Toon posts:

[BC3] Quark bestand (Mac): hoe te openen op Win

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zipje met een advertentie, inclusief fonts en illustraties die opgemaakt is in Quark 4 voor de Mac.

Hoe deze te openen op Win compu.

Welk progje?

Hoe het alleen te zien. Niet te wijzigen.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb ooit eens een proggie gehad waarmee je verschillende mac bestanden kon openen, weet de naam niet meer...

Probeer op http://www.hotfiles.com of http://www.download.com eens te zoeken op een ''mac to pc convertor''...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Slimste is om het dan ook te openen met Quark voor Windows. Zet ie het wel netjes om. Wat betreft de fonts krijg je een probleem. Als je alleen moet kijken kun je beter vragen om een pdfje

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zorg ten eerste, indien op mac, dat je altijd je bestanden opslaat met punt qxd (dus "bestandsnaam.qxd") en het beste is niet meer als 8 tekens te gebruiken. Mocht je op een pc mac quark bestanden binnenkrijgen verander dan de bestanden van naam. Gewoon ff .qxd erachter zetten. Voor je fonts kun je de trial van crossfont gebruiken.

succes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
lettertypen zet je eerst om naar contouren zo hoef je de lettertypes niet op de windows pc te hebben

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bestandsextensies toegevoegd, maar bij het openen krijg ik een fatale fout. Maak gebruik van de meest recente Quark demo.
Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acontini/images/Image3.gif

• M4RTiN
ik zou zeggen exporteer hem in quark naar eps en import hem illustrator en ben je van alles af

Verwijderd

Topicstarter
Exporteren lukt dus niet, want is een demo van Quark en opent dus niet eens.

• M4RTiN
op je mac |:(

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

Ik heb ooit een progje gehad TMAC genaamd....hier kon je mac-bestanden meer bekijken..je zou alleen ff moeten zoekern vrees ik, want ik heb m "ergens" in/onder/op een heeeeeele grote stapel liggen :)

Innovation beyond Imagination

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Op woensdag 02 mei 2001 16:41 schreef M4RTiN het volgende:
op je mac |:(
Misschien heeft hij geen toegang tot een Mac? Anders zou hij ''t wel op een Mac bewerken lijkt mij.

• M4RTiN
dan issie zwaar de lul als quark niet meer opstart :p wellicht kan ie adobe indesign proberen die kan ook quark openen volgens mij

Verwijderd

stransemac of zo gewoon een progje downloaden. En als het een sit bestand is (sit is zip voor de mac) Dan moet je een speciaal converter progje hebben.

succes!! :)

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
je kunt quark documenten openen in Indesign (op de Mac)... Volgens mij kun je deze documenten ook gewoon openen in Windows, als je daar Indesign hebt (andersom gaat dat weet ik). Als het niet lukt om een mac indesigndocument te openen in windows kun je er nog altijd PDF van maken.. dat wordt zeker geopend

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38

CBA

een vat, een vat, een vat !

Je kan dit mac quark document gewoon openen in quark voor windows, je hebt wel een probleem met je lettertypen, deze kan je wel omzetten naar pc met macromdia fontographer.

Anders gewoon het document openen in indesign en dan nog moet je je lettertypen omzetten.

Er is wel beterschap op komst, adobe is bezig met een nieuw soort lettertype dat op elk systeem zou moeten werken (een beetje zoals PDF dus) maar helaas zal dit nog een tijdje op zich laten wachten.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Pagina: 1