De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
welke van deze consoles heeft de beste techniek aan boord? (zal de shared geheugen structuur de x-box een valkuil zijn? heeft de gekko genoeg kracht?)
welke heeft de beste spellen?
(ok ps2 zit al weer op de 2e generatie maar wat ik ervan begrijp zijn die niet zo goed als verwacht)
welke heeft de beste controllers? (en waarom denk jij dat ei zo goed is)
welke heeft het beste OS? (en wat vindt je van de ontwikkeling dat consoles nu ook gebruik gaan maken van operating systems?)
welke heeft de beste uitbreidingen en/of extra''s? (zoals HD''s en lan mogelijkheden)
ik ben namelijk geinteresseerd in welke console het nou gaat maken en als ik er een ga kopen welke dan ik dan het beste kan gaan kopen. (als ik al een ga kopen. de pc blijft waarschijnlijk wel no.1) ook ben ik de upgrade race een beetje zat dus vandaar. (fl. 1500 a 2000 per jaar uitgeven om nieuwe spellen een beetje fatsoenlijk te kunnen blijven spelen ben ik een beetje zat)
als je reageert alsjeblieft geen flames, trolls e.d. ik heb dit topic gestart voor een serieuze discussie over de mogelijkheden van deze nieuwe consoles, en of jij denkt of deze mogelijkheden ook benut gaan worden.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
nee, ff serieus. oordelen over de consoles kun op dit moment alleen vellen als je de fabrikant zijn specs aanhoud. en die zijn vast vrij optimistisch. (theoretische specs zijn vaak erg optimistisch. in de praktijk werkt het vaak weer niet zo als beloofd)
aan de ene kant lijkt een console me wel leuk om eens te proberen. maar 3d shooters en flightsims heb je niet veel op consoles (weet niet hoe het met RTS''sen zit). en die flightsims (de laatste tijd wat minder, maar warbirds was leuk toen mijn pa nog betaalde) RTS (Homeworld RULEZ!!!) en 3d shooters/tactical shooters heb je weinig op de consoles. (james bond zijn control systeem zuigt. muis + keyboard is 10x zo goed. ik heb 007 eens gespeeld op een n64 van kennissen van mijn ouders) maar met die uitbreidingen van muis en keyboard voor de ps2 en de x-box kan dat wel weer goed komen.
weet iemand hoe het met massive multiplayer games op de consoles zit? (kan halo op de x-box ook 64 spelers over het internet aan?) dat vindt ik nou een groot voordeel van de pc. dat je met een groot aantal spelers (bij tribes 2 en spellen die binnekort uit gaan komen) kunt multiplayeren. op een een of andere manier is dat gewoon vet gaaf.
maar ik ben toch benieuwd naar de ervaringen van mensen die voor langere tijd een console en een pc naast elkaar hebben staan. wat trekt je meer en waarom?
ik heb al sinds ''93 de beschikking over een eigen pc (gekregen toen ik 12 werd) dus ik ben vrij bekend met wat een pc te bieden heeft. maar ben toch benieuwd hoe een console "aanvoelt" naast een pc of als vervanger voor mijn pc als primair spelletjes platform. want de laatste 2 jaar heb ik er zo''n 3000 gulden in gestort om een beetje relexed te kunnen gamen.
(seizoen 99 upgrade: van PII 300; 64mb ram; asus P2L97; riva 128-4mb; SB 64; 4 gig hd; 32 speed cd rom naar PIII 450; 128 mb ram; viperv770-32mb; Abit bx6.0-rev2; 10+4 gig hd; sb live met fps 1000; dvd encore 5x met dxr3 kaartje.)
(seizoen 00 upgrade: vanPIII 450; 128 mb ram; viperv770-32mb; Abit bx6.0-rev2; 10+4 gig hd; sb live met fps 1000; dvd encore 5x met dxr3 naar D700; 256 mb ram; radeon 32 mb ddr; abit kt7; sb live met fps 1000; dvd encore 5x met dxr3 kaartje)
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Consoles zijn goed voor RPG''s, platform, racing, beat ''em ups en andere games die niet de uitgebreide controls van een flightsim of de handigheid van een muis+keyboard vereisen (FPS).
Alles wat er aan flightsims op de console uitkomt zijn van die arcade-achtige games, en de FPS zijn er haast niet, of het zijn 3rd person spellen.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
<discussion kick-restart>
maar welke console heeft eignelijk de beste techniek aan boord?
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
het gaat in deze tijd niet meer om de techniek, maar de beste marketing/stratgie wint.Op zaterdag 19 mei 2001 10:30 schreef ocf81 het volgende:
<discussion kick-restart>
maar welke console heeft eignelijk de beste techniek aan boord?
Ikzelf ga voor de Gamecube voor nummer1
xbox samen met de ps2(als de prijzen worden verlaagd naar ongeveer 500 pieken) op nummer2
Als sony de prijzen niet omlaagd gooit dan kan de ps2 het wel schudden
ik voorspel ook de third pary consoles(linuxbakken etc etc) zoals met de 3do van panasonic toendertijd.....
die vinden heus wel een aftrek , maar ook die begaan een vroege dood..
Ook sega komt met iets heeel spectaculairs over 2 jaar...ik weet het haast zeker
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
hlaas denk ik dat je glijk hebt. de beste markerting doet veel. misschien dat ms dus toch gelijk heeft en er met $500 miljoen (een derde vanm hun eigen vermogen) gewoon de andere consoles probeert te "eclipsen"Op zaterdag 19 mei 2001 11:26 schreef kyle_2000 het volgende:
[..]
het gaat in deze tijd niet meer om de techniek, maar de beste marketing/stratgie wint.
lijkt me leuk. ik heb er ff aan gedacht om een DC te kopen. maar toch maar voor upgrade 00 gegaan.Ook sega komt met iets heeel spectaculairs over 2 jaar...ik weet het haast zeker
© ocf81 1981-infinity
ff serieus, dat sony het goed zal doen zal we zo blijven. Als je die games ziet die uit gaan komen
X-box zal volgens mij op de tweede plaats komen. Ik zelf koop binnekort een ps2, en dan rond de jaarwisseling haal ik een x-box uit amerika. Ik heb geen zin om te kiezen, dus gewoon een pc, ps2 en x-box naast elkaar...
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Sega was nu toch "voorgoed" uit de hardware business? Ze zouden nu alleen nog maar software maken (ook voor GameCubeOp zaterdag 19 mei 2001 11:26 schreef kyle_2000 het volgende:
Ook sega komt met iets heeel spectaculairs over 2 jaar...ik weet het haast zeker
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Verwijderd
Zou wel beter zijn... misschien tijd voor een nieuwe OutrunSega was nu toch "voorgoed" uit de hardware business? Ze zouden nu alleen nog maar software maken (ook voor GameCube )...
© ocf81 1981-infinity
© ocf81 1981-infinity
" Play the violent strings of my symphony "
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
DreamCast Rules

R./
uit een artikel van computer and videogames
Allard proceeds to move the now famous demo around the screen, after throwing a controller on the floor and picking up another. It looks exactly the same as the original, apart from the fact that Allard dumps three times as many balls from a fan in the ceiling of the school room onto the mousetraps below. Just to show off, he then drags them back up towards the fan and spins them in a double helix. Were looking at it with our own eyes. Xbox is suddenly no longer fantasy.
© ocf81 1981-infinity