Toon posts:

[BC3] Hoe lang spelen jullie een spel?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik eind jaren tachtig mijn eerste computer kocht (een Atari 1024 STfm), speelde ik elk spel dat ik had wel maandenlang. Maar dat kwam vooral omdat er haast niets te koop was. Ik ''moest'' wel, dus.
Tegenwoordig komt er elke dag wel iets nieuws op de markt. Ik merk dat ik een hele lading spellen heb liggen die ik nauwelijks speel. Vooral die koopjes van ? 10,- tot ? 25,-: dat zijn van die spelletjes die lijken leuk of die wil je gewoon hebben (''Zo goedkoop: dat kan je niet laten liggen''), maar spelen... ho maar. Soms heb ik het idee dat ik het kopen van spelen leuker vind, dan het spelen zelf! Welk spel zal ik nu eens kopen? Je leest alle reviews, speurt het net af op info maar zodra je het spel hebt, verdwijnt het na 1 keer spelen in de la. Ik ben nu overigens wel zover dat ik dat weet: ik koop alleen maar spelen als ik zeker weet dat ik ze ga spelen. (Alhoewel ik me soms nog wel vergis... :) Want zelfs die goedkope spelletjes vertegenwoordigen bij elkaar opgeteld een aardig precentage van mijn jaarinkomen...

Nou, genoeg geleuterd. Ik vroeg me eigenlijk af hoe lang jullie gemiddeld en spel spelen. Waneer zeg je: ik heb het spel nu zo en zo lang gespeeld: dit was de moeite van het kopen waard. Een week? Een maand? Een half jaar? Speel je dat spel dan elke dag, altijd en niets anders? Of speel je altijd verschillende spelen dwars door elkaar heen? Als ik een spel van een tientje of een 25,- koop, ben ik tevreden als ik het een week of zo speel. Dan was het al de moeite waard. Een spel van ? 100,- moet het daarentegen toch wel minstens een maand uithouden én/óf ik moet het een jaar lang zo nu en dan spelen.

Eigenlijk moet ik deze vraag stellen, los van het geld: dus om een lang verhaal kort te maken (waarom deed ik dat dan niet gelijk... :o ): wat is de gemiddelde levensduur van jullie games? Waneer zijn jullie tevreden?

Mijn eigen antwoord: ik ben eigenlijk pas tevreden als ik een spel minstens een maand lang intensief speel (zowat elke dag) en als het daarna nog minstens een jaar op mijn hd blijft staan. Als ik een spel korter speel of eerder van mij hd haal, was het geldverspilling. Eerlijk gezegd, waren er de afgelopen jaren maar weinig spelen die aan die criteria voldeden (THPS2, GP3, EECH, VP2)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hangt er heel, heel sterk van af. Van spellen die ik koop weet ik meestal wel dat ze goed zijn; en dan kunnen ze het zeer lang uithouden. (Ik speel nu nog af en toe Heroes of Might and Magic 3, en dat begint goed de 2 jaar oud te halen; Baldur''s Gate 2 ligt hier ook nog niet te verstoffen, etc)

Maar als je idd zo''n budget spel koopt, dan denk je meestal "Dat zal wel grappig zijn", an dat is het dan ook wel... maar dan heb je er toch niet zoveel zin in om er tijd in te gaan stoppen. Ik heb hier Age of Wonders liggen, gekocht voor 13,50 en misschien 2 dagen gespeeld...

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Het spel waar bij mij de meeste tijd in ging zitten was Transport Tycoon (en later de deluxe versie) echt maanden gespeeld
daartussen zat ook nog Simcity 2000
(dos versie)

Command & Conquer Red alert (eerste rts spel die ik gespeeld heb)

Final Fantasy 8
3 keer uitgespeeld (50 uur, 30 uur, 22 uur)
(Ja, dit was mijn eerste keer final fantasy op de PC.)
Final Fantasy 7
60 uur (kreeg maar geen golden chocobo)

verder veel fps games
Half-life + opposing force laatst weer uitgespeeld (maar dat is even en een maand later speel je hem weer es uit, maar blijft goed, idem voor unreal)
en netwerk games blijven lang goed
Quake 3, Counter Strike, Starcraft, etc

Verwijderd

een maand ofzo

ik koop niet zoveel spellen maar als ik er een koop dan speel ik hem ook (behalve black&white, dat verveeld te snel :()

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Unreal en unreal tournament had ik vanaf de eerste dag, nu speel ik unreal nog vrij vaak, en UT nog iedere dag.

