De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Red Alert: Counterstrike
Red Alert Tiberian Sun
Red Alert 2
Dune2000
Starcraft
Starcraft: Broodwar
Dark Reign
Conquest Earth
Total Annihilation
Wargames
Earth 2150
En dan vergeet ik er nog 100 volgens mij
R./
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Starcraft
ik ben een enorme fan van RA sterker nog ik speel liever RA dan RA2 of tiberiun sun maar starcraft is ook heeeeel erg goed
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
R./
Das grappig (thanx voor de reply trouwens) ik ken ze allemaalOp zondag 13 mei 2001 02:02 schreef HardWired het volgende:
Varianten? Hoeveel wil je er hebben?
Red Alert Tiberian Sun
Red Alert 2
Dune2000
Starcraft
Dark Reign
Conquest Earth
Total Annihilation
Wargames
Earth 2150
R./
behalve dark rain, is dat wat ?
De starcraft serie is inderdaad ook te gek, met vrinden een keer een heel weekend lang achter elkaar gespeeld
Maar er is nog steeds geen nieuwe uit van starcraft ?
en andere nieuwe spelen ?
Anoniem: 13255
Die wordt echt SUPER
Maarja kan nog wel ff duren ... damn
alleen de AI is niet echt leuk. ze gaan altijd met elkaar tegen jou.
je hebt ook nog Age of Empires 1 + 2
Age of Empires is ook erg leuk. goed gemaakt en computer is veel intelligenter.
Je hebt ook nog een spel dat heet Dark Colony. eigenlijk best wel lomp spel maar jah.
De laatste tijd speel ik weer Ra2
Das dus geen Red Alert variantOp zondag 13 mei 2001 09:34 schreef avthart het volgende:
Ik w8 nog steeds op WARCRAFT 3![]()
Ennuh, er zijn ZOVEEL RTS''en.. keuze zat lijkt me. Persoonlijk kijk ik naar Emperor of Dune uit
RA2, de nieuwe update gehaald? Moet je ffa proberen!Op zondag 13 mei 2001 14:08 schreef vinkie het volgende:
RA2 is wel lachuh
alleen de AI is niet echt leuk. ze gaan altijd met elkaar tegen jou.
je hebt ook nog Age of Empires 1 + 2
Age of Empires is ook erg leuk. goed gemaakt en computer is veel intelligenter.
Je hebt ook nog een spel dat heet Dark Colony. eigenlijk best wel lomp spel maar jah.
De laatste tijd speel ik weer Ra2
En jullie vergeten een hele leuke: Dark Reign 2!
Anoniem: 20627
Ja! sully! je verget TheAftermath...dies ook van RA....Op zondag 13 mei 2001 02:02 schreef HardWired het volgende:
Varianten? Hoeveel wil je er hebben?
Red Alert Tiberian Sun
Red Alert 2
Dune2000
Starcraft
Dark Reign
Conquest Earth
Total Annihilation
Wargames
Earth 2150
R./
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
De GAMEPLAY is echt heel goed. Toffe units, coole graphics, is gewoon een lekker spel. Probeer maar eens.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Anoniem: 2109
maar:
* Anoniem: 21329 Dude gaat ten alle tijden voor Total Annihilation.
SuddenStrike is ook niet perfect natuurlijk maar ik moet zeggen.. ik had al mijn interesse verloren in RTS''n terwijl ik deze toch speel vanaf Dune II en Warcraft.. heb ook alle nakomelingen gekocht en gespeeld maar ze begonnen me een beetje te vervelen.
Ik vind SuddenStrike echt een frisse wind.. gewoon leuk
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Ik vond RA2 dus echt VET tegenvallen he...singe player was vrij saai maar dit soort spellen heb je ook om de LANnen of te netten. Nou met een paar vrienden gespeeld, geen donder aan...je bouwt 10 supertanks en je walst overal overheen. Bij RA1 kon je je tenminste nog lekker ingraven en was het echt moeilijk om door iemand z''n verdediging heen te komen, bij Ra2 is dat een eitje, of je moet de kans niet krijgen, en dan krijg je dus allemaal potjes van 10 minuten.Op zondag 13 mei 2001 17:06 schreef Captain Pervert het volgende:
Red Alert 2 is een super spel. Single player is er niet zo veel aan. Een slap verhaaltje en sommige missies kan je, als je handig bent, via smerige trucjes uitspelen. (bijvoorbeeld door het heel rap droppen van een paar SEALS bij datgene wat je moet vernietigen. Job done in no time.)
