[BC3] UT Netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21
Afgelopen weekend heb ik een klein netwerkfeestje gehad ;), maar we kregen UT met geem mogelijkheid aan de praat. We hadden allemaal dezelfde setup, nl. 4.20 en UT Forever en Infiltration geïnstalleerd. Maar in het Find LAN Server scherm zagen we als server alleen maar een spel met ping 9999 en players 0/0.

Waar kan dit aan liggen? Alle andere spellen deden het wel goed.

specs

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb ooit weleens meegemaakt dat ik een UT LAN server niet kon vinden. Toen was het een kwestie van rechtermuisknop en de optie om handmatig een ip-adres op te geven van de server. Dat werkte toen wel... Ik ben er nog steeds niet uit wat dat precies veroorzaakte :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

Brak netwerk?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/smile/images/dead.gif Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/smile/images/tongue.gif

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 11:09
UT netwerk die niet werkt...hmm nooit meegemaakt. Kreeg het altijd wel aan de gang.

Welk protocol gebruikte jullie IPX of TCP/IP?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 11:09
Hadden jullie een dedicated server gestart of was het gewoon een pc''tje wat ook meespeelde?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• RubenDJ
Op alle computers hadden we IPX, TCP/IP en NetBEUI geïnstalleerd. De meeste spellen spelen we via IPX, dat is toch een beter protocol voor spellen dan TCP/IP? Verder hadden alle computers een vast IP adres.

En, meneer Clay, ik zei dus dat alle andere spellen het wel goed deden, gemiddeld een ping van ongeveer 14. Da''s volgens mij niet erg brak.

specs

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 22:53
schijnbaar deden jullie toch echt iets verkeerd...
Ik heb hier echt geen problemen dat mensen niet op de UT servers kunnen komen, niet van buiten en niet van binnen het netwerk.
En ik heb het dan wel over een netwerk van 2000+ computers waarvan ik echt niets kan veranderen.

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 september 2000 23:20 schreef RubenDJ het volgende:
Op alle computers hadden we IPX, TCP/IP en NetBEUI geïnstalleerd. [/quote]Waarvoor alle protocollen? Je hebt er maar een nodig hoor. Gebruik gewoon tcp/ip en pleur die andere weg. Tenzij je spellen hebt die alleen IPX/SPX aankan installeer je die ook ff, maar bij mij(als ik lan) gebruiken we alleen tcp/ip en dan doet UT het gewoon goed.

• RubenDJ
Het was een _klein_ netwerk, dus de server was inderdaad ook gewoon een meespeel-pc.

Voorheen hebben we het wel gespeeld, maar dat was met de 4.00 versie. Toen hadden we trouwens ook al die protocollen geïnstalleerd staan.

Als het aan het protocol zou liggen, dan zou ie hem toch helemaal NIET zien?

Het enige verschil tussen de software was overigens dat ik Win98SE draai en de anderen Win98.

Trouwens, SoF is ook errug cool in multiplayer! Vooral Pawn Shop en Trainyard!
Maar het zou ook tof zijn om UT te spelen...

specs

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 22:53
IPX wordt niet meer ondersteund in win9x. Het wat je installeerd is een wrapper die uiteindelijk toch weer TCP/IP gebruikt.

Verwijderd

Had iedereen wel een eigen ip adres? Zo niet:
Moet je bij subnetmasker even 255.255.255.0 invullen en bij ip adres bijv. 10.0.0.1 en de volgende pc 10.0.0.2 enz

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je moet er zowieso voor zorgen dan tcp/ip geinstalleerd is (UT gebruikt alleen deze)
en alle computers een eigen ip nr.
zo moet het werken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 27 september 2000 13:47 schreef El_Muerte_[TDS] het volgende:
IPX wordt niet meer ondersteund in win9x. Het wat je installeerd is een wrapper die uiteindelijk toch weer TCP/IP gebruikt.
:?
Hoe kan dat nou. Er zijn zoveel novell netwerken die op IPX draaien met win9x systemen.

Verwijderd

Op maandag 25 september 2000 14:12 schreef RubenDJ het volgende:
We hadden allemaal dezelfde setup, nl. 4.20 en UT Forever en Infiltration geïnstalleerd.
Misschien zou het wel werken als je UT versie 436 had geinstalleerd :?

BTW zelf alleen een x meegemaakt toen TCP/IP nog niet geinstalleerd bleek te zijn |:(
Pagina: 1