[BC3] Vraagjes over F1 race games.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27
Ik vind sinds 2 weken F1 race games leuk.
Nu heb ik er een paar vraagjes over:

1)Heeft GP3 de beste realisme?
2)Komt F1 championship 2000 / F1 championship season 2000 dichtbij de realisme van gp3???

3)Wat is het verschil tussen F1 championship 2000 en F1 championship season 2000 (Beide van EA)
4)Is F1 racing championship (Ubisoft) al te koop in Nederland?

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
ah>:)

Nee,

de F1-Sim die het meest realistisch is is Grand Prix Legends. Je moet hier echter wel met wagens uit 1967 rijden.

F1-2000, GP3, F1RC; Allen maken ze gebruik van iets wat in jargon ''canned physics'' heet. GPL, en zijn opvolger Nascar4, maken daarbij gebruik van een emmm, oorzaak-gevolg-engine waar logica en natuurkunde de wagenreactie bepaald.

Van de moderne F1-games steken qua rijgedrag GP3 en F1RC er inderdaad bovenuit. Maarja, in het land der blinden is eenoog koning.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hehehe.
Zeg nooit GP3 op een forum waar Lister rondhangt :)
Heel fout.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:04
GP3 rules. Grafisch erg goed, veel third-party add-ons en goede gameplay.
Ik vond F1 2000 zo''n typische EA title, veel uiterlijk vertoon maar weinig (goede) gameplay. En F1RC is IMHO nog minder dan F1 2000, maar daar verschillen de meningen ook over, zoals je ongetwijfeld nog wel zult horen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Als je echt realisme wil, moet je (inderdaad) GPL nemen. Maar da''s niet echt interessant als je de huidige F1 scene wilt naspelen. Op zich vindt ik GP3 nog steeds het beste ''moderne'' F1 spel.

2. F1C2K is de minste van de door jouw genoemde games. In alle opzichten.

3. F1C2000: dit spel is uitgebracht in 2000. Vandaar 2000. F1C Season 2000: dit spel bevat de gegevens (coureurs en zo) van het seizoen 2000. F1C2000 dus niet! Een beetje verwarrend is het inderdaad wel.

4. F1RC is zeker te koop.

5. (Deze vraag was je denk ik vergeten... :) ) Is F1RC goed? Alhoewel de graphics van F1RC mooi zijn (alhoewel ik de best wel ''pixelige'' graphics GP3 toch sfeervoller vind én de weersomstandigheden veel mooier worden weergegeven) en de regels van F1 realistischer worden toegepast dan in GP3, moet je écht van dit spel afblijven totdat de patch uit is gekomen én goed is bevonden door de gamers: het spel is nu echt waardeloos vanwege de slechte AI. Bovendien wil Ubi niet (onder druk van de FIA) dat er door gamers patches worden gemaakt (season en car updates en zo): alhoewel daar in de praktijk niet heel veel aan te doen zal zijn, belooft dat weinig goeds voor de longelivety van het spel. GP3 kan je compleet naar eigen smaak veranderen, wat het helemáál tot het interessantste F1 spel maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
Idd. de AI van F1RC die rijdt je zo van de baan af :(

Maar 2001 rijders/auto''s zijn er al wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
GP3 RULEZZZ!!!!

erg realistisch en een goede gameplay
op zich weinig verandert ten opzichte van gp2(gameplay) maar dat kon ook bijna niet overtroffen worden

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Beste F1 spel ooit was Formula One Racing Championship. Het spel waarmee de GP serie begon. Helaas is het nu een beetje achterhaald :)

Maar F1RC van Ubi zou ik laten liggen. Bij mijn weten heeft Ubi Soft alleen maar een paar platform titels op haar naam :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
[off-topic]
Hai Pervert :)

mijn baas heeft een 928 GTS, das errug bruut, 350 PK op de achterwielen :9~ (in ik mag er ook in rondhobbelen...)
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
GP3 is de beste simulatie voor moderne f1, denk ik...gewoon een doorontwikkelde gp2, en gp2 was al goed, dus gp3 is gewoon gp2 maar dan beter

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Damm dus gewoon een dure kar/skin set van 100 gulden.
Damm niet te geloven.
Zit er echt niks extra''s in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Op maandag 14 mei 2001 09:15 schreef hellogoodbye het volgende:

3. F1C2000: dit spel is uitgebracht in 2000. Vandaar 2000. F1C Season 2000: dit spel bevat de gegevens (coureurs en zo) van het seizoen 2000. F1C2000 dus niet! Een beetje verwarrend is het inderdaad wel.
Nog verschil in beeld?
Of is het gewoon een skin/car set van 100 piek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 15:09 schreef 7th het volgende:

[..]

