"Bug? That's not a bug, that's a feature."
|{ brrr }] |
Anoniem: 11464
Anoniem: 18523
Je zult het dus moeten hebben van contacten. Ikzelf heb een soort afspraak met een webhosting-bedrijf dat we elkaar klanten doorsluizen... Zij hebben wel eens klanten die om een website vragen en wij hebben wel eens klanten die om hosting vragen.
Verder kan je een mailing rondsturen aan mogenlijke klanten. Het is dan wel moeilijk om aan een adressenbestand te komen maar je kan altijd nog de gouden-gids erbij pakken
Je moet dus improviseren. Ik ga ervan uit dat je dus geen geld hebt voor dure reclamecampagnes. Anders zou je deze vraag wel aan een reclamebureau stellen.
dat staat niet professioneel een banner met je eigen webdevtoko er op. Je moet het wat eleganter brengen, in vorm van een kleine embedded logo die goed samen valt met het design. Verder moet je imho gewoon een goede portfolio hebben om de potentiele clienten een beeld te kunnen geven over wat je kan. Beschik je over de knowhow, dan komen ze wel naar jou toe. Aandringen heeft niet veel nutOp zondag 01 april 2001 14:35 schreef bigboss het volgende:
Ja ik heb al viavia voor een of ander bedrijf een site gebouwt maar die schooiers wilden niet dat ik er m''n banner opzet.Volgende keer beter. Alleen adverteren is me een beetje te duur, ik ben ook maar freelance aan het klooien met Photoshop en GoLive
Anoniem: 22777
Toen heb ik de webmaster daarvan gewoon een e-mail gestuurd waarin ik zei dat ik een vele mooiere kon maken. Over een paar weken gaan we over inhoud en uiterlijk overleggen:)
[off-topic]Op zondag 01 april 2001 15:59 schreef TheClown het volgende:
De lokale omroep in Beek en Donk (waar ik woon) had al een tijdje een webpagina die er werkelijk verschrikkelijk uitzag.
Toen heb ik de webmaster daarvan gewoon een e-mail gestuurd waarin ik zei dat ik een vele mooiere kon maken. Over een paar weken gaan we over inhoud en uiterlijk overleggen:)
Heb ff op je huisje geklikt.. Zijn dat fotos van het CBC in Helmond???
[off-topic]
Als je het echt slim wilt bekijken moet je gewoon ff gaan overleggen met reclame bureaus die geen wbdesign aanbieden.. Veel klanten die daar hun mediabudget onderbrengen zullen zolangzamerhand allemaal toe zijn aan een website (en ja ik spreek uit ervaring)...
Ok, vooruit dan maar. Mijn site is te vinden op www.vandenbosch.cjb.net (ik weet het, ik moet een .com of .nl nemen. Geldgebrek!) Zo erg ziet ie er toch niet uit? Ik ben nog op zoek naar een betere companyname... Suggesties?Op zondag 01 april 2001 16:06 schreef GraasGast het volgende:
als je nou een link gaf naar je site, en die die je gemaakt hebt, dan snappen we mischien waarom ze niet willen dat jij het doet
De site die ik gemaakt heb voor dat bedrijf ziet er wel minder uit omdat ie zo nodig op hun brakke reclamefolders moest lijken.
Zo slecht ziet het er niet uit..Op zondag 01 april 2001 16:44 schreef bigboss het volgende:
[..]
Ok, vooruit dan maar. Mijn site is te vinden op www.vandenbosch.cjb.net (ik weet het, ik moet een .com of .nl nemen. Geldgebrek!) Zo erg ziet ie er toch niet uit? Ik ben nog op zoek naar een betere companyname... Suggesties?
De site die ik gemaakt heb voor dat bedrijf ziet er wel minder uit omdat ie zo nodig op hun brakke reclamefolders moest lijken.
Maar ik zie geen KvK inschrijvingsnr. staan Als je zwart opdrachten wilt gaan maken dan zal je waarschijnlijk nooit "echte" opdrachten binnenhalen en zal het altijd via-via blijven lopen..
