Toon posts:

[BC3] UT - LAN - 1PC = OK; 2PC = LAG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de search gebruikt, maar geen tevreden antwoorden gevonden.

Ik wil UT met 2 pc''s spelen op het internet. Maar het probleem is dat er maar één tegelijk kan, maakt niet uit welke, maar zodra er een tweede pc bij komt hebben we beide een ping van 4000 en hoger. Als er nu één pc de connectie verbreekt met de UT game op internet, werkt het weer perfect.

Ik heb 2 pc''s waarvan de eerste draait op Win2K en is uitgerust met twee netwerkkaarten (beide pci 10/100MBit) en de tweede pc draait met Win98SE en is met een isa 10Mbit kaartje uitgerust.
Hiertussen zit een 10Mbit hub. De PC met de 2 netwerkkaarten is verbonden aan een kabelmodem.

Maar het vreemde is wel dat wanneer één pc zit te internetten en de andere te UT-en werkt alles wel perfect.
Ik had hievoor nog een isa 10Mbit kaartje en een netwerk met coax en m.b.v. een 56K modem kunnen we ook Ut spelen, was de ping wel 200-250, maar nu met een kabelmodem krijg ik het 20 voudige.

Ik heb ook een nieuwe pci 10/100Mbit kaartje geleend, om te kijken of het aan het isa kaartje lag, maar dit geeft geen oplossing.

Alle kabels heb ik met speciale apparatuur getest en zijn allemaal goed.

Wie o Wie kan mij helpen???

PS: sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde wel alles vertellen.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Hmm als je gewoon al met 1 ping 200-250 hebt is het ook niet helemaal fris. Zou een andere server kiezen als het al niet een in nederland is...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 09:31 schreef aXe het volgende:
Hmm als je gewoon al met 1 ping 200-250 hebt is het ook niet helemaal fris. Zou een andere server kiezen als het al niet een in nederland is...
Dat was vroeger heel lang geleden toen ik nog een 56K modem had, nu met kabelmodem is alles ok.

Ik speel veel op dezelfde server waar ik vaak een ping tussen 60-100 heb.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03
hoe join je dan met je tweede pc die game? andersgezegd... welk stukkie software gebruik je daarvoor?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
oops vergeten te vertellen...

Ik gebruik momenteel Sygate Home Network v4.0 build 727. Dit gebruikte ik ook toen ik nog een coax netwerk had.

Heb verder TCP/IP geinstalleerd met een statisch IP-adres, en NETBEUI voor het delen van bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou toch graag een oplossing hiervoor willen.

Weet echt niemand waar het probleem zit?

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Netspeed op 5000 geprobeerd?

Anders misschien iets met Max Client Tick Rate ofzo.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 25 mei 2001 15:11 schreef mesonyx het volgende:
Ik zou toch graag een oplossing hiervoor willen.

Weet echt niemand waar het probleem zit?
Of dit gaat werken weet ik niet, maar je kunt proberen in beide UnrealTournament.ini''s de volgende settings te wijzigen:
code:
1
2
3
[Engine.Player]
ConfiguredInternetSpeed=20000
ConfiguredLanSpeed=20000

Zet deze in eerste instantie op 10000 of lager. Mogelijkerwijs dat je toch problemen hebt met je bandbreedte.

Het is een longshot, maar toch zeker het proberen waard.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar ook wat mee zitten vogelen, maar geen resultaat. Het lijkt beter te worden als je dit zet op de waarde voor een 28k-56k modem, maar het is niet mogelijk om een heel spel te spelen zonder dat de ping vreselijk hoog wordt.

Ik heb trouwens geen collisoins.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 20:23

WarPuppy

Electronic Technology

Heb je een server in je lan staan?

Dit vind ik meer iets voor het Netwerk forum..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat geprobeerd met de max. tick rate, en zal hiernaar nog ff op internet zoeken.

Een normale desktop pc zorgt voor de internetverbindingen voor beide pc''s

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Waarom heb je er een hub tussen zitten als je in de ene pc toch al twee netwerk kaarten hebt zitten ?
Probeer ff die hub er tussen uit te halen.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mogelijk, maar ik heb nog een derde pc die binnenkort ook op het netwerk moet.

Maar ik regel wel een crosscable om het eens uit te proberen, ge hoort nog van mij.

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Hmm dat is wel het laatste waar ik aan zou denken wat lag veroorzaakt.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien is het wel handig om te melden, dat ik hier gewoon met zijn tweeen kan spelen (soms zelfs met zijn drieen). Ook kan ik met een servertje zonder problemen 6 linx hosten (wel een beetje knijpen natuurlijk ;().

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1