Toon posts:

[BC3] Spellenwereld ''dood''?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan aan mij liggen hoor.. maar zo''n beetje de laatste écht coole games die ik nog speel zijn Quake3, Starcraft (Brood War) en Diablo II, maar wat is er intussen nog uitgekomen wat een beetje de moeite waar is of eerder gezegd waar we nog jaren gameplezier aan zullen beleven... ook wat betreft voornamelijk de graphische kwaliteiten tegenwoordig... ik bedoel de hardware begint wel érg op de software voorruit te lopen.. kijk maar naar de Geforce3 en DirectX8.... DirectX8 is toch alweer een tijdje uit, maar er zijn nog steeds geen goede spellen die er iets nuttigs mee doen ;(

Ok, ik moet toegeven dat Black & White wel cool is.... :P Maar als ik dat zo hier lees is dat spel weer aardig bug-gevoelig.. :'(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik geef toe dat er maar heel weinig spellen zijn die ''leuk'' zijn. BG II is er daar een van voor mij maar voor de rest is het karig.

Neem bijv. online gaming. De meest gespeelde spellen daar zijn CS (HL is uit ''98!), UT en Q3 (ook allebei al meer dan 1 jaar). En dan is ''online gaming'' de toekomst.....

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik moet zeggen dat ik het eens ben met locutus. de laatste tijd komen er praktisch alleen maar brakke spellen uit, en heb de afgelopen maand niet veel fatsoenlijks gezien. Ben uit frustratie maar weer aan The Incredible Machine 3 begonnen :)

Hier staat tekst

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Red alert 2 is vet :)
DirectX8 is toch alweer een tijdje uit, maar er zijn nog steeds geen goede spellen die er iets nuttigs mee doen;(
Giants?

Steam

Verwijderd

Verwachten jullie dan niets van Tribes II ?
Dat zou toch een nieuwe online hit moeten worden.

De screenshots die je daar van ziet zijn wel om van te watertanden en het gegeven (hoewel niet zeer vernieuwend) is ook wel goed.

Het lijkt me alleen een beetje chaotisch en moeilijkdoor de bijkans onbeperkte mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 12:40 schreef IceStorm het volgende:
Ik geef toe dat er maar heel weinig spellen zijn die ''leuk'' zijn. BG II is er daar een van voor mij maar voor de rest is het karig.

Neem bijv. online gaming. De meest gespeelde spellen daar zijn CS (HL is uit ''98!), UT en Q3 (ook allebei al meer dan 1 jaar). En dan is ''online gaming'' de toekomst.....
Sja ik zat idd ook al aan BGII te denken, maar das toch een spel wat niet iedereen 1,2,3 aanstaat :*
Op donderdag 17 mei 2001 12:44 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
ik moet zeggen dat ik het eens ben met locutus. de laatste tijd komen er praktisch alleen maar brakke spellen uit, en heb de afgelopen maand niet veel fatsoenlijks gezien. Ben uit frustratie maar weer aan The Incredible Machine 3 begonnen :)
:D LOL :D
Op donderdag 17 mei 2001 12:47 schreef JeanLucPicard het volgende:
Red alert 2 is vet :)
[..]

Giants?
Sja.. RA2 moet ik idd ook maar eens serieus gaan proberen, maar ik vind ''t zo zonde om zoveel geld aan zo''n spel uit te geven... dan moet ik echt nog even wachten totdat ik in augustus op de campus zit (dan wordt ''t nie zo''n probleem meer om aan spellen te komen;)).
Giants ken ik nie... isda wat:?
Op donderdag 17 mei 2001 12:49 schreef quadraplex het volgende:

De screenshots die je daar van ziet zijn wel om van te watertanden en het gegeven (hoewel niet zeer vernieuwend) is ook wel goed.

Het lijkt me alleen een beetje chaotisch en moeilijkdoor de bijkans onbeperkte mogelijkheden.
Ik d8 dat TribesII al uit was... :? (check bv: TribesII-ladders op Clanbase?)

