Toon posts:

[BC3] Je foto''s een merkje geven

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je het snelst en het makkelijkst 300 digitale foto''s voor op mijn website voorzien van een merkje. Dus bijv dat je rechtsonderin mijn site url ziet staan.

Wie weet hier een goede manier voor.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

batch in photoshop dat er een laag met een watermerk overheen wordt gegoten.

Ik hoop dan wel dat je die 300 foto''s zelf hebt gemaakt.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 23:33 schreef Yellow het volgende:
batch in photoshop dat er een laag met een watermerk overheen wordt gegoten.

Ik hoop dan wel dat je die 300 foto''s zelf hebt gemaakt.
Ja die zijn allemaal zlef zelf gemaakt ja..
Ik ben redelijk nieuw met photoshop dus misschien dat je wat meer over dat "batch" kan vertellen

edit:
Typo

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Staat in het meegeleverde boek of anders was er vorige week hier nog een topic erover (dus S E A R C H)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 23:42 schreef Yellow het volgende:
Staat in het meegeleverde boek
Yeah right! Leuk hoor, maar Photoshop koop je echt niet als je een student bent. |:(
Die gasten bij Adobe mogen blij zijn dat je er op deze leeftijd mee leert werken, dan eisen wij bij onze toekomstige werkgever wel om een Adobe pakket (waar voor betaald wordt). :P

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op donderdag 19 april 2001 00:55 schreef Agijsbro het volgende:

[..]

Yeah right! Leuk hoor, maar Photoshop koop je echt niet als je een student bent. |:(
Die gasten bij Adobe mogen blij zijn dat je er op deze leeftijd mee leert werken, dan eisen wij bij onze toekomstige werkgever wel om een Adobe pakket (waar voor betaald wordt). :P
een help functie is zo gevonden (F1) en een boek kopen is geen overbodige luxe, ik hoop dat je geen commerciele dingen gaat doen met je pakket dan , want dan kon de software politie nog wel eens in je inbox komen.

Stoer; Marduq

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:58

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 19 april 2001 00:55 schreef Agijsbro het volgende:
Je studeert? Dan weet ik vrijwel zeker dat ze je op je school heel goedkoop aan een licentie kunnen helpen.
Zelf studeer ik aan de HHS:
Van intranet
Hieronder staat een lijst van de software welke via de sector door studenten en medewerkers is te bestellen. Alle software wordt geleverd op CD-ROM, de genoemde prijzen zijn in guldens (incl. BTW).

Let op: De Sector Informatica heeft alleen licentie voor het verkopen van de onderstaande software!

..
Adobe PhotoShop 5.5 of 6.0 390.00
..
f 390,- en dan is het van jou! Dat is echt niks in vergelijking met de 2800 (?) die je er in de winkel voor betaalt...
Toen ik in Delft studeerde, kostte het maar f 39,- per jaar zelfs. Daar hoef je het echt niet voor te laten.

Vraag maar eens na bij jullie helpdesk of rekencentrum; dan heb jij volgende week je legale kopie van Photoshop :)

edit:

off the record:
Geboortedatum: 18-04-1980
Dat was gister 21 jaar geleden... gefeliciteerd! >:)

Verwijderd

precies.. zo duur is het helemaal niet. Enu.. als je bestwel handig bent zou je die batch functie (of help) al lang gevonden ;)

Desalniettemin.. veel suc6!

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
[ontopic]
probeer het eens met actions.
je neemt een bestandje, record de actions die je nodig heb om je logotje er in te krijgen, op te slaan en af te sluiten.
En stop recording. Het enige wat je hoeft te doen is 300 honderd bestandje te openen en die action er over heen te gooien door op play te drukken!

:9 :9~
[/ontopic]

Verwijderd

Precies. Record de actions en dan:
File -> Automate -> Batch

Selecteer je zojuist gerecorde actions en gooi ze over de foto''s heen (die je natuurlijk allemaal al ff in een directory hebt gezet)....

Verwijderd

yeps.. actions RULE ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 11:11 schreef Blues het volgende:

Selecteer je zojuist gerecorde actions en gooi ze over de foto''s heen (die je natuurlijk allemaal al ff in een directory hebt gezet)....
Nou ik kan dat recorden niet eens vinden :?