1. <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage Express 2.0">
2. De website van ORCAvoice is geoptimaliseerd voor Internet Explorer en een resolutie van 1024x768. - mag eigenlijk ook niet...
Woordje vergeten
En wie draait tegenwoordig zijn desktop nog op 1024x768???? Dat bedrijf (ORCAvoice) wilde het zo. Zolang ze betalen heb ik er geen bezwaren tegen....
Volgens mij ben jij in het verhaal met je zwarte gebeun de enige schooier maar ok, das mijn visie.Op zondag 01 april 2001 14:35 schreef bigboss het volgende:
Ja ik heb al viavia voor een of ander bedrijf een site gebouwt maar die schooiers wilden niet dat ik er m''n banner opzet.
Jah da''s best hoor... Maar ik merk het ff op...Op zondag 01 april 2001 17:06 schreef bigboss het volgende:
Klopt ja. Het eerste ontwerp heb ik begin 2000 ofzo gemaakt. Ik gebruikte Frontpage Express (geen slecht proggie trouwens) toen voor de complete site. Nu gebruik ik vooral GoLive 5 en Kladblok voor de HTML en FP Express om de HTML troep een beetje te organiseren. Express maakt automatisch de broncode wat netter (alleen mijn Javascriptjes worden nog al eens gesloopt door Frontpage Express)
En wie draait tegenwoordig zijn desktop nog op 1024x768???? Dat bedrijf (ORCAvoice) wilde het zo. Zolang ze betalen heb ik er geen bezwaren tegen....
webdesign.pagina.nl helpt niets
dat heeft alleen zin als je bovenaan staat
niet zwart doen trouwens
kvk kost maar +/- f 150 /jaar
Tsja, je moet toch ergens beginnen. Ik durf trouwens te wedden dat jij ook zo begonnen bent, dus niet zeiken aub.Op zondag 01 april 2001 17:10 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in het verhaal met je zwarte gebeun de enige schooier maar ok, das mijn visie.
Wit werken kost je echt geen geld hoor zolang je niets verdient... Het is toch gewoon vanzelfsprekend dat als je geld gaat verdienen dat je daar belasting over gaat betalen... of heb ik dat nou mis?Tsja, je moet toch ergens beginnen. Ik durf trouwens te wedden dat jij ook zo begonnen bent, dus niet zeiken aub.
Maar hoe je aan opdrachten komt? Ik weet het niet... De enige poging die ik tot nu toe gedaan heb, is een berichtje plaatsen in de nieuwsgroep nl.markt.freelance... en ik kreeg daar welgeteld één reactie op... (wel een reactie waardoor ik nu twee opdrachten heb gedaan en een baantje heb...
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
Anoniem: 18050
Jij was natuurlijk al direct een full-time webdesigner... Jorre.Op zondag 01 april 2001 17:10 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in het verhaal met je zwarte gebeun de enige schooier maar ok, das mijn visie.
Beetje gebral

Anoniem: 4663
Als je dan toch bezig bent... Je klanten schooiers noemen, dat is de goede houding...Op zondag 01 april 2001 22:01 schreef Tizzwat het volgende:
[..]
Jij was natuurlijk al direct een full-time webdesigner... Jorre.
Beetje gebralOzBoz
1 van de simpelste oplossingen is advertenties plaatsen in de regionale/plaatselijke bladen, bedrijven opbellen (open sollicitatie zeg maar) en A4-tjes ophangen met je naam/logo/slagzin/enz. ik weet trouwens niet of dat laatste legaal is.
Ik heb me voor mijn eerst betaalde opdracht meteen ingeschreven inderdaad, kost peanuts en wil je professioneel in staat zijn om voor andere bedrijven te werken B2B dan zullen ze ook een factuur met BTW van je eisen. Verder ken ik er slecht tegen dat u, prutskoning, mij vindt zeiken. Jij wil toch zo graag opdrachten, nou begin er dan mee je professioneel te presenteren.Tsja, je moet toch ergens beginnen. Ik durf trouwens te wedden dat jij ook zo begonnen bent, dus niet zeiken aub.