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
DirectX8 is toch alweer een tijdje uit, maar er zijn nog steeds geen goede spellen die er iets nuttigs mee doen ;(
Zsnes v1.25 gebruikt nu ook Directx8 :P

edit:

ff een machtig mooie link maken :9

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op donderdag 17 mei 2001 12:57 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Klopt, en wat mij betreft is het een hit. Boeit langer dan UT online omdat er veel meer mogelijkheden zijn, vele verschillende soorten vormen (CTF, Siege, Bounty etc).

En tegen de tijd dat je er toch een beetje op uitgekeken raakt komen er nieuwe mods en maps. Dus wat wil je nog meer?

Met 64 man op 1 map in de rondte rennen om elkaars vlag af te pakken en daarbij gebruik makend van tanks, bommenwerpers of gewoon ''te voet'' is toch wel aardig in de richting van ''de toekomst van online gaming'' lijkt mij :P (dem, lange zin)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 12:57 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

Tekst.............

Ik weet wel dat Tribes II al uit is :).
Ik heb het alleen zelf nog niet dus ik kan er nog niet goed over oordelen.

Met "verwachten jullie dan niets van Tribes II" bedoel ik dat een spel zich o.h.a. nog wel moet bewijzen nadat het is gehypet, en dat de ontvangst bij de online-gaming community bepalend zal zijn voor het succes van het spel.

Verwijderd

Er komen leuke dingen hoor binnen een paar maanden: Dune3, Operation Flashpoint, om er snel een paar te noemen.

En de laatste tijd: Alice, Serious Sam (coole low budget achtig), Black & White.....Jammer gewoeg heb ik zo weinig tijd(veel te druk in de webbusines)

Verwijderd

Ik vind de laatste titels toch wel erg goed:

Project IGI
Black & White
Undying

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 12:40 schreef IceStorm het volgende:

www.lineagethebloodpledge.com

Dit spel speel ik al een aantal maandjes, is beter sneller dan UO en is iets duurder 15$ per maand, je kan er een 12 dagen een trail account nemen. Ik zit bij de top 3 clans van een bepaalde server, we bezitten een van de drie kastelen.

Verwijderd

"Desperados" is wel cool!
"Emperor: Battle for Dune" lijkt me ook kewl maar tiz weer zo''n spel van Westwood, dus weer slechte AI waarschijnlijk :(

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 14:08 schreef Maf.fe.rik het volgende:
"Desperados" is wel cool!
"Emperor: Battle for Dune" lijkt me ook kewl maar tiz weer zo''n spel van Westwood, dus weer slechte AI waarschijnlijk :(
Helaas ben ik dit ten stelligste met je eens:'(. Het is iets wat ik zo vaag vind. Bij de skirmishes bv wat ik graag doe merk ik ook een sterk verschil in AI in het zelfde spel (bv RA2- Tiberian Sun- Dune2000). Verder lijkt de AI nauwelijks toegenomen in RA2 tov de eerste spellen van Westwood.
Of lijkt dit maar zo:?

Verder vindt ik de AI van de originele Total Annihilation van CaveDog een van de beste en die is al oer oud!!
(ps TacitRed is gek op rts skirmishes op de comp en speelt altijd met rood, duhuh)

Verwijderd

Goh, deze topic lijkt wel een quote van mij, das toevallig :/ in de topic 2d versus 3d suggereerde ik hetzelfde.

Ach misschien is het toeval, of wil je er gewoon dieper op ingaan. :?

Iig ben ik het dus met je eens!

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 14:28 schreef CommDante het volgende:
Goh, deze topic lijkt wel een quote van mij, das toevallig :/ in de topic 2d versus 3d suggereerde ik hetzelfde.

Ach misschien is het toeval, of wil je er gewoon dieper op ingaan. :?

Iig ben ik het dus met je eens!
dank u, maar ik heb het nu even expliciet over de AI. Zou het echt zo moeilijk zijn om de AI uitdagend te maken voor de skirmishes?
Met AI verschil hierboven bedoelde ik dat als je in een spel bv RA2 een level doet en daarna nog een keer, de AI opeens heel anders lijkt. Soms zo slim, soms zo achterlijk.....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Er komen inderdaad niet veel coole spellen uit, en de enigste vette duren nog wel minstens een half jaar voordat ze in de winkels liggen.