• edwinistrator
  • Laatst online: 23-03-2022
sjonge jonge..
onder window - show action, dan krijg je een windowtje met actions, dan moet je rechts boven op het pijltje klikken en kiezen voor new action ofzo!

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Okee so far so good. Maar als ik dat van dat batch doe dan kan wil hij mijn bestanden alleen maar in *.psd *.pdd *.pdp *.pdf files saven. Als ik het handmatig de action toepas en ik wil hem saven als jpg dan saved hij hem met de tekst copy ertussen. (bijv. File heet 61.jpg dan noemt hij hem 61 copy.jpg)

• AxiMaxi
  • Laatst online: 28-04 16:00
Tijd voor een online cursus FotoWinkel? |:(

(Heb je eraan gedacht om de layers te mergen? dan wil PS ''m misschien wel als JPG saven...)

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 16:55 schreef AxiMaxi het volgende:
Tijd voor een online cursus FotoWinkel? |:(

(Heb je eraan gedacht om de layers te mergen? dan wil PS ''m misschien wel als JPG saven...)

grtz.
AxiMaxi
Zoals ik al zei ben ik nieuw in het photoshop gebeuren!!! :(:(

Waarom reageren jullie dan zo alsof ik het allemaal moet weten!!

Ik wil best een online cursus doen hoor geen probleem. Post een linkje zou ik zeggen!!

En wat is mergen.. Van de help word ik niet veel wijzer want mijn technisch engels is niet zo optimaal

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 19 april 2001 17:26 schreef HenkieSpankie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei ben ik nieuw in het photoshop gebeuren!!! :(:(

Waarom reageren jullie dan zo alsof ik het allemaal moet weten!!

Ik wil best een online cursus doen hoor geen probleem. Post een linkje zou ik zeggen!!

En wat is mergen.. Van de help word ik niet veel wijzer want mijn technisch engels is niet zo optimaal
|:(|:(|:(
got is een forum met kwaliteit. er wordt verwacht dat je al enig inzicht hebt in het onderwerp van de topics waar je post. nog belangrijker is dat je eerst je best doet om ergens achter te komen als je een vraag hebt. lees eens wat tut''s door, de handleiding die je erbij hebt gekregen en de talloze sites met uitleg ed, of koop gewoon een boek. en DAN PAS stel je hier je vragen. zo wordt de kwaliteit een beetje hoog gehouden.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een bullshit!!!! :(:(:(
Hier lees je eigen vragen maar eens.
Staat ook in een boek en zlefs zelfs op internet!

[topic=159256]

[topic=93246]

[topic=83627]

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op donderdag 19 april 2001 17:42 schreef HenkieSpankie het volgende:
Touche! :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 11:11 schreef Blues het volgende:

Ken jij mij ff vertellen welke actions ik precies moet recorden?

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 02:36 schreef Pelle het volgende:

[..]

Je studeert? Dan weet ik vrijwel zeker dat ze je op je school heel goedkoop aan een licentie kunnen helpen.
Zelf studeer ik aan de HHS:
[..]

f 390,- en dan is het van jou! Dat is echt niks in vergelijking met de 2800 (?) die je er in de winkel voor betaalt...
Toen ik in Delft studeerde, kostte het maar f 39,- per jaar zelfs. Daar hoef je het echt niet voor te laten.

Vraag maar eens na bij jullie helpdesk of rekencentrum; dan heb jij volgende week je legale kopie van Photoshop :)

edit:

off the record:
Ik heb zelf twee weken terug met Adobe gebeld, daar was helemaal nix bekend over studentenlicenties, en bij mij op school ook niet. :(

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 19 april 2001 17:42 schreef HenkieSpankie het volgende:
Staat ook in een boek en zlefs zelfs op internet!

