[BC3] Red Alert1 onder Win2K

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ff een vraag over RedAlert 1, ik krijg deze namelijk niet onder W2K aan de praat. Iemand een idee? Ik heb nog geen Service Packs geinstalleerd.Hier kan het volgens mij niet aan liggen namelijk. Ik krijg de melding:

Cannot run under Windows 5.

Alvast bedankt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31

Nietzman

Woei!

Dat betekend dat ie niet kan runnen onder windows NT he? daar kan je honderden servicepacks overheen knallen, hem proberen te emuleren en alles maar dat heeft geen nut

RA1 zal het nooit doen onder windowsNT

enigste oplossing is windows9.x instaleren.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31
Ik weet niet of dit werkt, maar het is het proberen waard:

Maak een shortcut naar de RA Win9x executable (weet de naam niet), ga naar de properties van de shortcut, en ga naar het tabblad compatibility, en schakel ''run in compatibility mode'' aan. Kies in het vakje eronder ''Windows 98 Compatibility layer''.

Mocht het tabblad niet aanwezig zijn, in Win2K SP2 kun je met het volgende commando vanaf start | run compatibility mode toevoegen:

regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll

HTH

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Bij mij was het zo dat alleen het installatieprogramma niet wou werken, maar als ik de map van het spel overzette (van ''n Win98-werkstation) werkte het daarna wel gewoon.
Het heeft alleen 1 vervelend foutje: het detecteert IPX niet onder Win2K waardoor je geen netwerkspellen kunt spelen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b