39

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
nou....grand prix 2 ben ik drie jaar lang blijven spelen....
gp3 heb ik daarentegen nog niet echt vaak gedaan...bij de langere spellen ben ik vaak een week heel enthousiast, daarna verlies ik interesse. Daarom zijn korte spellen zoals racespellen en pinbal spellen ook leuk: die doe je af en toe gewoon weer (of regelmatig als je ze erg goed vindt).
Adventures/rpg''s/fps > krijg het maar niet voor elkaar om er eentje uit te spelen. Er zijn er heel veel waarbij ik halverwege ben ofzo.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hangt ervan welk spel, want sommige spellen zijn gewoon niet leuk meer als je ze 1x heb uitgespeeld, want dan weet je alles al, maar een spel als Baldur''s Gate speel ik nu al sinds die uitgekomen is, net zoals Diablo 2 en Unreal Tournament speel ik ook nog heel vaak :9

Maar een spel als Deltaforce Landwarrior en Project Igi hoef ik maar 1x uit te spelen, daarna speel ik ze dus echt nooit meer :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wiko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

Wiko

M'n bier is op :(

Sommige spellen kan ik gewoon blijven spelen; oude dingetjes zoals colonisation bijvoorbeeld :)
Maar ik denk dat Final Fantasy 7 wel het spel is waar ik de meeste uren in heb zitten. 4 keer uitgespeeld en de laatste keer voor het eerst echt ALLES gedaan volgens mij, ook die Weapons enzo. En ik weet zeker dat ik FF7 nog vaker ga spelen.

/me == 42

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Ik speel nu langer dan een jaar UT :)

Daarvoor speelde ik heel lang TA en Commando''s. En 1 ding is duidelijk, spellen die je koopt, speel je zeker weten heel lang. Ik heb ze alle twee gekocht, en er heel lang plezier van gehad. Je wil wel waar voor je geld he ;)

UT heb ik eerlijk gezegd niet gekocht, maar na meer dan een half jaar, vond ik wel dat ik ff moest dokken :o

Verwijderd

Ik herken me echt in de lange verhaal van Hellogoodbye...
Ik heb precies hetzelfde... eerst kocht ik vet veel spellen, elke maand wel 1 of 2... maar sinds ik kabel heb, probeer ik zoveel mogelijk te downloaden, behalve als het echt een spel is die ik graag wil... zoals RedAlert2 of Black&White... helaas vond ik B&W snel vervelen...
Ok, even terug naar de kern van de zaak...

De volgende spellen heb ik lang achter elkaar gespeeld:
- Red Alert (dat waren nog eens tijden, via de modem tegen elkaar)
- Quake2 (dan maar wel tegen bots)
- Half-Life + OpFor (allebei uitgespeeld)
- Unreal en daarna UT
- Quake3, maar minder lang dan Quake2
- Starcraft

En daarnaast heb je soms ineens ''zin'' om een bepaald spel te spelen... dan lees je er weer iets over ofzo en dan krijg je spontaan weer dat oude gevoel terug... dan wil je ineens het spel weer spelen...
Maar meestal is het dan weer snel van de HD af :P

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik speel nu al jaren Transport Tycoon Deluxe, een van de beste spellen ooit..

Zijn er trouwens nooit add-ons voor dit spel uitgekomen?

• Thierry
  • Laatst online: 07-07-2021
Kspeel heel veel spellen... krijg vaak nieuwe.. kspeel ze meestal neit zo lang.. de lol gaat er af als et niet lukt enzow.. heel af en toe is er een spel dat ik uit speel, like Soldier of Fortune.. Maar ik speel al wel tot mijn grote verbazing bijna 2 jaar Counter-Strike.. Een verslaving waar maar geen einde aan komt :9

Verwijderd

Ik koop over het algemeen alleen maar spellen die ik _echt_ graag wil hebben, en die ik ook zal gaan spelen.. :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb sinds Dec 1998 ofzo Falcon 4.0.. maar dat liep niet echt lekker. Sinds eind ''99, begin 2000 (toen de 1.07, 1.08 en 1.08i/i2 patches uitkwamen) speel ik Falcon 4.0 bijna dagelijks, in ieder geval wekelijks.

Verder heb ik niet zo heel veel games op mijn PC staan, maar ik speel sommige toch regelmatig.

