[BC3] Welke civilization ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
na lang spelen met civ 2 (die ik helaas niet meer heb:( ) heb ik opeens weer zin in civ 2, maar er zijn intussen heel wat nieuwe civilization''s uitgekomen (call to power, test of time enz)

ik vraag me af, moet ik gewoon bij deel 2 blijven of of zijn die andere toch iets beter geworden ?

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 03:50

spok9

Groen...

Deel twee beviel toch goed, waaromdan een andere versie pakken?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 10:50 schreef spok9 het volgende:
Deel twee beviel toch goed, waaromdan een andere versie pakken?
dat zeker, maar ik vroeg me af of die andere beter zijn "geworden" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ik vind 2 simpelweg het beste. Call to power was helemaal niks...

Ik had Civ2 ook niet meer en toen zag ik hem twee weken geleden bij de V&D koopjeskelder voor 20,-. Grote doos, vette handleiding, poster met techtree en units. Civ 2 multiplayer ging het om. Meteen gekocht... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Sorry voor de anderen maar Civ2 heerst wat mij betreft nog steeds het meest. CivCTP is wel leuk, maar heel traag.

Als je echter een echt spel wil spelen moet je Black & White spelen, die heerst pas echt *D!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Alpha Centauri! >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

Mike78

Always

CtP en CtP2 vond ik minder als CIV2, maar zijn dan ook niet van Sid. Gelukkig is Sid bezig met Civ3. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

asl er een nieuwe civilization wordt gemaakt moet die kennelijk wel uit sid zijn handen komen om een beetje goed te zijn. ik denk dat ik dus braaf ga wachten op civ 3. (ik had civ 2 ook maar ik ben de cd kwijt :( :'( ) hopelijk komen er weer van die mooie filmpjes voor wonders! die vond in altijd supermooi.

ik heb de ctp reeks dus niet voor mijn neus gehad maar hoe zit dat in ctp met de toekomst qua units en tech en kun je ook naar andere werelden toe?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 11:24 schreef Mike78 het volgende:
CtP en CtP2 vond ik minder als CIV2, maar zijn dan ook niet van Sid. Gelukkig is Sid bezig met Civ3. :)
En wanneer zou die uit moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01
Civ3 ziet er cool uit, check op www.firaxis.com. Geen idee wanneer hij uit is.

Ik heb zowel CTP als CTP2 gespeeld, en ze komen niet in de buurt bij Civ2. Alpha Centauri wel, al vind ik Civ2 nog steeds beter.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 15:58

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Duidelijk Deel 1! :)
Je wilt niet weten hoelang ik dat spel gespeeld heb. :)
Door de eenvoud is het juist zo boeienDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Deel een was het beste...uren gespeeld..

Ik speel deel 2 ook wel eens, zijn er mensen die het wel eens multiplayer spelen? Lijkt me wel eens leuk om te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Deel een was het beste...uren gespeeld..

Ik speel deel 2 ook wel eens, zijn er mensen die het wel eens multiplayer spelen? Lijkt me wel eens leuk om te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
ik heb deel 2 toch maar weer ff gehaalt in de winkel (al die andere schijnen dus niks aan te zijn, op alpha centauri na maar die vond ik zelf niet zo goed)

maaruh CIV 2 blijft gewoon nog erg verlavend, ik heb hem nu een paar uur en ik speel hem beina al een paar uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 17:01
Twee is toch echt wel op ALLE gebieden beter dan één vind ik. Na 4 jaar twee gespeeld te hebben, probeerde ik vorige maand één weer eens een keer (die ik ook 4 jaar gespeeld had). Dat viel toch wel tegen, je mist vooral de variatie in de eenheden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Probeer CIV2 multiplayer edition te vinden :)

ik had de normale CIV2, heb die verkocht en de multiplayer ed. gekocht.

Is zeer fun, maar we zijn er nog niet in geslaagd met 3 ooit een game uit te spelen.
(je kan wel saven enzo, maar dan nog)

Verder zitten bij die ed. zeer veel custom scenario''s ( Als Napoleon is ook fun )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

wat vinden jullie van het idee om ook anere werelden te kunnen koloniseren? (en gan bedoel ik dus niet als win condition maar gewoon doorspelen)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik vindt de Call to Power serie niet zo goed als het orgineel. Ik heb Civ 2: Test of Time gekocht, welke een opgelikte versie is van Civilization II, en ik heb er nog steeds veel plezier van....

Deze versie is nog volop te krijgen bij Dixons, en Bart Smit enzo.... dus die zal ook bij jou nog wel ergens te krijgen zijn.

Civilization III is trouwens in de maak.... gaat erg langzaam, maar vorderd gestaag :) Als ie uit is weet ik bijna ZEKER dat ik em koop.... hij wordt verwacht op 1 Oktober 2001 in de USA.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Doordat ik civ2 had gekocht, ben ik dat jaar ook blijven zitten op school.

>:) :) >:) :) Wat een rotspel is dat, zeg >:) :) >:) :)

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 17:45 schreef Mahena het volgende:
Doordat ik civ2 had gekocht, ben ik dat jaar ook blijven zitten op school.