Heeft niets met full-tome te maken prutser, heeft met professionaliteit te maken. Ik ben full-time gewoon loonslaaf, maar wat ik er thuis bij doe gaat gewoon wit, vaanf het begin en zoals het hoort.Jij was natuurlijk al direct een full-time webdesigner... Jorre.
Beetje gebral OzBoz
Dat maakt me niet uit, zoals spiritX ook zegt, de comments van schooier richting een klant zijn ook niet helder. Bovendien is het zowiezo weinig slim om op een openbaar forum te zeggen dat je je opdrachten zwart doet, omdat je daar jezelf en je klanten mee in de problemen kan brengen.ik vind je reactie ook wat overreact hoor Ozboz.
Overigens kan ik ook niet verwachten dat jullie wel begrijpen hoe de hele economie/maatschappij in elkaar steekt en dat niemand zit te wachten op zwartwerkers. Maar ok, save deze post maar op HD en kijk er over 5 jaar nog een keer naar.
Maar ik niet meer..Op zondag 01 april 2001 22:56 schreef GRRR het volgende:
eej! ik ben relaxed
/me geeft Ozzie een BreezertjeOp zondag 01 april 2001 22:57 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Maar ik niet meer..
Ik ben madnerd, 15 jaar en ik ben al 3 jaar in de webdevbiz. Ik had helemaaaaaaal geen klanten voor 2 jaar lang, totdat een kennis van mij, mike van amazing discoveries, een produkt aanraadde dat mijn leven totaal zou veranderen. Het heet instantClient en het is ECHT geweeeeeldig. Je gooit het gewoon over de hoofd van een potentiele client, en PATS! klant erbij! het is echt geweeeeeldig mike, echt!

bel en bestel nu, we wachten op uw telefoontje ;p
heb paginaatje op www.paginaontwerp.com ; niet echt bijzonder; staat niks op; en het ontwerp is ook niet veel soeps, maar ik heb iig domeinnaam (namezero upgrade $25)
Grijns, en als het niet ok is, 30-days-money-back-garanteed?Op zondag 01 april 2001 23:10 schreef madnerd- het volgende:
bel en bestel nu, we wachten op uw telefoontje ;p
wat.. Mij beetje proberen te discrimeneren op mijn leeftijd huh.. ik zie het wel verborgen in je reply!.. ontken het maar niet.Op zondag 01 april 2001 22:52 schreef McVirusS het volgende:
we hoeven het niet op de persoon te gaan spelen.
* dusty laat een virusscanner los op McVirusS.
*lol*
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
overigens gaat het hier om de vraag hoe je opdrachten binnen krijgt en niet om de vraag of er wat tegen zwartwerkers gedaan moet worden.
ps. als deze post aanvallend overkomt dan is dat doordat ik me flink aansproken voel door jou "ik-ben-ouder-dus-ik-heb-altijd-gelijk-gedrag".
En das je recht. Maar denk je niet dat het weinig zin heeft als 3 mensen het zelfde gaan lopen bleren. En dat adverteren helemaal out-of-the-picture is als de KvK al te duur is? Mijn punt was alleen dat als je persee serieus genomen wilt worden en opdrachten wilt krijgen dat je je daar dan ook naar te gedragen hebt. Klanten uitmaken voor schooier omdat ze een banner niet willen plaatsen is dan vrij sneu.Op zondag 01 april 2001 23:49 schreef nelis het volgende:
ps. als deze post aanvallend overkomt dan is dat doordat ik me flink aansproken voel door jou "ik-ben-ouder-dus-ik-heb-altijd-gelijk-gedrag".
Als daarna 3 mensen moeten zeggen dat ik overdreven bezig ben of zit te zeiken dan klopt er schijnbaar iets niet met de kwaliteit van lezen.
Maar je mag van me vinden wat je wil, geloof alleen dat ik er voor de afwisseling leeftijd er eens niet had bijgehaald..
