Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
da''s gewoon net zoals met games als "Monkey Island" en "Day of The Tentacle" etc. die zijn over 10 jaar nog leuk >> zit super goeie humor in. EN hij is van Lucas Arts dat zegt op zich ook al genoeg als ''t op adventures aankomt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maaruh de graphics zien die er ook nog goed uit?
Ik wou dat het gister was, dan hadden we morgen vandaag nog!
vergeleken met spellen die nu uitkomen is het natuurlijk niet zo mooi, maar voor een spel van die tijd liep hij op de concurrentie flink vooruit... het zal er nu wel een beetje blokkerig uitzien, maar dat maakt voor het speelplezier niet uit, is heel veel fun dat spel, helaas nooit helemaal uit kunnen spelen...Op maandag 14 mei 2001 15:57 schreef aftermath het volgende:
beter(die moet ik ff gaan halen dan:)
Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik kon mezelf namelijk niet identificeren met de hoofdpersoon. Manny is gewoon een uitdrukkingsloos skelet die een suffe kantoorbaan heeft...
Dan vind ik Guybrush Threepwood, pirate-wannabe veel leuker.
Verwijderd
ik heb hem gelijk gehaald en het is idd een super aanrader (hij ziet er nog steeds goed uit:) )
Je bent Sam & Max Hit The Road vergetenOp maandag 14 mei 2001 15:55 schreef yuridenoudsten het volgende:
TUURLIJK is Grim Fandango nog gaaf :):)
da''s gewoon net zoals met games als "Monkey Island" en "Day of The Tentacle" etc. die zijn over 10 jaar nog leuk >> zit super goeie humor in. EN hij is van Lucas Arts dat zegt op zich ook al genoeg als ''t op adventures aankomt
Mijn nederige excusesOp maandag 14 mei 2001 17:46 schreef Gump het volgende:
[..]
Je bent Sam & Max Hit The Road vergeten
Verwijderd
Nee man, later in het spel wordt Manny juist volop cool! Tis een tijd geleden, maar ik kan me nog herrinneren dat je eigenaar van een restaurant ofzo was... liep je rond in je witte pak, echt coolOp maandag 14 mei 2001 16:17 schreef Codin het volgende:
Ik vond het tegenvallen.
Ik kon mezelf namelijk niet identificeren met de hoofdpersoon. Manny is gewoon een uitdrukkingsloos skelet die een suffe kantoorbaan heeft...
Dan vind ik Guybrush Threepwood, pirate-wannabe veel leuker.
Maar goed, ik hou echt van die mexicaanse sfeer.. (Traffic en TheMexican zijn ook uitstekend
Er komen in deze moderne tijd (vanaf eind jaren 90) bijna geen adventures meer uit.. en helemaal weinig adventures die de moeite waard zijn. Monkey Island IV is dat wel.. maar ook Grim Fandango is zeer zeer zeker de moeite waard.
Een Must Have als je van adventures houdt.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
de sfeer is ook echt goed in dit spel ja
Verwijderd
meesterlijke humor. Geweldig spel.
Gewoon halen. In Elst kan je hem ook nog kopen.
enne als je anti aliasing ff wat hoger zet dan ziet het er echt gelikt uit jammer dat andere spellen dan wel niet meer te spelen zijn....dus moet je steeds zitten switchen met die anti aliasing
PIII 800@804 Mhz
Waar haal je hem dan? Ik ben altijd uit op koopjes, als hij eventueel in de aanbieding is (f24,95 ofzo) dan haal ik hem ook meteen.Op maandag 14 mei 2001 15:57 schreef aftermath het volgende:
beter(die moet ik ff gaan halen dan:)
Weer een mooie doos extra voor de verzameling.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Inderdaad een tof spel maar om nou meteen te zeggen dat het het beste spel van LucasArts is. Ik bedoel, Sam and Max Hit the Road (check mn signoff) is naar mijn mening veel toffer...Op maandag 14 mei 2001 15:53 schreef tazzman het volgende:
Geweldig spel! Een van de allerbeste LucasArts adventures die ik ooit gespeeld heb!
Ik vond zelf Grim Fandango een beetje een tegenvaller in de Lucasarts reeks. Desalniettemin wel een tof spel!