De GAMEPLAY is echt heel goed. Toffe units, coole graphics, is gewoon een lekker spel. Probeer maar eens.
Brett krijgt dik op z''n donder van me als Dune: Emperor ook al niet weer ouderwets goed is.
R./
Anoniem: 12609
+ snelle potjes zijn toch leuk? my favorite level= urban rush
Total Annihilation staat ook zeker in mijn top 10 spellen allertijde... damn dat IS een vet spel...Op zondag 13 mei 2001 19:25 schreef The Dude het volgende:
* Anoniem: 21329 Dude gaat ten alle tijden voor Total Annihilation.
Nog nooit gespeeld zeg je???? Foei, snel naar Intertoys en kopen dat mega spel (10,- geloof ik
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Smaken verschillen...wij speelden met RA1 potjes van gemiddeld drie uur. Vind ik leuker dan iets opbouwen wat maar 5 minuten bestaat.Op zondag 13 mei 2001 21:14 schreef Da_man het volgende:
dan moet je op eilanden gaan spelen en een paar French Cannons langs de kust zetten. wedden dat je er niet zomaar doorheen komt.>:)
+ snelle potjes zijn toch leuk? my favorite level= urban rush
R./
jaren gelden speelde ik veel op Kali
bestaat die nog ? en /of zijn er nog andere?
Bijv. voor TA starcraft Home world of RA/C&C
etc
nog ff w88 op de 1.005-patch van Westwood. Dan komt ook de nieuwe DeeZire 6.0 uit, en dat belooft weer veel leuks, vooral (maar dat is al vaker gezegd hier
http://www.stafford71.freeserve.co.uk/deezire8.htm
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
klopt inderdaad RA1 speel ik nog steeds heel vaak over internet en gaat echt lekker het zonde van mijn casema lijnOp zondag 13 mei 2001 21:20 schreef HardWired het volgende:
[..]
Smaken verschillen...wij speelden met RA1 potjes van gemiddeld drie uur. Vind ik leuker dan iets opbouwen wat maar 5 minuten bestaat.
R./
RA2 daarintegen valt vies tegen
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Voor alle mensen die ''m wel gespeeld hebben en er op uitgekeken raken..Op zondag 13 mei 2001 21:17 schreef Marv het volgende:
[..]
Total Annihilation staat ook zeker in mijn top 10 spellen allertijde... damn dat IS een vet spel...
Nog nooit gespeeld zeg je???? Foei, snel naar Intertoys en kopen dat mega spel (10,- geloof ik)
Download TAUIP! .. Die is gratis en erug cool voor lan.. Dan krijg je tenminste echt verschillende tactieken (Tja, wat wil je als je uit 300+ units en gebouwen kunt kiezen
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
Anoniem: 14124
Plaats je cons, barracks, refinery, en maak daarna zoveel mogelijk warfactories en tanks tot je op de 50+ tanks zit, en stuur die vervolgens naar de basis van je tegenstander toe. Nou geweldig, weg is het tactische aspect van de game.
Daarintegen zijn Tiberian Sun en Ra2 veel beter. De balans is beter en bij Tiberian Sun moet je o.a. op de Gray vs Gray maps tactisch inzicht gebruiken, ipv rushen.
Zelfde geldt voor Ra2, de partijen zijn beter aan elkaar gewaagd, en voorkomt saaie rushes, en zet aan tot een tactisch potje oorlog.
Ik ben zelf een enorme fan van de RedAlert en C&C games, maar ik vind RedAlert 1 het slechtste gebalanceerd. Wat je altijd hebt in Ra1 zijn de tankrushes. Wat is hier de lol nu van
nou er werden vaak afspraken gemaakt bovendien konden beide partijen dit natuurlijk doen en moest je toch nog met een helikopter en een Tanja ongemerkt achter de linies zien te komen... "he wat hoor ik daar"
damn vergeten een ion paal neer te zetten en daar gaat je basis...