Ook komen er bijna alleen maar vervolgen uit(Half-life 2, unreal2, warcraft3 enz.)
Ook halo duurt nog wel ff. En toch zijn er zoveel softwarebedrijfen die games maken, beetje wazig :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 14:33 schreef TacitRed het volgende:
[..]
Hehe, ik had het over berichtje van "Locutus-of-Borg" en waarover deze topic gaat. Over de AI van spellen kan men idd nog korter zijn, aangezien er nog steeds niet echt van AI kan spreken. Toen Doom in was gingen die ventjes op een gegeven moment bukken en wegduiken, en dat vond men al "hele goede" AI, misschien 10 regels code...
En wat betreft de AI in RTS spellen, de enige moeilijkheidsgraad is je geld, units worden duurder etc, en de vijand heeft altijd al een behoorlijke basis als je begint. En als je skirmish speelt is die vijand te dom om zijn basis efficient te verdedigen! Computer zet gewoon willekeurig gebouwtjes neer volgens een prioriteits lijst!

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 15:11 schreef CommDante het volgende:

[..]

...En als je skirmish speelt is die vijand te dom om zijn basis efficient te verdedigen! Computer zet gewoon willekeurig gebouwtjes neer volgens een prioriteits lijst!
Dat vind ik nou zo jammer. Daar kun je toch veel leukere dingen voor verzinnen!Laat die vijand ook vanaf het begin beginnen, en met een bepaalde strategie de basis bouwen en een bepaalde taktiek aanvallen. Als die taktiek ook aangepast wordt in het spel wordt die pc tenminste niet meer zo voorspelbaar.

Verwijderd

Ben het er mee eens.

Hoewel spellen steeds "beter" worden heb ik nog steeds de beste gevoelens bij SNES en PSX spellen. Alleen de graphics zijn verbeterd en zoals gezegd, teveel vervolgen.
Het enige wat een PC vet maakt is online gamen tegen mensen, anders had ik ook geen PC.

Tribes 2 zag er mooi uit maar leuk ? nee

Verwijderd

Of dat de computer een bepaalde taktiek (personen/tanks/lucht) kiest, daar een zoot units van maakt en dan aanvalt. En dat de computer eerst kijkt of het wel zou kunnen werken (teveel afweer ed.) en daar dan wat aan probeert te doen...zoals een echte RTS-er zou doen...tenminste zo doe ik het meestal.

• BC3 Victim
Online gamen is leuk <--Als je geen analoge madem hebt-->

Voor de rest vind ik IGI & Deus Ex best wel leuk en niet makkelijk.

Tevens komt SOF2 toch snel uit :?
(tenminste, dat dacht ik)

Greetz,

Z.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

C&C: Renegade wordt wel vet dacht ik zo :9~

evenals Max Payne :9~

(project IGI, Hitman: codename 47, en B&W) speel ik ook nog..

da wast ongeveer wel......

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 21:55
De laatste leuke spellen die ik zelf speelde waren:

BG2
No one lives forever
Diablo 2
Desperado`s
Sea Dogs & last but not least het leukste, maar tevens meest irritante spel van allemaal........Windows ME:r daar blijf je mee lachen.

• BC3 Victim
Die nieuwe Duke Nukem, Duke Nukem 4 ever die wordt pas cool

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
ik moet zeggen dat ik No One Lives Forever een zeer cool spel vind wat nog niet zo lang uit is, verder heb ik sinds gisteren Project IGI en dit ziet er ook heel goed uit...
toch geef ik toe dat ik spellen vroeger veel cooler ''ervaarde'', kan aan de spellen liggen maar ook eraan dat ik toen nog veel jonger was :?

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ik denk dat we snel verwend zijn. Maar NOF vond ik super cool, al speel je een vrouw.:)

Nog effe en dan: Unreal2, Return to Wolfenstein, kwijl!

Verwijderd

Er komen heel veel spellen uit die "wel leuk" zijn, maar niet echt die je jaren blijft spelen.
Klassiekers als Doom, Starcraft, Total Annihilation, Deus Ex en Tribes 1 heb ik heel veel gespeeld.

En nu ben ik weer verslaafd aan Tribes 2, die speel ik nog wel een jaartje, want ik zie toch geen nieuw spel aankomen dat ik zeer lang zal gaan spelen. (Ik ga ze wel spelen, maar na een weekje heb ik ze wel weer gezien).