Nog verschil in beeld?
Of is het gewoon een skin/car set van 100 piek?
het is zoiets als fifa2000>2001 , alleen schijnt de update vrijwel nihil te zijn behalve dus wat coureurinfo en ragenraces...
dus..eigenlijk: f1 2000 met regen is f1 season 2000
..tenminste, da''s tot zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je gp3 online spelen met z''n tweeën. Je kan het met een gewone modem doen, maar hoe het met een kabel-modem moet weet ik niet.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Marti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
online wordt niet lekker ondersteund door GP3, schijnt ook errug veel bandbreedte te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
F1RC is steen goed...

1. Goede graphics (stuk beter dan GP3)
2. Veel afstelmogelijkheden aan de auto (meer als ik GP3)
3. Telemetrie (Heeft F1-2000 niet)
4. Mogelijk met ghost te hotlappen (Heeft GP3 niet)
5. AI is beter in GP3, maar daar komt een patch voor uit en ik rij zowiezo bijna alleen hotlaps :)
6. Geluid is ook beter in GP3, maar dit valt ook te updaten.
7. De banen zijn de vetste die je ooit hebt gezien!! Mbv. GPS gemaakt, neem bv. Brazilie, bij GP3 is deze toch nog redelijk vlak itt. F1RC en F12000.
8. De gameplay vind ik in F1RC ook beter dan de andere de wagen is bv. in de regen nog redelijk tot goed te besturen, met GP3 moet je echt een bikkel zijn wil je hem besturen, wat imo niet realistisch is.
9. Ubisoft heeft nu in totaal 3 F1 racers gemaakt, evenveel als de GP3 serie dus, het eerste deel heeft Ubi gemaakt in samenwerking met Williams, ook niet lullig dacht ik zo. EA heeft nu 2 F1 racers en deze zijn gezien de tijd waarin ze aktief zijn erug goed. Kijk je naar GP1 t/m 3 dat is er in al die jaren weinig gebeurt vind ik.

Ik heb gewoon de puntjes gegeven die ervoor zorgden dat ik momenteel F1RC speel.

Wil je met de meute mee koop je GP3:P, wil je wat anders koop je F1RC of F1-2000CS.

Just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Is Grand Prix 3 2000 Add-On al uit?

ik koop ze allemaal:

F1rc(UBIsoft)
F1 season 2000(EA)
WarmUp
Grandprix3(Als ik die nog kan krijgen,anders copy)
En meschien nascar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Oh ja omdat elke race game fanaat het over grand prix legends heeft heb ik maar de demo gechecked:
De besturing is echt vet ja.
Maarja de beeld is out of date.
Omdat ik eigelijk een FPS gamer ben is het dus extra erg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja spel is 3 jaar oud, maar als je ff de tijd neemt om de quality-downloads te d-loaden (een hele hoop!) kom je erachter dat het echt wel roeleert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Zeker!

Je moet de D3D-patch halen, openGL is heel slecht.

Verder zitten in de demo nog ernstige fouten, de retail-versie is veel veel beter.

Overigens ligt de beste racesimulatie to date tegenwoordig in de grabbelbak van de Free Record Shop.

O ja, mensen die GP3 realistisch noemen die hebben niet verder gekeken dan hun game-neus lang is. GP3 is allesbehalve realistisch.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 01:53 schreef Lister_Storm het volgende:
Zeker!

Verder zitten in de demo nog ernstige fouten, de retail-versie is veel veel beter.

Overigens ligt de beste racesimulatie to date tegenwoordig in de grabbelbak van de Free Record Shop.

O ja, mensen die GP3 realistisch noemen die hebben niet verder gekeken dan hun game-neus lang is. GP3 is allesbehalve realistisch.
tja....vergeleken met papyrus spul wellicht niet....maar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Zo nu heb ik ze allemaal goed getest.

