Toon posts:

[BC3] wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is er een programma dat als je windows op start.
dat ie dan om een wachtwoord vraagt zodat als je het wachtwoord niet weet niet kan computer.
ik hoop dat dat er is alvast bedankt>:)

Verwijderd

Start-Instellingen-Configuratiescherm-Beveiliging (of Gebruikers) ??????????????

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
gwoon bios wachtwoord instellen (tenzij je zo''n slim persoon in huis hebt, die de batterij van je mobo afhaalt...)

Verwijderd

Topicstarter
maar met een bios wachtwoord ontzeg je toch alleen je bios voor ontbevoegden.
en als je wachtwoord wilt toevoegen met behulp van beveiliging in configuratiescherm
kan je er nog omheen als je op annuleren drukt

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 19 april 2001 16:06 schreef spils het volgende:
maar met een bios wachtwoord ontzeg je toch alleen je bios voor ontbevoegden.
en als je wachtwoord wilt toevoegen met behulp van beveiliging in configuratiescherm
kan je er nog omheen als je op annuleren drukt
In je BIOS kun je ook opgeven dat je bij het opstarten een password moet intoetsen.

Win98 is nooit helemaal te beveiligen, neem dan Windows 2000 ofzo.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 16:08 schreef jelmervos het volgende:

[..]

In je BIOS kun je ook opgeven dat je bij het opstarten een password moet intoetsen.

Win98 is nooit helemaal te beveiligen, neem dan Windows 2000 ofzo.
[edit]
Mijn tekst verdwijnt gewoon :(

Ik wilde ff melden dat geen 1 pc helemaal te beveiliggen is maar dat een bios w8woord een aardig eind is.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar ik heb windows 98 er moet tcoh wel een 1 of ander programma voor zijn denk te downloaden ofzo

Verwijderd

Zoek eens op DesktopLock

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 17:28 schreef spils het volgende:
oke maar ik heb windows 98 er moet tcoh wel een 1 of ander programma voor zijn denk te downloaden ofzo
Vergeet het maar. Windows98 is gewoon niet gebouwd voor beveiliging. Een BIOS password is het beste dat je kunt bereiken. Als er al zo''m programma bestaat, dan kan je altijd nog het systeem afsluiten, in dos starten, en dan de instellingen veranderen. Voor een betere beveiliging zou ik naar jelmervos luisteren. Neem Windows 2000, of natuurlijk Linux :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of waren de antwoorden 2 weken terug niet genoeg? [topic=155014]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 19 april 2001 17:28 schreef spils het volgende:
Het beste wat ik voor je kan bedenken is:
1. Policy editor
2. Novell Netware... ;)

edit:

Los van het BIOS wachtwoord tenminste, want dat is ook mijn favoriet :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 19 april 2001 17:37 schreef ImaStar het volgende:

[..]

Voor een betere beveiliging zou ik naar jelmervos luisteren. Neem Windows 2000, of natuurlijk Linux :)
Linux is helemaal het beste, maar ik denk dat deze gebruiker het liefst Windows wil draaien. Dan lijkt mij Windows 2000 PRO een goeie keuze.
Is namelijk te beveiligen met inlog wachtwoord. Kun je tijdens je gebruik ''locken'', enz.
Windows 98 is gewoon zo lek als een mandje als het om dit soort beveiliging gaat!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Vertel eens wie er niet op de pc mag en hoeveel diegene van poeters af weet.

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 18:30 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Linux is helemaal het beste, maar ik denk dat deze gebruiker het liefst Windows wil draaien. Dan lijkt mij Windows 2000 PRO een goeie keuze.
Is namelijk te beveiligen met inlog wachtwoord. Kun je tijdens je gebruik ''locken'', enz.
Windows 98 is gewoon zo lek als een mandje als het om dit soort beveiliging gaat!
Das toch nog steeds geen goede beveiliging. Met een DOS-opstartdiskette ben je dan toch zo binnen. Je zit dan alleen niet in Windows, nou ja, boeioh... :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op donderdag 19 april 2001 18:39 schreef minne het volgende:

[..]

Das toch nog steeds geen goede beveiliging. Met een DOS-opstartdiskette ben je dan toch zo binnen. Je zit dan alleen niet in Windows, nou ja, boeioh... :)
Als hij nou als bestandsysteem NTFS gebruikt wordt het al iets lastiger :9

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Dan kun je weer met een Linux bootdiskette binnenkomen ...

Verwijderd

LoL er is geen enkele beveiling goed als je fysieke toegang heb tot de pc. Ook met linux niet. Single-user booten of booten van cd/disk en voila

Verwijderd

Wat je met het bioswachtwoord wel kan bereiken is dat je iig WEET dat''r is gekloot met je pc
Want dan is je wachtwoord weg/gewijzigd :)

Verwijderd

nt of linux installeren
win98 ken je altijd erin (veilige modes)
Pagina: 1