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik wilde eigenlijk zeggen dat er sinds de C= C64 en Amiga er lang niet zo HELE goede spellen zijn uitgekomen. Op zowel de C= C64 en Amiga heb je games die gewoon legendarisch zijn..

Okay toegegeven, nostalgie doet ook een hoop.. maar toch. Waarschijnlijk vond ik games toen gewoon leuker. Ook kwamen er vroeger gewoon leukere PC games uit....

Zo herinner ik me nog eindeloos One Must Fall 2097 of Dune II te hebben gespeeld.. not to mention Wastelands, Stunts en de diverse adventures.

Ja ik weet het, ik ben een oude lul :P Maar goed.. vroeger kregen ontwikkelaars gewoon een idee van "hey dat lijkt me een tof spel" en gingen aan de gang.. Toen was EA en Sierra nog een zolderkamertje bij iemand of een 1 kamer-kantoortje.

Tegenwoordig wordt er allemaal gemaakt wat de massa zal kopen .. weinig orginaliteit en gameplay. Af en toe komen er wel goede titels uit maar ik heb zo''n gevoel dat het vroeger beter was..

Maar nu lijk ik net een opa... "vroeger.. vroeger was alllleees beter!"

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Volgens mij was het vroeger helemaal niet beter, maar je had minder aanbod en was ook niet zo verwent met de gmaes van nu.

Dat is het probleem, als iets niet beter is dan het voorgaande dan komt het al stukken minder leuk over. "Been there, done that". Dat geld nu ook voor de spellenmarkt.
Zeer weinig spellen springen er echt uit.
En op hypes ingaan is sowieso onzin, je merkt pas of een spel leuk is als je het speelt, ''gameplay'' movies & screenies zeggen niets over hoe een spel speelt.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou niet willen zeggen dat er vroeger minder games uit kwamen dan nu.. als je alleen al ziet hoe ongelooflijk veel games er waren voor de C64 en Amiga..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

zucht duke3d 4ever gaat aars schoppen ik heb dat kut filmpje gezien van ccn ook al zie je weinig het ziet er allemaal toch heeeel erg cool uit.

Verwijderd

dood? nee man! er komen nog genoeg leuke spelletjes uit, zoals operation flashpoint, tropico, black&white DNF(ooit) Doom3(ooit) en Unreal2(ooit)

Verwijderd

Vroeger minder games? Ik heb op diskette meer spellen staan dan dat er spellen op de PSX zijn uitgekomen (lees 500+). En DuneII heb ik volgens mij wel 3 jaar gespeeld. Dus dat verwend zijn valt best wel mee denk ik.

Er moeten gewoon meer kwaliteitspellen uitkomen zoals RPG''s etc. Echt zo''n spel waarover wat te praten valt. Vraag maar eens aan iemand iets over een personage van FF7 (als diegene dat spel kent), die is al gauw een kwartiertje bezig dan. En daarna over Q3A. In een minuut is die dan uitgepraat.
Toegegeven, Deus Ex is wel erg vet, maar ik vind die Manga/Anime style gastjes veel leuker. RPG''s hebben vaak ook veel humor, actie en diepgang. Baldurs Gate II is een beetje té, maar zelda (ik weet het, niet een echte RPG, maar toch...) speel ik nog geregeld. Ook FF7 "beleef" ik vandaag de dag nog. Ik hoef alleen maar naar die doos te kijken en "I feel all warm and fuzzy inside"! Dat verhaal is gewoon zo goed.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 21:55
Beste spellen die ik ooit gespeeld heb:

Operation Wolf op C64
Ghouls `n` Goblins op Amiga 500
Wolfenstein 3D op PC
BG1
NOLF
Half-Life
Monkey island 1,2 & 3
Grim Fandango
Super Streetfighter op de SNES
Duck Hunt op de NES
die ik zo snel ff kon bedenken

Verwijderd

nou persoonlijk heb ik hetzelfde probleem. De meeste spellen die uitkomen hebben niet zo''n aantrekkingskracht op mij dat ik hem gaat kopen. Ik zit ook steeds vaker in die budget bakken te kijken.

Verwijderd

Ik speel Lineage, online spel.

www.lineagethebloodpledge.com

Verwijderd

Black & White zijn de skirmisch games heel leuk!!!

