[BC3] Wat vonden we eigenlijk van Red Alert 2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
De topics in de search handelen slechts over foutmeldingen en andere problemen, maar ik weet eigenlijk niet wat men nu echt van dit spel vindt. Af en toe hoor ik wel iemand gillen dat het zo erg zuigt, maar nu graag wat gefundeerder :)

Persoonlijk vind ik het spel zelf erg sterk. De gameplay is goed, het ziet er heel mooi uit (al is het erg wennen, ik vergelijking met RA1 is het scherm nogal druk met al die details). De units zijn tof en alles is mooi uitgewerkt.

Helaas vind ik het verhaaltje en alles daar omheen erg slap.

[Spoiler alert!!!!!!]
Met de Allies is de enige leuke wending die aanslag op die ene meneer (overigens de coolste gast uit het hele spel). Tanya is een beetje fake, net als alle acteurs. Bovendien kom je er niet eens achter wie Yuri nou eigenlijk is, uiteindelijk wordt Romanov opgepakt, terwijl het overduidelijk is dat HIJ niet schuldig is maar slechts een marionet was van Yuri.

Met de Soviets vertelt Yuri wel een beetje over zijn achtergrond met Stalin, maar ik mis zjin plaats in het grotere geheel. Een verband met Kane ofzo. Daarnaast vind ik dat metaal om zijn hoofd ronduit achterlijk en nep. En Einstein is ook een sukkel. Ook ontzettend nep.
[/Spoiler alert!!!!!!]

Dus ik vind de gameplay etc. heel goed maar het slappe verhaal is eigenlijk het enige minpunt wat ik kan ontdekken.

Hoe denken jullie hier over?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik vind al die strategiespellen van nu (OA RA2) allemaal een beetje van hetzelfde, niet al te veel vernieuwing meer.
Zo''n spel staat of valt tegenwoordig met het verhaal, is het verhaal minder dan is het ook minder leuk.
Al weet ik dat je precies hetzelfde kan zeggen van FPS maar ja:)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het zeer zekers een vet spel. Leuke units, leuke mappen, lekker beuken. Alleen er had van mij nog wel een stapje tussen medium en brutal gemogen. Medium is erg simpel, met brutal daarintegen moet je op volle snelheid bezig zijn om niet te verliezen.

Het is nu wachten om die mega-addon en dan kunnen we weer lekker opnieuw raggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Persoonlijk vond ik Tiberian Sun beter ...

Maar ik kijk toch nog uit naar titels van westwood (strategie-titels) :).

Hopelijk brengen zij zéér binnekort nog degelijke spellen uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Brings back memories, 4 jaar geleden nog C&C in de VS gekocht toen ik op vakantie was voor $35. Kan ook langer geleden zijn?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Leuk :)
Vollop axy, newbie bashen op wol blijft leuk >:)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
had beter verwacht

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de lezersbrieven in de PCGameplay van Maart 2001 om te weten wat in van RA2 vindt. :P. Wat??? koop je de PCGP niet? FOEI! dan mis je toch echt wat als PC gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel opzich is wel aardig, helaas is de AI van de computer nogal zwak en zijn de units niet echt bijzonder.
Grafisch gezien ziet het er wel goed uit en het speelt inderdaad ook erg goed.
Het verhaal vind ik om te :r zo slecht, het slaat eigenlijk gewoon nergens op en ik mis inderdaad ook Kane want die zat er bij RA1 nog wel bij.

Eigenlijk zouden ze Tiberian Sun en RA2 met elkaar moeten mixen... dan had je pas echt een retevet spel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik von um wel aardig.
Helaas kon ik alleen offline spelen >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

wel geinig spel, maar meer ook nie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Laatst online: 17:15

Robert

You have your answer..

Toch zeker een goed spel, lekkere gameplay itt dat gare tiberian sun.

Ik vond het overigens niet zuperspectaculair hoor, gewoon een degelijk leuk spel.
Maar natuurlijk is het ook wel erg onmogelijk om een spel te maken dat qua orginaliteit en gameplay op kan tegen Red Alert :)

btw jammer dat er niet meer vliegunits zijn :(

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of die ondergrondse units :9
ook mis ik bij de allies iets zoals een yuri prime (de grote baas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen barts aan aan heel red alurt serie
ook red alurt2 vind ik geen barts aan met die superwapens ben je aan het bouwen net klaar met je superwapen ken je hem verkopen omdat ze de rest met hun superwapens mij al inelkaar hebben getrapt|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 23:40
Ik vond de single player erg makkelijk (ik geef het toe, hij stond op easy :) ), maar die had ik eigenlijk alleen maar gespeeld om de filmpjes te kijken.

