[BC3] HTML4-compliant onzichtbare frameborders

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Hoi club,

Ik was vandaag vol goede moed begonnen met het HTML 4-compliant maken van mijn homepage, maar nu kom ik erachter dat de tag die ik gebruikte om de framborderes onzichtbaar te maken niet standaard is. Ik gebruik border="0" in de frameset-tag en daar struikelt de validator van W3C over. Ik dacht het op te kunnen lossen door in de frame-tages frameborder="0" op te geven, maar dat werkt niet: er staan nu vieze witte lijntjes i.p.v./als frameborder. Behoorlijk irritant, want de achtergrondkleur van mijn homepage is zwart. Weet iemand hoe ik - HTML4-compliant - van die witte frameborders afkom?

Groeten,

Eelke

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

is al duizend keer langsgeweest.

Wat dacht je van deze toevoegingen? spacing=no border=no margin=0 enzovoort

|{ brrr }] |

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ga je nu je site HTML4 maken??? :?
maak hm dan XHTML

• Haywire
Yellow: moet ik die dan in de <frame> of in de <frameset> zetten? En weet je zeker dat het ook HTML 4 compliant is? Ik had wel een site zonder witte randen, maar zoals gezegd vond de validator mijn oplossing geen goed plan.

Wicher: volgens mij is de ondersteuning van XHTML nog niet zo goed als van HTML 4. De grote browsers zullen het wel aankunnen, maar er staat wat Amiga-content op mijn site, dus ik moet ook rekening houden met de minder bedeelden. Aangezien mijn site frames gebruikt en HTML 4 (voor zover ik kan zien) de eerste standaard is die dat officieel ondersteunt, moet ik wel.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als je in de search eventjes rondsnuffelt denk ik dat je al je antwoorden over frames vind.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Hoi Club :?

Html4 = vragen om problemen...

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
uhm
misschien ben ik nog niet helemaal wakker :z (ja eerste vakantiedag voor mij vandaag)

maar waarom zouden browsers wel HTML4 en niet XHTML kunnen

XHTML lijkt heel veel op HTML4, weinig (of niks) nieuws
alleen: XHTML is nogal stricter, om aan XML te voldoen

• Haywire
Wicher: Ik moet toegeven dat ik me niet al te veel heb beziggehouden met de verschillen tussen XHTML en HTML4. Het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt.

Alex-K: wat zou jij dan aanraden? Zie ik het verkeerd dat frames alleen officieel in HTML4+ worden ondersteunt?

Verwijderd

Het enige wat helpt is inderdaad border="0" toevoegen in je frameset tag(s). Hij haalt de validator dan niet, maar in ieder geval zijn die irritante borders weg...

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 20:54:
Het enige wat helpt is inderdaad border="0" toevoegen in je frameset tag(s). Hij haalt de validator dan niet, maar in ieder geval zijn die irritante borders weg...
Het wordt echt tijd voor braille-monitoren. ;)
U heeft zojuist een topic van meer dan een jaar oud omhoog geschopt :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Ik geloof inderdaad niet dat deze reply zon kick waard was :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.