[topic=159256]

[topic=93246]

[topic=83627]
dat is helemaal geen bullshit, sukkel.

ten eerste ben je in dit topic al erg goed geholpen. als je dan zelfs te lui bent om op te zoeken wat mergen is dan is dat jou probleem.

ten tweede geef je jammer genoeg voor jou de foute voorbeelden. 1e voorbeeld: ik had overal gezocht (WAT IK ER OOK BIJ HAD GEZET) maar het was gewoon nergens te vinden. in tegenstelling tot jou had ik WEL moeite gedaan om een oplossing te vinden. 2e+3e voorbeeld: dit waren domme vragen, dat geef ik ook (in tegenstelling tot jou) toe. ik ben er ook terecht op afgekraakt en heb er dus ook van geleerd. dat zou jij ook moeten doen van dit topic.

ten derde gebruik je 1 van de grootste drogreden die er bestaat. je veronderstelt namelijk dat als ik domme vragen stel, dat ik dan neit kan beoordelen wat een domme vraag is en wat niet. DAT IS DUS HARTSTIKKE FOUT. ga jij nou maar eerst Nederlands (argumenteren) leren voordat je hier post, want op deze manier heb je geen poot om op te staan.

en als laatste vonden meerdere mensen dat je vragen wel erg dom waren.

dus als je de volgende keer wat meer let op wat je post en op welke vragen je stelt, wordt je ook niet meer zo afgekraakt (net als ik toen).

Verwijderd

[b]Op donderdag 19 april 2001 02:36
edit:

off the record:
Thnx dude! You make me feel good about GOT! O+

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 10:43

DeFeCt

je wéét toch

En nou allemaal weer lekker gaan photoshoppen en geen ruzie meer maken anders word ik boos!

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 19:30 schreef nelis het volgende:

[..]

dat is helemaal geen bullshit, sukkel.

ten eerste ben je in dit topic al erg goed geholpen. als je dan zelfs te lui bent om op te zoeken wat mergen is dan is dat jou probleem.

ten tweede geef je jammer genoeg voor jou de foute voorbeelden. 1e voorbeeld: ik had overal gezocht (WAT IK ER OOK BIJ HAD GEZET) maar het was gewoon nergens te vinden. in tegenstelling tot jou had ik WEL moeite gedaan om een oplossing te vinden. 2e+3e voorbeeld: dit waren domme vragen, dat geef ik ook (in tegenstelling tot jou) toe. ik ben er ook terecht op afgekraakt en heb er dus ook van geleerd. dat zou jij ook moeten doen van dit topic.

ten derde gebruik je 1 van de grootste drogreden die er bestaat. je veronderstelt namelijk dat als ik domme vragen stel, dat ik dan neit kan beoordelen wat een domme vraag is en wat niet. DAT IS DUS HARTSTIKKE FOUT. ga jij nou maar eerst Nederlands leren voordat je hier post.
Ten 1e: ff dimmen knul.
Ten 2e: Over nederlands gesproken
Ten 3e: Vind ik het nog steeds niet terecht dat ik de grond in geboord word. Iets kan voor jou bekend zijn maar voor mij niet dus dan is het wel heel makkelijk om te zeggen dat ik domme vragen stel.
dus als je de volgende keer wat meer let op wat je post en op welke vragen je stelt, wordt je ook niet meer zo afgekraakt (net als ik toen).
Je geeft aan dat jezelf ook zo geweest bent. Heb dan een beetje respect voor newbies.

Gegroet

• Oefening
  • Niet online
okee, laten we proberen dit vriendelijk op te lossen:)
Op donderdag 19 april 2001 22:36 schreef HenkieSpankie het volgende:

[..]

