[BC3] Day of The Tentacle

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11-2025
DIT was nog eens een spel :9
Nu wil ''k hem graag terug hebben .. maar waar haal je zo''n ouwe game nog vandaan?:?
Help pleez,
Thnx

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Zag hem laatst nog bij de intertoys liggen..
Heb hem niet gekocht, want heb het spel nog liggen :)

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 23:30
http://www.lucasarts.com

kan je hem gewoon bestellen zit in zo''n adventure pakket

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ga naar je favo zoekmachine... Klop +abandonware +"day of the tentacle" in.... Hoe moeilijk kan het zijn?

• Lord_aragorn
Sweeet:9~
Thnx!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Leuk spel inderdaad!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Let`s move in commando style :P

Verwijderd

Topper inderdaad! :)

Verwijderd

het begin is gewoon hilarisch.

• Lord_aragorn
Zekers...:7
Degene die dit heeft bed8 was zeker ziek van geest.. (in a good way:D)

Verwijderd

Die intro waarin die tentacle uit zo''n riool dronk en daardoor 2 armpjes kreeg was echt briljant!

• Lord_aragorn
okay..
Ik heb ''m nu...
Maar... In win2K geen geluid..
En in Win98 wil ''ie ;m gewoon iet draaien.
(Hij schopt ''m eruit na 2 sec''s):'(

Verwijderd

haha, dat is een brilliant spel, ik had het voor het eerst een maand geleden gezien. En toen heb ik het ff gekopieerd. en binnen een week uitgespeeld...

gewoon alle combo`s proberen, en cross yr fingers..

waar ik wel heel lang overgedaan heb is de sleutel die ik niet kon vinden voor de auto.(bleek in de deur van die slapende kerel zat)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 10:14
maybe moet je ff die DOTT.INI aanpassen, daarin staan je geluidsinstellingen...

Bij mij doet hij het trouwens niet onder win2k, alleen maar zwart beeld... Win98 nog niet geprobeerd.

Verwijderd

ik heb een prog waarmee je sound geemuleert wordt.

Niet vdm sound oid die is kut. Hebben? MAIL ff

Verwijderd

Dott roeleerd grote tijd. Ik zoek alleen al tijden de cd versie..duz met stemmen...

Heb dat spel ik weet niet hoe vaak uitgespeeld..blijft leuk :)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 22:18 schreef G3R10 het volgende:
Dott roeleerd grote tijd. Ik zoek alleen al tijden de cd versie..duz met stemmen...
In de gewone versie zitten toch ook gewoon stemmen:?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik had hem met stemmen alleen mijn broertje heeft de CD verneukt hij loopt nu nog mank Grrrrrr.

Probeer hem is uit te voeren in Win98 compatibility mode (wat een woord) suc6

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Ik heb hem :P, hij is echt super! Maar ik vind dat eerste deel nog beter, toen ik dat speelde was ik een jaar of 7 dacht ik. Wij zo heel stiekum naar dat kamertje van die kerel met de hamster stopt ie je in de gevangenis, wij helemaal overstuur! ;)

Verwijderd

De "gewone" versie is voor zover ik weet een diskette versie..en die heeft dus geen stemmen --> alleen dus text en een introtje met stemmen...

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 10:14
bestaan er eignelijk (eventueel online) winkels waar ze nog oude spellen verkopen? Zou wel mooi zijn, er zijn nog zat oudere spellen die ik wel origineel zou willen hebben.

Ik denk wel dat _echt_ oude spellen veel geld gaan kosten dan, ivm dat ze niet meer gemaakt worden...:?

Verwijderd

Vet spel, vroeger ooit gehad maar niet uitgespeeld. Paar dagen geleden nog uitgespeeld. Het werkt het beste in dos. En er zijn bij lucasarts.com ook nog patches voor bepaalde errors.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 21:16 schreef Lord_aragorn het volgende:
okay..
Ik heb ''m nu...
Maar... In win2K geen geluid..
Ik kreeg na het lezen van dit topic toch ook zoiets van damn dat spel was best cool, dus ik de kast in gedoken en jahoor na ''n half uurtje zoeken en het oplopen van 3 stoflongen kwam ik ''m dan toch tegen : mijn dott cd''tje (Speech versie!!!) goed ik ding in m''n drive gepropt.. en inderdaad verdomd.. *GEEN* gluid.. na even het internet afgezocht te hebben kwam ik de volgende site tegen :

http://ntvdm.cjb.net/

Die lui hebben SB emu drivertje voor dosboxjes in w2k/xp, zodat je al je oude dos games weer kan draaien ;))

"i feel like i could... like i could... TAKE ON THE WORLD!" whoha wat had ik dat lang niet gehoord, DOTT RULES!!

