[BC3] E-mail versturen met briefpapier, hoe op te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 23:15
Hoi hoi,

ik ben al een poosje op zoek naar een manier om een email op te stellen door middel van een sjabloon, voor bedrijfs-email.
Dit staat namelijk meteen een stukje professioneler, en bovendien vergemakkelijkt het het invullen.

Ik ben op het idee gekomen doordat ik van een zeker bedrijf ook zo''n soort mail kreeg.
Ik was meteen enthousiast hoe ze dat hadden gedaan, en ik heb vervolgens met dat bedrijf gebeld. Toen ik vroeg met wat voor programma ze dat gedaan hebben, kreeg ik te horen dat ze het met ''WebPro'' gemaakt hebben, dat schijnt een zeer eenvoudige HTML-editor te zijn maar met een leuke functionaliteit erin, namelijk van die kant en klare email-templates.
Ikke overal zoeken, maar ik heb het programma nog nergens kunnen vinden. De links die ik had gevonden, werkten allemaal niet.
Dus ik zelf aan de slag.
Ik de broncode van die email gekopieerd, beetje veranderd, en zo ziet het er nu uit, kijk hier:

www.angelfire.com/electronic/hanzheino/briefpapier.html

Op zich is deze opzet leuk en aardig, vooral om ff te testen.

Nu zit ik met het volgende probleem: zodra ik die HTML-page als briefpapier instel, ik gebruik Microsoft Outlook, en Microsoft Outlook Express, kan ik de invulvelden niet invullen onder Outlook. Het klikken is zeer lastig, ik kan ze zomaar verplaatsen of weghalen, en het hoofdveld met het eigenlijke bericht is niet in te vullen.

Goed, ik nog es de oorspronkelijke email bekeken, blijkt dat er in de broncode verwezen wordt naar een bestandje, ''web.js'', een scriptje dus, was dat soort dingen allemaal regelt. Ja, en dat bestandje was dus door het programma ''WebPro'', van de afzender, helemaal verweven in de email. Het is mij niet gelukt om dat bestand eruit te halen, no way.

Waarom ik nou eigenlijk deze thread post is, dat ik dus op zoek ben naar het programma ''WebPro'', maar dat maakt in principe niet uit, ik zoek meer gewoon een programma waarmee ik die templates, dus briefpapier voor emailberichten, eenvoudig kan maken.
Misschien heeft er hier een tweaker ook ervaring mee?

Dus hoe krijg ik het voor mekaar om zo''n email-briefpapier-formulier een beetje fatsoenlijk te realiseren?
Heeft iemand wat tips?

Thanx....

Hans, www.hansheino.nl

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

pff je gooit wat dingen door elkaar

1) vragen om een programma is hier not done, ga eens naar een winkel daar helpen ze je met plezier.

2) ik heb het idee dat je je thuis emailprogramma verward met een webformulier.

3) dat js-filetje is javascript en kan geen mail verzenden (tenzij met zo''n buggy en gevaarlijke msie-outlook virus-link)

oplossing, gebruik gewoon de maileditor in outlook om html-mail te versturen (overigens is html-mail erg irritant en door een aantal mensen ongewenst (me bijvoorbeeld))

als je vanaf je site html-mail wil versturen moet je zoeken naar een cgi-programma dat html-mail aankan (MIME, Content-Type: multipart/related)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

WebPro...hmm, klinkt als Web! pro.
Een HTML editor voor de thuisgebruiker om eenvoudig een redelijke site te klussen.
kijk hier ff voor een omschrijving: comcol

In principe kan je dit in elke HTML-editor maken maar het is zo eenvoudig als de HTML-kennis van de maker...

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
1) Maak de pagina zoals het eruit moet zien.
2) Vervang de variabele texten voor programmeer variabelen (php,asp,CF....)
3) Spreek sendmail gedeelte aan van de scripting engine en verstuur het mailtje HTML enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 23:15
Dit is echt geweldig, ik bedoelde inderdaad Web! Pro, ik ga het programma meteen kopen.
Misschien heb ik dingen niet goed op een rij gezet, het is niet mijn bedoeling om email vanaf een website te versturen, maar om email te versturen d.m.v. Outlook, met een opmaakmodel erin dus.
Maar ik neem aan dat dat sommigen wel duidelijk was.
In ieder geval ben ik nu een heel stuk op weg geholpen en ik ga dat stukje software zeker weten bestellen! :9
Toppie!! Thanx.

Hans

https://www.hansvaneijsden.com