[BC3] Carmageddon 1

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb laats mijn goeie ouwe vertrouwde carmageddon uit de kast gehaald. Het fenomenale spel wat ik een jaar of 4 geleden gekocht heb, en wat nog maar net liep op mijn -destijds- cyrix 166. En nu wil ik het opnieuw uitspelen, maar in een wat hogere moeilijkheidsgraad. De resolutie is echt een probleem, want het spel ziet er echt niet meer uit. 4 jaar geleden accepteerde ik dit wel maar sinds mijn nieuwe pc echt niet meer !!!! Is er een soort 3d patch te downloaden zodat ik het spel in een wat hogere resolutie met hardware acceleratie kan spelen?

grt

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Jup, ik kan me herinneren dat er wat patches voor zijn uitgekomen: 1 voor 3DFX, 1 voor OpenGL en 1 voor D3D.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
volgens mij had de officiele uitbreiding alleen 3dfx support

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bonkdoos
Op dinsdag 22 mei 2001 15:17 schreef Nephilin het volgende:
Jup, ik kan me herinneren dat er wat patches voor zijn uitgekomen: 1 voor 3DFX, 1 voor OpenGL en 1 voor D3D.
haa mooi, weet je ook waar?

• Bonkdoos
Op dinsdag 22 mei 2001 15:21 schreef Kage het volgende:
volgens mij had de officiele uitbreiding alleen 3dfx support
hoe kom ik erachter welke acceleratie mijn systeem ondersteunt? ik heb een tnt2 m64

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Met een TNT alles behalve Glide en andere 3dfx troep

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Die Glide drivers staan op de expansion pack : SPLAT PACK.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk wil het alleen met de 3dfx patch en een glide wrapper.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Of gebruik:

carmagdn -hires

Dus gewoon de -hires switch gebruiken!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 22 mei 2001 16:14 schreef Rtukkers het volgende:
Of gebruik:

carmagdn -hires

Dan heb je alleen hoge resoluties, maar nog geen hardware versnelling.

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 16:18 schreef Janoz het volgende:

[..]

Dan heb je alleen hoge resoluties, maar nog geen hardware versnelling.
Ja ok, maar bonkdoos zei zelf al dat hij een nieuwe pc had, en op mijn duron 700 draait hij ook goed. En dan zou ik geen reden zien waarom het bij hem niet goed zou draaien.

[oftopic]
Wat lekker brak weer vandaag.. :(

• Bonkdoos
Op dinsdag 22 mei 2001 16:14 schreef Rtukkers het volgende:
Of gebruik:

carmagdn -hires

ehm wat is het en heo werkt het ??? :9

Verwijderd

Toevallig dat ik vandeweek Carmagedoon eens heb installer op me Tbird. Maar in game crasht de boel al na 3 seconde.

Carma2 ook trouwens.

Verwijderd

Sorry, ik was niet specifiek genoeg :+

Zoals je al weet kan je bij oude dos programma''s parameters opgeven. Bijvoorbeeld format c:, waarbij je dus de c: meegeeft aan format.

Zo kan je dat ook doen bij oudere dos spellen, als carmageddon. Je kan het spel namelijk parameters meegeven als -hires (640*480 software mode), -german (robot versie, iig bij de mijne, en nog veel meer.

Ik dacht dat je een overzicht kon krijgen van alle parameters door -? in te tikken achter de opdracht die carmageddon start (onder dos).

Dus onder dos intikken "carmagdn -hires" en dan moet hij werken. Waarbij carmagdn natuurlijk de naam van het spel is.

[edit] Urrel toegevoegd, namelijk

deze

Verwijderd

die 3dfx-patch had ik wel problemen mee... die draaide namelijk alleen in dos, en dan kreeg ik slecht geluid. dus of ik had slecht beeld, of slecht geluid... :(

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met m''n voodo 1 zag het er best nog acceptabel uit, op de cd stonden 2 exe''s: carma.exe en carma3dfx.exe ofzo...

Always outnumbered, never outgunned!

• Bonkdoos
Op dinsdag 22 mei 2001 17:16 schreef Rtukkers het volgende:
Sorry, ik was niet specifiek genoeg :+

Zoals je al weet kan je bij oude dos programma''s parameters opgeven. Bijvoorbeeld format c:, waarbij je dus de c: meegeeft aan format.

Zo kan je dat ook doen bij oudere dos spellen, als carmageddon. Je kan het spel namelijk parameters meegeven als -hires (640*480 software mode), -german (robot versie, iig bij de mijne, en nog veel meer.

Ik dacht dat je een overzicht kon krijgen van alle parameters door -? in te tikken achter de opdracht die carmageddon start (onder dos).

Dus onder dos intikken "carmagdn -hires" en dan moet hij werken. Waarbij carmagdn natuurlijk de naam van het spel is.

[edit] Urrel toegevoegd, namelijk

deze
bedankt man, ik heb het geprobeerd en heb ingetypt: "carma -hires" maar toen crashte het spel. Ik ga nu ff die FAQ doorlezen en het nog eens in dos proberen. Anywayz thx voor de moeite !!

• Bonkdoos
Op dinsdag 22 mei 2001 17:47 schreef RefriedNoodle het volgende:
die 3dfx-patch had ik wel problemen mee... die draaide namelijk alleen in dos, en dan kreeg ik slecht geluid. dus of ik had slecht beeld, of slecht geluid... :(
met die patch van internet had ik helemaal geen geluid, maar ik heb een andere 3dpatch van een carmageddon-uitbreiding-cd gehaald, en deze in de carma-directory geplaatst en hij werkt. In windows en mét goed geluid !! probeer het ook eens. Let er wel op dat je een volle installatie doet (de dos-versie!)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 22 mei 2001 17:02 schreef Rtukkers het volgende:

[..]

Ja ok, maar bonkdoos zei zelf al dat hij een nieuwe pc had, en op mijn duron 700 draait hij ook goed. En dan zou ik geen reden zien waarom het bij hem niet goed zou draaien.
Zal zeker wel lekker draaien, maar hardware acceleratie zorgt niet alleen voor snellere verwerking. Het zorg ook voor bijvoorbeeld antializen van randen en smoothen van groot geschaalde textures ed.

• Bonkdoos
Op woensdag 23 mei 2001 22:23 schreef Janoz het volgende:

[..]

Zal zeker wel lekker draaien, maar hardware acceleratie zorgt niet alleen voor snellere verwerking. Het zorg ook voor bijvoorbeeld antializen van randen en smoothen van groot geschaalde textures ed.
ja die 3dversie die ik nu heb (640x480) is geloof ik niet hardware versneld, maar het is nog altijd 4 keer scherper dan de oude carmageddon resolutie: 320x200
en loopt op een gangbaar systeempje superstrak hoor!

• Bonkdoos
als er interesse is wil ik die 3dbestanden wel op internet zetten, mijn dank terug !

Pagina: 1