OzBoz: Rustig In en Uit ademenOp zondag 01 april 2001 23:58 schreef OzBoz het volgende:
En das je recht. Maar denk je niet dat het weinig zin heeft als 3 mensen het zelfde gaan lopen bleren. En dat adverteren helemaal out-of-the-picture is als de KvK al te duur is? Mijn punt was alleen dat als je persee serieus genomen wilt worden en opdrachten wilt krijgen dat je je daar dan ook naar te gedragen hebt. Klanten uitmaken voor schooier omdat ze een banner niet willen plaatsen is dan vrij sneu.
De Anderen: Het stomste wat je kunt doen is een klant als "Schooier" uitmaken. Komt hij erachter ben je gegarandeerd dat je die klant kwijt is. Vooral als "beginnende" heb je referenties nodig. Als namelijk een potentiele klant hierachter komt kan je die klant ook wel schudden.
Het heeft alles te maken met een professionele houding. De sterkste punt waar je het van moet hebben in webdesign is mond op mond reclame. En als je dan deze soort uitspraken doet is dat niet echt goed voor je bedrijf.
Over het algemeen als je vraagt of je ergens in een pagina een kleine text link mag plaatsen hebben 99% van de bedrijven er geen problemen mee zolang jij maar een legaal bedrijf hebt. Als namelijk de belastingdienst erachter komt dat men een zwart werker hebben gehad krijgt het bedrijf van de belastingdienst op zijn kop, plus een boete, plus achterstallige loon-belasting.
Misschien had OzBoz het op een betere manier zijn mening kunnen communiceren. Maar dat doet er niet af dat hij wel volledig gelijk heeft.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Zwartwerken is illegaal, maar och, laat ze maar lekker aanklooien want ze doen toch geen kwaad.
Spijt me dat ik vind dat er dus met een beetje dubbele standaard wordt gewerkt. Sommige illegale actieviteiten worden dus gedoogd en anderen zijn reden tot bannen.
En ik weet dat meer mensen zich ergeren aan zwartwerkers dan aan mensen die warez links plaatsen
[Yellow wou dat ''ie meer tijd had om te zeiken maar moet helaas naar school :)]
|{ brrr }] |
Ik vind mezelf niet echt een prutser maar goed. Zal wel een defenitie van jou zijn.Op zondag 01 april 2001 22:45 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Heeft niets met full-tome te maken prutser, heeft met professionaliteit te maken. Ik ben full-time gewoon loonslaaf, maar wat ik er thuis bij doe gaat gewoon wit, vaanf het begin en zoals het hoort.
Het kan aan mij liggen maar kun je misschien slecht tegen kritiek ?? Jij als reeds gearriveerd webdesigner zou moeten weten dat ook dat bij professionaliteit hoort.
ik wou ook nog wat zeggen maar dit hierboven is wel zo''n beetje dat daar op neer kwam.Op maandag 02 april 2001 13:29 schreef Tizzwat het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet echt een prutser maar goed. Zal wel een defenitie van jou zijn.
Het kan aan mij liggen maar kun je misschien slecht tegen kritiek ?? Jij als reeds gearriveerd webdesigner zou moeten weten dat ook dat bij professionaliteit hoort.
Ik noemde de mensen bij dat bedrijf dan misschien wel schooiers maar als ik, een beginnende webdesigner, niet eens een bannertje of zelfs een kleine textlink mag plaatsen op de site die ik (tegen een matig loon) voor hen heb ontworpen vind ik dat wel een beetje zwak.
Bovendien heb ik na het bouwen van de site nooit meer iets van ze gehoort. Eerst vragen ze nog of ik iets in Flash voor ze wil maken, ik bevestig, hoor ik vervolgens niks meer van ze! Dat is toch ook niet echt een professionele houding.
Trouwens OzBoz, je hebt wel een last van een errug foute ik-ben-beter-dan-jullie attitude. Beetje irritant...
Verder zie ik jou zeggen van: .nl domein is duur, KvK nummer is duur, maar je zult toch moeten investeren wil je er wat uithalen. En op zich kosten die 2 dingen nog niet eens zo heel veel.
