Toon posts:

[BC3] Wat vinden jullie het beste race-simulator ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als echte gamer heb ik het idee dat ik niet geheel op de hoogte ben van de échte topgames.
Na Need-4-Speed 5 en Motocross Madness 2 heb ik eigenlijk geen betere race-simulatoren gezien.

Post hier jullie menig van wat jullie de absolute top van deze tijd vinden.

8-)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Opsomtopic???
Verkeerde categorie?

maar goed...

Collin mcrea 2
niet echt een sim..
maar wel leuk...

* BC3 Victim denkt dat deze topic niet lang zal leven

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Colin McCrea Rally 2
Grand Prix 3

Exposure.

You're so fucking special. I wish I was special.

Verwijderd

Need for Speed 5 is qua simulator echt zwaar knake :r:r:r

Ik hou het denk ik maar op Grand Prix 3 :)

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
CMR2 niet echt een sim??
Echt wel dus, als je maar niet in arcade mode gaat zitten racen.

Exposure.

You're so fucking special. I wish I was special.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

>> [url="/listtopics.php/12"]Spielerij[/url] <<

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 13:48 schreef Exposure het volgende:
CMR2 niet echt een sim??
Echt wel dus, als je maar niet in arcade mode gaat zitten racen.

Exposure.
Nee ok...
maar vereleken met falcon 4? :P

ok vage vergelijken..
schap het maar.
Collin mrae op zijn best:

21"monitor :p
80 bdl speakers (lekka hard)
mooie basbox *D
Force feedback stuur >:) (wel van microshaft natuurlijk)
1 bier (heineken preferred)
1 hand op stuur...
Rally van france rijden...
edit:

oh ja.. en natuurlijke 1 voet plat op de gas

Da''s pas genieten...

lekkerder dan chocola...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Grand Prix 3 vind ik zelf de leukste F1 sim.. en nee ik wil geen discussie aangaan of GP3 beter is dan F1-2K. *ik* heb gewoon meer plezier met GP3.

Daarnaast blijf ik toch ook Rally Championship 2000 spelen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 13:53 schreef DeX het volgende:

[..]

Nee ok...
maar vereleken met falcon 4? :P

ok vage vergelijken..
schap het maar.
Collin mrae op zijn best:

21"monitor :p
80 bdl speakers (lekka hard)
mooie basbox *D
Force feedback stuur >:) (wel van microshaft natuurlijk)
1 bier (heineken preferred)
1 hand op stuur...
Rally van france rijden...

lekkerder dan chocola...
Bovenstaande ingrediënten heb ik :9 en ik krijg nu al zin om te racen met CMR2.
Kan ik ergens wat pics ervan bekijken . . ?

(Falcon 4 is toch een Flightsim?
Had ik laatst een demo van en ik vindt dat die verschrikkelijk zuigt, geef mij dan maar X-Plane 5.66)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 14:04 schreef tazzman het volgende:
Grand Prix 3 vind ik zelf de leukste F1 sim.. en nee ik wil geen discussie aangaan of GP3 beter is dan F1-2K. *ik* heb gewoon meer plezier met GP3.

Daarnaast blijf ik toch ook Rally Championship 2000 spelen. :)
GP3 heb ik ook, maar vindt ik er een beetje brak uitzien . .

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 14:08 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Vind dat op zich nogal meevallen, maar die gameplay is so sweet! Geeft je echt het gevoel dat je aan het racen bent. Ontbreekt het bij de meeste andere spellen vaak aan.

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 14:05 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Bovenstaande ingrediënten heb ik :9 en ik krijg nu al zin om te racen met CMR2.
Kan ik ergens wat pics ervan bekijken . . ?
pics van Colling Mcrea 2 ?
Plaatjes helpen niet hoor.
Je moet het voelen....

:) :9~

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op dinsdag 29 mei 2001 13:44 schreef Braadkip het volgende:
Als echte gamer heb ik het idee dat ik niet geheel op de hoogte ben van de échte topgames.
Na Need-4-Speed 5 en Motocross Madness 2 heb ik eigenlijk geen betere race-simulatoren gezien.

Post hier jullie menig van wat jullie de absolute top van deze tijd vinden.