--Ray

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 13:37 schreef Melkpap het volgende:
Ik heb hem :P, hij is echt super! Maar ik vind dat eerste deel nog beter, toen ik dat speelde was ik een jaar of 7 dacht ik. Wij zo heel stiekum naar dat kamertje van die kerel met de hamster stopt ie je in de gevangenis, wij helemaal overstuur! ;)
Ik speelde Maniac Mansion 1 op de C64 voor het eerst toen ik 10 of 11 was. Zelfs op die leeftijd vond ik het nog eng als Edna achter je aankwam in de keuken, zo enorm ging ik erin op.

:z

• Captain Pervert
Ik heb eigenlijk DOTT voornamelijk gespeeld omdat ik zo weg was van Maniac Mansion op de NES.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij kon je in DOTT op een gegeven moment ook MM spelen.

• Captain Pervert
Op zondag 27 mei 2001 20:12 schreef Gump het volgende:
Volgens mij kon je in DOTT op een gegeven moment ook MM spelen.
:? :? HUH? :? :?

• _Gump_
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 20:14 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

:? :? HUH? :? :?
In Day of the tentacle kom je op een gegeven moment een PC tegen en daarop kun je Maniac Mansion spelen.

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26
Yep, als je bij Bernard naar de 1ste verdieping ging, en dan in het rechtse kamertje, zie je een computer. Als je use doet met die computer mag je MM gaan spelen. :)
Ik heb alleen nog geen manier gevonden om weer terug naar dott te gaan, dus save wel ff vantevoren.

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Als je die dikke bestuurt (weet niet meer hoe die heet), moet je een paar minuten niks doen. Dan gaat ie rondlopen, gapen, boeren. Is wel lachen.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 20:32 schreef -=Indigo=- het volgende:
Yep, als je bij Bernard naar de 1ste verdieping ging, en dan in het rechtse kamertje, zie je een computer. Als je use doet met die computer mag je MM gaan spelen. :)
Ik heb alleen nog geen manier gevonden om weer terug naar dott te gaan, dus save wel ff vantevoren.
Is dat toevallig bij die hamster daar? Kan ik me vaag iets van herinneren :)

• Captain Pervert
Op zondag 27 mei 2001 20:32 schreef -=Indigo=- het volgende:
Uitspelen I guess? :)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10-2025

WarPuppy

Electronic Technology

Op zondag 27 mei 2001 22:18 schreef oVRoM het volgende:

[..]

Is dat toevallig bij die hamster daar? Kan ik me vaag iets van herinneren :)
Yeps, das in het midden van de gang, de trap omhoog kan je naar zolder, en de kamer ernaast, zit die ouwe knar op haar burostoel camera''s te kijken, haar duw je de trap af, zodat je een videoband in zon camera-afspeel-apparaat kan doen.

* WarPuppy heeft de cd versie van Day of the Tentacle.

Dit was het 1e en ook enigste spel was ik heb gekocht, echt meeeeeeeegaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhfaaaatttttt!! spel, heerlijk, met al die zwaar goeie grappen erin.

Zulk soort spellen zie je niet meer.

• _Gump_
  • Niet online
/me snapt niet waarom alle adventures tegenwoordig 3d moeten zijn, 2d is veel mooier!!!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 31-01 16:28
Voor mensen die kicken op 2d adventures, check Gilbert Goodmate: http://www.gilbertgoodmate.co.uk/

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
Day of the Tentacle... *zucht* nostalgie... Briljant spel. Laatste keer dat ik die speelde draaide ik nog Win98. Het is een DOS-spel, dus ik draaide hem ook gewoon vanuit DOS, liep prima. Geluid ook.

• _Gump_
  • Niet online
Op maandag 28 mei 2001 22:02 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Voor mensen die kicken op 2d adventures, check Gilbert Goodmate: http://www.gilbertgoodmate.co.uk/
Ziet er wel leuk uit, maar wel een beetje van Monkey Island gejat.

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 19:30 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Yeps, das in het midden van de gang, de trap omhoog kan je naar zolder, en de kamer ernaast, zit die ouwe knar op haar burostoel camera''s te kijken, haar duw je de trap af, zodat je een videoband in zon camera-afspeel-apparaat kan doen.

