[BC3] Doom Wad''s

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een best wel lange tijd geleden erg veel gekloot met builders voor DooM-Wad''s.

Maar het probleem was telkens om de sectoren dicht te maken, en soms ook vectorische problemen ( ziet soms 2 sectors als 2 aparte NIET betreedbare sectors ).

Zijn er hier nog tweakers die nog uns een Wad-je maken? En zo ja, welke Builder gebruik je dan?

Ik kan helaas niet meer achterhalen welke builder ik heb gebruikt, data is "verloren".

Ohja, kgebruik(te) DooM v1.9 engine ( GEEN DooM-II v1.9 )

C:\>_

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:38
Op zondag 27 mei 2001 23:07 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Ohja, kgebruik(te) DooM v1.9 engine ( GEEN DooM-II v1.9 )
Zou dat het probleem niet zijn?
Zelf heb ik ook wel es wat aangekloot met Doom-WAD''s, maar tis mij nooit gelukt om een werkende WAD te krijgen. Kleine aanpassingen in een bestaande WAD lukte nog wel.

Ik heb alleen Doom 1 en 2 v1.666 voor zover ik weet, en welke builder ik gebruikte, geen ID meer, kheb er meerdere geprobeerd toendertijd. Voor mij is het ook al een paar jaar geleden, toen ik nog een 486 had :+

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 23:15 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Zou dat het probleem niet zijn?
Zelf heb ik ook wel es wat aangekloot met Doom-WAD''s, maar tis mij nooit gelukt om een werkende WAD te krijgen. Kleine aanpassingen in een bestaande WAD lukte nog wel.

Ik heb alleen Doom 1 en 2 v1.666 voor zover ik weet, en welke builder ik gebruikte, geen ID meer, kheb er meerdere geprobeerd toendertijd. Voor mij is het ook al een paar jaar geleden, toen ik nog een 486 had :+
Volgens mij niet. De v1.2 engine van DooM was niet zo fijn vindt ik.

Kleine aanpassing in originele DooM.wad ( door id software )

Als je in E1M4 op de map kijkt zie je in v1.2 en lager ergens bij het eind een hakenkruis. De hogere versies hebben dit echter iets veranderd.
Voor mij hebben ze niet hoeven te doen, maar ik kan het wel (gedeeltelijk) begrijpen.

Verwijderd

Hmm..goh welke editor gebruikt ik ook al weer...
Heb iig wel een keer m''n school nagebouwd :)

Verwijderd

OMFG .. wat heb ik veel WADjes gemaakt in het grijze verleden.

Ik heb hele levels ontworpen met tering moeilijke monsters en veel babes op de muren 3 verdiepingen hoog :)

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 23:27 schreef G3R10 het volgende:
Hmm..goh welke editor gebruikt ik ook al weer...
Heb iig wel een keer m''n school nagebouwd :)
Geinig, heb je de wad nog?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb es het huis van een vriend van me nagemaakt om te kijken of ie het doorhad in een multiplayer spelltje (en jawel hoor, de schedels op z''n bed deden het''m >:) )
ik heb die wad gemaakt met een van deze editors (geloof ik |:( )
:
BNUDM126 BNU compoort utilitie.
BSP12X Nodesbuilder.
DEDIT Doom editor.
DEDIT4W Doom editor voor Windows.
DEU521 Doom Editor Utilities 5.21
DEU521GC Doom Editor Utilities 5.21 32bit versie.
DOOMVB42 DoomCAD voor Windows.
JUMBLE30 Doom Jumble.
DOOM2MAP Map editor.
DM2EDIT Doom 2 map editor.

me dunkt hier moet ie tussen zitten. Dat gepruts met die sectors heb ik ook gehad, meestal een kwestie van veel tijd en proberen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

DCK is een erg gemakkelijke doom level maker programmaatje :) Erg goed te gebruiken, draggen en klikken. Makkelijke menuutjes om te gebruiken. Ik weet niet welke editor jij gebruikte maar bijvoorbeeld bij DEU moet je het in de goede volgorde zetten, meende klok mee de lijnen aanvinken en dan een sector maken :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Wiko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

Wiko

M'n bier is op :(

Ik heb vroeger wel een paar levels gebouwd met DEU 5.21 (en BSP). DEU is misschien niet de meest gebruiksvriendelijke editor, maar toen ik hem eenmaal snapte kon er er wel aardige wadjes mee maken :)

Voor de geinteresseerden (shameless self-promotion):
http://wiko2.dyndns.org/WIKO.WAD (675KB)
e1m1 is een heel klein leveltje.
e1m2 is mijn eerste poging om een wad te bouwen en ziet er hier en daar best bagger uit.
e1m3 is een heel groot level, waar ik wel redelijk tevreden mee was

/me == 42

Verwijderd

Wij gebruikten altijd Edmap, maar dat kent niemand hier zo te zien. Bij mij werkte dat altijd goed. Als ie niet al te groot is, wil ik hem wel een keer mailen?

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-11 14:45

Muggie

8 pm

Ik gebruikte altijd WinDeu16/32 (of zoiets), werkte perfect, als je het doorhad, kon je alles ermee. Stapels Wads mee gemaakt.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Ik heb iets als 5 multiplayer maps gemaakt voor Doom II, die ik op een lan zeer veel heb gespeeld.

Ik gebruikte altijd DoomEd, volgens mij toentertijd het beste programma, alleen was het wel een beetje instabiel en had het wat vreemde bugs :( Maar na een tijdje leer je daar om heen werken.

Edit : Trouwens doommaps maken is heerlijk simpel, zeker met DoomEd itt tot een map voor moderne FPS maken dat is me net iets teveel werk. Voor Doom ontwierp ik in een avond het level en dan nog enkele middagen voor het afronden (textures goed zetten, wapens etc).
Pagina: 1