8-)
Hahaha, wat ben jij een lolbroek. Je noemt leuke spellen, daar niet van, maar geven ze goed de eigenschappen van een auto dan wel een motor weer? Nee.

ZEKER Motocross Madness 2 is niet realistisch omdat je met geen enkele controller, of het nu een keyboard, joystick of wat dan ook is, een motor goed kan simuleren.

Bij race-sims denk ik aan spellen die zo realstisch mogelijk de physics van een wagen neer weten te zetten. Of dit nu met 320x200 graphics gebeurd doet geen flikker ter zake.
Op dinsdag 29 mei 2001 14:08 schreef Braadkip het volgende:
[..]
Dus? Wat wil je nou, een goede race-sim, of eyecandy?

DE beste racesimulator is Grand Prix Legends. Spreekt bijna niemand aan omdat het met de F1 wagens van 1967 is. Daarnaast is er nog Nascar Racing 4, met dezelfde engine, maar met verbeteringen op het gebied van de banden en alles daaromheen (aldus Lister_Storm de expert).

Ik heb GP3 zelf niet gespeeld dus het afkraken daarvan laat ik maar weer aan Lister over, of zoek op zijn nickname in Spielerij, in elke post zeikt hij wel op GP3 :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 14:27 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Hahaha, wat ben jij een lolbroek. Je noemt leuke spellen, daar niet van, maar geven ze goed de eigenschappen van een auto dan wel een motor weer? Nee.

ZEKER Motocross Madness 2 is niet realistisch omdat je met geen enkele controller, of het nu een keyboard, joystick of wat dan ook is, een motor goed kan simuleren.
Om te beginnen speel ik alles met het toetsenbord (dat ben ik nou eenmaal gewend)en als ik jou zo hoor moet ik m''n crosser voor de monitor zetten met een ventilator op mijn helm gericht (voor de snelheidsbeleving).
Dan kan ik beter gewoon naar de baan toch ?
Nee, het moet wel een game blijven.
Bij race-sims denk ik aan spellen die zo realstisch mogelijk de physics van een wagen neer weten te zetten. Of dit nu met 320x200 graphics gebeurd doet geen flikker ter zake.
[..]
320x200 op een 21" :? lekker realistisch !
Het oog wil ook wat :) (en de mijne zeker)
Dus? Wat wil je nou, een goede race-sim, of eyecandy?
Beide lijkt mij erg leuk , thats the issue.
DE beste racesimulator is Grand Prix Legends. Spreekt bijna niemand aan omdat het met de F1 wagens van 1967 is. Daarnaast is er nog Nascar Racing 4, met dezelfde engine, maar met verbeteringen op het gebied van de banden en alles daaromheen (aldus Lister_Storm de expert).
Ik heb zojuist GP3 nog eens geïnstalleerd maar sjeezus, wat ziet dat eruit zeg. :r
Weg ermee !

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Tsja, ik zou de definitie van racesim en racespel er nog maar eens op na slaan. Meer wil ik er niet over zeggen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 29 mei 2001 14:05 schreef Braadkip het volgende:

[..]
(Falcon 4 is toch een Flightsim?
Had ik laatst een demo van en ik vindt dat die verschrikkelijk zuigt, geef mij dan maar X-Plane 5.66)
Die demo is maar liefst bijna 3 1/2 jaar oud en was zelfs al ontzettend brak toen hij uitkwam. Je kan Falcon 4.0 1.08i2/RP4.1 echt niet vergelijken met die demo. Zeker niet met ViperWear Skins en Paul Wilson''s V7 cockpit :9~ :9~

X-Plane en Falcon 4.0 kan je niet met elkaar vergelijken. X-Plane probeert een hele realistische flightsim te zijn terwijl Falcon 4.0 een hele realistische combat aviation sim wilt zijn. Zo zit er in X-Plane dus geen complete warengine die toch behoorlijk indrukwekkend is. Overigens vind in het realism van X-plane wel erg overrated. :)

Falcon 4.0 is mooi wel 1 van de aller beste flightsims, alleen die demo moet je maar heel snel wegdoen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/87th/WeekTE/sunsetflight.JPG

To ALL: Anyway: Over GP3.

