[BC3] cd -> hdd en dan spel spelen

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb eens iets gehoord van een progje, om een soort van cd-image naar hdd te kopieren, en dan een spel te spelen zodat je niet steeds cd''s hoeft te wisselen.

Weet iemand waarmee dat kan?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je kan met bv. Clonecd images maken en dan deze spelen mbv Daemon tools.
Daemon tools maakt eigenlijk een virtuele cd-speler van een clonecd image (kan geloof ik ook met meer images overweg, heb het al lang niet meer gebruitk, geen idee of het legaal is dus ik geef maar geen link ;) )
Wat is het?

Met DAEMON Tools kun je beveiligde spellen emuleren en spelen via een virtuele CD-ROM. Als je met een van de volgende programma''s een ''exacte'' kopie maakt dan kun je het spel emuleren:

DiscDump
Blindwrite
CloneCD
CDRWIN
DiscJuggler
Exact staat tussen haakjes omdat de beveiliging niet meegenomen hoeft te worden! En dat is waarom DAEMON Tools zo handig is. Als je brander bijvoorbeeld geen SubChannel Data kan lezen (SecuROM en LibCrypt beveiliging) dan kun je de spellen toch kopiëren! Het gaat er om dat je niet gewoon de bestanden van het origineel op je harde schijf kopieert om deze vervolgens te branden op een CDR. Dan zal het niet werken...

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 21:51 schreef wizl het volgende:
Ik heb eens iets gehoord van een progje, om een soort van cd-image naar hdd te kopieren, en dan een spel te spelen zodat je niet steeds cd''s hoeft te wisselen.

Weet iemand waarmee dat kan?
Stel nu atlantis....4 cd''s maar ut duurt wel ff voordat je er een heb uitgespeeld....dus je moet ongeveer (als je hard doordenkt) 2x per drie dagen de cd wisselen (tenzij je een walktrough gebruikt natuurlijk :))... Maar ja... misschien denk jij wel heel snel ofzo:? :)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 20:48

GeeBee

Oddball

Hallo, soms wil je wel eens een keer een ander spel spelen en dan hoef je tenminste niet van CD te wisselen. Echt een manier voor luie mensen dus :)

* GeeBee is ook een lui mens

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03-2025

sko

Wat ook wel eens wil helpen:

Copieer de gehele CD naar bijv: D:\Game1
evt de 2e CD naar D:\Game2
enz...

maak een .bat file aan (game.bat oid) met daarin:

subst X: d:\game1
subst Y: d:\Game2
enz..

saven.

als je nu dubbelklikt op game.bat krijg je er een X: en Y:-partitie bij. dit zijn nu je gameCD''s.

voor unmount: .bat file met daarin:

subst X: /D
subst Y: /D
enz..
en ze zijn weer weg :)

suc6

Verwijderd

Ja, maar dan is het bestandssysteem van de "game-cd" niet CDFS en zal het met een hoop spellen niet werken dus.
Pagina: 1