Op donderdag 24 mei 2001 00:08 schreef ocf81 het volgende:
idee:
eigenlijk zou ik wel eens een bolle wereld willen zien i.p.v. zo''n vierkante kaart. dus een hele grote bol. en meer 3d. (het zonnestelsel als een grote cubus of bol waarin planeten om de zon draaien en je per maand en stapje kunt maken later in de game.
Volgens mij bedoel jij met die view zoiets als in Populous3 werdt gebruikt. Ik denkt niet dat dat goed zal werken omdat je dan meer tijd nodig zal hebben om je te navigeren op de kaart zelf dan het daadwerkelijk spelen van het spel.
je units kun je in de ruimte dan eerst van planeet naar planeet sturen en later kun je gewoon gaan en staan waar je wilt (als je warp tech e.d. heb ontdekt, want dan kun je dus ook stilhangen in de ruimte zonder last te hebben van de zon zijn zwaartekracht) zodat je ook space warfare kan krijgen. dat lijkt me leuk!
Het is natuurlijk wel een geinig idee, maar aan de andere kant zal het moeilijk uitvoerbaar zijn, wederom omdat space 3d is en je dus ook een 3d map nodig hebt. Je kan natuurlijk ook iets verzinnen om het in 2d te doen. Neem Pax Imperia of al die online spellen (namen als Mankind, Hyperiums of Galaxy Empires komen bij mij op).
Op donderdag 24 mei 2001 14:08 schreef ocf81 het volgende:
wat vinden jullie van het idee om ook anere werelden te kunnen koloniseren? (en gan bedoel ik dus niet als win condition maar gewoon doorspelen)
Ik denk alleen dat ik dan niet opnieuw zou willen beginnen op een nieuwe planeet. Helemaal alleen zonder concurrentie. Wacht even, !! je kan dat natuurlijk wel iets krijgen dat er al een of meerdere colonizatie''s bezig zijn. Zo''n effect wat de Progenitor-rassen in Alien Crossfire hadden. Een technologische voorsprong maar een sociale achterstand. Ik kan me herrinneren dat ze (in Alien Crossfire) niet echt makkelijk te verslaan waren, maar ze wonnen nou ook niet echt. Je kan natuurlijk dan wel extra onderdelen zoals een granary, temple courthouse of barracks (hogere gebouwen kan natuurlijk ook) meesturen in andere schepen of met de juiste technologie in nano-vorm meesturen.
Ik zit maar effe te brainstormen maar doe lekker mee als je zin hebt !!.
[edit]
Al deze ideeën kan ik misschien beter effe naar die website van hun mailen. Als jullie ook nog ideeën hebben stuur ze dan ook door.
http://www.firaxis.com/civ3/
"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."