[BC3] Exact voor windows met access database

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hee

Even het volgende:
Wie o wie heeft ooit een Exact module gekoppeld aan een ms access database.
Bijv artikelen, prijs en omschrijving.
Is dat makkelijk te realiseren door dit zelf te ontwikkelen(SQL pervasive). Of kun je dan toch beter een specifieke exact module hiervoor aanschaffen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Wat wil je er PRECIES mee doen ??
In Exact voor windows bestaat er bijvoorbeeld al een module welke toestaat dat je CRYSTAL REPORTS rapporten kan maken.

Voordeel van deze manier is dat je dan de fysieke (btrieve .. nu pervasive) bestandsnamen te weten kan komen..

Als je die eenmaal te weten bent gekomen kan je gerust zelf iets maken in ACCESS.

Bijv: ODBC btrieve DSN -> in ACCESS data importeren danwel koppelen. En vanaf dit punt zullen de ACCESS regels gelden.

LET WEL:!!!: Gebruik altijd EERST een kopie c.q. rommel c.q. backupversie van je EXACT DATA.. Het is immers NOOIT leuk als je originele EXACT data corrupt is/wordt/raakt.

mocht je meer willen dan merk ik het wel..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Wat ik er precies mee wil doen..
OK

De oude situatie is dit
Alle artikelen, prijs, omschrijving en plaatje werden altijd in acces ingevoerd.
Hier maak ik o.a. offertes mee en er kan vanieder artikel een html pagina gemaakt worden zodat ook alle arikelen op de site kunnen worden getoond.

Nieuwe situatie:
Exact voor windows (E-factuur)is geimplementeerd op netwerk. In exact moet je natuurlijk de artikelen op geven voor facturering.
Deze artikelen moeten het liefst opgehaald worden uit de access db.
Nu heb je natuurlijk meerdere opties.
1e alle artikelen invoeren zowel in exact en acces. Dit is niet een erg efficiente methode, kost tijd en omslachtig.
2e Afstappen van access?nee kan ook niet want de website en de offertes draaien daarop(VBA).
3e optie wat ik dus wil: exact contact laten maken met access en alle artikelen steeds laten synchroniseren en laten opslaan in exact administratie/artikelbeheer.
Dus dat je exact adminsitratie altijd uptodate is met access db.

Theoretisch snap ik het wel maar.
Maar een echt stappen plan weet ik dus niet..
>>davar ik hoop dat jij me wat meer info kan geven en exact is vrij terughoudend en afgeschermd, dus dat schiet niet op.

I

• BC3 Victim
sorry voor de late reply..

waar jij je op moet concentreren is :

-1- DSN aanmaken
-2- in ACCESS de Exact data KOPPELEN (!!)
-=-=--=- vanaf dit punt gelden de ACCESS (gedrags)regels
-3- als Read/Only dan (maak een user -> geen insert,update rechten)
-4- daarop de queries toepassen.. (evt in VBA)

nu heb je je stappenplan ?

ik heb je mijn ICQ nummer al via ICQ doorgegeven..

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Kan iemand mij hier ook mee helpen ? access koppelen aan exact btrieve ?

Ik heb odbc driver maar hoe verder?