[BC3] Planescape : Torment

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:06
Ik heb hem gekocht, maar ik wil graag weten waar ik een Mage kan worden ?

Ik heb al de keuze gekregen om warrior (Fighter) te worden, maar ik heb een intelligence van 19, dus denk dat ik toch maar mage wordt :) Verder had ik nog een vraagje.. Wat is nou het DOEL van dit spel? het hele idee is maar wazig. Ik vind het wel intrigeren, maar snappen ? nee niet echt.

Je moet te weten komen wie je bent, heb al flink wat sicko dingen gedaan wat dat betreft (vingers en ogen omgerolen met metzelf enzo, wordt het nog veel erger?)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Je moet naar die Healer in Ragpick Square gaan, en vragen of zij een heks is. Dan krijg je wat opdrachten, en kan je Mage worden. (Heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik er achter kwam :()

Overigens een tip: welke klas je ook speelt, probeer zo snel mogelijk 25 Constitution te krijgen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 14:09

ronaz

Wishmaster

Nordom zuigt. Geef mij maar de thieving skills van annah en de litany-of-curses van Morte. :)

Ik heb hem zowel als Fighter en als Mage uitgespeeld.

Dat vrouwtje heet trouwens Marta of zo.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Vet cool toch, je eigen oog uitrukken en een ander erin stoppen? ;)

Maar je kan mage worden door naar een oud vrouwtje in Ragpick Square te gaan (zo heet het dacht ik, anyway, die extreme sloppenwijk waar al die collectors rondlopen in hun zwarte mantels). Ik ben de naam van het vrouwtje even kwijt, maar het komt erop neer dat ze een aantal quests voor je heeft en daarna wil ze je wel opleiden tot mage. Als je Dak''kon in je party hebt (en dat moet je zeker doen, hij is te vinden in de Smoldering Corpse tavern) dan kan je met behulp van hem eenvoudig van mage naar fighter en terug heen en weer switchen :)

Oh, en het doel van het spel? Je identiteit achterhalen onder andere, maar je zal wel ontdekken als je verder gaat dat er nog veel meer bij komt kijken :)

Edit: Lord Daemon was me al voor :) Maar ik ben het niet helemaal met hem eens wat betreft die con, een hogere intelligence en wisdom zijn belangrijker (vooral als je mage bent) en een hoge cha is ook altijd mooi meegenomen, dan krijg je meer dialog options in gesprekken en gesprekken zijn in Torment belangrijker dan vechten.

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb het laatst nog eens gespeeld met een mage, die uieindelijk zeer vette INT, WIS en CHA had... maar het spel is zo ontzettende relaxed met 25 Con! Je regenerate 2 hitpoints per seconde! Ik ging Undersigil in, monsters doodmaken met spells, en vervolgens blijven hakken (dood ga je toch niet) samen met Nordom (alle andere uit de party) en na een tijdje was ik level up en had ik alle spells weer gememorized. Jippie! :) En dat een paar keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Ja, dat is wel relaxed zo''n hoge regeneration, had ik zelf ook met mijn eerste fighter, maar als mage kan je imo beter voor de int en de wis gaan en is een con van 20 goed genoeg toch? :)

Trouwens, thief schijnt ook heel goed te zijn omdat je dan lekker veel levels up gaat en veel ability-scores omhoog kan gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zit heel erg te twijfelen, of ik Planescape Torment, nu nog ga kopen ja of de nee... Ik heb namelijk Baldur''s Gate 2 al bijna 2 keer uitgespeeld en ik ben bang dat ik de graphics van Torment en Torment zelf een beetje saai ga vinden... In vergelijking met BG 2 dan he! Of heb ik het nou helemaal verkeerd, want hij is wel maar 29,95 bij de Free Record Shop :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Gewoon kopen! ;)

De graphics zijn zeker niet minder mooi dan die van BG2, de characters zijn zelfs allemaal mooier geanimeerd vind ik. En je kan rennen! :)
Het is alleen jammer dat het alleen in 640x480 te spelen is... :(

Maar nogmaals, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, het verhaal is zoooo goed. Veel beter dan dat van BG2, alhoewel er wel minder interessante site quests zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Nou vooruit dan maar, ik ga hem denk ik maar effe kopen, hoelang duurt het ongeveer tot je hem hebt uitgespeeld? Ook een uurtje of 80-100??? Ik hoop het wel :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euheuh BG2 beter dan PS:T? Dacht het niet he! :)

BG2 is zo ontzettende crap in vergelijking met PS:T, maar je moet wel van een goed verhaal, veel lezen en echte fantasy houden om optimaal te genieten van PS:T, anders kan je het beter bij BG2 houden.

Maar een betere AD&D RPG dan PS:T is er IMO niet.