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Verwijderd
Als echte Sam&Max-fan had je dan wel beter op kunnen letten... Het is namelijk "I didn''t know that the lower lip could stretch completely over the head. Amazing."Hey Sam, I didn''t know the upperlip your stretch all over the forehead....
Smaken verschillenOp dinsdag 15 mei 2001 12:03 schreef party42 het volgende:
[..]
Inderdaad een tof spel maar om nou meteen te zeggen dat het het beste spel van LucasArts is. Ik bedoel, Sam and Max Hit the Road (check mn signoff) is naar mijn mening veel toffer...
Ik vond zelf Grim Fandango een beetje een tegenvaller in de Lucasarts reeks. Desalniettemin wel een tof spel!
Verwijderd
Vond je Last Crusade beter dan Fate of Atlantis? Ik vond Last Crusade namelijk teveel op de film gebaseerd, en ik vond het vechten niet leuk. Je kon er heel makkelijk in doodgaan, wat heel on-LucasArts is, meer Sierra-like. DOTT was geniaal, maar te kort. S&M had soortgelijke humor, maar was een stuk langer en moeilijker, IMHO.Ik vond overigens Indiana Jones & The Last Crusade ook geweldig en Day of the Tenticle was ook helemaal tof!
Ik vond Indiana Jones & The Last Crusade zelf leuker dan Faith of Atlantis, juist omdat het op de film gebaseerd was.. vond het gewoon een leuke film.
Jammer dat er weinig van dat soort schitterende 2D adventures nog gemaakt worden... helemaal niet eigenlijk.
Ik heb helemaal krom gelegen om die Space Quest series.. alleen toen ze dat point & click systeem maakte was gewoon niet meer leuk.
LucasArts heeft altijd een soort van point + click gehad en zelfs ZacMcKraken en Maniac Mansion had een afwijkende interface ten opzichte van de oude Sierra adventures. De LucasArts interface is effe wennen maar vond het beter dan die point & click shit van Sierra.
En The Dig vond ik ook erg goed, al waren de puzzels daar wat onlogisch zo nu en dan. Dat werd echter goed gemaakt door de muziek, die is echt heel mooi.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
hehe dat typen was zwaar cool. Lekker moeilijk ookOp dinsdag 15 mei 2001 15:50 schreef tazzman het volgende:
Point en click? Nee.. cursor toetsen en typen ala PQ1,SQ1/2/3, Larry 1/2/3(?)... dat waren nog eens games.
Ik heb helemaal krom gelegen om die Space Quest series.. alleen toen ze dat point & click systeem maakte was gewoon niet meer leuk.
LucasArts heeft altijd een soort van point + click gehad en zelfs ZacMcKraken en Maniac Mansion had een afwijkende interface ten opzichte van de oude Sierra adventures. De LucasArts interface is effe wennen maar vond het beter dan die point & click shit van Sierra.
Verwijderd
En de graphics zijn ook wel ok, de engine is dezelfde als in Monkey Island 4 gebruikt werd, maar dan wel met minder polygonen per figuur (400 ipv 2000 in Monkey Island 4)
Maar ik vind Grim Fandango vele malen beter dan Monkey Island 4. Het verhaal is gewoon zooooooooooo goed. En die sfeer, echt iedereen moet dit spel gespeeld hebben.
Ik vond die voices ook altijd zo melig, gewoon alles is perfect tot in de puntjes uitgewerkt.
PERFECT GEWOON
PIII 800@804 Mhz
Zit prachtige muziek bij!Op dinsdag 15 mei 2001 22:59 schreef ViperGTS het volgende:
* Theeboon bedenkt zich plotseling dat The Dig de enige LucasArts adventure is die hij niet heeft meegemaakt......moet m ooit toch nog eens gaan spelen
"I sit in my room and imagine the future."