* Bigs en de mede-oprichter van zijn bedrijfje hebben samen toch minstens zo''n 3-4000 gulden geinversteerd (samen).. maar de zaken lopen nu wel goed
Owja, CGA met 16 kleuren bestaat niet
Dit is niet voor niets tweakers.netOp maandag 02 april 2001 17:50 schreef Bigs het volgende:
Owja, CGA met 16 kleuren bestaat nietDan heet het EGA (CGA is 4 kleuren)
Ik had even op je site gekeken maar als ik probeer te portfolio te bekijken krijg ik een ''The requested URL /lico/portf.php was not found on this server.'' Ik zeg het maar even. Verder wel een aardige site (leuke Javascript)
Mijn kritiek was ook louter waarheid..Op maandag 02 april 2001 19:08 schreef OzBoz het volgende:
* OzBoz denkt dat mensen eens moeten leren lezen en vooral de regels quoten waar het om gaat en niet als een stel slappe pubers van zich af schoppen.
Zit je achter een proxy ofzo? Want je hebt volgens mij een oude index file dan (tegenwoordig heet dat bestand namelijk portfolio.phpOp maandag 02 april 2001 18:16 schreef bigboss het volgende:
Ik had even op je site gekeken maar als ik probeer te portfolio te bekijken krijg ik een ''The requested URL /lico/portf.php was not found on this server.'' Ik zeg het maar even. Verder wel een aardige site (leuke Javascript)

Anoniem: 9498
Kwam ik net tegen op het WebmastersWorld Forum
D8 al, wat word die draad lang, toch maar weer eens kijken
Goed, ff over het geflame hierow, twee dingen zijn er mogelijk:
[1] OzBoz zit je (bigboss) te plagen, het is tenslotte 1 april alstie deze posting doet...Geplaatst door OzBoz - zondag 01 april 2001 17:10
[2] OzBoz is op het moment van posten net thuis na een lange dag loonslaaf spelen, give the guy some slack dewds...
K, bullshit natuurlijk, want wie werkt er nou op zondag???
K, ff ontopic :D:D:D
Bigboss, ik zeg het volgende niet om je aan te vallen, maar om je te helpen:
Je getuigt echt niet van veel professionaliteit als je je klanten schooiers gaat lopen noemen. Toevallig heb ik vorige week een partnership over laten gaan om die reden: de potentiele partner was bezig met een opdracht binnen te slepen en toen die opdracht naar de concullega''s ging heeft hij een mail rondgestuurd waarin hij de potentiele klant en concullega van vriendjespolitiek betichtte.
Toen ik die mail las heb ik hem opgebeld en gezegd dat de samenwerking geen doorgang zou vinden. Let wel: die man is rond de veertig jaar oud en heeft vier medewerkers, je zou dus zeggen dat hij wel van wat professionaliteit af zou weten, magoe....
Nu neem ik aan dat jij nog niet 40 bent, maar ik geef je de tip: LEER HIER VAN!
Om effe weer ONTOPIC te gaan: dat is meteen de beste promotie die je maar kunt hebben: een goede reputatie, die professionaliteit en kwaliteit waarborgt to je klanten!
Ik ben het met Ozboz eens: wil je aan klanten komen, dan zorg je dat je bij de KvK staat ingeschreven. Dan maak je netjes factuurtjes. En dan geef je dat netjes op bij de belasting. Punt.
Heb altijd respect voor je klanten, en doe voor ze wat je met ze bent overeengekomen. Wil je een banner erbij? Dan had je dat met ze overeen moeten komen. Lukt je dat niet, dan had je maar een goeie reden moeten verzinnen om het er wel doorheen te krijgen.
Ooit wel eens gehoord van de slogan ''de klant is koning''? Dat zegt in principe alles. Een klant wil iets, en betaalt daarvoor. Als ik een spijkerbroek koop, en de verkoper zou tegen mij zeggen dat er met een dikke viltstift ''gekocht bij de Bluetiek Inn'' op zou moeten staan, dan zou ik dat ook weigeren. En ging hij me vervolgens een schooier noemen, dan was ik al meteen z''n winkel uitgerend.