Hoge Cha/Wis/Int zijn zeker aan te raden, voor de extra dialog options, kan je nog meer genieten van de dialogen.
Zelf heb ik het tot een lvl 27 mage gebracht in PS:T, alleen jammer dat er best wel weinig spells zijn, maar dat zal de spelervaring niet drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Je kan het ook zo zien:

BG2 is tot Torment wat Diablo 2 tot BG2 is ;)

Oei, ik heb steeds meer zin om Torment weer eens te gaan spelen, ik heb hem nu alleen uitgeleend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Torment rules! Haha, gelijk gestemden in deze wereld! :)
Ja, dat is wel relaxed zo''n hoge regeneration, had ik zelf ook met mijn eerste fighter, maar als mage kan je imo beter voor de int en de wis gaan en is een con van 20 goed genoeg toch?
Ah, maar die 5 levels heb je er zo uit hoor. :) En die Constitution wordt exponentieel beter als je hem hoger maakt. 20 CON is leuk... maar 25 is super, super, supervet.

Ik heb ''m de eerste keer uitgespeeld als lvl 14 mage, en de derde keer als lvl 24 mage. omdat die eerste karakter gewoon alle gevechten uit de weg moest gaan.

Overigens zijn jij en Nordom de beste 2 personen combinatie (als je 25 CON hebt): jij bent onsterfelijk, Nordom wordt niet geraakt omdat hij range weapons heeft. En met maar 2 characters wordt je snel beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:37

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik vin zelf planescape torment helemaal nixs.. de sfeer staat me niet echt aan.. (/me is wussy :)

maar ja ik kan wel zien wrom mensen het kwl vinden.. geef mij maar bg2 :) kan je tenminste aan het begin kiezen wat voor class je wil zijn ;)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 23:12
Planescape Torment is echt de vetste RPG die ik ooit gespeeld heb. BG1 staat op de 2e plek, Might & Magic 6 op de 3e en BG2 pas op de vierde.
Het verhaal in PS:T is echt vet, net als de graphics, de setting en de interactie tussen je characters. Het veranderen tussen Mage, Fighter en Thief is het leukste dat ik ooit in een spel ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op maandag 21 mei 2001 23:31 schreef Lord Daemon het volgende:
En met maar 2 characters wordt je snel beter. :)
Dat is waar, maar dan mis je wel alle andere NPC''s en die vind ik echt allemaal de moeite waard, niet alleen om hun skills maar ook aan wat ze aan het verhaal toevoegen. Ik heb liever Dak''kon en Annah in mijn party dan dat ik zelf een hoge level mage ben :)

Dat vind ik ook een van de mooie dingen van Torment, dat de NPC''s zo''n deel van het verhaal vormen. Bij BG2 is dat toch minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ah, maar het kan beide! :)

Iedereen stond op mij te wachten buiten terwijl ik en Nordom XP''s aan het verdienen waren. Je wilt uiteindelijk toch al die vette spells kunnen casten zoals Abyssal Fury en dat geniale Celestial Host? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
* Warbringer gaat ff snel een mage worden :)

ik heb Dak''kon al in mijn party, Ignus heb ik al gezien, maar daar moet ik een zooi water voor hebben :? Ben ook al bij die Tattoo parlor geweest van die Dabus die niet meer voor de lady of pain werkt. en nog een paar andere dingen.. maw. ben pas net begonnen (level 6 fighter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Fell (die Dabus) is zeer tof, hij heeft een aantal hele leuke tattoo''s... +2 op strength of zoiets is altijd mooi. Kom er ook later in het spel nog terug, dan heeft hij nieuwe tattoo''s die wat met quest die je hebt gedaan te maken hebben :)

Ik heb Fell ook ergens in een boek staan voor echt AD&D, daarin maakt hij geen permanente tattoo''s zoals in Torment maar tattoo''s die je van je huid af kan pakken en dan kan gebruiken (bijvoorbeeld een helm of een verwelkte roos die je moet gebruiken als portal key).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De coolste is toch wel de Tattoo of the Redeemer, maar die kan je pas vrij laat krijgen. (En als je heel subitel bent :) )

Oevrigens, als je ergens vast komt te zitten, ik ken de ultieme man van de Planescape-boards, die weet best veel.

(Hint: In Curs-gone, in het warenhuis, zit een heel klein stukje, tussen wat rotzooi, waar je een Wish-scroll kunt op pakken.
Hint2: Als je de Prison uit kunt, loop dan eerst ff achter de portal, anders mis je een van de PC''s.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Op dinsdag 22 mei 2001 12:58 schreef Lord Daemon het volgende:
De coolste is toch wel de Tattoo of the Redeemer, maar die kan je pas vrij laat krijgen. (En als je heel subitel bent :) )

Oevrigens, als je ergens vast komt te zitten, ik ken de ultieme man van de Planescape-boards, die weet best veel.