Verwijderd
Verder lukte het me niet
geen walktrough geprobeert
Maar ligt die in me kast te rotten, ff weer oppoetsten dan maar
je moet buiten bij de clown een aantal "dead worms" halen >> ballonnen dus en die moet je vullen met de verschillende blub en dan moet je die ballonnen boven in je kantoor in de die postslurf gooien en dan loopt beneden de sorteermachine vast en dan moet je geloof ik daar beneden iets tussen de deur leggen zodat je d''r later weer in kan als de reperateur weg is
maar dan moet je ook al een speelkaart geperforeerd hebben met de perforator op het bureau van de secretaresse
...........''t is eigenlijk best erg dat ik ''t na 2 jaar nog weet :):)
Verwijderd
ooh met die ballonnen wist ik ook nog jagOp woensdag 16 mei 2001 09:39 schreef yuridenoudsten het volgende:
die slagen met blub...
je moet buiten bij de clown een aantal "dead worms" halen >> ballonnen dus en die moet je vullen met de verschillende blub en dan moet je die ballonnen boven in je kantoor in de die postslurf gooien en dan loopt beneden de sorteermachine vast en dan moet je geloof ik daar beneden iets tussen de deur leggen zodat je d''r later weer in kan als de reperateur weg is
maar dan moet je ook al een speelkaart geperforeerd hebben met de perforator op het bureau van de secretaresse
...........''t is eigenlijk best erg dat ik ''t na 2 jaar nog weet :):)
, maar van die perforator ..neehh zover was ik niet gekomen
ik schaam me diep
vanavond installeer ik em meteen weer
en uninstall ik hem pas asl ik em heb uitgespeeld...i promise
VEEL PLEZIER MET GRIM !
hehe dat ga ik ook proberen zonder een walktroughOp woensdag 16 mei 2001 10:08 schreef kyle_2000 het volgende:
[..]
en uninstall ik hem pas asl ik em heb uitgespeeld...i promise
(ik ben in eens helemaal verslaafd aan adventures:) ik ga nu ook gelijk ff kijken of ik aan Curse of Monkey Island kan komen, en Monkey Island 4
Monkey Island 4 moet ik nog eens krijgen.
"I sit in my room and imagine the future."
Verwijderd
''k ga ''m denk ik ook maar weer ''s spelen ik heb door dit Topic wel weer flinke zin gekregen in GrimFandango
ik zit nu in het bos, en dan kom je op een gegeven moment bij zo''n doolhof(met die gaten)
iemand die weet wat ik hier moet doen ?
Ps Heb daar zelf 3 dagen vast gezeten
Was geloof ik ergens beetje links van het midden ... maaaaaaaaaaaaaar ik sta nergens voor in. Heb nog wel ergens een walkthrough als je wilt?
thanx voor de info ik ga het ff proberen
Verwijderd
autorun: hoor je opeens: trering(leuk geluidje,ken ik nog van 2 jaar terug
ff system analyze doen en jah PASSED overal
lekkur klein instaleren(nu honderden mb''s) kunnen ze nui wat van leren
maar spelen ben ik nog niet toegekomen..moest de was doen en afwassen
daarna douchen en in slaap gevallen .
vandfaag speel ik um
''t is trouwens gelukt met die wegwijzer in dat bos (hoe hebben ze dat verzonnen:? )
Er zitten een paar behoorlijke tricky dingen in GF maar het is een brilliant spel. Ik voelde me helemaal doelloos toen ik het ineens uitgespeeld had. *sniff*
Verwijderd
ik zit dus al 2 jaar vast bij cd 1Op donderdag 17 mei 2001 11:05 schreef aftermath het volgende:
ik zit nu in het 2e jaar/dics(ik vraag me af is die 2e cd wel zo groot, want door cd1 ben je zo doorheen)
oepsOp donderdag 17 mei 2001 11:07 schreef kyle_2000 het volgende:
ik zit dus al 2 jaar vast bij cd 1
cd 1 is de makkelijkste
Verwijderd
voor jaar 3 gaat ie weeer terug naar cd1 en dan weer naar cd2 etc.....(zal niet verklappen hoeveel jaren er komen:))Op donderdag 17 mei 2001 11:05 schreef aftermath het volgende:
ik zit nu in het 2e jaar/dics(ik vraag me af is die 2e cd wel zo groot, want door cd1 ben je zo doorheen)
als je bij jaar 2 bent wil dus niet zeggen dat je cd1 al helemaal af hebt.....
PIII 800@804 Mhz