F1rc van ubisoft komt bij mij echt als nummer 1 eruit.
Echt vet alleen jammer van de AI.
En soms maak ik een crash en gebeurt er niet veel op damage gebied.
Pit crew is erg mooi zoals de rest van de game.

Grand prix legends voelt echt vertrouwd aan als je het voor het eerst speelt.Het lijk wel of je hem al een langere tijd heb gespeelt.Echt vette besturing gevoel.

F1 season 2000 van EA is wel grappig met die radio messages. crash in sector 3 bla bla enz.Wel leuk.
Dammage is wel goed.Soms is dammage beter dan f1rc.

Colling mc rally is ook leuk voor de heb en voor lan.

WarmUp is echt de arcade f1 voor de lan+bier.

Grandprix 3 voelt als een een beetje raar aan.Ik voelde niet echt die vette besturing waar iedereen het over had.Meschien moet ik die wat langer testen.

De game waar ik naar uit kijk is world sports cars.
http://www.simracingworld.com/item.php3?games=wscscreens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Mja ik had gister toch maar weer ff GP3 gespeeld maar kan er toch niet warm van worden... het eerste rondje dat ik reed spinde ik geen 1 keer, je heb echt veel grip, bijna vol gas een bocht uitkomen lijkt geen probleem... het komt meer op de setup aan dan de coureur... jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Op dinsdag 15 mei 2001 01:53 schreef Lister_Storm het volgende:
Zeker!

JA Gp3 is dus echt niet realistisch.
Die gasten die dat beweren moeten meer F1 games testen voordat ze zulke dingen zeggen.
F1 2000 en F1 season 2000 van EA is al veel beter dan GP3.

Maarja ik vind F1rc echt vet roelen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
F1 2000 realistischer dan GP3??

mag ik ff lachen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Zet alle hulp bij F1 2000 uit.....
Zet alle hulp bij Gp3 uit......

Conclusie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Op woensdag 16 mei 2001 10:44 schreef 7th het volgende:
Zet alle hulp bij F1 2000 uit.....
Zet alle hulp bij Gp3 uit......

Conclusie......
De physics van beide games zuigen

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 15:26 schreef Lister_Storm het volgende:

[..]

Ach... some people like to be sucked... :9 :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op woensdag 16 mei 2001 15:26 schreef Lister_Storm het volgende:

[..]

Sja jij kan het weten... je bent F1 test-rijder... whehe >:)

(ik ga helemaal lachen als je niet eens een rijbewijs hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Oh ja Grand prix legends met d3d patch is toch wel vet ja.
Deze blijf nog wel op mijn harddisk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Op maandag 14 mei 2001 23:01 schreef 7th het volgende:
Oh ja omdat elke race game fanaat het over grand prix legends heeft heb ik maar de demo gechecked:
De besturing is echt vet ja.
Maarja de beeld is out of date.
Omdat ik eigelijk een FPS gamer ben is het dus extra erg voor mij.
Out of date... Valt mee. En zo ja, so?
Gameplay is the magic word sonny :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Op woensdag 16 mei 2001 21:12 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Out of date... Valt mee. En zo ja, so?
Gameplay is the magic word sonny :)
Dat was de demo zonder d3d patch.
Nu vind ik het wel vet met patch update en d3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
F1 2000 en Gp3 hebben allebei "brick" physics, wat zoveel wil zeggen dat het nu niet echt realistische wegligging hebben..

F1 2000 is koeler qua grfx
GP3 is koeler qua physics

GP3 heeft enorm stoer weer effecten op de weg..(plassen water.. zeer ztoer op 1280x1024!!)

Oftewel,

Check de demo''s en koop wat je zelf denkt dat leuk is.. ik heb ze allebei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
Ik zit nu grand prix legends met mijn nieuwe stuur te testen.

Stuur:
Thrustmaster moderna 360 pro.

Damm vet man gpl met schakkelen en koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Er is zelfs al een GP3 add-on voor 2001 uit. Lekker scheuren in de BMW of met jos in de Arrows. Trouwens ook dela rosa al bij jaguar enz. Volgens mij is die te downen op http://www.grandprix3.de Moet je nog wel ff op het net zoeken naar een mod voor een ander stuurwiel (want die is ruk) en de banden van Michelin en Bridgestone zijn niet echt jottem....

Pagina: 1