(Hint: In Curs-gone, in het warenhuis, zit een heel klein stukje, tussen wat rotzooi, waar je een Wish-scroll kunt op pakken.
Hint2: Als je de Prison uit kunt, loop dan eerst ff achter de portal, anders mis je een van de PC''s.)
ok, thnx for the hints! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik heb PT vandaag gekocht en ik moest wel weer effe wennen aan 640x480, :( want ik speelde BG 2 altijd in 1024x768, maar voor de rest is het echt een megacool spel *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhmm, ''t is al weer LANG gelden dat ik hem uitspeelde maar toch nog 2 vraagjes :)
wat doet die tatoo of the redeemer... ? ik kan me n8iet herinnernen dat ik die gezien heb.
ennuh, die ene gast heeft zo''n cirkel puzzletje waar je schijfjes uit kunt halen en daar spreuken van kunt leren. ik kwam niet verder dan 7 of 8 en ik hield altijd zo''n ding in m''n inventory. weet iemand of je dat ding helemaal kan oplossen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Je kan hem helemaal oplossen, je hebt dan een hoge Int en/of Wis nodig, ik weet niet precies hoe hoog allemaal maar ik dacht wel ergens boven de 20. Je komt zelfs verder dan Dak''kon, die is dan terecht sprakeloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 23:07

Bene

list incomprehension

Killer party: Dakkon, jij en die modron. Je kan de succubus er nog bij paken mar dat betekend minder XP per persoon per gevecht. Ignus is niet spannend en die tiefling doet te weinig schade (maar je kan wel lekker kleffen met ''r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, maar er zijn maar 8 circels of zo hoor, en de item verdwijnt niet.

(Het is wel heel koel, dat hele verhaal van Zerthimon.)

Tattoo of de Redeemer.. zonder al te veel te verklappen... als je iemand er van kan overtuigen dat hij van zijn dwaze plannen moet af zien en vergiffenis moet gaan vragen, dan ligt hij bij terugkomst op je te wachten. Ik geloof dat het een INT, WIS en CHA bonus geeft, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja als je bij die 8ste cirkel bent dan krijg je ook een bonus enzo, en ook Dakkon krijgt dan bunus en een beter zwaard d8 ik :) maaruh, is die iemand die je moet overtuigen die Engel van de Chaos? (ben z''n naam ff, kwijt maar een quote van je ziel was "The Angel that shields himself with golden lies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 23:07

Bene

list incomprehension

What can change the nature of man? P:ST can change the nature of man!

Vetste RPG - effecten ver voorbij BG:2, superieur verhaal. En natuurlijk snap je daar helemaal niets van, je bent immers je geheugen kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Als je Annah die speciale punching daggers geeft die in Curst vind, vlak voor je ontmoeten met de deva Trias, dan doet ze nog best wat schade:

Marks of the Savant +4, doen dacht ik 3d6+4 (7-22) damage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hehe, doe mij maar de Immortal''s Blade. (Not :P)

Overigens komt het stukje gedicht dat de key is in Curst uit Paradise Lost, van Milton. (In het kader "Je leert nog een wat op GoT" :))

Even voor jullie zoeken in mijn mailbox.
It''s true that you can only find special items
in Under Sigil after coming back from Curst, and then only if you find a
Greater Glabrezu down there, and then only sometimes.

The items I know of are:

Bell''s Shield -- a ring or bracelet for Grace that increases her wisdom and
lets her memorize 1 extra spell per level

The Punch Daggers of Umei Kaihen -- comparable to mark of the Savant. Good
fist weapon and I think fighters can use them too

Heaven and Earth Mace -- probably the best ''club'' weapon in the game, next
to the Entropy blade or Celestial Fire (if you change them to clubs). Can
only be used by a good-aligned Nameless One, and he must be a fighter.

Aegis of Torment -- same as the ring you get from the Morridor''s Box fiend
after killing it in Curst Gone -- bonus HP, CON, and AC

Zero Ring -- only usable by mages. I may be confusing this ring with the
Ring of Thex (which you get from the Wish scroll). It either increases INT
and AC
or lets you memorize 1 extra spell per level (1 through 9).

Those are all the items I can remember. There may be others.
De items uit Undersigil, tot u gebracht door Mr. Insomniac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:45

Japser

Jeej!

Ok ff een megakick. Ik heb dit spel weer uit t stof getrokken om te spelen. Geweldig spel nog steeds.

Alleen, en nu hoop ik maar dat er nog enkele experts rondlopen hier, zit ik met de volgende vraag:

Wanneer is het nou verstandig om vanaf je begincharacter te switchen naar een mage? Ik heb nu ongeveer alle quests in "The Hive" gedaan zonder enige switch naar andere class en was tot en met level 5 gekomen. Nu ben ik dus net Mage geworden bij het oude vrouwtje in Ragpickers Square. Is dit verstandig? Want mn level is nu weer leve 3 Mage.

Had ik dit anders aan moeten pakken? Of had dit niks uitgemaakt? Hen veel gezocht maar echt een duidelijke hint of een goed antwoord kan ik nergens vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Japser op 18-12-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
omg, oude }:O :X
Open dan een topic in SPV als je een 'probleem' hebt :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.