Games die ik nog steeds speel:

- Unreal Tournament
- CounterStrike
- Grand Prix 3
- Falcon 4.0

Recentelijk zijn daar Serious Sam en Sudden Strike bijgekomen.

Verder staan er nog diverse andere games op mijn HD ''die ik wel es speel'', zoals Undying ofzo maar die uninstall ik waarschijlijk weer.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Half-life speel ik sinds de dag dat het is uitgekomen.
Ben begonnen met single-player.
Daarmee klaar begon ik met online dm te spelen, toen kwam de mod TFC (wat ik verreweg het meeste heb gespeeld) totdat ze gingen kloten met al die patches (TFC vandaag de dag zuigt kont imho) en toen ben ik overgestapt op CS.
CS speel ik nu nog steeds dagelijks...blijf het een leuk spelletje :)
Verder heb ik heel lang GP2 gespeeld (speel nu GP3).

Hmmmm....zijn dit de enige spellen die ik lang speel :+

Ben net begonnen met Tribes II (in de GoT clan) en ben benieuwd of dit spel me net zo kan gaan pakken als Half-life.
Time will tell.

Verwijderd

De meeste spellen speel ik 1 a 2 dagen... hooguit een week.

"Vroeger" (eind jaren ''80, begin ''90) gebeurde het regelmatig dat ik spellen maandenlang, dag in dag uit speelde (Civilization, Pirates!, RailRoad Tycoon, Quest for Glory om maar wat te noemen). Tegenwoordig komt dat bij mij eigenlijk zelden meer voor.

Ik heb UT iets meer dan een jaar vrij actief gespeeld, maar dat is echt een uitzondering.

Verwijderd

Bij mij gaat het meestal zo:

1 koop nieuw spel
2 Speel dag in, dag uit
3 Na een weekje... spel zat
4 Trek oud spel uit de kast
5 Speel dat een dag
6 En begin dan weer vanaf 2 totdat er weer een nieuw spel is gekocht :)

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik speel nu 2jaar quake 1, bijna dagelijks, soms wel periodes van maand dat ik het ff niet meer trek :)
Blijft een wereldspel, ik speel altijd op xs4all capture the flag. De snelheid in dat spel ben ik in geen ander spel tegengekomen.

Spellen als Championships Manager heb ik ook super veel gespeeld.
Meestal speel ik spellen 2 a 3 weken, dan heb ik het wel weer gezien, of uitgespeeld.

specs

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 22:09

Wildfire

Joy to the world!

De meeste spellen speel ik intensief gedurende een periode van twee à drie weken. Daarna begint het echt af te zakken naar nog slechts af en toe spelen...

Sommige spelen blijf ik toch nog regelmatig spelen. Counterstrike is er in ieder geval een van, maar UT wil ik ook nog wel eens uit de kast pakken... Met SimCity 3000 (heb ik sinds kort) zal ik vooralsnog ook wel een tijd mee bezig zijn en als Rogue Spear net zo goed bevalt als zijn voorganger, dan zal daar ook veel tijd in gaan zitten... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Totdat ik geen zin meer heb.

En dat varieert per genre.

Diablo 2 nog steeds UT ook wel,
maar bijv. een spel als BG2 en planscape kan mij toch wel heel lang boeien.

There is no art to find the minds construction in the face

• BC3 Victim
Ja bij mij is dat precies zo...
geen enkel spel kan mij nog lang boeien zoals dat vroeger wel kon...

Iemand enig idee waarom dat zo is?
Zijn de huidige games gewoon zo slecht (slechts mooie graphics en meer niet)
Komt het door het grotere aanbod?
Of verlies je naar mate je ouder wordt interesse voor games??

Verwijderd

IMPERIALISM!!!

Dit spel heb ik jaren en jaren gespeeld, en nu nog... en ik vindt het nog steeds het verslavendste spel wat ik ooit gespeeld heb. Vooral het feit dat 1 potje zolang duurt als een groot deel van een normaal singleplayerspel, en dan start je weer een nieuwe game, weer een aantal uurtjes zoet...

• dgk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

dgk

Half Life (TF) speel ik nog steeds elke dag online sinds het uit is (en er zijn weinig games die me zo lang boeien).

Verwijderd

hmm het ligt eraan. Sommige spellen speel ik maandenlang terwijl anderen al na een week van mijn HD zijn verdwenen.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tja... de meeste spellen houden het bij mij een maand uit. Soms trek ik ze na een tijdje weer ff tevoorschijn. Het enige spel dat ik al die tijd nog steeds speel is Settlers 3 :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

RollerCoaster Tycoon, heb ik echt eeuwen gespeeld... Unreal Tournament trouwens ook.