* WarPuppy heeft de cd versie van Day of the Tentacle.

Dit was het 1e en ook enigste spel was ik heb gekocht, echt meeeeeeeegaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhfaaaatttttt!! spel, heerlijk, met al die zwaar goeie grappen erin.

Zulk soort spellen zie je niet meer.
Is best wel een leuk stukje als je bij die kneus met die hamster inkt op z''n postzegelverzameling gooit. Wordt ie zwaar pissed en gooit jou en z''n postzegelboek z''n kamer uit. :D

Verwijderd

Ik krijg het onder XP niet draaiend :(
Hij geeft niet eens beeld, weet iemand hoe dat zo kunnen komen?

Verwijderd

Heb je geprobeerd om eerst al het geluid uit te zetten ? Windows gooide hem er bij bij na twee seconden uit. Heb toen de voices uitgezet (ik heb toch de disketteversie)en toen draaide hij prima. EN HET IS ZO VET !! Ik ben nu lekker aan een lucasgames-revival bezig, waarin Monkey 2 en Fate of atlantis ook niet mogen ontbreken :+

Verwijderd

diskette versie? :D
spel is hier 270 mb

Verwijderd

En sound uitzetten helpt nix

Verwijderd

op de computerbeursen zoals hcc en interexpo zijn ze vaak voor een prikkie te koop ik heb hem ook toen gekocht in 1997 ofzo. Sam en Max Hit the Road die is nog veel vetter.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-01 03:41
Ik heb hem ook gespeeld en ik moest volgens mij toen nog schoon opstarten met een diskette om zoveel mogelijk geheugen vrij te maken .
Hoe dan ook dit moet ooit nog eens over gedaan worden een remake ofzo maar dan voor de hard en software van nu .

Dagen lang hebben we hem gespeeld .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 18:01 schreef SirWilliam het volgende:
Heb je geprobeerd om eerst al het geluid uit te zetten ? Windows gooide hem er bij bij na twee seconden uit. Heb toen de voices uitgezet (ik heb toch de disketteversie)en toen draaide hij prima. EN HET IS ZO VET !! Ik ben nu lekker aan een lucasgames-revival bezig, waarin Monkey 2 en Fate of atlantis ook niet mogen ontbreken :+
Daar hoort Full throttle toch zeker ook bij :)

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Heb hem zaterdag nog bij de Media Markt gezien en combinatie met een andere klassieker weet alleen niet welke..

edit....volgens mij was het Sam en Max Hit the Road weet het niet zeker

Verwijderd

Dit spel was werelds, maar een spel was beter en dat was monkey island II. Toch heb ik aan dit spel ook super herinneringen. Vreemd dat een spel zulke nostalgische gevoelens kunnen oproepen :)

• Neelon
  • Laatst online: 09-12-2025

Neelon

FOR PONY!!!

Op dinsdag 05 februari 2002 17:48 schreef Mini-bad het volgende:
Ik krijg het onder XP niet draaiend :(
Hij geeft niet eens beeld, weet iemand hoe dat zo kunnen komen?
Draaien dan door middel van VDM Sound, link staat een paar posts terug. Dan werkt het. Alleen Sam & Max gaat niet op die manier. :(

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 10:02 schreef Neelon het volgende:

[..]

Draaien dan door middel van VDM Sound, link staat een paar posts terug. Dan werkt het. Alleen Sam & Max gaat niet op die manier. :(
Maar hij start helemaal niet :)
Ligt dat dan toch aan de sound?

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01 14:21
Oh, en wat dachten jullie van Legend of Kyrandia. Meesterlijk was dat, deel 1 en 2 vond ik het leukst. Deel 3 was imho dan weer wat minder.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:57 schreef _.-SuperstaR-._ het volgende:
Oh, en wat dachten jullie van Legend of Kyrandia. Meesterlijk was dat, deel 1 en 2 vond ik het leukst. Deel 3 was imho dan weer wat minder.
jah jah :D
1 was super
2 ook wel, maar niet uitgespeeld geloof ik
3 malcom's revenge was indd minder
hadden jullie ook allemaal een map getekend voor de grot in kyr 1? :D

Verwijderd

En wat meer recent: Blade runner, ook een van de betere non-lucas adventures vind ik. Ik was sowieso een huge blade - runner film-fan. En dan die game, met die filmsettings op de pixel nauwkeurig overgenomen, lekker !!
Pagina: 1