[BC3] De beste game soundtrack/muziek..

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 18 oktober 2000 19:57 schreef Raimond het volgende:
als het gaat over de beste ''sfeermuziek'' is dit de absolute winner:

Metal gear 1
(dus die uit 1987, uitgebracht voor de MSX2).

Supergoede melodietjes (muziek kan je het eigenlijk niet noemen..

Raimond
En vergeet Metal Gear 2 niet...zo mogelijk nog sfeervoller. Muziek is hergebruikt in de Gameboy Color versie van Metal Gear Solid trouwens.

Voor de liefhebbers, kijk hier:

www.mp3.com/ArrangerTeam

Nog ff de opmerking dat de muziek van Agony (werd al ergens genoemd) ook door een Nederlander is gemaakt. Een van mijn persoonlijke favo''s allertijden blijft dat intromuziekie van Lotus Turbo Challenge 2...met die gejatte Yello sampletjes :) heerlijk nummer.

Ruud.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Wipeout natuurlijk
en descent 2, type o negative rulez

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Last ninja op de C64

met name deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Lemmings (zowel MIDI als CD-versie)
Red-Alert I & II
Pinball Fantasies (muziek heb ik nu opstaan)
Unreal Tournament

Dit vind ik de beste muziek, vind ik ook nog mooi zonder spel erbij.

De originele Unreal had ook wel mooie muziek, maar daarvan vond ik alleen FlyBy, Dusk Horizon & Vortex Rikers leuk (dus menumuziek, level 1 & level 2).
Heel Unreal is eigenlijk beetje jammer, Intro & Level 1 is zo ongelofelijk mooi & spannend, en dan loop je door die deur in level 2 en dan is ''t gewoon niet meer tof verder (kan aan mij liggen maar goed, ik dwaal af :+).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Tony Hawk 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

met dit tooltje kun je de muziek van Unreal en Unreal: Tournament extracten naar .IT en .S3M files, voor iedereen die de muziek ook buiten het spel wil beluisteren.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Voor de die-hards: Op de website van GamingForce Audio zijn de MP3 files van o.a.:

Baldur''s Gate
Breathe of Fire
Chrono Trigger
CastleVania
Dragon Quest
Final Fantasy
Parasite Eve
Phantasmagoria
Phantasy Star
Perfect Dark
Quake III
R-Type
Secret of Evermore
Sonic
StarCraft
Street Fighter
The Dig
Unreal: Tournament
SuperMario 64
Zelda

E.V.A.

TIP: Start napster en tik eens ''tetris'' in het zoekveld >:)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Weet je dat die vette jaren 70 muziek van Driver van Reflections heel vaak als achtergrond muziek in zo''n klusprogramma van SBS6 wordt gebruikt.

:D

Klussen met kijkers of zoiets, voor de housemodders onder ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 14:49
Unreal 1 ! :9

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Overlander (C64)
Ace II (C64)
Turbo Outrun(C64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21905

Final fantasy reeks
Grim fandango
Black & White
Need 4 speed
Metroplis street racer (DC)
Metal Gear Solid
X-wing Alliance
Monkey Island reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18627

In de perfecte volgorde :)

1. Turrican 1 & 2 (Amiga)
2. Settlers 2 (PC)
2. Transport Tycoon Deluxe (PC)
3. The Dig (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Goede soundtracks :

Total Annihilation
Outcast
Homeworld
Final Fantasy VII

Deus Ex heb ik nooit gehoord, ik zet muziek in FPS altijd uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16554

Ten eerste vind ik de muziek bij alle C&C-games gewoon vet gaaf! Heb ze vrijwel allemaal op Cd...
Ten tweede had ik inderdaad ook al gemerkt dat de muziek van Driver bij Klussen met kijkers gebruikt werd...
Laatst was trouwens bij Eigen Huis en Tuin een kinderkamer met ActionMan... daarin werden allemaal samples van StarCraft gebruikt... echt stom... herkende ze allemaal!
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

De deuntjes (geluiden) van Wizards of War op de Commodore 64. Die ruleden :)

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
"outcast" en "little big adventure 2" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-06 06:30

tazzman

a real boardmonkey

Daar wint de Amiga zeker de hoofdprijs:

- Lotus I
- SuperCars II
- The Killing Game Show
- Canon Fodder
- Hyrbis
- Xenon II

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Anno 1602 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06 08:04

Theeboon

theebonen bestaan!

