De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ultradev == asp toch?
Wat is Dream-Ultradev? Ik neem aan dat dat een editor is ofzo?Op vrijdag 20 april 2001 12:00 schreef AustinPowers het volgende:
ik heb een probleempje... Ik ben bezig met een project van school om een database ( wat ik al ontworpen heb in excel) te koppelen met de internet page. De internet pagina is ook al helemaal ontworpen. De vraag is nu hoe kan ik die koppeling tot stand brengen? Is asp een beter alternatief?
ik hoop dat iemand mij kan helpen ik kom er niet uit.....
Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een database-koppeling met een excel-sheet (hoewel ik me wel voor kan stellen dat daar een activeX-object voor te schrijven is).
Als je iets uit een database wilt halen, dan heb je een paar dingen nodig: de databse (duh), een scriptinglanguage die die database uit kan lezen (zoals je zelf al aangeeft: ASP, maar ook PHP of Perl), en HTML om je resultaten weer te geven.
Jij hebt in dit geval de database al, je moet ''m alleen nog even importeren in Access (ik neem aan dat dat kan). Vervolgens ga je met ASP die database uitlezen, en laat je script dan de HTML printen die nodig is om je pagina eruit te laten zien zoals hij eruit moet zien
Voor databases en ASP kan je trouwens beter even bij onze aardige buurmannen gaan kijken.
even ter aanvulling op Pelle:
Dreamweaver ultradev is puur een programma om een koppeling met de database in elkaar te zetten.
De uiteindelijke samenwerking van database en koppelingstaal(ASP) vindt plaats op de server/computer waar ook de HTML-documenten en (meestal) de database staat.
Vereiste is dus dat die computer dat ook kan door de juiste software!
Dreamweaver ultradev is puur een programma om een koppeling met de database in elkaar te zetten.
De uiteindelijke samenwerking van database en koppelingstaal(ASP) vindt plaats op de server/computer waar ook de HTML-documenten en (meestal) de database staat.
Vereiste is dus dat die computer dat ook kan door de juiste software!
DreamWeaver UltraDev is een uitgebreide versie van DW waarmee je kleine ASP scrippies automatisch kan invoegen en configureren.
Ik heb er zelf nooit echt mee gewerkt
* GraasGast is kladblok PHP''er, DW is er voor HTML
Ik heb er zelf nooit echt mee gewerkt
* GraasGast is kladblok PHP''er, DW is er voor HTML
aka een bak weiwater voor jou als evangelist?
hmm, dan hoop ik niet dat ze CFStudio en Ultradev integreren; zou zonde zijn van Studio, vooral als ze de Macromedia interface toe gaan passen
* GraasGast agrees...
flash5 =
flash4 =
flash5 =
De database koppeling moet je maken op je eigen pc. Excel kan wel, maar is niet relaxed. Gebruik liever access. De handleiding bij ultradev geeft meer uitleg.
Verwijderd
UltraDev en CFStudio blijven 2 aparte produkten onder dezelfde produktnaam, alleen met een andere merknaam, dus Macromedia i.p.v. Allaire.Op vrijdag 20 april 2001 12:35 schreef cutter het volgende:
De database koppeling moet je maken op je eigen pc. Excel kan wel, maar is niet relaxed. Gebruik liever access. De handleiding bij ultradev geeft meer uitleg.
Wat er wel op stapels staat, is dat er een 100% ColdFusion integratie komt in Flash, en specifiek alleen voor ColdFusion. Dat maakt het mogelijk om rechtstreeks in ActionScripts ColdFusion code uit te voeren, en dus ook dynamisch databasedata ophalen.
Voor Jrun en Spectra is dit nog niet bekend, hoewel Jrun ook een aardige kans heeft.
wow, dat is wel vet.
Heb al de nodige ervaring opgedaan met CF en Flash, maar liep toch een aantal malen tegen communicatie-problemen aan tussen Flash en CF.
En dat zal nu wel sterk geoptimaliseerd worden..
[ontopic]
Tis inderdaad wijzer om je excel DB te exporteren naar Access, dat is er zowiezo voor gemaakt, en ik vraag me af of je anders een ODBC koppeling kan maken naar een excelsheet
[/ontopic]
Heb al de nodige ervaring opgedaan met CF en Flash, maar liep toch een aantal malen tegen communicatie-problemen aan tussen Flash en CF.
[ontopic]
Tis inderdaad wijzer om je excel DB te exporteren naar Access, dat is er zowiezo voor gemaakt, en ik vraag me af of je anders een ODBC koppeling kan maken naar een excelsheet
[/ontopic]
Verwijderd
Met ColdFusion kan ik iig wel een excel odbc koppeling maken.Op vrijdag 20 april 2001 12:53 schreef Hangloozz het volgende:
wow, dat is wel vet.
[ontopic]
[/ontopic]
Op dit moment werken ColdFusion en Flash prima samen, je moet het alleen wel via wddx doen wil je dynamisch doen (Xml).
ik heb em nu al in access 2000 staan....Maar kan nog die koppeling niet voorelkaar krijgen. Hij kan er niet uit lezen... Is het ook mogelijk om Visual Basic te gebruiken?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik denk van wel, maar dan praat je over CGI. En ik heb absoluut geen idee hoe Visual Basic met CGI overweg kan.Op vrijdag 20 april 2001 13:17 schreef AustinPowers het volgende:
ik heb em nu al in access 2000 staan....Maar kan nog die koppeling niet voorelkaar krijgen. Hij kan er niet uit lezen... Is het ook mogelijk om Visual Basic te gebruiken?
Maar zoals gezegd, dit topic is meer op z''n plaats in Programming & Webscripting.
Hier zitten vooral PHP/MySQL en CF-mensen, daar ook VB''ers, ASP''ers, C++ers en zelfs Pascal-guru''s
Pagina: 1