[BC3] GP3 videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vanmiddag gelijk maar even gekocht, m''n pc weer aan de praat gekregen en geinstalleerd alleen herkent ie m''n videokaart niet en draait ie dus vrolijk op software mode, nou vroeg ik me af of dat :

1. Aan m''n monitor kan liggen (dus dat 3d dingen in een andere mode van een monitor moeten draaien (je hoort meestal een klik op andere pc''s en mijn monitor is HEEEL oud)
2. Dat ie gewoon m''n videokaart negeert (nvidia vanta)....

Verwijderd

Dat probleem hebik nou ook... d8 ik... Ik had ook zoiets vaags met GP3.. :)

• Walkman
  • Niet online
Kick ''m nog 1 keertje omhoog.....anders wordt het in software mode spelen :'(

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je zou es kunnen beginnen met wat meer te vertellen over je PC?

Wat voor videokaart, wat voor drivers, OS, directX versie, wat voor GrandPrix 3 patches ?? etc etc.

Ik draai hier gewoon GrandPrix 3 in 1024x786 op een GeForce2 32MB GTS met Det 7.58 drivers onder Win98SE en het werkt prima!!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Walkman
  • Niet online
Ok, ik heb een 950Mhz Athlon, 256 Mb Ram, Nvidia Vanta kaart en heb net patch 1.3 geinstalleerd, maar als ik bij graphics kijk zie ik allen "software acceleration" staan en kan ik ook niets anders selecteren. M''n monitor kan niet zo''n hoge resolutie aan, dus ik wil ''m op 800 * 600 spelen.

M''n videokaart gebruik ik nooit eigenlijk om mee te spelen, maar ik had laats ook ff homeworld geprobeerd, en daar doet ie het wel mee.....

O ja, voor die videokaart heb ik gisteren ook drivers gedownload....

Verwijderd

Ik heb ook zoiets vaags, als ik hem wil spelen krijg je de melding : Cant get 16 bit color screen te zien en dan doet ie dus niks. Fokkin lame :'(

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:13

Skywalker

Use the force Luke!!

Die vanta kaart ken ik niet, maar ik weet dat detonator drivers van nvidia vaak willen helpen. Ik weet alleen niet of die er ook voor die vanta kaart zijn

May the force be with you!!

• Walkman
  • Niet online
Dat zijn de drivers die ik gisteren heb gedownload, van die detonator....is ook voor de vanta, de vanta is een van de goedkopere kaarten maar heeft wel 16Mb

• ko9
  • Laatst online: 15-02 18:00

ko9

Ik heb een TNT2 16 mb, daarmee heb ik ook heel lang op software gespeeld, maar het bleek dat je daarmee wel gewoon op hardware kan spelen maar dan wel de goeie drivers moet hebben:

Bij mij deed ie het NIET met de nieuwste drivers.
Hij doet het wel met de 5.32 (d8 ik) drivers (Misschien is het bij jouw anders, maar ik zou gewoon ff wat verschillende drivers proberen

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die Vanta is een afgekauwde TNT2. Ik heb meer problemen gehoord over TNT2''s met Gp3. De bovenstaande oplossing werkt dus wel voor die TNT2-16MB, dan zou het ook voor je Vanta moeten werken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Walkman
  • Niet online
Waar kan ik dan oudere drivers vandaan halen??

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat gebeurd er als je de oude video kaart er in doet.
Na opstarten op Standard VGA zet..afsluit..nieuwe kaart erin en dan opstart?

Herkend windows de kaart ?..installeerd hij automatisch drivers ?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Voor Win9x:

http://www.m3dzone.com/files.php?directory=Videocards/NVIDIA/Drivers/W9x/

voor Win2K:

http://www.m3dzone.com/files.php?directory=Videocards/NVIDIA/Drivers/W2k/

Er kunnen nogal es Nederlandse drivers tussen zitten kwam ik achter. :) Aangezien ik zelf een Engels OS draai vond ik dat niet zo handig.

De drivers van Gamers Ammo zijn zeker in het Engels:

Voor Win9x:

http://www.gamers-ammo.com/nV9x.html

Voor Win2K:

http://www.gamers-ammo.com/nVw2k.html

Veel suc6!!

• Walkman
  • Niet online
Ik heb laatst die videokaart uit m''n devices gegooid en opnieuw opgestart en windows vond ''m, dus dat zit wel goed. Ik ga wel even wat drivers proberen........dit is echt de reden waarom ik echt een hekel heb aan PC gamen.......

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
WAT?!?! Lynchen die gozer :P

Steam

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt het beste als je nieuwe drivers probeerd, eerst de kaart op Standars VGA zetten en dan de nieuwe (met `open location`)

• Walkman
  • Niet online
Net geprobeerd wat oudere drivers te installeren, toen starte m''n windows weer niet op (gelukkig weet ik nu hoe ik het oplos), maar ik heb er nu al genoeg van, dan maar in software mode spelen hoor (of gewoon maar test drive le mans op m''n dreamcast)....

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zonder zout in de wond te willen wrijven, ik heb nergens last van en er zijn veel mensen die GP3 toch ook in hardware mode aan de gang hebben gekregen.

Dat je hier het antwoord niet kan vinden wil niet zeggen dat er geen antwoord is.. maar jah, als jij geen moeite wilt doen om een oplossing te zoeken?

Ik raad je aan om eens te gaan kijken op de diverse GrandPrix 3 sites en fora. Ik heb hier ff geen links bij de hand maar ik geloof dat je op gp3.pagina.nl wel iets kan vinden qua links. Ook gp3.gamers.nl is een prima site en deze heeft ook een NL-talig forum, post daar anders je vraag.. is een speciaal GP3 forum dus die zullen wellicht exact weten wat het probleem is.

• Walkman
  • Niet online
Ik overdrijf ook een beetje hoor, maar het is zo zwaar irritant bij PC gaming dat je eerst twee dagen bezig bent voordat je volledig van een game kan genieten en dat vind ik persoonlijk een beetje zonde van m''n tijd. Ik heb nu 3 games gekocht voor m''n PC en eigenlijk doet alleen homeworld het met m''n 3d kaart. Ik heb nl. ook dit probleem met Unreal.......
Ik ga zeker nog wel proberen het aan de praat te krijgen hoor......bedankt voor de hulp.....

Ok, gelukt, waarschijnlijk omdat ik m''n videokaart uit de device had gehaald, staat de hardware acceleratie standaard uit, blijkt ergens optie te zijn, heb ik aangezet en nu werkt het perfect :) :) :) dus ik kan eindelijk racen zoals het hoort (totdat ik een goed monitor heb ;) )
Pagina: 1