Op dinsdag 29 mei 2001 14:05 schreef Braadkip het volgende:
[..]
(Falcon 4 is toch een Flightsim?
Had ik laatst een demo van en ik vindt dat die verschrikkelijk zuigt, geef mij dan maar X-Plane 5.66)
Die demo is maar liefst bijna 3 1/2 jaar oud en was zelfs al ontzettend brak toen hij uitkwam. Je kan Falcon 4.0 1.08i2/RP4.1 echt niet vergelijken met die demo. Zeker niet met ViperWear Skins en Paul Wilson''s V7 cockpit
X-Plane en Falcon 4.0 kan je niet met elkaar vergelijken. X-Plane probeert een hele realistische flightsim te zijn terwijl Falcon 4.0 een hele realistische combat aviation sim wilt zijn. Zo zit er in X-Plane dus geen complete warengine die toch behoorlijk indrukwekkend is. Overigens vind in het realism van X-plane wel erg overrated.
Falcon 4.0 is mooi wel 1 van de aller beste flightsims, alleen die demo moet je maar heel snel wegdoen.
To ALL: Anyway: Over GP3.
Ja het ziet er niet uit. Erhm nou okay, anders gezegd.. het is niet zo mooi als EA''s F1 2000. Ik heb F1 2000 gespeeld toen GP3 nog niet uit was en het zag er wel heel erg gaaf uit maar die AI ramde me telkens gewoon van de baan, inhaal acties waren gewoon kamikaze aanvallen (ik kon OF aan de kant OF van de baan gedrukt worden).. en neuh ik kreeg niet echt het "F1" gevoel van F1 2000.
Toen kwam GP3 uit en ik dacht EINDELIJK!! Dus ik GP3 installeren. Ik knipper met mijn ogen. Ik denk.. ah nee man, ik draai natuurlijk in Software mode! Erhm helaas, mijn GeForce2 GTS draaide wel degelijk in 1024x768 hardware mode. Okay GP3 binnen 10 minuten weer vloekend geuninstalled en in een hoekje geflikkerd.
Maar ik begon mij ZO te ergeren een het gedrag van de AI in F1 2000 en het ontbreken van een echt "F1" gevoel.. dat ik GP3 er toch maar weer opgezet heb. Het was ff doorbijten maar als je eenmaal voorbij de graphics kijkt dan is GP3 best wel goed. Ik heb tenminste het gevoel dat ik echt aan het vechten bent, dat ik echt een race rij. Ik rij mijn races op 100% racelength en ik vind het gewoon PRACHTIG hoe het bewolkt wordt in GP3 en dan gewoon gaat regenen... en dan met z''n allen de pits in voor intermediates of wets.. gewoon gaaf.
F1 2000 is ongetwijfeld MOOIER dan GP3.. maar ik vind hem niet leuker. Dat wil niet zeggen dat ik GP3 zo GEWELDIG vind. Ik speel GP3 omdat ik vind dat er niets beters is..d.w.z, ik vind GP3 niet zo goed alleen.. ik vind F1 2000 nog slechter.
Ik geef je 100% gelijk dat je zegt dat GP3 er niet uitziet want hij was bij mij niet door de Q&A afdeling gekomen.
GrandPrix Legends is ook een HEEL goed race spel. Tis inderdaad ff wennen die sigaren op wielen.. sterker nog, ik kom geen bocht door! Maar goed, dat ligt aan mijn stuurkunst en niet aan GPL. Het zag er toen echt goed uit en liep ook erg goed. Ik krijg hem alleen niet met die Direct3D patch aan de praat
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)