Verwijderd
handig he ?
Kunnen eindelijk al die rechtsklikscripts met alert de deur uit.
Niet dat ik de rechtermuis uitschakel op mijn site, maar kan erg handig zijn.
Kunnen eindelijk al die rechtsklikscripts met alert de deur uit.
Niet dat ik de rechtermuis uitschakel op mijn site, maar kan erg handig zijn.
Verwijderd
Zonder javascript 
Zet dit in je body:
Wel even achterelkaar plaatsen natuurlijk.
Ik kon het niet op één regel plaatsen anders ver****t ie de lay-out van GOT
Natuurlijk kan je dan wel in de source kijken, maar is toch soms handig.
Je kan ook geen tekst selecteren en kopieren !
Zet dit in je body:
code:
1
| <body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" |
code:
1
| onselectstart="return false"> |
Wel even achterelkaar plaatsen natuurlijk.
Ik kon het niet op één regel plaatsen anders ver****t ie de lay-out van GOT
Natuurlijk kan je dan wel in de source kijken, maar is toch soms handig.
Je kan ook geen tekst selecteren en kopieren !
Dat is best handig. Als je dan ook je site nog in een window zonder alle menu''s enz laat openen wordt het toch wel lastig de source te bekijken. 
Ookal denk ik niet dat ik het veel zal gebruiken. Het is ook wel makkelijk als mensen soms dingen kunnen Selecten of de Source kunnen zien imho.
Ookal denk ik niet dat ik het veel zal gebruiken. Het is ook wel makkelijk als mensen soms dingen kunnen Selecten of de Source kunnen zien imho.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
ik vind het handig bij dhtmlmenu''s in een frame. Als je dan een link in een nieuwe window opent dan krijg je errors.
Maar ja dan kan je nog altijd shift klik doen
Maar ja dan kan je nog altijd shift klik doen
hmm, heel wat resistenter dan die no-right-click-irriteer-mij-eens-lekker scriptjes
Verwijderd
Ik snap dat veel mensen het natuurlijk niet al te leuk vinden als er gekopieëerd word van hun site. Ikzelf ook niet, maar de rechtermuisknop-alerts beginnen toch wel errug irritant te worden. 1 keertje (al is het maar per ongeluk) met rechtsklikken en je krijgt meteen een alert (als het er niet meer zijn) voor je kiezen.
Wat ík dus eigenlijk wilde als beveiliging...:
De rechtermuisknop niet blokkeren maar een ander snelmenu weergeven dan normaal. Ik heb wel iets gevonden waarmee je het volledig kan aanpassen, maar eigenlijk wil ik alleen "Bron weergeven" weghebben
Alvast bedankt voor het scriptje,
J.R
p.s: ik zou niet weten of dit wel mogelijk is, maar ik denk dat het toch zou moeten kunnen.
De rechtermuisknop niet blokkeren maar een ander snelmenu weergeven dan normaal. Ik heb wel iets gevonden waarmee je het volledig kan aanpassen, maar eigenlijk wil ik alleen "Bron weergeven" weghebben
Alvast bedankt voor het scriptje,
J.R
p.s: ik zou niet weten of dit wel mogelijk is, maar ik denk dat het toch zou moeten kunnen.
ai,ai, ik ruik een script requestOp dinsdag 13 november 2001 16:55 schreef J.R het volgende:
Alvast bedankt voor het scriptje
Maar om hier op terug te komen:
nee, ik denk niet dat dat mogelijk is.Op dinsdag 13 november 2001 16:55 schreef J.R het volgende:
maar eigenlijk wil ik alleen "Bron weergeven" weghebben
Er is al eens een soort wedstrijd opgezet in /14 waar het erom ging een zo goed mogelijk versleutelde bron te krijgen.
in het kort kwam het erop neer dat je je bron _altijd_ kan rippen.
Je kan flash overwegen.
als je nou dat ander snelmenu post, kunnen wij kijken of en hoe dat aan te passen is om je viewsource weg te halen (maar zoals Hanglooz zei, dat is schijnbeveiliging, erachter komen ze toch wel)Op dinsdag 13 november 2001 16:55 schreef J.R het volgende:
... Alvast bedankt voor het scriptje,
(/me is best wel geintereserd in juist een javascript methode om de viewsource op te roepen (anders dan alert(document.body.innerHTML)))
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Sorry voor m'n late reactie, maar ik zal dat menuutje even neerzetten ja...
Ik ga hem nu weer even opzoeken.
Ik ga hem nu weer even opzoeken.
Sorry hoor, maar dit blijft gewoon ontzettend zinloos...niet?
Je drukt op control N, er opent een nieuw venster met het bestand zodat je wel alle knoppen hebt, waarna je naar view>source gaat en je kunt weer overal bij....
Je drukt op control N, er opent een nieuw venster met het bestand zodat je wel alle knoppen hebt, waarna je naar view>source gaat en je kunt weer overal bij....
eeuhh, javascript? phpscript? cache bekijken? enzOp donderdag 17 mei 2001 12:53 schreef OkkE het volgende:
Dat is best handig. Als je dan ook je site nog in een window zonder alle menu''s enz laat openen wordt het toch wel lastig de source te bekijken.
iddHet is ook wel makkelijk als mensen soms dingen kunnen Selecten
mwoa, daar zie ik het voordeel niet zo van inof de Source kunnen zien imho.
tuurlijk kan dat altijd, anders weet je browser immers niet wat ie moet weergeven.Op dinsdag 13 november 2001 17:29 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
nee, ik denk niet dat dat mogelijk is.
Er is al eens een soort wedstrijd opgezet in /14 waar het erom ging een zo goed mogelijk versleutelde bron te krijgen.
in het kort kwam het erop neer dat je je bron _altijd_ kan rippen.
maar over dat menutje, je kan je rechtermuisknop afvangen en dan dat windowsmenutje faken mbv dhtml, en dan dus zonder bron weergeven erin. maargoed, zoals al gezegd, veel helpt het niet
Verwijderd
Ik ga altijd meteen weg bij een site met dit soort onzin, ik denk dat het eerder negatief werkt, als iemand iets wil hebben krijgt ie het toch wel.
ohja, iedereen heeft het nu wel over rechtermuisknop afvangen ivm met source verbergen maar mag ik er dan ff op wijzen dat er nog veel meer handige items onder dat menutje zitten like "print" en "properties" waarvan een deel zelfs in het voordeel van de betreffende site werkt like "add to favorites" en "create shortcut" om nog maar niet te spreken over het rechtermuisknop-menutje bij plaatjes, tekstvakken ed.
de optie om selectie onmogelijk te maken spreekt me wel aan, maar dan alleen vormgeving (geen "lelijke" selecteer-cursors meer) en niet ter bescherming van het één of ander (als ik iets wil hebben van een site dan kom ik er toch wel aan, mun browser lukt het immers ook
), hoewel dat eerste ook kon (en kan nog steeds) worden opgelost door de selecteer-cursor op te vangen
de optie om selectie onmogelijk te maken spreekt me wel aan, maar dan alleen vormgeving (geen "lelijke" selecteer-cursors meer) en niet ter bescherming van het één of ander (als ik iets wil hebben van een site dan kom ik er toch wel aan, mun browser lukt het immers ook
Pagina: 1