No One Lives For Ever is misschien wel de game die ik het kortst heb gespeeld. Een weekendje, en toen had ik hem uit... Herspeelbaarheid: 0. Dag F100.

• BC3 Victim
Dat ligt er helemaal aan, ik heb Starcraft bijna 2 jaar dagelijks gespeeld, speel het nu soms nog wel eens, 2 keer in de maand ofzo.
Diablo II speel ik ook nog steeds.
Black & White heb ik heel kort gespeeld misschien 1 week, gaat vervelen.
Quake 3 en UT speel ik ook nog steeds tussendoor als ik nergens zin in en heb en gewoon gewetenloos rond wil gaan schieten of gewoon de buren wakker wil houden:).
Black & White heb ik heel kort gespeeld misschien 1 week, ging vervelen;(.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik speel maar heel weinig spellen echt lang:
unreal/ut: vanaf de release tot nu
halflife: vanaf de release tot een jaar geleden
shogo: jaartje of 1,5-2
quake1: jaartje
quake2 2 (!) jaar
simcity (allemaal) jaren lang
dungeon keeper I (2 jaar) II (kort)
F1 95/97/2000
sherlock (dos): 5-6 jaar

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:14

^^0nMe

Got Babana's?

Settlers 2 heb ik oneindig vaak en lang gespeeld, vooral de splitscreen op 1 pc was goed, dat gaan ze waarschijnlijk nooit meer voorelkaar krijgen. En natuurlijk ook cs verslaafd >:). Spellen die je met meerdere mensen speelt gaan over het algemeen lang mee, maar er zijn uitzonderingen zoals SimCity, Transport Tycoon enz.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

alleen roque spear heeft het bij mij lang uitgehouden
en myth2
maar voor de rest =rotzooi
oftewel leuk voor een paar weekjes.

Verwijderd

Voordat ik geld uitgeef aan een spel, wil ik eerst weten of het echt z''n geld waard is.

Je mag er dan wel zoveel over lezen en horen, maar gelukkig zijn er nog plekken waar je de optie hebt, de hele versie van het desbetreffende spel te downloaden.

Mocht het spel goed bevallen, koop ik het legaal.
Zo niet, verwijder ik hem van me schijf :)

Ik kocht vroeger dus ook alles wat ik goedkoop vond, speelde het een aantal uurtjes, daarna verdween het weer op zolder.

Ik speel dus alles:
1: Outlaws
2: Age of empires 2 + Conquers
3: Diablo2 +addon
4: Baldur''s Gate 2
5: Cossacks

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Ik heb een hoop spellen echt superlang gespeeld. bijv:

- Transport tycoon
- Starcraft
- Lords of the realms

Ik pak ze nu ook nog wel es uit de kast om weer es herinnert te worden aan die goede (oude) tijd...P

Meeste spellen die tegenwoordig uitkomen heb herspeelbaarheid factor 0 vind ik. Behalve spellen als UT dat ik nu dagelijks doe..:D

Specs | Audioscrobbler

• BC3 Victim
:P unreal het enige spel wat leuk blijft al die andere spellen maximaal een week B&W leek me erug kewl maar na een week :r
dus unreal rulesss voor mij.

Verwijderd

meestal lopen ze een tijdje stof te happen totdat ik het weer tegenkom en dan speel ik het weer een paar maandjes :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Singleplayer doe ik altijd ongeveer een week over, of minder.
Multiplayer speel ik nooit, behalve CS en RA2.

Steam

• BC3 Victim
Half-life singleplayer speel ik nu nog, altijd op hard, opposing force ook, en natuurlijk counterstrike over inet, k''wacht nou op Blue shift :P
Dan had ik nog starcraft tot nu toe nog + brood war, TA heb ik ook heel lang gespeel 3 jaar ofzo, toen ik nog echt heel klein was Simcity, en X-Wing en Tie-Fighter doe ik nu nog weleens, en de wingcommander serie, keek ik altijd naar als mijn broer die speel *kwijl* goeie ouwe tijd :) voor de rest waren er amper spellen die ik echt lang speelden

Verwijderd

Tja, vroeger (de tijd zonder zeedeefikkers >:)) speelde ik een spel net zo lang totdat ik hem had uitgespeeld. Tegenwoordig heb ik er niet zo''n haast mee, ook ivm. geen tijd en zo.