Hoe dan ook ik win altijd
zeur mode
maar eh hoe zit het nu met die goede game sites ? (zoals kali en die van westwood)
zeur mode
thanx in advance
als jij voor een superweapon gaat heb je allang verloren tegen een slimme tegenstander, ik ga zelf dus ook nooit voor een superwapen, ik maak alle tanks die er zijn, een beetje van alles, defence doe ik niet aan (mijn tanken zijn mijn verdediging) en zodra iemand een weather control of een andere superweapon heeft stuur ik alles wat ik heb erop af.Op maandag 14 mei 2001 12:11 schreef Nephilin het volgende:
In RA2 kun je nog steeds winnen door slechts 1 eenheid te gebruiken, en vaak is het een race naar de superwapens... dat noem ik geen tactiek. In een echt uitgebalanceerd RTS spel ben je gedwongen een gemixte aanval op te zetten, terwijl je in RA2 nog steeds (yawn) met een hoop dezelfde units kunt winnen.
hij heeft geen kans omdat hij al zijn geld heeft uitgegeven aan zo''n stomme weather control.. easy win

én je hebt geen superweapons
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
Mee eens, er is geen enkel RTS dat zo uitgebalanceerd is als Starcraft...je kunt heel snel rushen maar iemand anders kan ook heel snel verdediging bouwen. Je kan voor massa gaan maar de ander kan ook voor massavernietigers gaan...echt heel goed gedaan.Op maandag 14 mei 2001 15:15 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ik blijf erbij... in Starcraft kun je met 12 bc''s of 12 Cruisers of hoop Guardians ook gaan aanvallen, maar voor elke massale (uit één unit bestaande) aanval is een perfecte tegenaanval/verdediging beschikbaar in Starcraft
én je hebt geen superweapons
Ra2 is nog steeds gewoon tankrush...een paar van die supertanks houden en alles tegen, en vernielen alles. Elk potje wat ik tot nu toe heb gespeeld heb ik daardoor gewonnen of verloren. Ik verwacht meer van Dune: Emperor
Westwood blijft wel roelen natuurlijk
R./
Anoniem: 18881
Ik wil gewoon een spel dat de werkelijkheid nabootst. Dus geen tesla-tanks of iets dergelijks
Maar vele tank soorten, vliegtuigen( Awacs, Stealth f117, B2 bommers).
Het terrein moet zo realistisch mogelijk zijn, inclusief de gebouwen, vliegvelden moeten echt vliegvelden zijn en geen short-cut-lanceer-platform voor een spitfire
Stel je eens voor een spel, met de souplesse en spelplezier van Red Alert 1 gecombineerd met Sim City (by the way: ik haat Sim City
Dat snappen ze niet bij Westwood! Iedereen wilde een futuristisch spel, nou hier heb je het resultaat Tiberian Sun

Helaas, ik wachtte met spanning op Red Alert 2, maar helaas, geen verbeteringen.
Daarom speel ik liever Red Alert 1. Maar de resolutie en mogelijkheden beginnen ook te vervelen
Ik durf te wedden, dat als westwood een superealistisch spel maakt, dat tegelijk speelbaar is, ze opnieuw alle verkoop-records verslaan.
Tot zover mijn innerlijke gevoelens
Zijn er nog meer gamers die er zo over denken?
Absoluut! Alleen ik ben er niet een vanOp dinsdag 15 mei 2001 16:34 schreef mxstrAEm het volgende:
Ik durf te wedden, dat als westwood een superealistisch spel maakt, dat tegelijk speelbaar is, ze opnieuw alle verkoop-records verslaan.
Tot zover mijn innerlijke gevoelens
Zijn er nog meer gamers die er zo over denken?
grtz,
Ruud.
Ik wijdt het succes van RA 1 aan het hoge realiteitsgehalte.
Vond RA 1 tot nu toe beste weet niet precies (hou nl ook van sf enzo starcraft ontzettend vaak gespeeld) maar tyberiun sun viel gewoon tegen en ra2 is crap imo
wat ik het meeste van alles mis is die stem bij C&C
"center"