Toon posts:

[BC3] [UT] Wat voor PC vereist voor dedicated server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over een maandje hebben we een LAN-party met 16 man en daarvoor willen we een UT dedicated server hebben.

Ik heb nog een Pentium 120 met 16MB RAM ter beschikking. Is het mogelijk om daar een redelijk snelle UT-server op te draaien?
De HD-space is geen probleem. (4 Gig)
Ik heb er echt totaal geen Id van dus als deze PC niet voldoende zou zijn, wat moet ik dan minstens voor PC hebben en welke Linux distributie kan ik dan het beste draaien?

BVD

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 17:53 schreef fftjes het volgende:
Over een maandje hebben we een LAN-party met 16 man en daarvoor willen we een UT dedicated server hebben.

Ik heb nog een Pentium 120 met 16MB RAM ter beschikking. Is het mogelijk om daar een redelijk snelle UT-server op te draaien?
De HD-space is geen probleem. (4 Gig)
Ik heb er echt totaal geen Id van dus als deze PC niet voldoende zou zijn, wat moet ik dan minstens voor PC hebben en welke Linux distributie kan ik dan het beste draaien?

BVD
Ik denk dat dat iets te weinig is.
Je zult rond de 300Mhz en 128mb ram moeten zitten.
Nogmaals Denk ik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 17:55 schreef noXic het volgende:

[..]

Ik denk dat dat iets te weinig is.
Je zult rond de 300Mhz en 128mb ram moeten zitten.
Nogmaals Denk ik!
k, dan weet ik iig geval dat het met die Pentium 120 niks wordt. Thx voor je reactie.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor 16 man zul je idd toch wel aan een beetje bak moeten denken. Devies is gewoon ''probeer'' het uit. Ik denk zelf dat je met een 350 mhz proc ver genoeg komt maar zeker weten doe ik het niet :).

Welke linux distro maakt denk ik niet echt veel uit (daar heb ik OOK geen verstand van :+). Ik zou gewoon gaan voor de distro die je nu hebt.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26
Weet iemand hoe dat zit met HL servers? Mijn server is een P3 504 met 256MB ram en een 10/100 NIC(OS windows 98SE >:) ), ga DOD draaien voor 16 man. Kan daar nog een HLDM server voor 10 personen bij draaien zonder lag of idiote pingtijden op een 10/100 netwerk?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 18:21 schreef TAG_Speedy het volgende:
Weet iemand hoe dat zit met HL servers? Mijn server is een P3 504 met 256MB ram en een 10/100 NIC(OS windows 98SE >:) ), ga DOD draaien voor 16 man. Kan daar nog een HLDM server voor 10 personen bij draaien zonder lag of idiote pingtijden op een 10/100 netwerk?
Als je met die configuratie een lag of idiote pingtijden hebt dan heb je waarschijnlijk last van een netwerk probleem. Laat ze dan stoppen met het neerhalen van grote files of gebruikk een switch.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12

Gallus

Cheesy

Dit staat in de readme file van UT:
General performance guidelines
We find that a 400 MHz Pentium II can usually handle about 16 players with decent performance. The performance varies with level complexity and other machine speed factors, so your mileage may differ. Note that there is no absolute maximum player limit in the game; performance simply degrades as the number of players grows huge.

If you''re running multiple levels simultaneously, Windows NT outperforms Windows 95 because of its superior multitasking and TCP/IP processing capabilities.

For best performance, we recommend having 64 megabytes of memory per running level. For example, for running 4 simultaneous levels, 256 megabytes is ideal.

The Unreal Tournament server uses up at least 28.8Kbits per second of outgoing bandwidth per player (on Internet), so if you run the server on a machine connected by a 28.8K modem, you''ll only be able to support one client with decent performance. Dedicated servers that support many players generally require the outgoing bandwidth of a T1 line or better.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 20:14 schreef Gallus het volgende:
Dit staat in de readme file van UT:
[..]
Thx, ik weet voldoende! }:O
Pagina: 1