Het is al eerder genoemd, maar als jij:
1. Alles netjes via de meneren van de belastingdienst doet én
2. Een goeie reputatie opbouwt (of in ieder geval geen slechte weet te krijgen door domme opmerkingen op een forum) én
3. Commercieel en marketing-technisch slim genoeg bent om contacten te leggen en uit bestaande contacten nieuwe opdrachten te trekken, dan heb je voorlopig wel genoeg werk kan ik je verzekeren.
Er zijn nog tal van andere manieren, maar dit zijn toch echt wel de basics. Je kan op zoek gaan naar een gat in de markt, en bedrijven gericht gaan aanschrijven. Je kan een middagje op www.nic.nl/bestaat.lp gaan rondhangen en alle bedrijven die geen site hebben, of een site die er niet uitziet gaan contacten.
Enzovoorts enzovoorts enzovoorts. Wees niet bang om wat te investeren, en ga er maar van uit dat je in je eerste jaar niet zo gek veel winst maakt. En besta je na een jaar nog, dan heb je blijkbaar meerwaarde voor je omgeving, en dan kom je er wel (door schade en schande).
allereerst, niet door internet!
je eigen site kan handig zijn als referentie naar aanleiding van (direct-)mailing of een klant-ondersteunende functie hebben (als je webbased sitemaintenance aanbiedt wel handig)
maar het reclame-effect is nul komma nul.
klanten haal je binnen door goed te netwerken, de klanten met respect te behandelen en je ook op succes op de lange termijn te richten
(een bannertje op een site voor een klant plaatsen is waanzinnig onprofessioneel, zeker als er ook maar de minste mogelijkheid is dat de klant er niet blij mee is)
zorg altijd dat van te voren de werkafspraken duidelijk besproken worden, een juiste afhandeling van belastingen hoort daarbij en is ook vereist wil je niet makkelijk afglijden naar twijfelachtig zakendoen, ook klanten zijn daar niet van gediend.
Voor ieder klein klote-opdrachtje een nieuwe klant aan te moeten boren is veels te intensief (webdesigners hebben vaak ook niet direct de juiste marketing-skills (me included))
zorg dus dat je klanten weet te behouden en hoop dat deze dmv mond-op-mond-reclame andere opdrachtgevers aanleveren.
tja Ozboz heeft op zn eigen nukkige ouwelullen-manier wel gelijk, maar zou bijna zeggen dattie 10jaar mn senior is, werken in de reclame maakt dus toch snel oud
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ouch! Wehe LOLOp dinsdag 03 april 2001 12:20 schreef RM-rf het volgende:
tja Ozboz heeft op zn eigen nukkige ouwelullen-manier wel gelijk, maar zou bijna zeggen dattie 10jaar mn senior is, werken in de reclame maakt dus toch snel oud
mijn site vind ik er zelf nou nie echt bijzonder uitzien maar ik krijg 1 x per week gewoon meeltjes van mensen wat het kost als ik dit-en-dit voor ze maak of sites die indices hebben van design bedrijven enzo (3d)
nou ja als mij dat al ongewild lukt moet het jou ook lukken. en maak je eerste opdracht echt spetterend...als je de eerste verknald is het moeilijk om daarna meer opdrachten te krijgen
This too shall pass
Maar das dan ook een algemeen feit, net zoals je meestal niet al te oud wordt als je te lang in de reclame hebt gezeten. Maar ach, er zitten gelukkig ook wel leuke kanten aan. Enneh, je doet ut leuk juniorOp dinsdag 03 april 2001 12:20 schreef RM-rf het volgende:
Site is echt totaal onbelangrijk, anders had Flyers al lang zonder klanten gezetenOp dinsdag 03 april 2001 13:01 schreef sharkyOnline het volgende:
het allerbelangrijkste is mond op mond reclame en een visitekaartje (je site dus)
het klopt dat de site van je eigen bedrijf gewoon helemaal kut mag zijn. Ik werk zelf ''s avonds nog een beetje bij bij een bedrijf. Daar komen achter elkaar de klanten binnen terwijl ze zelf niet eens de website af hadden... Het was natuurlijk al wel een drukkerij met een redelijke markt positie... Weevers net bestaat pas sinds twee maanden maar de klanten komen gewoon achter elkaar binnen wandelen. En over het algemeen betalen ze liever 10000 gulden dan 5000...
gr.
leon
gek word je van school ... gestoord van anderen... geschift van jezelf !!!!!!!!