Ja het ziet er niet uit. Erhm nou okay, anders gezegd.. het is niet zo mooi als EA''s F1 2000. Ik heb F1 2000 gespeeld toen GP3 nog niet uit was en het zag er wel heel erg gaaf uit maar die AI ramde me telkens gewoon van de baan, inhaal acties waren gewoon kamikaze aanvallen (ik kon OF aan de kant OF van de baan gedrukt worden).. en neuh ik kreeg niet echt het "F1" gevoel van F1 2000.

Toen kwam GP3 uit en ik dacht EINDELIJK!! Dus ik GP3 installeren. Ik knipper met mijn ogen. Ik denk.. ah nee man, ik draai natuurlijk in Software mode! Erhm helaas, mijn GeForce2 GTS draaide wel degelijk in 1024x768 hardware mode. Okay GP3 binnen 10 minuten weer vloekend geuninstalled en in een hoekje geflikkerd.

Maar ik begon mij ZO te ergeren een het gedrag van de AI in F1 2000 en het ontbreken van een echt "F1" gevoel.. dat ik GP3 er toch maar weer opgezet heb. Het was ff doorbijten maar als je eenmaal voorbij de graphics kijkt dan is GP3 best wel goed. Ik heb tenminste het gevoel dat ik echt aan het vechten bent, dat ik echt een race rij. Ik rij mijn races op 100% racelength en ik vind het gewoon PRACHTIG hoe het bewolkt wordt in GP3 en dan gewoon gaat regenen... en dan met z''n allen de pits in voor intermediates of wets.. gewoon gaaf.

F1 2000 is ongetwijfeld MOOIER dan GP3.. maar ik vind hem niet leuker. Dat wil niet zeggen dat ik GP3 zo GEWELDIG vind. Ik speel GP3 omdat ik vind dat er niets beters is..d.w.z, ik vind GP3 niet zo goed alleen.. ik vind F1 2000 nog slechter.

Ik geef je 100% gelijk dat je zegt dat GP3 er niet uitziet want hij was bij mij niet door de Q&A afdeling gekomen. :P

GrandPrix Legends is ook een HEEL goed race spel. Tis inderdaad ff wennen die sigaren op wielen.. sterker nog, ik kom geen bocht door! Maar goed, dat ligt aan mijn stuurkunst en niet aan GPL. Het zag er toen echt goed uit en liep ook erg goed. Ik krijg hem alleen niet met die Direct3D patch aan de praat :'(

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Wat ZEUREN jullie nou allemaal !!! GP 1 is de beste en mooiste met 16 kleuren !!!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik kan mij toch stellig herinneren dat ik Grand Prix 1 speelde op 256 kleuren, 320x200 (VGA). Micrprose Grand Prix 1 dan.

Of heb je het over de 2D Grand Prix van Accolade? Die was inderdaad in CGA en EGA.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 15:45 schreef Captain Pervert het volgende:
Tsja, ik zou de definitie van racesim en racespel er nog maar eens op na slaan. Meer wil ik er niet over zeggen.
Wat ik wil zit er denk ik psies tussen in. :)

En wat GP3 betreft, als er nu eens wat meer aandacht aan de graphics besteed was, zou ik er erg blij mee zijn.
Maar zo''n golvende voorkant stoort mij gewoon.
En mannetjes die zweven ipv lopen, dat vindt ik gewoon jammer.
Vergelijk GP3 qua graphics nou eens met NFS5, dan snap ie me wel. (de gameplay daargelaten, die is van beide goed)

Hoe dan ook, met de hedendaagse 64Mb DDR gfx-kaarten had ik gewoon veel mooiere games verwacht. ;)

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 22:30
Absoluut Colin McRea Rally 2 :)

Vooral met een FFB stuurtje is het een ware lust :P Al ben ik er nou wel weer klaar mee ;)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
STUNTS!

Te gek...niet realistisch, maar toch zeker wel enorm gaaf ;)

En de ultra-simpele graphics maken het alleen maar leuker..

Eigen baan bouwen met schansen en loopings is gewoon het gaafste wat er is :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoopte eigenlijk allemaal nieuwe namen te horen van games die ik niet ken.
Maar helaas.
Al moet ik wel zeggen dat Collin McCrae 2 mijn nieuwsgierigheid wekt.
Ik ga ''m meteen downl.... eeh kopen :)

Thx all!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Viper Racing

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Grand Prix 3