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 12:49 schreef quadraplex het volgende:

Tribers II is naar mijn idee al officieel uit. Ik ben er voorzichtig mee omgegaan qua "koop-gedachte" en heb dus een rip geprobeerd. Ik ben er na 2,5 uur meteen mee gekapt en heb het rechtstreeks in de prullenbak gedumpt. Wat viel mij dat tegen zeg :r

Je kunt maar een paar wapens in je arsenaal vast houden, de rest moet je laten liggen door het uit je arsenaal te mieteren.

Toen ging ik eens een vliegtuigje uitproberen. Dat ding was niet soepel te besturen met de muis, en zwabberde alle kanten op (heb ook nog de mouse sensitivity wat proberen aan te passen) en je kon niet lekker manouvreren tussem de bergen en rotsen door. Daarna geprobeerd via het toestenbord, maar ook hier hetzelfde zwabbereffect.

Kortom: Ik was erg teleurgesteld in Tribes II had het zelfs zo slecht nog niet verwacht.

(om nog maar te zwijgen over alle knoppen die je nodig hebt om medic pack etc. aan te spreken)

Verwijderd

Bepaalde fabrikanten maken spellen met steeds hogere systeemeisen. Sommige spellen zouden best wat aangepast kunnen worden zodat ''t op een lager systeem ook perfect te spelen is, maar daar wordt de moeite niet voor genomen. Als ''t er grafisch maar goed uitziet zijn ze tevreden.

Ook de omvang van de spellen lijkt steeds groter te worden, waarom niet ruimte besparen?. In plaats van een Wav/Mp3 file als achtergrondmuziek kunnen ze net zo goed een MOD filetje programmeren.

Verwijderd

Ook de omvang van de spellen lijkt steeds groter te worden, waarom niet ruimte besparen?. In plaats van een Wav/Mp3 file als achtergrondmuziek kunnen ze net zo goed een MOD filetje programmeren.
eh tja laten we ook nog dos spelen maken... kom op zeg opa dat je bent een 60gb hdd kost 500 piek.

Verwijderd

ach strax komt er weer een hele nieuwe lading..:

Doom 3
Return to the Castle of Wolfenstein
HALO (ook op PC???)
Obi-Wan (PC???)
Unreal 2
Unreal Warfare
C&C Renegade
The Matrix
GTA 3
enzovoorts...

lijken me toch wel coole spellen allemaal

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Op vrijdag 18 mei 2001 17:00 schreef Demolition-Man het volgende:
ach strax komt er weer een hele nieuwe lading..:

Doom 3
Return to the Castle of Wolfenstein
HALO (ook op PC???)
Obi-Wan (PC???)
Unreal 2
Unreal Warfare
C&C Renegade
The Matrix
GTA 3
enzovoorts...

lijken me toch wel coole spellen allemaal
Waarvan bijna elke een sequel is...

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 17:30 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Waarvan bijna elke eens sequel is...
so?? vind je sequels nie cool dan?...ik kan iig nie wachten op Renegade, UT2, Warcraft 3 en Duke 4-ever (was ik ff vergeten :))

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Sequels... ik weet het niet. Er zijn weinig sequels die ECHT veel beter zijn dan het origineel. Een groot deel ervan wilt gewoon voortborduren op het succes van deel 1 en brengt over het algemeen weinig nieuws.

Ik zou zeggen.. vroeger zag je gewoon veel meer variatie..toen probeerde men nog veel meer.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Vroeger, jaja kinderen, vroeger, toen was het begrip ''gameplay'' van ENORM belang. ''Graphics'' daarentegen totaal niet.

Nu zijn het de graphics die voorop staan, helaas.