The Dig
The Curse of Monkey Island
Grim Fandango

Michael Land schopt aars, alhoewel ik niet zeker weet of hij ook verantwoordelijk was voor de Grim Fandango score.

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24674

Undying en Carmageddon 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:32
ALLE FF spellen, The Dig, Monkey Island 1/2/3 (4 niet gespeeld). Myth I en II, Myst, Riven.
En een hele hoop PSX RPGs die weinig mensen hier kennen (Lunar SSSC, Lunar 2, Alundra, Parasite Eve, Grandia, Star Ocean 2).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15278

Beste muziek ooit is ongetwijfeld in Warcraft 2. Dat was de heerlijk en sfeervolste muziek die ik ooit bij een spel heb gehoord. Starcraft was ook erg goed. GTA 1 was ook een ware topper, heerlijk al die radio muziek. Deel 2 was wel weer heel wat minder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93894

beste muziek in spellen (niet op volgorde, maar hoe ze mij te binnen schieten)

- Turbo outrun (Commodore 64) "the magical sound shower megamix" <---- een "outrun" deuntje word hier zalig herbewerkt, zelfs met samples !

- the magical soundshower, soundshower new edition, passing breeze, passing breeze new edition, splash wave, splash wave new edition, last wave, last wave new edition (sega saturn outrun van sega ages collection) <---- mooi ! hier staan zowel de orgineele als herbewerkte versies van ALLE outrun songs op ! heb ze pas nog ff omgezet naar MP3 (192mbps stream kwaliteit)

- leisure suit larry (amiga 500) <--- hoe kan je ooit die malle muziek vergeten bij dit nog maller spelletje ? dit is gewoon een klassieker !

- metal gear solid (psx) door het hele spel heen zit gewoon een vette sfeervolle soundtrack !

- alle wipeout spellen (psx/ps2) ik houd ook wel van een stevige bas, en de wipeout muziek bezorgt die met style !

- veel van rob hubbard (commodore 64) thing on a spring, en nog vele games voorzag deze legendaarishe man van jolly tunes ! en dat met die simpele sid chip.

- delta (commodore 64) weet niet meer wie de muziek deed, maar ook hier kon de commodore 64 laten horen wat hij muziekaal in huis had.

- rock and roll racing (snes) is hier al eerder genoemd, en ben het er roerend mee eens dat de muziek in de game zeer gaaf is ! rock and roll dude !

- donkey kong country (snes) weer een eerder genoemd spel, maar een spel dat niet alleen met (toendestijds) baanbrekende graphics, maar een net zo passende muziek arsenaal ! vooral dat onderwater deuntje vind ik echt om te genieten. zo relaxing !

- ridge racer/ridge racer 2 (deel 1 arcade/psx. deel 2 arcade) lekkere stevige beat. past echt bij het racen langs ridge's :9 .

- sonic 1, sonic 4 (megadrive) de eerste sonic game muziekjes zijn klassiek, en van deeltje 4 stond ik te kijken wat ze uit die sound processor hadden gehaald.

- streets of rage/streets of rage 2 (megadrive) van deel 2 vond ik de eind tune zeer wreed, maar eigenlijk rulen al die songs uit de sor serie wel.

zo, ik ga nu weer lekker gamen. al dat getyp over die muziekjes brengen mij in "the gaming mood" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:10

steveman

Comfortabel ten onder

Sodemieter da's een ouwe :D

Mijn all time favo: Full Throttle!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Zelda Ocarina of Time
the Song of Storms :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82372

Sega saturn Alien trilogy.
Dat is echt gave sfeer muziek, die zou ik graag eens rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

musicmaniac1965: Ik vind het zonde van je lange post, maar dit topic is al zo oud en zo opsom gevoelig (zie de mensen die na jou postte). Daarom doe ik dit topic zo dicht.

Mocht je zin hebben om een nieuw topic hierover te openen, stuur dan even een mailtje naar spmods at tweakers.net :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.