>:) :) >:) :) Wat een rotspel is dat, zeg >:) :) >:) :)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

idee:

eigenlijk zou ik wel eens een bolle wereld willen zien i.p.v. zo''n vierkante kaart. dus een hele grote bol. en meer 3d. (het zonnestelsel als een grote cubus of bol waarin planeten om de zon draaien en je per maand en stapje kunt maken later in de game. je units kun je in de ruimte dan eerst van planeet naar planeet sturen en later kun je gewoon gaan en staan waar je wilt (als je warp tech e.d. heb ontdekt, want dan kun je dus ook stilhangen in de ruimte zonder last te hebben van de zon zijn zwaartekracht) zodat je ook space warfare kan krijgen. dat lijkt me leuk!

p.s.

[off-topic]
ik heb nu 2x mijn opleiding verknald vanwege cs. (dat is veeel te verslavend maar raak er nu wel op uitgeken. ik wil dus een militaire tribes 2 mod die realistisch is) ook alpha centauri speel ik veelst te vaak. ikm ben nu bezig met tribes 2.
[/off-topic]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
jah is een leuk spel dat civ 2, heb ook ff CTP gespeeld maar vond het niet zo leuk...

maar ik heb een vraag over CTP

hoe krijg je een city view???????
gewoon op een willekeurig tijdstip van, nu wil ik weleens m''n city bekijken?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
civ2 blijft de beste maar, CTP en CTP2 zijn ook wel aardig. Nieuwe technologien en sommige dingen zijn beter geregeld.

Maar als ik echt voor eentje zou moeten kiezen zou dat civ2 worden

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Op donderdag 24 mei 2001 00:08 schreef ocf81 het volgende:
idee:

eigenlijk zou ik wel eens een bolle wereld willen zien i.p.v. zo''n vierkante kaart. dus een hele grote bol. en meer 3d. (het zonnestelsel als een grote cubus of bol waarin planeten om de zon draaien en je per maand en stapje kunt maken later in de game.
Volgens mij bedoel jij met die view zoiets als in Populous3 werdt gebruikt. Ik denkt niet dat dat goed zal werken omdat je dan meer tijd nodig zal hebben om je te navigeren op de kaart zelf dan het daadwerkelijk spelen van het spel.
je units kun je in de ruimte dan eerst van planeet naar planeet sturen en later kun je gewoon gaan en staan waar je wilt (als je warp tech e.d. heb ontdekt, want dan kun je dus ook stilhangen in de ruimte zonder last te hebben van de zon zijn zwaartekracht) zodat je ook space warfare kan krijgen. dat lijkt me leuk!
Het is natuurlijk wel een geinig idee, maar aan de andere kant zal het moeilijk uitvoerbaar zijn, wederom omdat space 3d is en je dus ook een 3d map nodig hebt. Je kan natuurlijk ook iets verzinnen om het in 2d te doen. Neem Pax Imperia of al die online spellen (namen als Mankind, Hyperiums of Galaxy Empires komen bij mij op).
Op donderdag 24 mei 2001 14:08 schreef ocf81 het volgende:
wat vinden jullie van het idee om ook anere werelden te kunnen koloniseren? (en gan bedoel ik dus niet als win condition maar gewoon doorspelen)
Ik denk alleen dat ik dan niet opnieuw zou willen beginnen op een nieuwe planeet. Helemaal alleen zonder concurrentie. Wacht even, !! je kan dat natuurlijk wel iets krijgen dat er al een of meerdere colonizatie''s bezig zijn. Zo''n effect wat de Progenitor-rassen in Alien Crossfire hadden. Een technologische voorsprong maar een sociale achterstand. Ik kan me herrinneren dat ze (in Alien Crossfire) niet echt makkelijk te verslaan waren, maar ze wonnen nou ook niet echt. Je kan natuurlijk dan wel extra onderdelen zoals een granary, temple courthouse of barracks (hogere gebouwen kan natuurlijk ook) meesturen in andere schepen of met de juiste technologie in nano-vorm meesturen. Ik zit maar effe te brainstormen maar doe lekker mee als je zin hebt !!.

[edit]
Al deze ideeën kan ik misschien beter effe naar die website van hun mailen. Als jullie ook nog ideeën hebben stuur ze dan ook door.

http://www.firaxis.com/civ3/

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

denk ik meer iets voor civ4. civ3 is conceptueel al klaar.

dat verhaal van populus maar dan veeeel groter en als dat kan met een grid zodat je je units met de numpad kunt blijven besturen. in populus was het bolletje nogal kleinschalig. eigenlijk kwam ik pop dit idee omdat ik wel eens de noord- of zuidpool over wou steken maar dat kom dus nooit in civ 1 & 2

in de ruimte gewoon een grid aanhouden (x.y.z.) niet te fijnmazig maar ook zeker niet te grof. combat gewoon zoals we dat kennen van civ. (hitpoints/instant)

de tech die je naar andere planeten stuurt is van het niveau dat je had toen je de missie lanceerde.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1