[BC3] 1 cm = ... pixels

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen hoeveel pixels 1 cm is?
En weet iemand misschien ook een handige website\programma''s die dit voor je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pixel is een beeldpunt, dit is dus niet om te rekenen naar centimeters, aangezien dit afhangt van de grootte van je beeldscherm en je beeldscherminstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 11:31
photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij photoshop kun je het zelf instellen

72 pixels / inch is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dat ligt aan de hoeveelheid dpi. 1 pixel is een pixel, het aantal dpi bepaald hoe groot iets in print wordt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je schermres = ?
Meetlat over beeldscherm hangen
(1x horizontaal, 1x verticaal)
Alleen werkelijke beeld meten!

SchermresX / horizontaal = pix/cm
en net zo voor verticaal...

De kans is dus groot dat het aantal pix/cm horizontaal anders is dan verticaal.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 inch = 2.54 cm
300 pixels per inch = 300/2.54 = 118.11 picels per centimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Waarom wil je centimeters weten? DTP werk doe je meestal in een vector programma :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 25 april 2001 16:08 schreef GEEZER het volgende:
1 inch = 2.54 cm
300 pixels per inch = 300/2.54 = 118.11 picels per centimer.
*zucht.. bijna, een dot<>pixel*

Voor drukwerk heb je nodig:

Bij raster 60..

Rasters 60 (lijnen per inch) keer 2,54 is 152,4 (lijnen per cm) dat x 2 is 304,8 en dat is de resolutie die je zo ongeveer nodig hebt voor (raster60) drukwerk.

Maten in cm/inch zijn totaal onafhankelijk van beeldschemeenheden, het enige wat ze koppelt is de dpi van een afbeelding. Een bestand van 1000x1000 pixels wordt op 72dpi bij het afdrukken 35,28x35,28cm maar het zelfde bestand met zelfde aantal pixels wordt bij 300dpi 8,47x8,47cm groot bij het afdrukken.

Kortom, wil je wat voor drukwerk maken dan gaat het erom dat je weet in welk raster er gedrukt wordt en aan de hand daarvan bepaal je de resolutie die je nodig hebt in je bestand. En kijk je naar CM''s niet naar pixels. Pixels zijn alleen van toepassing voor het scherm voor print hou je het gewoon op cm''s en dpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff uitleggen wat ik ermee wil }:O!

Ik heb een keertje een heel stapel cdrom labels gekocht maar er zat geen software bij hoe ik die moest printen (maten) dus nu wil ik ff een tekeningetje maken waarop ik mijn label kan zetten en dan print mijn printer het (hopelijk) goed uit!!

Beetje duidelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Maak je gewoon een bestandje aan van zeg maar 300dpi (niet dp/cm) en de juiste maten. Krijg je een vrij zwaar bestandje maar eenmaal een goed stramien maakt het erg makkelijk. Ook hier geldt weer: zie sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
toen ik nog op jou niveau was kwa fotosoppen dacht ik dat 1419 x 1419 pixel 12 cm was @ 300 dpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Op zondag 29 april 2001 16:56 schreef Sjoerdie het volgende:
Ik zal ff uitleggen wat ik ermee wil }:O!

Ik heb een keertje een heel stapel cdrom labels gekocht maar er zat geen software bij hoe ik die moest printen (maten) dus nu wil ik ff een tekeningetje maken waarop ik mijn label kan zetten en dan print mijn printer het (hopelijk) goed uit!!

Beetje duidelijk :?
Elk burn prog heb een eigen label maker.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Burn-programma heeft wel een label maker! Maar niet de goeie maten ik moet 3 labels op 1 a-4 hebben maar die van mij heeft alleen maar 1 of 2 op 1 a-4!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 30 april 2001 14:52 schreef Sjoerdie het volgende:
Mijn Burn-programma heeft wel een label maker! Maar niet de goeie maten ik moet 3 labels op 1 a-4 hebben maar die van mij heeft alleen maar 1 of 2 op 1 a-4!!!
zijn dat die labels van digital revolution?

ik weet ook al niet hoe ik er 3 goed op papier krijg; er zijn wel templates voor 3 cd''s per vel in sommige programma''s, maar nooit degene die ik zoek :(
Pagina: 1