Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
tsja, da's een ingebouwde beperking van win2000 die je ervan moet weerhouden om met w2k-pro een server op te gaan zetten. daarvoor zul je win2000 server moeten nemen.
Fijn he, dat soort beperkingen in je duur betaalde software
Ik weet niet wat je allemaal met die server doet en of je per se windows nodig hebt , maar Linux kent geen beperkingen qua max. aantal users (nou ja, maximaal 4 miljard tegelijk ingelogd geloof ik, maar dat is niet om te pesten, maar omdat er dan een tellertje 'overstroomd')
Ik weet niet wat je allemaal met die server doet en of je per se windows nodig hebt , maar Linux kent geen beperkingen qua max. aantal users (nou ja, maximaal 4 miljard tegelijk ingelogd geloof ik, maar dat is niet om te pesten, maar omdat er dan een tellertje 'overstroomd')
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Nou, die beperking die werkt.
Bill is echt een sadistje hoor!
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Sinds wanneer is Windows 2000 Professional een server-OS ???? Dat is de workstation-variant, die is dus niet bedoeld om gebruikt te worden als (grote) server !Ik weet niet wat je allemaal met die server doet
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen: je wilt toch niet zeggen dat er grote verschillen in de pro & server versies zitten ?
lijkt me dat het dezelfde codebase is, die limieten zitten er alleen in om gebruikers te pesten / meer te laten betalen.
dus waarom zou het minder geschikt zijn als server ? (Afgezien van de limieten)
lijkt me dat het dezelfde codebase is, die limieten zitten er alleen in om gebruikers te pesten / meer te laten betalen.
dus waarom zou het minder geschikt zijn als server ? (Afgezien van de limieten)
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
simpel, het minder geschikt vanwege de limieten, afgezien van het feit dat er natuurlijk minder beheertools bij w2000-pro zitten.
in nt4 was het trouwens mogelijk om het aantal mogelijke verbindingen te verhogen door een wijziging in de registry aangezien het core o.s. idd hetzelfde is. geen idee of die methode bij w2000 nog altijd werkt.
in nt4 was het trouwens mogelijk om het aantal mogelijke verbindingen te verhogen door een wijziging in de registry aangezien het core o.s. idd hetzelfde is. geen idee of die methode bij w2000 nog altijd werkt.
Jawel, er zit wel degelijk verschil tussen ! De Server-versie is geoptimaliseerd voor background-taken, terwijl de Prof.-versie meer foreground-optimized is (logisch natuurlijk). Tevens heeft Server meer beheertools. Ook heeft Server de Terminal Services om het remote te kunnen beheren. Of de kernel hetzelfde is weet ik eerlijk gezegd niet.wildhagen: je wilt toch niet zeggen dat er grote verschillen in de pro & server versies zitten
Nu zul je je misschien afvragen waarom Prof. dan wel 10 connecties kan hebben. Nu, simpel, dat maakt het mogelijk om file- en printersharing te gebruiken, maar niet op een dergelijke schaal dat-ie voor een echte server gebruikt kan worden.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
bij IIS onder mijn win2k prof mocht ik ook maar 10 users te gelijke tijd hebben
na veel kloten mag ik er nu honderd (ik geloof dat ik het in het register had verandert)
naja
greetz,
jasper
naja
greetz,
jasper
Verwijderd
De NT4 server en workstation versie waren vrijwel gelijk, zelfs zo extreem dat de netware client verandert in de gateway service als je hem hackt tot een server.
Onder win2k zal dat niet helemaal meer het geval zijn ivm met het AD gebeuren vermoed ik, maar mogelijk wel wks vs standalone server.
De 10 user limiet heeft alles te maken met de inzet van het station. VMS had ook zo iets voor VMS stations vs VMS servers. Een werkstation is relatief goedkoop een server relatief duur. De 10 user limiet is een arbitraire limiet waar ze de lat hebben gelegd om het verschil tussen een server en een werkstation te bepalen.
Wim
--
http://www.win2kwereld.nl
Onder win2k zal dat niet helemaal meer het geval zijn ivm met het AD gebeuren vermoed ik, maar mogelijk wel wks vs standalone server.
De 10 user limiet heeft alles te maken met de inzet van het station. VMS had ook zo iets voor VMS stations vs VMS servers. Een werkstation is relatief goedkoop een server relatief duur. De 10 user limiet is een arbitraire limiet waar ze de lat hebben gelegd om het verschil tussen een server en een werkstation te bepalen.
Wim
--
http://www.win2kwereld.nl
Pagina: 1