Verder heb ik em een paar maanden gespeeld(vooral over lan), daarna was ik er wel op uitgekeken.
Ik vindt het nogal jammer dat je vrij snel de technology-tree hebt afgwerkt. Bij starcraft bijvoorbeeld heb je ook nog een hele zooi die je kun onderzoeken enzo, en moet je ook een beetje plannen hoe alles aan gaat pakken,
Bij ra2 daarintegen boeit het niet zo heel veel in welke volgorde je de tree afwerkt.

Ik had dus liever wat meer diepgang gezien.
Ook vindt ik het erg jammer dat er van de verhoudingen nog geen zak klopt, maar daar hebben de meeste RTS''en last van.

Het is echter wel ff leuk om snel een potje te spelen, ook is het fijn dat de systeemeisen acceptabel zijn, maar het is wel weer zo dat iemand die in een lagere resolutie draait een enorm nadeel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

ik vond het 3 dagen leuk, daarna niet meer, is zo tegenwoordig met alle spellen zo bij mij, heb black & white ook 3 dagen gespeeld, dan heb ik het alweer gezien

IK WIL GVD EEN NIEUWE SUPER VETTE SHOOT''M UP
I WANT DUKE :(((((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
zuigt flink.. komop zeg.. noem er eens wat orgineels/nieuws aan
dan ben je al snel klaar

ik vond het niet het copieren waard :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suijkerbuijk >>>> "code 55 sucks maar zij niet"

goh das nou jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
''k heb zo ut vage evermoede dat jullie ook niet zitten te springen om de add-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
nah, ben allang uitgekeken op ra2 en die addon laat ik wel aan mijn neus voorbijgaan.

De huidige RTS''en van Westwood zijn gewoon niet de moeite meer waard. Conscripts die net zo groot zijn als 3 etages. Verhaal is zwak en Kane en Yuri zullen nooit met elkaar geconnect worden.

héééééél misschien ga ik emperor nog kopen maar daar w8 ik voorlopig wel mee. Ik wil eerst de eerste reacties horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond er weinig aan, het concept is:
Bouw zo veel mogelijk tanks en wals over de basis van de vijand... Niet echt strategie.

Op zich wel leuk over lan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Er zit dus echt wel strategie in he!
Heb je wel eens met je miragetanks in het bos om je basis verdedigd? Dan komt de vijand aanvallen omdat ze denken dat je nix hebt, maar voordat ze bij je basis zijn, zijn ze al d00d. Paar harriers op electriciteit, en retallen maar. Of de chrono legionaires, daar heb ik af en toe wat kunsten mee uitgehaald!
Een keer had ik met 1 mannetje een hele basis overgenomen. Wel tegen een zware n00b, maar dat maakt niet uit :)

edit:
gramatica

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeuh da''s geen taktiek, in RA1 met een Tanja in een MPV een basis binnenscheuren en dan de hoofd-gebouwen opblazen dat is taktiek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Laatst online: 17:15

Robert

You have your answer..

Op zondag 20 mei 2001 10:20 schreef hij het volgende:
''k heb zo ut vage evermoede dat jullie ook niet zitten te springen om de add-on
oh zeker wel hoor...zit ik om de superjumpen :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond ra2 een beetje tegen vallen!!
Ik heb met alle bijde partijen 2 missies gedaan, 3 skirmish games en toen was ik er al op uit gekeken!!
Best wel jammer!

Persoonlijk vond ik Ra1 leuker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Op zondag 20 mei 2001 13:40 schreef Tweeter het volgende:
Neeuh da''s geen taktiek, in RA1 met een Tanja in een MPV een basis binnenscheuren en dan de hoofd-gebouwen opblazen dat is taktiek >:)
Das gewoon pure stommiteit van de vijand.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RA2 is best wel leuk zolang je maar Skirmish of multiplayer speelt. de gewone missies vind ik bagger.
Pagina: 1