Verwijderd

Spellen die ik lang heb gespeeld:
* Simcity
* Outrun
* Doom
* Doom 2
* Simcity 2000
In 1998 last van RSI gekregen en sindsdien spel ik nauwelijks nog spellen. Degene die ik af en toe nog we eens speel
* Commando''s
* Settlers 2
* Risk (Dos spel!!)
* Risk 2

Deze spellen heb ik allemaal vele uren gespeeld. Meestal speel ik ze enkele dagen erg intensief en vervolgens speel ik ze maanden of zelfs jaren niet meer om ze dan te herondekken.......

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Ik speel momenteel fanatiek Planetarion. Weet niet waarom, maar dit spel boeit me ontzettend (en frustreert op hetzelfde moment, brakke servers:().

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 17:26
Ik koop al mijn spellen, dus ik zorg dat ik vooraf zeker weet dat het iets voor mij is (via demo''s. previews etc). De spellen die ik heb speel ik dan ook gerust wekenlang. Championship Manager, Age of Empires II, Rollercoaster Tycoon. Voornamelijk managementspellen/godgames dus, die dus ook elke keer compleet nieuw zijn. In spellen met een eindig doel dat je volgens een relatief uitgestippelde carriere moet bereiken, ben ik doorgaans niet lang geinteresseerd. Diablo was een uitzondering, maar die raak ik inderdaad wel nooit meer aan.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 07:52

McBoom

Broem

Ik koop weinig spellen, meestal haal ik ze van het internet sinds ik kabel heb. Als ik een spel koop moet ik wel voor mezelf zeker weten of het die 100 piek waard is. Of ik koop ''m later als ie ergens lekker goedkoop is. :) Ik heb laatst bij de Free record shop GP3 gekocht voor 2 tientjes. :) Als ik een spel koop voor 100 piek speel ik ''m uit ook.
Spellen die je even tussendoor doet vindt ik zonde van mijn geld om die te kopen. Voorbeeldje:
Beetle Crazy Cup, leuk spel, maar naar een paar rondjes is het ook wel weer genoeg geweest. Eigenlijk is dit bij het gros van de racespellen wel het geval bij mij. Alleen GP2 en 3 is het geld wel waard.

The ramblings of an idiot

• Pollen Boy
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-01 08:54

Pollen Boy

It's me !

Alle Gp spellen waarvan GP3 nu nog op mijn schijf staat, en 1 waar ik nog steeds aanverslaafd ben is Quake

• BC3 Victim
het enige spel wat bij mij ALTIJD op de hardeschijf staat is Fifa 2001 (of eerst dan Fifa 99 (2000 was kut)... fifa is echt gewoon supergaaf helemaal als je het met 2 human players doet...

Alleen jammer dat je die bal zo makkelijk kan voorgooien en dan n omhaal maken ofzo, dan scoor je altijd dus dat doe ik nooit... hopen dat ze dat in de nieuwe fifa gaan oplossen...

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:40

Copyman

Dode muis

Quake is het spel wat ik al jarenlang speel :) (vanaf Q1)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Artwido
  • Laatst online: 08-02 09:08
De meeste spellen vind ik na een week wel weer genoeg. Dan haal ik meestal de cheats op zodat ik alle levels kan doorlopen.

Maar UT speel ik nu al maanden iedere dag.
Alleen via internet tegen anderen want anders vind ik er niets aan.
Het is trouwens één van de weinig spellen die ik netjes gekocht heb.
Hij koste ook maar een geeltje en dat vind ik een schappelijke prijs voor een spel.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20

spok9

Groen...

Na een weekje of 2 vind ik al spel vaak al weer saai worden, dan verdwijnt het in de kast...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Het spel dat ik nog steeds speel is DUNE2 is en blijft leuk..

verder ja nieuwe zijn ook tof maar de oude is waar het is begonnen

Verwijderd

Hangt er net vanaf hoeveel zin ik heb, en hoe boeient het spel is!!
Zo heb ik Half-Life maar een half uurtje gespeeld!!! (oeps mag ik dit wel zeggen! :7)
En final Fantasy7 zit ik nu op de 30 uur (en nog niet uit gespeeld)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Quake 3 Arena heb ik zonder twijfel het meeste gespeelt van alle spellen die ik ooit gehad heb. 1 1/2 jaar nu al en ik speel toch eigenlijk wel dagelijks.

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1