Ten 1e: ff dimmen knul.
laat ik daar maar niet op ingaan:)
Ten 2e: Over nederlands gesproken
ik had het over 1 van de belangrijkste elementen van een discussie (en zeker in deze discussie omdat ik volgens jou niet kon beoordelen wat wel een domme vraag is en wat niet) en jij zeikt over één typfoutje wat verder nergens invloed op heeft:?
Ten 3e: Vind ik het nog steeds niet terecht dat ik de grond in geboord word. Iets kan voor jou bekend zijn maar voor mij niet
klopt, dat is ook wel zo, maar daarom zei ik ook: "got is een forum waar het niveau redelijk tot erg hoog is". wat jij nu zegt kan je ook toepassen op vragen als "hoe maak ik een gekleurde scrollbalk?" of "hoe krijg ik zo''n icoontje bij favoriete?", maar dat betekent nog niet dat deze vragen hier gewenst zijn. dit soort vragen kan je zonder moeite overal opzoeken (internet, boek,handleiding, help, enz) en daarvoor is dit forum niet.
Je geeft aan dat jezelf ook zo geweest bent. Heb dan een beetje respect voor newbies.
ok, ik geef toe dat ik wel wat fel uit de hoek kwam zetten. mijn excuses daarvoor. die zijn uiteraard niet voor mun opmerking over het niveau van je laatste vraag, omdat ik nog steeds vind dat je het antwoord ook wel had gevonden als je ff had gezocht. maarre, wijn erover (alles beter dan zand:P), back on topic dan maar.

Verwijderd

Als je te goed bent om te antwoorden zeg dan aub niets, als je dus van mening bent dat GoT een hoog niveau heeft, plaats dan niet van dit soort onzinnge discussie''s

/me trekt geen partij ofzo hoor :)

• Oefening
  • Niet online
tja, je zou ook mun 2e reply kunnen lezen (als je dat niet teveel moeite kost tenminste):
ok, ik geef toe dat ik wel wat fel uit de hoek kwam zetten. mijn excuses daarvoor. die zijn uiteraard niet voor mun opmerking over het niveau van je laatste vraag, omdat ik nog steeds vind dat je het antwoord ook wel had gevonden als je ff had gezocht. maarre, wijn erover (alles beter dan zand), back on topic dan maar.
ohja, en hier wil ik toch nog wel ff op reageren hoor als je mijn vorige post niet genoeg vind:
Op donderdag 19 april 2001 23:15 schreef Gila het volgende:
Als je te goed bent om te antwoorden zeg dan aub niets, als je dus van mening bent dat GoT een hoog niveau heeft, plaats dan niet van dit soort onzinnge discussie''s
jawel, want op die manier voorkom je dat er nog meer van dit soort vragen komen, waardoor de pro''s steeds vaker wegblijven (reden van opsplitsing W&G). en daarmee wil ik dus NIET zeggen dat ik pro ben, want dat ben ik niet.

blijf dan zelf ook ontopic.

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 19 april 2001 23:27 schreef DeFeCt het volgende:
En nou allemaal weer lekker gaan photoshoppen en geen ruzie meer maken anders word ik boos!
sorry meneer Defect:P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 22:53 schreef nelis het volgende:
okee, laten we proberen dit vriendelijk op te lossen:)
[..]

laat ik daar maar niet op ingaan:)
[..]

ik had het over 1 van de belangrijkste elementen van een discussie (en zeker in deze discussie omdat ik volgens jou niet kon beoordelen wat wel een domme vraag is en wat niet) en jij zeikt over één typfoutje wat verder nergens invloed op heeft:?
[..]

klopt, dat is ook wel zo, maar daarom zei ik ook: "got is een forum waar het niveau redelijk tot erg hoog is". wat jij nu zegt kan je ook toepassen op vragen als "hoe maak ik een gekleurde scrollbalk?" of "hoe krijg ik zo''n icoontje bij favoriete?", maar dat betekent nog niet dat deze vragen hier gewenst zijn. dit soort vragen kan je zonder moeite overal opzoeken (internet, boek,handleiding, help, enz) en daarvoor is dit forum niet.
[..]

ok, ik geef toe dat ik wel wat fel uit de hoek kwam zetten. mijn excuses daarvoor. die zijn uiteraard niet voor mun opmerking over het niveau van je laatste vraag, omdat ik nog steeds vind dat je het antwoord ook wel had gevonden als je ff had gezocht. maarre, wijn erover (alles beter dan zand:P), back on topic dan maar.
Okee bij deze wijn erover!! :)

Verwijderd

Ik heb dit in het verleden ook eens gedaan voor mijn site en daarbij maakte ik toen gebruikt van DHTML. Maar ik ben het scripje ff kwijt kijk vanavond wel ff.
Pagina: 1