[BC3] Spellen van pc naar amiga

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
kan dat? en hoe moet dat dan, want ik heb hier zo''n ding staan, maar ik wil pong *D
die zit er nog niet op, dus ik wil hem hier downloaden en hem dan via floppy naar de amiga brengen, maar weet iemand hier of dat werkt?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ''t niet zeker, volgens mij kun je de adf (Amiga Disk File)van pong gewoon downloaden en op diskette zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34

ralfbosz

xm create bosz -c

Als je Amiga OS3.x hebt kun je (volgens mij) gewoon DD diskette''s inlezen (die als DOS zijn geformateerd). Zo deed ik het vroeger met mijn 1200 altijd.

Of anders met een null-modem kabel.

Je kunt geen Amiga schijven op je PC maken, is een ander formaat (just like Apple). Maar gelukkig kan het wel andersom (helaas alleen DD).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ADF file naar je Amiga en dan met dit ftp://de.aminet.net/pub/aminet/disk/misc/adf2disk11.lha proggie naar een diskette zetten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
maar als het niet met een flop naar de amiga toe kan, hoe moet dat dan? ik heb wel een null modem kabel, maar de amiga is een 500 met workbench 1.3.3 dus da''s oud

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Normaal heb je toch CrossDos erin zitten of was dat nog niet bij Workbench 1.3.3

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post het maar op het forum van mijn site: Amiga Emulatation Nation
http://i.am/godflesh

Je hebt wel een pc en een Amiga met hd nodig denk ik.

je weet waar je me kunt vinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien aan een workbench versie 2.0 of 2.1 helpen?? Dat is namelijk voor zover ik weet de eerste versie waarmee je pc floppies op een amiga kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
maar andersom kan het niet?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 19:54 schreef dawuss het volgende:
maar andersom kan het niet?
nee helaas niet, amiga diskettes zijn groter (880k) dan low density pc floppies (720k). Hierdoor kunnen amiga''s wel de kleinere pc floppies lezen, maar zijn pc drives niet in staat de 880k floppies te lezen. Ook 1.44mb drives niet, want die schrijven nog steeds maar 80 sectoren weg, maar dan aan twee kanten van de diskette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Laatst online: 22:28
Misschien heb je hier wat aan.(kun je vreemde floppy''s mee lezen)

http://www.emulators.com/freefile/gemxplor.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 18:52 schreef olivi3r het volgende:
Kan iemand mij misschien aan een workbench versie 2.0 of 2.1 helpen?? Dat is namelijk voor zover ik weet de eerste versie waarmee je pc floppies op een amiga kan lezen.
Heb je nix aan of je moet ook je kickstart Roms vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 21:18 schreef hirogen het volgende:

[..]

Heb je nix aan of je moet ook je kickstart Roms vervangen.
amiga 500+ komt standaard met kickstart 2, heb dus alleen workbench 2 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 13:14

tazzman

a real boardmonkey

Dat zal gewoon via null modem kabel moeten gaan. Op diverse sites kan je een stukkie basic vinden. Je start gewoon AmigaBasic, klopt dat in en.. we hebben een transfer proggie. ADFs worden in het geheugen gepropt van je Amiga (wordt wel lastig als je maar 512kb hebt, 1MB+ is aanbevolen) en daarna kan je met ADF2DISK alles weer naar diskette schrijven.

Misschien kan je wat meer vinden op www.amigamos.com

Kijk anders via AmigaMOS ook ff op English Amiga board, das een forum over echte amigas en emulatie.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk na!

-> geen amiga basic zonder workbench, duhh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
heb al iets gevonden:
www.thenostromo.cx/archives/teamone/1997-06/msg00523.html

maar ik heb dus zo''n amiga 500 met 1 floppy drive en workbench 1.3.3. met andere woorden: ik ben genaaid :'(

micheljansen.org

Pagina: 1