Om dit nog maar eens te bevestigen:Op dinsdag 03 april 2001 22:35 schreef leon1 het volgende:
het klopt dat de site van je eigen bedrijf gewoon helemaal kut mag zijn.
gek word je van school ... gestoord van anderen... geschift van jezelf !!!!!!!!
Ik zit net wat nieuws te lezen op nu.nl, blijkt een (Nederlandse
Nou gaat het dus niet om die hacker maar om addr.com, wat een bedrijf is dat site s maakt en onderhoud voor 50.000(!!!) klanten!
Check nu de corporate site van hun eens, dat ZIET ER NIET UIT!!
Anoniem: 16192
bij het bedrijf waar ik VOOR werk (sales) krijg ik toch wel een paar keer per maand een telefoontje van iemand die zeg, ja ik hoorde van die en die dat jullie dit en dat doen...
en hebben ook advertenties in lokale kranten gehad, ook response op gehad, in en korte periode zelfs veel, maar die uitwerking duurde veel minder lang...
dus lief voor je klantjes zijn, desnoods hun voeten masseren...en hoppa, heb je er zo weer 1 bij...dat werkt veeel beters.
dus jij denkt dat het niet uitmaakt dat als je een webdesign bedrijfje hebt en je site zuigt en dat je dan evenveel klanten krijgt?het klopt dat de site van je eigen bedrijf gewoon helemaal kut mag zijn
sorry maar als je dit soort adviezen geeft klink je ---edit-flame-edit---[...].
ja duh als iemand je site niet ziet maar je in de gouden gids vind maakt het niet uit. maar ieder mens kan toch bedenken dat het zo werkt? anders vond je wel meer brakke sites op het net
This too shall pass
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Anoniem: 21680
Webdesigner ben je pas als je de site kan maken zoals de bezoekers van jouw klant dat willen. Zij bepalen immers of de site een succes wordt of niet. Overtuig je klant daarvan en noem jezelf dan pas webdesigener.Op woensdag 04 april 2001 01:16 schreef VageGast het volgende:
Webdesigner ben je pas als je de site kan maken zoals de klant het wil. Wil hij een paarse site met gifgroene letters? Dan krijgt ie die toch!
dat gaat zelfs nog verder, als je een standaard paginaatje in elkaar flanst zal de klant je met een vriendelijke glimlach bedanken voor gedane klussen en misschien nog binnen een redelijke termijn de betaling overmaken.Op woensdag 04 april 2001 08:16 schreef Snoer het volgende:
Webdesigner ben je pas als je de site kan maken zoals de bezoekers van jouw klant dat willen. Zij bepalen immers of de site een succes wordt of niet. Overtuig je klant daarvan en noem jezelf dan pas webdesigener.
wil je succesvol zijn moet je ook meedenken met een klant, hem adviseren en vooral, hem verrassen.
de meeste klanten weten heel weinig wat wel en niet mogelijk is en zijn dus ook erg van jouw input afhankelijk; passief dan een beetje brabbellen: "eeh .. ja animated gifjes kunnen erook op hoor" komt uiteindelijk weer keihard terug in je gezicht.
de winst die te behalen is in de eerste plaats niet eens de betaling van de opdracht, maar j eerste streven dient te zijn om je eerste klant gewoon te imponeren met je kunnen, (en de volgende dan ook weer)
die klant zal dan zo goed als zeker twee nieuwe klanten binnehalen voor jou
(overigens is het wel zo dat je gewoon betaald moet worden voor je werk, dat imponeren moet je wel doen in de tijd die je er voor hebt ingeland, een klant pogen te imponeren door een site een maand later dan gepland op te leveren is ook niet goed)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen