tussen....

• BC3 Victim
Deze was ik nog vergeten:

"SCSI-loopwerken: alle die van boven genoemde controllers
ondersteunt worden"

En bedankt trouwens dat iemand het topic weer ontopic bracht. Stomme KUT pubers die dan zonodig moeten gaan lopen zeiken over allerlei onzin hier. Ik heb er zo''n hekel aan.

Verwijderd

Flask MPEG !!! En dan Nederlands selecteren, ook vet irri, want al die opties zijn toch al zo vaag en dan ook nog verkeerd vertaald :r

Verkeerd engels zie je ook regelmatig....

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Ik vond de nederlandse vertaling van Sawmill wel geinig:
Welkom bij Zaagmolen. :)

• BC3 Victim
Het feit dat MS ''beter'' vertaalt dan bijv SuSE is eerder om de volgende redenen:

- Vergeet niet dat MS dit al langer dan SUSE doet..

- MS geeft een ''jargon'' woordenboek uit voor ELKE taal (hoe moet prullenmand heten in bijv. het JAPANS) Dit moet je zien in de trant van : net als dat er een MFC is (Foundation Class) welke bijv. regelt hoe een ''normale'' menubalk hoort uit te zien (bijv: Bestand, Bewerken.... einde-> Help) zo BEPAALT Microsoft hoe de vertalingen behoren te zijn..

Echter : In elk land zitten ECHTE mensen de vertalingen te maken.. Dit is ook de reden waarom een bepaald MS-versie in een ander taal wat later uitkomt..

Soortgelijk traject geldt ook voor de APPLE OS (maakt niet uit welke)

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 17:47 schreef milouny het volgende:

[..]

Daar vergis je je in, SuSe is in principe gratis te downloaden en het is legaal om het te verkopen (GNU public licence heet dat geloof ik). Als je een officiele SuSe cd met handleiding wilt hebben kun je die kopen, maar dat is dus geheel vrijwillig.
Ik weet dat ik weer offtopic ga, maar ik wilde dit toch nog ff aanvullen voor de volledigheid. Bij het kopen van SuSE betaal je in principe niet voor de software, dat mag niet eens van de GNU. Maar je betaalt voor het maken van de CDs/DVD, de boeken die erbij zitten, de doos, enz. Daar maken de distro-makers (een beetje) winst op.
Maar zoals milouny al zei, als je geen behoefte hebt aan boeken omdat je zelf 1337 genoeg bent kun je het ook gewoon downloaden. Dat is in het geval van SuSE dan wel een evaluation versie, maar die heeft geen beperkingen ten opzichte van wat je in de winkel koopt, het enige verschil is dat je die extra CDs met progs mist, maar die kun je natuurlijk ook gewoon gratis d/len.
Is sowieso handiger, omdat je al die extra progs echt niet nodig hebt, en ze zodra je ze koopt al verouderd zijn t.o.v. wat je kunt d/len.

edit:
Toch maar wat interpunctie gebruikt :)

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ach, gebeurt niet alleen in het nederlands..

wat d8 je van:
All you base are belong to us!

You have no chance to survive make your time ;)

• milouny
Op zondag 22 april 2001 03:34 schreef edwinv het volgende:

[..]

Ik weet dat ik weer offtopic ga, maar ik wilde dit toch nog ff aanvullen voor de volledigheid. Bij het kopen van SuSE betaal je in principe niet voor de software, dat mag niet eens van de GNU. Maar je betaalt voor het maken van de CDs/DVD, de boeken die erbij zitten, de doos, enz. Daar maken de distro-makers (een beetje) winst op.
Maar zoals milouny al zei, als je geen behoefte hebt aan boeken omdat je zelf 1337 genoeg bent kun je het ook gewoon downloaden. Dat is in het geval van SuSE dan wel een evaluation versie, maar die heeft geen beperkingen ten opzichte van wat je in de winkel koopt, het enige verschil is dat je die extra CDs met progs mist, maar die kun je natuurlijk ook gewoon gratis d/len.
Is sowieso handiger, omdat je al die extra progs echt niet nodig hebt, en ze zodra je ze koopt al verouderd zijn t.o.v. wat je kunt d/len.

edit:
dank je, eddie
Op zaterdag 21 april 2001 17:45 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Welnee, eerder lame. Ik zie het maar zo: het zijn gewoon pubers die aandacht te kort komen bij mammie thuis, en dat proberen ze met $-tekens te compenseren.

Het zegt iig héél erg veel over hun verstandelijke vermogens, of beter : het totaal ontbreken daarvan.
Theorie van Freud? Ik denk dat je dit allemaal een beetje te zwaar opvat, het is inderdaad een flame en dat is niet cool, maar om er nou zo overdreven over te gaan doen...
Op zondag 22 april 2001 15:36 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
Ach, gebeurt niet alleen in het nederlands..

wat d8 je van:
All you base are belong to us!

You have no chance to survive make your time ;)
Jippieeeeee, ik vind dat SEGA gewonnen heeft met all your base!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-09 22:58

Valium

- rustig maar -

Linux: stel in op Nederlands.
Open een ternimal / xterm...
Start de midnight Commander (mc)...
Afsluiten met F10...
Je krijgt een popup:
Wollen sie wirklich den Midnight Commander beendigen?
Ja Nee

:)

Verwijderd

Als je in de nederlandse mandrake bijvoorbeeld tikt "kill sshd", dan zegt hij "gedood: sshd". :D

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Op zaterdag 21 april 2001 17:09 schreef wzzrd het volgende:
de helft van mijn office 2k help is engels... heb je weer engelse tool tip tussen door :(

erg annoying

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
microsoft heeft nog iets leuk op de cd van wndows 98 2e editie staat:
vor pc''s zonder windows |:(

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Verwijderd schreef op 22 april 2001 @ 21:37:
[...]

edit:
niet helemaal juist.

je kan de suse rechtstreeks van de FTP installeren (over je adsl/kabel/modem/isdn/lan verbinding). en je kan kiezen uit 8GB aan packages ... (ik heb heel de ftp-distributie gemirror'd omdat ik suse een aantal keer moest installeren, vandaar dat ik de omvang ken).

het is trouwens een full versie hoor, de eval waar jij over spreekt is een speciale cd vanwaar je linux meteen kan opstarten, en ook kan internetten/office/spelletjes spelen, zonder dat je linux effectief op je HD moet installeren. zelfs zonder dat hij 1 ding hoeft weg te schrijven op je HD!!! (Knoppix heeft ook zo'n linux-distributie, die iets gekender is...)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Mijn mooiste ervaring met vertalingen dan nog maar eens :) Zijn shots van de installatie van een spel, Midnight GT, wat bij mijn videokaart zat. Het spel was overigens nog slechter dan de vertaling.

Afbeeldingslocatie: http://deadlock.et.tudelft.nl/~tical/Midnight_GT_Installer_Nederlands.jpg

Afbeeldingslocatie: http://deadlock.et.tudelft.nl/~tical/Midnight_GT_Installer_Nederlands_DirectX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://deadlock.et.tudelft.nl/~tical/Midnight_GT_Installer_Nederlands_GraphicalSettings.jpg

offtopic:
Als ze je bekend voorkomen, ik heb ze al een keer gepost in een apart topic, omdat ik ze zo mooi vind :)

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

bogy schreef op 06 October 2003 @ 08:42:
[...]
niet helemaal juist.
[...]
:o

Ik denk dat ze hier na 2,5 jaar niet meer op zitten te wachten eigenlijk. Buiten dat ga je ook nog es mee in een offtopic discussie .... 8)7

edit:
TR gemaakt....
Mex: lees eventjes, dit topic is ruim 2 jaar oud :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Wokkels op 06-10-2003 10:36 ]

Permanent wintericon!

• Mex
  • Laatst online: 04-09 17:03

Mex

zerosignal schreef op 22 April 2001 @ 21:37:
[...]

de helft van mijn office 2k help is engels... heb je weer engelse tool tip tussen door :(

erg annoying
Heb je waarschijnlijk engelse office update gedraaid.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Mex schreef op 06 October 2003 @ 10:28:
[...]

Heb je waarschijnlijk engelse office update gedraaid.
hint, kijk eens naar de datum van de post ;)

Ook staat er in de title '[BC3]' wat staat voor Big Crash 3... :)

|>

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Iets zegt me dat de topicstarter niet meer op antwoord zit te wachten :P

bogy: je hebt volgens mij helemaal gelijk maar let ajb. even op de datum voor je zo'n discussie verder laat gaan ;)

T1cal: mooie voorbeelden :D

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 06-10-2003 11:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.