IMHO dus :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat zou ik niet willen zeggen. Sommige games op de Amiga waren echt HEEL erg mooi en zijn nog steeds niet echt lelijk. :)

Je kan alleen NU niet met TOEN vergelijken. Voor de techniek van 10 jaar geleden zagen games er best goed uit.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
erm, ik zit eigenlijk wel te wachten op:

- commandos 2
- hidden & dangerous 2
- max payne

dood, neuh, et gaat alleen wat langzaam.
ik speel nu alleen:

- CS

>:)

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op zaterdag 19 mei 2001 17:19 schreef tazzman het volgende:
Je kan alleen NU niet met TOEN vergelijken. Voor de techniek van 10 jaar geleden zagen games er best goed uit.
Nou, een game als PacMan of Pong zag er TOEN ook al niet mooi uit hoor :)
Maar was wel heel leuk om te spelen.
Of al die Atari2600 games. Amiga weet ik niks van af, paar keer mee gespeeld, wel toffe spellen :)

Verwijderd

Ik w8 op:

- Een nieuwe pc :)
- Max Payne
- Duke 4ever
- Counter-Strike II
- Halo
- Soldier of Fortune II
- Operation Flashpoint 1985
- Return to the Castle of Wolfenstein
- Medal of Honour: Allied Assault

• BC3 Victim
Uh, spellenwereld dood?
Binnenkort:

Commandos 2
Unreal 2(nou....binnenkort)
Operation Flaspoint
Die nieuwe Doom
Max Paine

etc.
nix dood |:(

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-02 10:42

Clay

cookie erbij?

Als je beweert dat de spellenwereld dood is ben je gewoon niet goed op de hoogte. Er zijn maar zat sites die dagelijks het laatste gamenieuws posten:

voodooextreme
gamers.nl
shacknews

en zo zijn er nog veel meer.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Neej, ze wachten tot het eind van het jaar met de beste spellen, zodat die nog ''hot'' zijn als de awards uitkomen, best game of 2001 enzo....

dus nog ff wachten tot Sinterklaas :)

moet je spellen zoals anarchy-online uns bekijken.http://www.anarchy-online.com/

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nooit gehoord van E3, vandaag reportage op CNN:)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

hoe laat...?!

Verwijderd

De laatste (originele) spellen waar ik me mee heb vermaakt waren Sacrifice en Giants. Ik denk niet dat er zoveel minder goede spellen komen dan vroeger, er is alleen meer troep waardoor het goed zoeken is. Oké ik moet toegeven dat er naast Warcraft 3 eigenlijk geen een spel is waar ik echt op zit te wachten. Om eerlijk te zijn vind ik dat op de console markt dit probleem veel minder is, kijk maar eens naar wat er wel niet allemaal op de dreamcast is verschenen. Ik wil niet zeggen dat dat allemaal even origineel is, maar er zitten echt toppers bij.

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik wacht rustig op toppers als Unreal2 en Doom3.

Tot die tijd behelp ik me met wel geinige spellen als NOLF en Tony Hawk 2..

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op zaterdag 19 mei 2001 19:11 schreef Yoozd het volgende:
Neej, ze wachten tot het eind van het jaar met de beste spellen, zodat die nog ''hot'' zijn als de awards uitkomen, best game of 2001 enzo....
Nuh da''s niet voor de awards hoor :)
In december is ''t overal op de wereld kerst en hier sinterklaas en wat betekent dat? Juist, iedereen gaat kadootjes kopen!
Spellen dus.

Verwijderd

Severance was wel een cool spel. En Black and White is zeker te bug gevoelig. Voor de rest ben ik dit jaar nog geen leuke spellen tegen gekomen. Ze moeten weereens met vernieuwende spellen uitkomen! Die ook meteen niet teveel van je computer vragen!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op zaterdag 19 mei 2001 18:29 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Amiga weet ik niks van af, paar keer mee gespeeld, wel toffe spellen :)
Ik hoop dus binnenkort weer een Amiga 2000 te bezitten. Die games.. gewoon echt toppers hoor, echt orginele en leuke games. En emulatie is ook niet alles.. (hoewel via WinUAE + TV-Out kom je ook al ver hoor.. :).

• BC3 Victim
Ik zag al ergens de naam E3 langskomen, ik ben dus net terug en heb wel een paar aardige spelletjes gespeeld waaronder:

Pirates of Skull Cove (Westwood)
C&C: Renegade (Westwood) erg cool trouwens!
Unreal Championship (Infogrames)
Return to Wolfenstein (indrukwekkendste spel van de show imho)
Warcraft III (Blizzard)
Halo (viel me tegen)

en nog een hele reutel aan Gamecube en Gameboy Advance spellen..het was in elk geval veeeeeeel drukken dan vorig jaar en het jaar ervoor. En ook veel meer nieuws voornamelijk door eindelijk fatsoenlijke aanwezigheid van de X-Box (aangekondigd voor 8 november) en de Gamecube (aangekondigd voor 5 november).

Erg dood zou ik de industrie niet noemen dus, integendeel...2000 was een klotejaar, 2001 begint er weer op te lijken.

R./

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 19:01 schreef Clay het volgende:
Als je beweert dat de spellenwereld dood is ben je gewoon niet goed op de hoogte. Er zijn maar zat sites die dagelijks het laatste gamenieuws posten:

voodooextreme
gamers.nl
shacknews

en zo zijn er nog veel meer.
sommige mensen zijn dommer dan ik ooit had kunnen denken. Het gaat niet om het feit dat er geen spellen worden gemaakt, maar om het feit dat 95% van de spellen die hier in Nederland wordt uitgebracht hopeloze prut is.

Vroeger (toen de meesten van jullie hier volgens mij in de luiers zaten) toen waren de spellen veel leuker. Toen was gameplay alles wat telde (sorry met de quote Theeboon). Bij de huidge games wordt er eerst naar de graphics gekeken. Die lui van Gamers.nl doen dat wel heel erg :( laat staan de bezoekers.

Anyways. Vandaag de dag lijkt de gameplay bij de meeste spellen van een ondergeschikt belang. Daar staat de Prioteit op Graphics en het kan men totaal niet schelen of men 100 patches moet maken. Zolang het maar voor het volgende kwartaal af is |:(

Wij gamers worden de dupe van de belachelijke practijken van de uitgevers.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Nog een belangrijke prioriteit: geweld (of eigenlijk: bloed) Niet dat ik daar tegen ben ofzo, maar het is nu echt bijna ALLEEN MAAR.

Triest genoeg zijn dat ook de spellen waar het meest naar uitgekeken wordt. Veel gameplay zijn de meeste kiddo''s niet meer gewend tegenwoordig.

Laatst stond op Gamers.nl een artikel over Sid Meier''s SimGolf. Dat is een online golf spel volgens mij (judging by the screenshot), volgens mij best wel wreed om te doen (ook erg aantrekkelijk voor de ouderen onder ons). De reacties spreken voorzich. :)

(Jaja, ik ben 18 maar heb heus wel recht van spreken)

Verwijderd

Vroeger (toen de meesten van jullie hier volgens mij in de luiers zaten) toen waren de spellen veel leuker. Toen was gameplay alles wat telde (sorry met de quote Theeboon). Bij de huidge games wordt er eerst naar de graphics gekeken. Die lui van Gamers.nl doen dat wel heel erg laat staan de bezoekers.
Spellen van nu zijn gaar. Dat fabrikanten alles doen voor de graphics, daar is de FIFA serie denk ik wel een mooi voorbeeld van.

FIFA Soccer, 96 en 97 waren gewoon bagger qua gameplay.

Komen ze met FIFA 98, denk je moah.. dit gaat erop vooruit.

FIFA99.. dit begint er meer op te lijken, gameplay was ok, het spel was gewoon wel ok. (niet supervet, maar gewoon ok ;) )

Toen FIFA 2000, niet echt een vooruitgang.. alleen de spelersbewegingen waren ''anders'', maar die vond ik bij 99 al goed genoeg. De stadions vond ik er met dat slecht geanimeerde publiek er zwaar op achteruitgaan.

En FIFA 2001 is echt helemaal alleen maar gemaakt om de graphics. De gameplay is niet echt soepel te noemen(als je ''m vergelijkt met die van ISS). De actie is gewoon :Z en scoren is echt te makkelijk. (was ook al zo bij alle voorgaande series, maar ik nam aan dat daar wel verbetering in zou gaan komen.. niet dus)

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Hmmm, ik moet zeggen dat bij Tribes 2 de drempel nogal hoog ligt, maar eens je erin zit geraak je er niet meer uit :-)
Waanzinnig gewoon, om op een megaserver van 80 man met 2 volle transportvliegtuigen een massa aanval te doen :9~
Tribes 2 is geen nieuwe Halflife, maar is voor mij een UT killer...
Ik raad het iedereen aan die een internetverbinding en een redelijke pc heeft!

PS: Operation Flashpoint, dat is ook een stoer spel...
Pagina: 1